Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Szerintem nem lehet javítani, mert úgy van összeperemezve, ha egyszer megbontod annak lőttek. 8400-tól 50 ezerig lehet választani. Érdemes előszűrőt is venni hozzá másikat. Lehet cserélni a tank leszedése nélkül is, de akna nélkül nem sokkal gyorsabb, és így belelátsz a tankba is. A gumitömítést is ajánlatos cserélni alatta. De lehet hogy egy bontott gyári többet ér, mint egy új gagyitron. Én a legolcsóbbat vettem , és azóta 20 liter mindíg bentmarad a tankban, nem szívja ki a pumpa. Igaz még nem derült ki hogy miért. Lehet hogy vmelyik bilincs ereszt a tankon bellül.

Köszönöm szépen a HF-es válaszokat,

Zotya én úgy emlékszem hogy a cső nekem sem ért le az aljára, aztán meg akadt a szintmérő. De becsületére legyen mondva a mester vágott bele tömítést meg másodszor is is levette a tankot- pumpát is kipróbálta hogy jó-e.A szénszűrővel meg nem sok gondom van, nem észlelem, hogy van, pedig ha benézek a kerékjáratba akkor picit látni lehet.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a HF-es válaszokat,

Zotya én úgy emlékszem hogy a cső nekem sem ért le az aljára, aztán meg akadt a szintmérő. De becsületére legyen mondva a mester vágott bele tömítést meg másodszor is is levette a tankot- pumpát is kipróbálta hogy jó-e.A szészűrővel meg nem sok gondom van, nem észlelem, hogy van, pedig ha benézek a kerékjáratba akkor picit látni lehet.

Érdekes dolog ez, mert amikor kiszívattam az AC-val a tankból a benyát akkor kijött az utólsó cseppig. Mégis úgy csináll 20-liter alatt mintha elfogyna, rángat, fulladozik, majd le is áll. Van egy bizonyos minimális üanyag mennyiség amit a pumpának szállítani kell hogy zavartalan legyen az üzemelés, asszem 1.6Liter/perc.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes dolog ez, mert amikor kiszívattam az AC-val a tankból a benyát akkor kijött az utólsó cseppig. Mégis úgy csináll 20-liter alatt mintha elfogyna, rángat, fulladozik, majd le is áll. Van egy bizonyos minimális üanyag mennyiség amit a pumpának szállítani kell hogy zavartalan legyen az üzemelés, asszem 1.6Liter/perc.

ilyenkor a feles meg a másik ágon visszafolyik?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki megtudná mondani h jók-e az értékek amit mértem reggel:

Külső hőmérséklet: 11,5 °C (motor nem volt egy napja indítva, így elvileg ugyanannyi mint a környezet hőmérséklete)

Vízhőmérséklet-gomba: 3720 Ohm

Bemenő léghőmérséklet-érzékelő: 5510 Ohm.

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Vízhőmérséklet-gomba: 3720 Ohm

Bemenő léghőmérséklet-érzékelő: 5510 Ohm.

Nem túl jó, hogy ekkora eltérés van. Most nincs itt a táblázatom, amiben szerepelnek a pontos értékek,

nem tudom megmondani, melyik van közelebb a valóshoz.

Melyik érzékelőket figyeli az ECU, amikor beindítjuk, az első félpercben (hidegen járáskor)?

Illetve mikortől nézi az összeset?

Előre is köszi!

Mindegyiket, kivéve a lambdát. Azt csak kb onnantól nézi, ahogy a hőfok mutatód elindul felfelé, és az alapjárati

fordszám normálisra esik vissza.

Link to comment
Megosztás:

Nem túl jó, hogy ekkora eltérés van. Most nincs itt a táblázatom, amiben szerepelnek a pontos értékek,

nem tudom megmondani, melyik van közelebb a valóshoz.

Mindegyiket, kivéve a lambdát. Azt csak kb onnantól nézi, ahogy a hőfok mutatód elindul felfelé, és az alapjárati

fordszám normálisra esik vissza.

Köszi a választ!

Időközben leltem egy táblázatot...

A vízhőmérőé ~16 °C, a levegőé pedig ~11 °C-nak felel meg...

A vízét most cseréltem... ;)

Link to comment
Megosztás:

hali

van egy 96os 16 szelepes motorom (x14xe ha jól tudom)

nagyon zörögtek a hidrotőkéi

leszedtem a szelepfedelet kiszedtem a tőkéket kitakarítottam, telis teli volt megkeményedett olajsárral (kicsi-nagyobb darab ok)

a szelepfedélen is 2-3mm vastagon állt, olajteknőben is mindenhol

ahogy nézem a motorblokkban a főtengelyen mindenhol lerakódások

elég durván néz ki . pl az olajnyomás furat teljesen el volt tömődve megkeményedett olajsárral......

kérdésem az lenne

hogy tudnám a hengerfejben és a blokkban az olajfuratokat kitakarítani?? meg úgy általánosságban a motort?

van erre valami bevett szokás?

blokkot nem szívesen bontanám szét mert azt már nem biztos hogy hibátlanul össze tudnám rakni

köszi!

Link to comment
Megosztás:

hali

van egy 96os 16 szelepes motorom (x14xe ha jól tudom)

nagyon zörögtek a hidrotőkéi

leszedtem a szelepfedelet kiszedtem a tőkéket kitakarítottam, telis teli volt megkeményedett olajsárral (kicsi-nagyobb darab ok)

a szelepfedélen is 2-3mm vastagon állt, olajteknőben is mindenhol

ahogy nézem a motorblokkban a főtengelyen mindenhol lerakódások

elég durván néz ki . pl az olajnyomás furat teljesen el volt tömődve megkeményedett olajsárral......

kérdésem az lenne

hogy tudnám a hengerfejben és a blokkban az olajfuratokat kitakarítani?? meg úgy általánosságban a motort?

van erre valami bevett szokás?

blokkot nem szívesen bontanám szét mert azt már nem biztos hogy hibátlanul össze tudnám rakni

köszi!

ha nem motor mosó, amit itt senki se szívesen javasol, akkor jóminőségű olaj, és gyakrabban cserélve.

szerintem .

Link to comment
Megosztás:

ha nem motor mosó, amit itt senki se szívesen javasol, akkor jóminőségű olaj, és gyakrabban cserélve.

szerintem .

az se oldja meg ezt a problémát.

valószínű korábban sokáig hagytak benne olajat, nem cserélték rendes időközönként, azért ilyen. vagy rossz minőségű

olajjal használták (pl GM).

Hengerfejet mindenképpen le kéne venni a jó munkához... viszont azt akkor már el kellene vinni felújításra, amikor is

síkolják, szelepeket csiszolnak be, szelepfészket marrnak, szelepszárszimmeringeket cserélnek, és persze közben

kipucolják az olajjáratokat, tőkéket, és nyomáspróbáznak is.

16v hengerfejnél anyaggal együtt ez 25 körül van kb.

Link to comment
Megosztás:

az se oldja meg ezt a problémát.

valószínű korábban sokáig hagytak benne olajat, nem cserélték rendes időközönként, azért ilyen. vagy rossz minőségű

olajjal használták (pl GM).

Hengerfejet mindenképpen le kéne venni a jó munkához... viszont azt akkor már el kellene vinni felújításra, amikor is

síkolják, szelepeket csiszolnak be, szelepfészket marrnak, szelepszárszimmeringeket cserélnek, és persze közben

kipucolják az olajjáratokat, tőkéket, és nyomáspróbáznak is.

16v hengerfejnél anyaggal együtt ez 25 körül van kb.

és a blokkal olyankor mi van???

az a Hf felújítástól nem fog megtisztulni.

Link to comment
Megosztás:

ezt így vettem, olaszból hozták elég kis pénzért

akkor még szép hangja volt

szerintem lejárt az ingyenes szervíz azóta nem volt olaj cserélve benne

alul ahol hozzáférek fogkefével benzinnel még le tudom mosogatni

de az olajjáratokba nem férek be

ha fentről benzinnel mosogatom milyen eredménye lenne?

pl a kompresszoros olajozóba benzin és adj neki

ilyenkor olajszivattyút ki kellene szedni? mert azt még nem sikerült megtalálnom

jelenleg nem állok igazán fényesen anyagilag, kérdeztem szervízt 250ért akarták bevállalni igaz új tőkékkel(ahogy nézem csak az a bajuk hogy teli van trutyival)

egy 500 ezres autó motorjára nem akarnék 250 ezret költeni, épp elég volt a szíjcsere 70ért vételkor......

olaj milyen jó bele??

hajdanán zsiguliba shell helix-et öntöttünk az kipucolta szépen belülről, bár az csak barna volt nem ilyen full dzsuvás

Link to comment
Megosztás:

ezt így vettem, olaszból hozták elég kis pénzért

akkor még szép hangja volt

szerintem lejárt az ingyenes szervíz azóta nem volt olaj cserélve benne

alul ahol hozzáférek fogkefével benzinnel még le tudom mosogatni

de az olajjáratokba nem férek be

ha fentről benzinnel mosogatom milyen eredménye lenne?

pl a kompresszoros olajozóba benzin és adj neki

ilyenkor olajszivattyút ki kellene szedni? mert azt még nem sikerült megtalálnom

jelenleg nem állok igazán fényesen anyagilag, kérdeztem szervízt 250ért akarták bevállalni igaz új tőkékkel(ahogy nézem csak az a bajuk hogy teli van trutyival)

egy 500 ezres autó motorjára nem akarnék 250 ezret költeni, épp elég volt a szíjcsere 70ért vételkor......

olaj milyen jó bele??

hajdanán zsiguliba shell helix-et öntöttünk az kipucolta szépen belülről, bár az csak barna volt nem ilyen full dzsuvás

10W40es olaj legyen, castrol shel metabond mobil stb

a szivattyűt hogy hogy nem találtad meg?

ha jol olvastama teknőt is levetted már.

ott kellene lennie

nem ártana kivenni azt se, és megpucolni szépen azt is.

tuti tele van az is kosszal.

Link to comment
Megosztás:

teknőt levettem, a szívócsövet is, de megakadtam

főtengelyről már levettem a szíj kerekeket,

kívülről vagy alulról van a szivattyú??

ha leveszeda vezérlést is, bár azt nem fogod, mert most lett cserélbe

még egy "lemezt" le lehet venni a blokrol, ott kell lenni a szivattyúnak.

előbb kicsit kevertem, de igen nekünk lent csak a szívócső van a durva szűrővel.

Link to comment
Megosztás:

így már megtaláltam köszi!

igaz nem lemezke de megvan

elég trutyis anyag volt benne mindenhol

benzinnel átfújatom/mosogatom a járatokat, gondolom kiviszi a jelentős többségét a trutyinak

többit meg csak feloldja a motorolaj apródonként

összerakáskor lehet kérdezősködök még........

köszi a segítséget mindenkinek!!!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

10W40es olaj legyen, castrol shel metabond mobil stb

a szivattyűt hogy hogy nem találtad meg?

ha jol olvastama teknőt is levetted már.

ott kellene lennie

nem ártana kivenni azt se, és megpucolni szépen azt is.

tuti tele van az is kosszal.

A 10W40-es olaj nem igazán jó az ecotechbe...sztem...ill tapasztaltam, h 6000 kilométer után bekokszosodott és ki kellett zúgatni belőle...

5W30 való bele...az bírja 10-11 ezerig...feketedés nélkül...

Link to comment
Megosztás:

A 10W40-es olaj nem igazán jó az ecotechbe...sztem...ill tapasztaltam, h 6000 kilométer után bekokszosodott és ki kellett zúgatni belőle...

5W30 való bele...az bírja 10-11 ezerig...feketedés nélkül...

Megjegyzem az olajnak a kenésen kívül többek között feladata a szennyeződések "lebegtetése" is. Szóval pont az a jó, ha befeketedik. ;)

Ja, és 10W40 való bele. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na az első tapasztalatok a friss olajjal! Tehát mivel friss egy kicsit csendesebb is tőle a moci, de a lényeg, hogy hideg indításkor nem észlelhető a csattogós hang, amit szerintem a vezértengely adott olajzás nélkül. Remélem Isten és a "párt" is velem lesz ebben a kísérletben, az első jelekből kiindulva az egyik résztvevő már mellettem van, de akkor ki van ellenem? ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na az első tapasztalatok a friss olajjal! Tehát mivel friss egy kicsit csendesebb is tőle a moci, de a lényeg, hogy hideg indításkor nem észlelhető a csattogós hang, amit szerintem a vezértengely adott olajzás nélkül. Remélem Isten és a "párt" is velem lesz ebben a kísérletben, az első jelekből kiindulva az egyik résztvevő már mellettem van, de akkor ki van ellenem? ;)

nem követtelek most végig, 10 es vagy 5 ös van benne?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.