Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nekem pl. az Omegában olajcsere után sokáig tiszta maradt az olaj. 10 ezres cserénél is csak világosbarna.

Most az olajkályha astránál közvetlen olajcsere után is fekete az olaj. Gondolom ebből nem folyik le az összes. pl. az olajhűtőben is maradhat a régiből.

Elküldve
Nekem pl. az Omegában olajcsere után sokáig tiszta maradt az olaj. 10 ezres cserénél is csak világosbarna.

Most az olajkályha astránál közvetlen olajcsere után is fekete az olaj. Gondolom ebből nem folyik le az összes. pl. az olajhűtőben is maradhat a régiből.

nos ez érdekes...

én autóm nem is öreg, és minden olaj befeketedik.

Elküldve
szervízben se emlékszem egy olajcserére se, ahol világosbarna lett volna az olaj..

nem csak a nívón nézed??

ott lehet, hogy csak barna

de 10 után az se világosbarna szokott lenni.

ezen a képen az én benzinesem nívója van majdnem 1000km es olajjal.

most még szinte ugyan olyan, mint amikor betöltöttem.

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=f6e643223...&aid=150223

Ha a nívón nézem, akkor barna az olaj, de leengedve fekete.

Elküldve
Ha a nívón nézem, akkor barna az olaj, de leengedve fekete.

jaja

a váltóolaj is fekete egy lieteres flakonba, de mikor csorgott tök piros volt.

mondjuk ez az olja még talán barna lenne leengedve is.. talán.

Elküldve

most láttam egy műsort, ahol vonat motorkat ujitottak fel.. elevea kialakítás is igencsak más.. de a számok: felújítás után 40 éves üzem ;)

Elküldve
most láttam egy műsort, ahol vonat motorkat ujitottak fel.. elevea kialakítás is igencsak más.. de a számok: felújítás után 40 éves üzem ;)

Múltkor voltam a dízel műhelybe fehérváron. Láttam egy Csörgő mozdony V12-es 25 ezer köbcentis motorját. Akkora mint az autóm. ;) ;)

Elküldve
Múltkor voltam a dízel műhelybe fehérváron. Láttam egy Csörgő mozdony V12-es 25 ezer köbcentis motorját. Akkora mint az autóm. ;) ;)

nationalen még most is megy

Elküldve
Múltkor voltam a dízel műhelybe fehérváron. Láttam egy Csörgő mozdony V12-es 25 ezer köbcentis motorját. Akkora mint az autóm. ;) ;)

T55, T72 harckocsikban 39 literes, V12-es motorok vannak. Sztem a mozdonyban nagyobb lehet.

Elküldve

Még mindig érdekelne, hogy le kell-e engedni az olajat, ha megbontom az intercooler csöveit a motornál?

Van alatta tömítőalátét? (Mert úgy nézem alóla csöpög az olaj!)

Elküldve
Még mindig érdekelne, hogy le kell-e engedni az olajat, ha megbontom az intercooler csöveit a motornál?

Van alatta tömítőalátét? (Mert úgy nézem alóla csöpög az olaj!)

az nem intrcooler, hanem olajhűtő, az intercooler a turbólevegőt hűti vissza

de szerintem ez evidens, hogy le kell engedni.

leengedés után is fog még folyni a csőnél lehet.

szóval oda is készíts valamit.

Elküldve

kormányszervó olaját érdemes cserélni? elég barna már

egyáltalán van leeresztője? a betöltőt megtaláltam egész könnyen ;)

milyen olaj kell bele? és mennyi kb?

ha már csereberélek mindent ezt sem ártana.......

Elküldve
kormányszervó olaját érdemes cserélni? elég barna már

egyáltalán van leeresztője? a betöltőt megtaláltam egész könnyen ;)

milyen olaj kell bele? és mennyi kb?

ha már csereberélek mindent ezt sem ártana.......

hát ha barna akkor lehet nem árt, eredetileg az is piros.

a többit nem tom, de majd megmondják a többiek.

Elküldve
kormányszervó olaját érdemes cserélni? elég barna már

egyáltalán van leeresztője? a betöltőt megtaláltam egész könnyen ;)

milyen olaj kell bele? és mennyi kb?

ha már csereberélek mindent ezt sem ártana.......

A karbantartási terv ugyan nem írja, de nem árt cserélni. Az automata váltóban pl 4 évente cserélni kell uezt az olajat.

Elküldve

sziasztok,a motorcsere hogyha nem legális útón történik milyen hátulütökkel járhat(hogy lehet a legjobban álcázni:P),mekkora az esély hogy lebukok vele,1.4 16v-böl(xev)->c20xe lenne ha egyátalán lehetséges,illetve valaki eltudná nekem mondani hogy az sfi doboz mire jó,keresgéltem de nem sok mindent találtam,ez a doboz felmenne az 1.4esre,szeretném visszalakitani gyári papirosra a szüröt,de ha jól látam 1.4esre nem raktak olyat,lenne valami értelme?

elnézést a sok kérdésért,az sfi doboz 1.4re úgy érzem sokaknak fájni fog a kérdés.de muszáj megkérdznem ;)

Elküldve

Sziasztok!

Időnként ingadozik rendesen az alapjárati fordulatszámom, főleg hidegen.

Van úgy, hogy ha újraindítom megszűnik a jelenség.

Nem tudom mi lehet az oka. A fogyasztásom jó vegyesen tavasszal 6L/100 km alatt.

Szívesen várom a megfejtéseket.

Elküldve
sziasztok,a motorcsere hogyha nem legális útón történik milyen hátulütökkel járhat(hogy lehet a legjobban álcázni:P),mekkora az esély hogy lebukok vele,1.4 16v-böl(xev)->c20xe lenne ha egyátalán lehetséges,illetve valaki eltudná nekem mondani hogy az sfi doboz mire jó,keresgéltem de nem sok mindent találtam,ez a doboz felmenne az 1.4esre,szeretném visszalakitani gyári papirosra a szüröt,de ha jól látam 1.4esre nem raktak olyat,lenne valami értelme?

elnézést a sok kérdésért,az sfi doboz 1.4re úgy érzem sokaknak fájni fog a kérdés.de muszáj megkérdznem ;)

Sztem nem sok jelentősége van, hogy átrakod-e az SFI-dobozt (ami egyébként tudtommal áramlásjavító funkciót tölt be), vagy sem, mert a lebukás nem vizuális okokból fog történni. A motorszám fog lebuktatni, ha előbb nem, a műszaki vizsgán, de akár egy közűti kpm-ellenőrzésnél is (bár én ilyet még nem tapasztaltam), esetleg egy balesetnél, ami azért is ciki, mert ilyen esetben akár Te okoztad a balesetet, akár nem, rád verik a balhét. Nem beszélve arról, ha el akarod adni, eredetiségvizsgán tuti észreveszik. Ráadásul az átépítés se olyan egyszerű, a motorcserével együtt nagyobb gólyalábak mennek előre, nagyobb fékekkel, és még sok aprósággal. Sztem jobban jársz, ha veszel egy eleve ilyen motorú autót, esetleg ha már megvan a motor, nézhetsz motorhibásat vagy motor nélkülit is olcsóért, amibe legálisan beépíthető az ugyanolyan motorod.

Sziasztok!

Időnként ingadozik rendesen az alapjárati fordulatszámom, főleg hidegen.

Van úgy, hogy ha újraindítom megszűnik a jelenség.

Nem tudom mi lehet az oka. A fogyasztásom jó vegyesen tavasszal 6L/100 km alatt.

Szívesen várom a megfejtéseket.

Sztem az alapjárati szabályzómotort kéne megnézni, tisztogatni.

Elküldve
Sztem nem sok jelentősége van, hogy átrakod-e az SFI-dobozt (ami egyébként tudtommal áramlásjavító funkciót tölt be), vagy sem, mert a lebukás nem vizuális okokból fog történni. A motorszám fog lebuktatni, ha előbb nem, a műszaki vizsgán, de akár egy közűti kpm-ellenőrzésnél is (bár én ilyet még nem tapasztaltam), esetleg egy balesetnél, ami azért is ciki, mert ilyen esetben akár Te okoztad a balesetet, akár nem, rád verik a balhét. Nem beszélve arról, ha el akarod adni, eredetiségvizsgán tuti észreveszik. Ráadásul az átépítés se olyan egyszerű, a motorcserével együtt nagyobb gólyalábak mennek előre, nagyobb fékekkel, és még sok aprósággal. Sztem jobban jársz, ha veszel egy eleve ilyen motorú autót, esetleg ha már megvan a motor, nézhetsz motorhibásat vagy motor nélkülit is olcsóért, amibe legálisan beépíthető az ugyanolyan motorod.

Ne legyél már ilyen régimódi...a motorszámot bizti át lehet ütni. ;) Sztem az sfi doboz nem megy fel, c20xe-re volt régebben power cap, ami áramlástanilag jobb, de azt sajna kisebb motorra nem lehet felpakolni.

Elküldve
A karbantartási terv ugyan nem írja, de nem árt cserélni...

Épp most olvastam az Etzold-féle karbantartási tervet: Az Isuzunál nem is 60, hanem 120ezrenként írja a vezérléscserét! ;) Melyik a gyenge elem a vezérlésnél?

Elküldve
Ne legyél már ilyen régimódi...a motorszámot bizti át lehet ütni. ;) Sztem az sfi doboz nem megy fel, c20xe-re volt régebben power cap, ami áramlástanilag jobb, de azt sajna kisebb motorra nem lehet felpakolni.

ki szokták rohasztani

pl a c14nz úgy tudom, hogy a kipufogó torok alattvan valahol, találtam is nemrég számokat ott, és eléggé meg van ot taz egész korrodálva, a nagy melegtől gondolom...

Elküldve
szervízben se emlékszem egy olajcserére se, ahol világosbarna lett volna az olaj..

nem csak a nívón nézed??

ott lehet, hogy csak barna

de 10 után az se világosbarna szokott lenni.

ezen a képen az én benzinesem nívója van majdnem 1000km es olajjal.

most még szinte ugyan olyan, mint amikor betöltöttem.

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=f6e643223...&aid=150223

Nem. ahogy folyt le, áttetsző világos volt. És az Omega is 96 os volt, bőven 200 ezer felett. Igaz volt rajta nálam komplett hengerfej felujítás, és gyürüzés.

De még utána mentem vele bő 60 ezret. Minden 10 ezres cserénél világos színe volt az olajnak. Vagyis fekete volta szine, de nem koromfekete, hanem barnás, áttetsző.

Elküldve
Nem. ahogy folyt le, áttetsző világos volt. És az Omega is 96 os volt, bőven 200 ezer felett. Igaz volt rajta nálam komplett hengerfej felujítás, és gyürüzés.

De még utána mentem vele bő 60 ezret. Minden 10 ezres cserénél világos színe volt az olajnak.

az nem semmi, vagy nem is tudom minek nevezzem ;)

hihetetlen kategória.

"ilyen állat márpedig nincs is " ;)

Elküldve

Gondolkodóba estem cartársak.

Motorom hűtése gyenge pont, és nem tudom miért. Tény, hogy sokat megy Bp-en a kocsi, tehát van tetsztelve sokat a rendszer, de mégsem kéne mindig megjelennie valahol a fagyállónak. Az elmúlt két évben új alkatrészekkel lett cserélve a hűtő, pár gumicső, termosztát, termosztátfedél, fagyálló, Diaviás fűtéscsap. Mégis újfent szivárog a hűtőközeg... Bosszantó pár csepp a garázs padlóján.

Tavaly ugyebár cserélve lett (út szélén) a hengerfej-tömítés, szerelő azt mondja gyanús, hátha az produkál 'túlnyomást' a víztér felé. Létezik ilyen szerintetek? Hogy lehetne ellenőrizni? Mitől lehet még túlnyomás esetleg a renszerben? Szerintem ha a kiegyenlítő sapkája menne el, akkor eleresztené a nyomást előbb mint ahogy szükséges.

Na megyek, egyelőre felteszek egy plusz bilincset a mostani csöpögési helyre ;)

Elküldve
Gondolkodóba estem cartársak.

Motorom hűtése gyenge pont, és nem tudom miért. Tény, hogy sokat megy Bp-en a kocsi, tehát van tetsztelve sokat a rendszer, de mégsem kéne mindig megjelennie valahol a fagyállónak. Az elmúlt két évben új alkatrészekkel lett cserélve a hűtő, pár gumicső, termosztát, termosztátfedél, fagyálló, Diaviás fűtéscsap. Mégis újfent szivárog a hűtőközeg... Bosszantó pár csepp a garázs padlóján.

Tavaly ugyebár cserélve lett (út szélén) a hengerfej-tömítés, szerelő azt mondja gyanús, hátha az produkál 'túlnyomást' a víztér felé. Létezik ilyen szerintetek? Hogy lehetne ellenőrizni? Mitől lehet még túlnyomás esetleg a renszerben? Szerintem ha a kiegyenlítő sapkája menne el, akkor eleresztené a nyomást előbb mint ahogy szükséges.

Na megyek, egyelőre felteszek egy plusz bilincset a mostani csöpögési helyre ;)

Nekem a multkor szívárgott a hűtő sarkainál lent. Hening cartárstól kunyiztam hűtőtőmítőt, de mielőtt beleraktam volna szólt hogy sok benne a víz, vegyek ki belőle. Nem volt tele a kiegyenlítő, max. 3-4 decit szívtam le fecskendővel, és azóta nem csöpög. Nekem se a sapkánál engedte el a túlnyomást, hanem megkereste a leggyengébb láncszemet. Próbálj meg te is kivenni belőle egy keveset. Veszteni nem vesztesz semmit.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.