broncse Elküldve Április16, 2009 Megoszt Elküldve Április16, 2009 Na csak megtaláltamaz egyik hsz-ben! Opel16V kartárs írta nekem anno: 0,6V kell legyen az alap, és 4,4V a teljes Kerestem én is, de úgy látszik béna voltam. Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
webshark Elküldve Április16, 2009 Megoszt Elküldve Április16, 2009 Szerintem nem lehet javítani, mert úgy van összeperemezve, ha egyszer megbontod annak lőttek. 8400-tól 50 ezerig lehet választani. Érdemes előszűrőt is venni hozzá másikat. Lehet cserélni a tank leszedése nélkül is, de akna nélkül nem sokkal gyorsabb, és így belelátsz a tankba is. A gumitömítést is ajánlatos cserélni alatta. De lehet hogy egy bontott gyári többet ér, mint egy új gagyitron. Én a legolcsóbbat vettem , és azóta 20 liter mindíg bentmarad a tankban, nem szívja ki a pumpa. Igaz még nem derült ki hogy miért. Lehet hogy vmelyik bilincs ereszt a tankon bellül. Köszönöm szépen a HF-es válaszokat, Zotya én úgy emlékszem hogy a cső nekem sem ért le az aljára, aztán meg akadt a szintmérő. De becsületére legyen mondva a mester vágott bele tömítést meg másodszor is is levette a tankot- pumpát is kipróbálta hogy jó-e.A szénszűrővel meg nem sok gondom van, nem észlelem, hogy van, pedig ha benézek a kerékjáratba akkor picit látni lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április16, 2009 Megoszt Elküldve Április16, 2009 Köszönöm szépen a HF-es válaszokat, Zotya én úgy emlékszem hogy a cső nekem sem ért le az aljára, aztán meg akadt a szintmérő. De becsületére legyen mondva a mester vágott bele tömítést meg másodszor is is levette a tankot- pumpát is kipróbálta hogy jó-e.A szészűrővel meg nem sok gondom van, nem észlelem, hogy van, pedig ha benézek a kerékjáratba akkor picit látni lehet. Érdekes dolog ez, mert amikor kiszívattam az AC-val a tankból a benyát akkor kijött az utólsó cseppig. Mégis úgy csináll 20-liter alatt mintha elfogyna, rángat, fulladozik, majd le is áll. Van egy bizonyos minimális üanyag mennyiség amit a pumpának szállítani kell hogy zavartalan legyen az üzemelés, asszem 1.6Liter/perc. Link to comment Megosztás: More sharing options...
webshark Elküldve Április16, 2009 Megoszt Elküldve Április16, 2009 Érdekes dolog ez, mert amikor kiszívattam az AC-val a tankból a benyát akkor kijött az utólsó cseppig. Mégis úgy csináll 20-liter alatt mintha elfogyna, rángat, fulladozik, majd le is áll. Van egy bizonyos minimális üanyag mennyiség amit a pumpának szállítani kell hogy zavartalan legyen az üzemelés, asszem 1.6Liter/perc. ilyenkor a feles meg a másik ágon visszafolyik? Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 ilyenkor a feles meg a másik ágon visszafolyik? Szia webshark! Igen! Azért is van 2 csöves rendszer benne! Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 Sziasztok! Valaki megtudná mondani h jók-e az értékek amit mértem reggel: Külső hőmérséklet: 11,5 °C (motor nem volt egy napja indítva, így elvileg ugyanannyi mint a környezet hőmérséklete) Vízhőmérséklet-gomba: 3720 Ohm Bemenő léghőmérséklet-érzékelő: 5510 Ohm. Előre is köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 Uhh és még most jutott eszembe egy nagyon jó kérdés... Melyik érzékelőket figyeli az ECU, amikor beindítjuk, az első félpercben (hidegen járáskor)? Illetve mikortől nézi az összeset? Előre is köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 Vízhőmérséklet-gomba: 3720 Ohm Bemenő léghőmérséklet-érzékelő: 5510 Ohm. Nem túl jó, hogy ekkora eltérés van. Most nincs itt a táblázatom, amiben szerepelnek a pontos értékek, nem tudom megmondani, melyik van közelebb a valóshoz. Melyik érzékelőket figyeli az ECU, amikor beindítjuk, az első félpercben (hidegen járáskor)? Illetve mikortől nézi az összeset? Előre is köszi! Mindegyiket, kivéve a lambdát. Azt csak kb onnantól nézi, ahogy a hőfok mutatód elindul felfelé, és az alapjárati fordszám normálisra esik vissza. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 Nem túl jó, hogy ekkora eltérés van. Most nincs itt a táblázatom, amiben szerepelnek a pontos értékek, nem tudom megmondani, melyik van közelebb a valóshoz. Hja kérem, könyvből-táblázatból én is tudok még űrrakétát is programozni ;) ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 Hja kérem, könyvből-táblázatból én is tudok még űrrakétát is programozni ;) ;) Nem kódex vagyok, vazz! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 Nem túl jó, hogy ekkora eltérés van. Most nincs itt a táblázatom, amiben szerepelnek a pontos értékek, nem tudom megmondani, melyik van közelebb a valóshoz. Mindegyiket, kivéve a lambdát. Azt csak kb onnantól nézi, ahogy a hőfok mutatód elindul felfelé, és az alapjárati fordszám normálisra esik vissza. Köszi a választ! Időközben leltem egy táblázatot... A vízhőmérőé ~16 °C, a levegőé pedig ~11 °C-nak felel meg... A vízét most cseréltem... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 A vízhőmérőé ~16 °C, a levegőé pedig ~11 °C-nak felel meg... A vízét most cseréltem... ;) Az akkor nem rossz annyira, hibát biztos nem okoz... esetleg üzemmelegen még mérd meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
individor Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 hali van egy 96os 16 szelepes motorom (x14xe ha jól tudom) nagyon zörögtek a hidrotőkéi leszedtem a szelepfedelet kiszedtem a tőkéket kitakarítottam, telis teli volt megkeményedett olajsárral (kicsi-nagyobb darab ok) a szelepfedélen is 2-3mm vastagon állt, olajteknőben is mindenhol ahogy nézem a motorblokkban a főtengelyen mindenhol lerakódások elég durván néz ki . pl az olajnyomás furat teljesen el volt tömődve megkeményedett olajsárral...... kérdésem az lenne hogy tudnám a hengerfejben és a blokkban az olajfuratokat kitakarítani?? meg úgy általánosságban a motort? van erre valami bevett szokás? blokkot nem szívesen bontanám szét mert azt már nem biztos hogy hibátlanul össze tudnám rakni köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 hali van egy 96os 16 szelepes motorom (x14xe ha jól tudom) nagyon zörögtek a hidrotőkéi leszedtem a szelepfedelet kiszedtem a tőkéket kitakarítottam, telis teli volt megkeményedett olajsárral (kicsi-nagyobb darab ok) a szelepfedélen is 2-3mm vastagon állt, olajteknőben is mindenhol ahogy nézem a motorblokkban a főtengelyen mindenhol lerakódások elég durván néz ki . pl az olajnyomás furat teljesen el volt tömődve megkeményedett olajsárral...... kérdésem az lenne hogy tudnám a hengerfejben és a blokkban az olajfuratokat kitakarítani?? meg úgy általánosságban a motort? van erre valami bevett szokás? blokkot nem szívesen bontanám szét mert azt már nem biztos hogy hibátlanul össze tudnám rakni köszi! ha nem motor mosó, amit itt senki se szívesen javasol, akkor jóminőségű olaj, és gyakrabban cserélve. szerintem . Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 ha nem motor mosó, amit itt senki se szívesen javasol, akkor jóminőségű olaj, és gyakrabban cserélve. szerintem . az se oldja meg ezt a problémát. valószínű korábban sokáig hagytak benne olajat, nem cserélték rendes időközönként, azért ilyen. vagy rossz minőségű olajjal használták (pl GM). Hengerfejet mindenképpen le kéne venni a jó munkához... viszont azt akkor már el kellene vinni felújításra, amikor is síkolják, szelepeket csiszolnak be, szelepfészket marrnak, szelepszárszimmeringeket cserélnek, és persze közben kipucolják az olajjáratokat, tőkéket, és nyomáspróbáznak is. 16v hengerfejnél anyaggal együtt ez 25 körül van kb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 az se oldja meg ezt a problémát. valószínű korábban sokáig hagytak benne olajat, nem cserélték rendes időközönként, azért ilyen. vagy rossz minőségű olajjal használták (pl GM). Hengerfejet mindenképpen le kéne venni a jó munkához... viszont azt akkor már el kellene vinni felújításra, amikor is síkolják, szelepeket csiszolnak be, szelepfészket marrnak, szelepszárszimmeringeket cserélnek, és persze közben kipucolják az olajjáratokat, tőkéket, és nyomáspróbáznak is. 16v hengerfejnél anyaggal együtt ez 25 körül van kb. és a blokkal olyankor mi van??? az a Hf felújítástól nem fog megtisztulni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
individor Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 ezt így vettem, olaszból hozták elég kis pénzért akkor még szép hangja volt szerintem lejárt az ingyenes szervíz azóta nem volt olaj cserélve benne alul ahol hozzáférek fogkefével benzinnel még le tudom mosogatni de az olajjáratokba nem férek be ha fentről benzinnel mosogatom milyen eredménye lenne? pl a kompresszoros olajozóba benzin és adj neki ilyenkor olajszivattyút ki kellene szedni? mert azt még nem sikerült megtalálnom jelenleg nem állok igazán fényesen anyagilag, kérdeztem szervízt 250ért akarták bevállalni igaz új tőkékkel(ahogy nézem csak az a bajuk hogy teli van trutyival) egy 500 ezres autó motorjára nem akarnék 250 ezret költeni, épp elég volt a szíjcsere 70ért vételkor...... olaj milyen jó bele?? hajdanán zsiguliba shell helix-et öntöttünk az kipucolta szépen belülről, bár az csak barna volt nem ilyen full dzsuvás Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 ezt így vettem, olaszból hozták elég kis pénzért akkor még szép hangja volt szerintem lejárt az ingyenes szervíz azóta nem volt olaj cserélve benne alul ahol hozzáférek fogkefével benzinnel még le tudom mosogatni de az olajjáratokba nem férek be ha fentről benzinnel mosogatom milyen eredménye lenne? pl a kompresszoros olajozóba benzin és adj neki ilyenkor olajszivattyút ki kellene szedni? mert azt még nem sikerült megtalálnom jelenleg nem állok igazán fényesen anyagilag, kérdeztem szervízt 250ért akarták bevállalni igaz új tőkékkel(ahogy nézem csak az a bajuk hogy teli van trutyival) egy 500 ezres autó motorjára nem akarnék 250 ezret költeni, épp elég volt a szíjcsere 70ért vételkor...... olaj milyen jó bele?? hajdanán zsiguliba shell helix-et öntöttünk az kipucolta szépen belülről, bár az csak barna volt nem ilyen full dzsuvás 10W40es olaj legyen, castrol shel metabond mobil stb a szivattyűt hogy hogy nem találtad meg? ha jol olvastama teknőt is levetted már. ott kellene lennie nem ártana kivenni azt se, és megpucolni szépen azt is. tuti tele van az is kosszal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
individor Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 teknőt levettem, a szívócsövet is, de megakadtam főtengelyről már levettem a szíj kerekeket, kívülről vagy alulról van a szivattyú?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 teknőt levettem, a szívócsövet is, de megakadtam főtengelyről már levettem a szíj kerekeket, kívülről vagy alulról van a szivattyú?? ha leveszeda vezérlést is, bár azt nem fogod, mert most lett cserélbe még egy "lemezt" le lehet venni a blokrol, ott kell lenni a szivattyúnak. előbb kicsit kevertem, de igen nekünk lent csak a szívócső van a durva szűrővel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
individor Elküldve Április18, 2009 Megoszt Elküldve Április18, 2009 így már megtaláltam köszi! igaz nem lemezke de megvan elég trutyis anyag volt benne mindenhol benzinnel átfújatom/mosogatom a járatokat, gondolom kiviszi a jelentős többségét a trutyinak többit meg csak feloldja a motorolaj apródonként összerakáskor lehet kérdezősködök még........ köszi a segítséget mindenkinek!!!!!!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Április19, 2009 Megoszt Elküldve Április19, 2009 10W40es olaj legyen, castrol shel metabond mobil stb a szivattyűt hogy hogy nem találtad meg? ha jol olvastama teknőt is levetted már. ott kellene lennie nem ártana kivenni azt se, és megpucolni szépen azt is. tuti tele van az is kosszal. A 10W40-es olaj nem igazán jó az ecotechbe...sztem...ill tapasztaltam, h 6000 kilométer után bekokszosodott és ki kellett zúgatni belőle... 5W30 való bele...az bírja 10-11 ezerig...feketedés nélkül... Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Április19, 2009 Megoszt Elküldve Április19, 2009 A 10W40-es olaj nem igazán jó az ecotechbe...sztem...ill tapasztaltam, h 6000 kilométer után bekokszosodott és ki kellett zúgatni belőle... 5W30 való bele...az bírja 10-11 ezerig...feketedés nélkül... Megjegyzem az olajnak a kenésen kívül többek között feladata a szennyeződések "lebegtetése" is. Szóval pont az a jó, ha befeketedik. ;) Ja, és 10W40 való bele. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Április19, 2009 Megoszt Elküldve Április19, 2009 Sziasztok! Na az első tapasztalatok a friss olajjal! Tehát mivel friss egy kicsit csendesebb is tőle a moci, de a lényeg, hogy hideg indításkor nem észlelhető a csattogós hang, amit szerintem a vezértengely adott olajzás nélkül. Remélem Isten és a "párt" is velem lesz ebben a kísérletben, az első jelekből kiindulva az egyik résztvevő már mellettem van, de akkor ki van ellenem? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Április19, 2009 Megoszt Elküldve Április19, 2009 Sziasztok! Na az első tapasztalatok a friss olajjal! Tehát mivel friss egy kicsit csendesebb is tőle a moci, de a lényeg, hogy hideg indításkor nem észlelhető a csattogós hang, amit szerintem a vezértengely adott olajzás nélkül. Remélem Isten és a "párt" is velem lesz ebben a kísérletben, az első jelekből kiindulva az egyik résztvevő már mellettem van, de akkor ki van ellenem? ;) nem követtelek most végig, 10 es vagy 5 ös van benne? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts