Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

mondjuk, inkább a szívószelepeknél 1es és a 2es henger körül a leghangosabb

aztán fémben megy a hang össze-vissza

alapjáraton kerreg 2000-2500 fordulattól erősebben 4000felé kicsit halkul, de hallani

Egy hüle kérdés, a vezértengely végíg ugyan olyan olajos?

Már rémek vannak álmomban is ;) Talán a korral jár?! ;)

Link to comment
Megosztás:

kb egyforma olajos volt

furatok is "szeleltek"

olaj megy bele (nagyon valószínű) mert volt is mindben, meg első beindításkor valami iszonyat hangja volt, jó pár perc múlva halkult

de maradt hangja

teljesen be lett melegítve, utánna 5 ezres fordulaton pörgettem pár percig de maradt a hang

hétvégén megyek vele egy kanyart, bár nem hinném hogy elmúlik a hang már......

Link to comment
Megosztás:

Nem! De szerintem a jövő héten megint leveszem és már azt is megnézem majd, de ez egy örjítő dolog, lassan már növesztek egy Homokozsós tincset és azt pödröm a gondolatok közben ;)

jaj nézd már meg légyszíves, mert kivi vagyok erre.

én úgy gondolom, hogy mikor a bütyök nem nyomja még a himbákat lefelé... elvileg ekkor kellene hidegen hézagnak lennie, és a hidrotőke ezt nullázza a benelévő olajjal.

ha nem jó a tőke, akkor le lehet nyomni, de ha nem jó, akkor elengedi az olajat... és így le lehet nyomni....

Link to comment
Megosztás:

akkor ha lekapom a szelepfedelet, és megnyomkodom kézzel a tőkéket (amikor a bütyök nem nyomja) és nem megy le akkor jó??

de mivel át kell forgatni az egészet hogy mindig más tőke legyen "üres állásban" akkor előtte már lenyomhatta a vezérműtengely

ekkor sem kellene tudni lenyomni kézzel?

remélem érthetően kérdezem..........

Link to comment
Megosztás:

akkor ha lekapom a szelepfedelet, és megnyomkodom kézzel a tőkéket (amikor a bütyök nem nyomja) és nem megy le akkor jó??

de mivel át kell forgatni az egészet hogy mindig más tőke legyen "üres állásban" akkor előtte már lenyomhatta a vezérműtengely

ekkor sem kellene tudni lenyomni kézzel?

remélem érthetően kérdezem..........

elvileg ha jó a tőke, akkor mindig magában tartja a olajat, így a bütyök se nyomja ki belőle....

kolléga egy nagy csavarhúzóval támsztott be, és kézzel nyomta a csavarhúzót.

de kipróbálhatoda másikat is, csak takargasd be a mocit, és keríts vkit.

ez elvileg úgy működik, hogy levett szelepfdéllel be kell indítani pár mprea mocit, és nézni kell hogy mindegyik tőke nyomja e magából az olajködöt.

egyiket se csináltam, csak a nyomkodósat láttam.

Link to comment
Megosztás:

Na ha ezt megteszed akkor még az ég alja is olajos lesz... szerintem

Amúgy a kerregő hang lehet szerintem kopott hajtókarcsapágy is.

igen azért írtam, hogy jól takrja le a mocit.. pár mptől azért a szomszéd nem lesz olajos, de koszos eljárás szerintem is.

azért egy hajtókar csapágyhangot csak meghallasz, hogy az nem fent kolotál. na meg másabb hangja is van.

szerintem jóval erősebb, mint egy hidrotőke, meg nem hallgat el.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jó néhány nap hallgatás után újra felétek fordítom kíváncsi tekintetem...Szóval újra titeket kérdezlek tapasztalt Opelos kollégák.Az a helyzet,hogy a család egyre nagyobb létszáma miatt egyre többen hiányoljuk a nyári melegben a jótékony klímát így öregecske autónk megérett a cserére('93-as c14nz,fapad).Valóban csere lehet,hiszen egy '97-es,négyajtós,2000-es,16v került a látókörbe.Nekem bejön az autó,de több helyről hallottam a hengerfejtömítés gyakori átégését ennél a típusnál.Túlnyomó többségben városban használjuk az autót,de ha elindulunk rokonlátogatni...350 km,ebből 200 autópályán,további közeli rokon Erdélyben...Tehát megbízható autót szeretnék-a jelenlegi maximálisan az volt eddig-nem vágyom már útszéli kalandos szerelésekre.A kérdésem végre az lehetne:mi a véleményetek,tapasztalataitok?Megfelelő minőségű-és árú ;) -alkatrésszel orvosolható-e a hiba,vagy megbízhatóbb az 1.8-as motorvariáns?A jobb lábam a népesedő család miatt már nagyon könnyű lett ;) ,ezzel nem lesz hiba.

A válaszokat köszönöm:Tóth István-Győr

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jó néhány nap hallgatás után újra felétek fordítom kíváncsi tekintetem...Szóval újra titeket kérdezlek tapasztalt Opelos kollégák.Az a helyzet,hogy a család egyre nagyobb létszáma miatt egyre többen hiányoljuk a nyári melegben a jótékony klímát így öregecske autónk megérett a cserére('93-as c14nz,fapad).Valóban csere lehet,hiszen egy '97-es,négyajtós,2000-es,16v került a látókörbe.Nekem bejön az autó,de több helyről hallottam a hengerfejtömítés gyakori átégését ennél a típusnál.Túlnyomó többségben városban használjuk az autót,de ha elindulunk rokonlátogatni...350 km,ebből 200 autópályán,további közeli rokon Erdélyben...Tehát megbízható autót szeretnék-a jelenlegi maximálisan az volt eddig-nem vágyom már útszéli kalandos szerelésekre.A kérdésem végre az lehetne:mi a véleményetek,tapasztalataitok?Megfelelő minőségű-és árú ;) -alkatrésszel orvosolható-e a hiba,vagy megbízhatóbb az 1.8-as motorvariáns?A jobb lábam a népesedő család miatt már nagyon könnyű lett ;) ,ezzel nem lesz hiba.

A válaszokat köszönöm:Tóth István-Győr

ha megbízható, és családi autó kell, akkor 2000. 8v ;)

az sokkal stabilabb konstrukció.

de az nznél még egy c14se is sokkal nagyobb változást hozna.

de ha tehetitek, akkor 2000.8v

szerintem neked felesleges a 16v.

főleg ha sokat lesz városban használva.

Link to comment
Megosztás:

ha megbízható, és családi autó kell, akkor 2000. 8v ;)

az sokkal stabilabb konstrukció.

de az nznél még egy c14se is sokkal nagyobb változást hozna.

de ha tehetitek, akkor 2000.8v

szerintem neked felesleges a 16v.

főleg ha sokat lesz városban használva.

Köszönöm a segítséget!

kispit

Link to comment
Megosztás:

úgy döntöttem nem szedem ismét szét

úgy sincs pénzem új tőkékre akkor meg minek.....

ha így mászkálok vele 2 ezres fordulat alatt vagy közelében (ekkor szinte nem zörög) akkor ez mennyire káros??

mit rongál ha zörög??

kb 5-6 ezer menne bele (fél év) ennyi idő alatt csak összejönne az ára

a másik

váltó felőli főtengely szimmeringem folyhat legalábbis úgy néz ki (olajteknő tömítés új, gazdagon bekenve pasztával)

ezt motor kivétele nélkül tudom cserélni??

Link to comment
Megosztás:

úgy döntöttem nem szedem ismét szét

úgy sincs pénzem új tőkékre akkor meg minek.....

ha így mászkálok vele 2 ezres fordulat alatt vagy közelében (ekkor szinte nem zörög) akkor ez mennyire káros??

mit rongál ha zörög??

kb 5-6 ezer menne bele (fél év) ennyi idő alatt csak összejönne az ára

a másik

váltó felőli főtengely szimmeringem folyhat legalábbis úgy néz ki (olajteknő tömítés új, gazdagon bekenve pasztával)

ezt motor kivétele nélkül tudom cserélni??

ha eléri az üzemit, akkor halkulnia kellene... elméletileg szelepek nem nyitnak teljesen...

nekem is ott ereszt, váltó levétel kell

azt pedig úgy tudod megoldani, hogy a bölcsőt le kell engedni azon az oldalon, és úgy fog kiférni a váltó.

Link to comment
Megosztás:

ha eléri az üzemit, akkor halkulnia kellene... elméletileg szelepek nem nyitnak teljesen...

nekem is ott ereszt, váltó levétel kell

azt pedig úgy tudod megoldani, hogy a bölcsőt le kell engedni azon az oldalon, és úgy fog kiférni a váltó.

hát ez nem halkul semmit

inkább hidegen csendesebb, de nem számottevően

köszi szépen mindenkinek a segítséget!!!!!

valószínű kérdezgetek majd még ;)

Link to comment
Megosztás:

Kedves hozzáértők.

Ha már így szóbakerült a hidrotőke téma, gondoltam elmesélem milyen "csodás" felfedezést tettem valamelyik nap az én drága autómon. Egyrészről van már hangja az én hidrotőkéimnek is, de ami nagyon fájt azt a fojtószelepnél lévő kartergáz visszavezető cső produkálta barna olajos folyadék formájában. Eddig nem akartam belenyúlni csak a hidrotőkék miatt, de ezekután kénytelen leszek, mert az olaj is és a víz is fogy belőle és folt nincs a kocsi alatt. Az odáig rendbe van, hogy megveszem a hidrotőkéket, a hengerfejcsavarokat a tömítéseket. A gyűrűket (remélem a dugókat nem kell bántani) meg ha szét lesz kapva a moci, de hol lehet beszerezni (legalább árakat) a hajtókarcsapágyakat és a főtengelycsapágyakat? Mert eddig egyetlen nagyobb alkatrészes weboldalon sem találtam csapágyakat. Szegény motorban óra szerint csak 178 000 km van, de amikor megvettük 120 000 nél megtaláltuk a 150 000 szervízről a bejegyzést. Szóval vissza van pörgetve a drágám. Lassan kicseréltem rajta minden összekókányolt és elhanyagolt alkatrészt már csak a motor és a karosszéria van hátra. Még egy kérdésem lenne, hogy érdemes szelepeket is cserélni, vagy csak pucolás és mehetnek vissza a helyükre?

A válaszokat előre is köszönöm.

Attila

Link to comment
Megosztás:

A mocim meglehetősen szórja az olajat! ;)

A jobb első kerék mögött van a paca. Alánézve (ha jól azonosítom be) az olajhűtőhöz menő két cső egyikén folyik vigig az anyag, és a közepén pöttyen.

Vagy az olajszűrő alól, vagy az olajhűtő cső rögzítőcsavarja alól jön az anyag.

Ha megbontom ezt a csavart, találok alatta valamilyen tömítőalátétet? Ha igen, lehet kapni?

Le kell engedni hozzá az olajat?

Link to comment
Megosztás:

Kedves hozzáértők.

Ha már így szóbakerült a hidrotőke téma, gondoltam elmesélem milyen "csodás" felfedezést tettem valamelyik nap az én drága autómon. Egyrészről van már hangja az én hidrotőkéimnek is, de ami nagyon fájt azt a fojtószelepnél lévő kartergáz visszavezető cső produkálta barna olajos folyadék formájában. Eddig nem akartam belenyúlni csak a hidrotőkék miatt, de ezekután kénytelen leszek, mert az olaj is és a víz is fogy belőle és folt nincs a kocsi alatt. Az odáig rendbe van, hogy megveszem a hidrotőkéket, a hengerfejcsavarokat a tömítéseket. A gyűrűket (remélem a dugókat nem kell bántani) meg ha szét lesz kapva a moci, de hol lehet beszerezni (legalább árakat) a hajtókarcsapágyakat és a főtengelycsapágyakat? Mert eddig egyetlen nagyobb alkatrészes weboldalon sem találtam csapágyakat. Szegény motorban óra szerint csak 178 000 km van, de amikor megvettük 120 000 nél megtaláltuk a 150 000 szervízről a bejegyzést. Szóval vissza van pörgetve a drágám. Lassan kicseréltem rajta minden összekókányolt és elhanyagolt alkatrészt már csak a motor és a karosszéria van hátra. Még egy kérdésem lenne, hogy érdemes szelepeket is cserélni, vagy csak pucolás és mehetnek vissza a helyükre?

A válaszokat előre is köszönöm.

ja igen, ha mégis ennyire bele akarsz nyúlni, tekintve azt hogy közel lehet az autó 250-300 ezer kmhez, akkor célszerű, egy erre szakosodot műhelyre bízni az egész motort, és akkor már meg is fúrják, a hfet síkköszörülik, bár ezt így is úgy is kell stb..

180ezer ft körüli összegekkel kell számolnod ez esetben.

Attila

szia

jó lenne tudni milyen motorja van az autódnak.

ha 8 szelepes, akkor én még nem cserélnék rögtön csapágyakat gyűrűket stb.már csak azért se, mert ez nem ugyegy, hogy beledobálom az ujat és meet. főtengely köszörülés, aztán csak gyűrűt nem nagyon szoktak már ezekben a motorokban cserélni.

az hogy fogy az olaj és a víz, lehet kezdődő Hf tömítés kiégése.

ilyen km számmal nem is lenne meglepő már.

az alkatrészeket pedig egy valamire való autósboltban forgalmi alapján meg tudják rendelni az autódhoz, ha mégse jót rendeltek volna, ami szétbontáskor kiderül, akkor számla ellenében vissza szokták venni, csak sértetlen legyen.

jaa tekintve azt hogy a motorban 250-300 ezer km is lehet, akkor célszerűbb lenne egy műhelyre bízni, ahol megfúrjáka motort, uj dugók gyűrűk, és a többi gépmunkát is meg tudják csinálni, és ők fognak tudni bele új csapágyat is venni stb stb.

de ez nem kevés pénz, 180ezer körüli összeg, motortól függően.

Link to comment
Megosztás:

A mocim meglehetősen szórja az olajat! ;)

A jobb első kerék mögött van a paca. Alánézve (ha jól azonosítom be) az olajhűtőhöz menő két cső egyikén folyik vigig az anyag, és a közepén pöttyen.

Vagy az olajszűrő alól, vagy az olajhűtő cső rögzítőcsavarja alól jön az anyag.

Ha megbontom ezt a csavart, találok alatta valamilyen tömítőalátétet? Ha igen, lehet kapni?

Le kell engedni hozzá az olajat?

első körben féktisztítóval, vagy bármi mással megpucolnám az említett területet, hogy lássam, hol is van a konkrét olajfolyás.

motormosás akár, előtte vegyszeres tisztítószert rá, és adjad neki.

ebből kiderül, hogy honnét jön a cucc.

Link to comment
Megosztás:

szia

jó lenne tudni milyen motorja van az autódnak.

ha 8 szelepes, akkor én még nem cserélnék rögtön csapágyakat gyűrűket stb.már csak azért se, mert ez nem ugyegy, hogy beledobálom az ujat és meet. főtengely köszörülés, aztán csak gyűrűt nem nagyon szoktak már ezekben a motorokban cserélni.

az hogy fogy az olaj és a víz, lehet kezdődő Hf tömítés kiégése.

ilyen km számmal nem is lenne meglepő már.

az alkatrészeket pedig egy valamire való autósboltban forgalmi alapján meg tudják rendelni az autódhoz, ha mégse jót rendeltek volna, ami szétbontáskor kiderül, akkor számla ellenében vissza szokták venni, csak sértetlen legyen.

jaa tekintve azt hogy a motorban 250-300 ezer km is lehet, akkor célszerűbb lenne egy műhelyre bízni, ahol megfúrjáka motort, uj dugók gyűrűk, és a többi gépmunkát is meg tudják csinálni, és ők fognak tudni bele új csapágyat is venni stb stb.

de ez nem kevés pénz, 180ezer körüli összeg, motortól függően.

C14NZ a kicsike szíve. Van egy jó barátom aki szerelőként dolgozik és ő szokta a kényes műveleteket elvégezni és a motorfelújítás is rájuk vár, de ha valaki tud ajánlani egy megbízható de azért megfizethető műhelyt akkor azt megköszönöm.

Mértünk rajta kompressziót is ahol a 2-s henger 11-s értéket produkált a többi meg egy gyenge 12-st. Mindezek mellé még a fojtószelepház barnaszínűre koszolódott a bele csordogáló olajos folyadéktól. Ezért gyanakodunk a gyűrűkre. De a hengerfejezés mindenképpen meg lesz csinálva, de ha már úgyis le kell venni a hengerfejet akkor meg lehet nézni a gyűrűk állapotát is nem akarom évente szétszedetni a motor valamiért. Egyszer megcsináltatom de akkor legyen megcsinálva minden. A fékmunkahengerrel megjártam a múltkor. Nem cseréltem ki a pofákkal együtt erre fél évre rá eldurrantak a munkahengerek. Ilyen hibát többet nem akarok véteni. Nekem se tetszik a motorgenerál ötlete, de ha egyszer a szívemhez nőtt ez a 16 éves autó akkor már nem sajnálom belőle az alkatrészt, a hozzáértést és az igényességet.

Link to comment
Megosztás:

C14NZ a kicsike szíve. Van egy jó barátom aki szerelőként dolgozik és ő szokta a kényes műveleteket elvégezni és a motorfelújítás is rájuk vár, de ha valaki tud ajánlani egy megbízható de azért megfizethető műhelyt akkor azt megköszönöm.

Mértünk rajta kompressziót is ahol a 2-s henger 11-s értéket produkált a többi meg egy gyenge 12-st. Mindezek mellé még a fojtószelepház barnaszínűre koszolódott a bele csordogáló olajos folyadéktól. Ezért gyanakodunk a gyűrűkre. De a hengerfejezés mindenképpen meg lesz csinálva, de ha már úgyis le kell venni a hengerfejet akkor meg lehet nézni a gyűrűk állapotát is nem akarom évente szétszedetni a motor valamiért. Egyszer megcsináltatom de akkor legyen megcsinálva minden. A fékmunkahengerrel megjártam a múltkor. Nem cseréltem ki a pofákkal együtt erre fél évre rá eldurrantak a munkahengerek. Ilyen hibát többet nem akarok véteni. Nekem se tetszik a motorgenerál ötlete, de ha egyszer a szívemhez nőtt ez a 16 éves autó akkor már nem sajnálom belőle az alkatrészt, a hozzáértést és az igényességet.

jaja ezt mondanám én is, hogy a HF et mindenféleképpen le kell venni, és meg kell akkor nézni a blokkot is, és akkor ha érezhető vla van, akkor sajna generális admirális a játék neve...

ha szerelő az ismerősöd, akkor ő tud gépműhelyet is

Link to comment
Megosztás:

csak érdekességként:

Q8 formula excel 5w40 olajat tettem a gépbe

ez volt 3000/l alatti olajokból a legszimpatikusabb, eladó szerint simán felold minden lerakódást (boltosok azért mindig azt mondják amit hallani akarsz....)

mentem vele 50km és barnább az olaj mint apám zsigulijában 12 ezer után az agip olaj

oldani tuti oldja, de a szűrő meddig bírja?

elsőnek 5ezret gondoltam ennek az olajnak,szűrőnek

olajteknő, szelepfedél, olajszivattyú makulátlan tisztán visszarakva blokkban is ameddig beért a fogkefe letakarítva, hengerfej is hasonlóképp

ennyi lerakódott anyag lehet még benne?

egyáltalán kitisztul ez valaha??

Link to comment
Megosztás:

csak érdekességként:

Q8 formula excel 5w40 olajat tettem a gépbe

ez volt 3000/l alatti olajokból a legszimpatikusabb, eladó szerint simán felold minden lerakódást (boltosok azért mindig azt mondják amit hallani akarsz....)

mentem vele 50km és barnább az olaj mint apám zsigulijában 12 ezer után az agip olaj

oldani tuti oldja, de a szűrő meddig bírja?

elsőnek 5ezret gondoltam ennek az olajnak,szűrőnek

olajteknő, szelepfedél, olajszivattyú makulátlan tisztán visszarakva blokkban is ameddig beért a fogkefe letakarítva, hengerfej is hasonlóképp

ennyi lerakódott anyag lehet még benne?

egyáltalán kitisztul ez valaha??

nem fog kitisztulni soha, mindig is feketén fogod leengedni az olajat belőle.

én most mostam át motormosóval, aztán át is öblítettem, és mégis barnul benne, és 10ezer után tuti fekete lesz.

eljátszodtuk egyszer azt is, hogy addig öntöttük a tiszta olajat, és engedtük le, amíg nem lett tiszta a leengedett olaj.

ez kb 5xi öblítés volt, és akkor is feketén egedtük le a 10ezres olajat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.