Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

visszaolvastam, és te is (TÁpi) meg gabi is azt mondtátok, hogy a vezérműtengelyt kell kivenni, nem a hf et.

de hening is meg zotya is azt írta, hogy a vezérműtengelyt úgy tudom kivenni, hogy lenyomkodom a szelepeket, és kiveszem a himbákat, a spec szerszámmal.

illetve leveszem a vezérműtengely házat, de ahhoz meg a Hf csavarjait kell kivenni.

ezt jól értettem?

vagy hol kavarodok el?

és nem fikázást kérek, hanem segítséget.

Link to comment
Megosztás:

visszaolvastam, és te is (TÁpi) meg gabi is azt mondtátok, hogy a vezérműtengelyt kell kivenni, nem a hf et.

de hening is meg zotya is azt írta, hogy a vezérműtengelyt úgy tudom kivenni, hogy lenyomkodom a szelepeket, és kiveszem a himbákat, a spec szerszámmal.

illetve leveszem a vezérműtengely házat, de ahhoz meg a Hf csavarjait kell kivenni.

ezt jól értettem?

vagy hol kavarodok el?

és nem fikázást kérek, hanem segítséget.

Igazából szerintem a vezérműtengely kiszedéséhez nem kell piszkálni a szelepeket, meg a himbákat, mert alatta vannak. Nem tudom, hogy azt a 5 csapágyat ki lehet-e emelni a házából felfele, annélkül, hogy levennéd az egész cókmókot. De hogy a HF-csavarok fogják ezt is a C14nz-n az tuti.

Link to comment
Megosztás:

Vannak olyan nyóccelepek, ahol nem a hf csavar fogja a vezérműházat, ezek szerint a 14nz nem ilyen ;)

Pl az omiban a 20se az ilyen ;)

Igazából szerintem a vezérműtengely kiszedéséhez nem kell piszkálni a szelepeket, meg a himbákat, mert alatta vannak. Nem tudom, hogy azt a 5 csapágyat ki lehet-e emelni a házából felfele, annélkül, hogy levennéd az egész cókmókot. De hogy a HF-csavarok fogják ezt is a C14nz-n az tuti.

na erről van szó

köszönöm szépen uraim.

tehát hidrotőke csere:

1. hf is lejön.

2. célszerszám, vagy ha ügyes vki, akkor csavarhúzóval lenyomkodja.

Link to comment
Megosztás:

na erről van szó

köszönöm szépen uraim.

tehát hidrotőke csere:

1. hf is lejön.

2. célszerszám, vagy ha ügyes vki, akkor csavarhúzóval lenyomkodja.

Tegnap voltam autószerelőmnél, épp egy totálkáros astra f 1.4Si (82LE)-t raktak rendbe, de elfelejtettem megkérdezni, hogy kell-e az enyémen is levenni a hf-t, hidrotőke csere esetén. ;)

Link to comment
Megosztás:

Tegnap voltam autószerelőmnél, épp egy totálkáros astra f 1.4Si (82LE)-t raktak rendbe, de elfelejtettem megkérdezni, hogy kell-e az enyémen is levenni a hf-t, hidrotőke csere esetén. ;)

én nagyon ezen kívül nem láttam más motorosat.

ha megnézed, lehet látszik is, hogy le kell e venni vagy sem.

de nekem nagygenerállal lesz egybekötve nem?

akkor meg mindegy így is ugy is lejön.

Link to comment
Megosztás:

én nagyon ezen kívül nem láttam más motorosat.

ha megnézed, lehet látszik is, hogy le kell e venni vagy sem.

de nekem nagygenerállal lesz egybekötve nem?

akkor meg mindegy így is ugy is lejön.

Végülis igaz. Nem nagygenerál lesz, csak megnézetem a motor állapotát hidrotőke és szelepszár szimmering cserénél, meg a hengerfejet rendbe rakatom, ha kell, a szokásos síkoltatáson kívül. Aztán döntök. ;)

Link to comment
Megosztás:

Vagy leveszed a tengelyházat, és úgy húzod ki a tengelyt, vagy lenyomod a szelepeket, kiveszed a himbát, és kihúzod a tengelyt. Csak az utóbbihoz kell egy spec szerszám amivel lenyomod a szelepet. Miért kell ezt 3X leírnom?????????

Szia Karcsi!

Én megpróbáltam megérteni, csak közben az én agyam is kattogott a dolgon! Lehet ezt kellett volna kihagyni a beszélgetésből! ;)

Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Tegnap elvittem a kocsit a szerelőhöz. 5perc nézegetés után biztosra kijelentette hogy ez biz ac pumpa csere, javítani nem lehet.

Tényleg nem lehet javítani?

Melyiket érdemes belerakni a bontósat vagy újat? (szerelő azt mondta nem érdemes a bontott mert az is bármikor beszarhat)

'96-os f astra caravánnál tényleg le kell szedni a tankot az ac cseréhez, vagy van valami rejtett szerelőnyílás? (a pótkeréknél a csomitartóban nincs az biztos)

Link to comment
Megosztás:

Tegnap elvittem a kocsit a szerelőhöz. 5perc nézegetés után biztosra kijelentette hogy ez biz ac pumpa csere, javítani nem lehet.

Tényleg nem lehet javítani?

Melyiket érdemes belerakni a bontósat vagy újat? (szerelő azt mondta nem érdemes a bontott mert az is bármikor beszarhat)

'96-os f astra caravánnál tényleg le kell szedni a tankot az ac cseréhez, vagy van valami rejtett szerelőnyílás? (a pótkeréknél a csomitartóban nincs az biztos)

Nézd meg ezt: http://www.ko-csi.hu/

Nagyon korrekt cég, és egyszer már voltam nálunk AC ügyben. Nem biztos, hogy ki kell dobni a régit, lehet, hogy meg tudják csinálni. Egy felújított biztosabb választás, mint egy ismeretlen előéletű bontott, az u.gy. lehet gáz, a gyári meg iszonyat pénz...

Link to comment
Megosztás:

Igen, ez a testelési dolog jó ötlet ;) Csatiját is nézd meg, kontaktsprét neki ;)

Megnéztem. A motor-akku negatív között 1.7 ohm (ebből valamennyi a kábel, nem emlékszem pontosan, talán 0.8 volt), a lambda testje (külső) és az akku negatív között 2.6 ohm. Ez mennyire lehet gáz szerinted? Még arra gondoltam, egy vezetékkel a lamdba testét átkötöm próbaképpen pár napra egy fix testpontra.

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem. A motor-akku negatív között 1.7 ohm (ebből valamennyi a kábel, nem emlékszem pontosan, talán 0.8 volt), a lambda testje (külső) és az akku negatív között 2.6 ohm. Ez mennyire lehet gáz szerinted? Még arra gondoltam, egy vezetékkel a lamdba testét átkötöm próbaképpen pár napra egy fix testpontra.

Szerintem ez egész jó érték.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Megvolt az alapjárati motor tisztítása. Minimális dzsuva volt rajta. A fészkét is kitakarítottam. A fojtószelep és környéke tisztának mondható, ezért azzal nem foglakoztam különösebben. A remegés sajnos továbbra is megvan. Beszéltem egy cimborámmal, aki 2004-ben vett ugyan így egy 8 éves x16sz-s kombit, és mondta hogy neki is így remegett, ne foglakozzak vele. Közben sikerült a vezérlés elemeit is lecserélni. Mondjuk ez nem volt elsődleges, de mivel a termosztát az egész mögött van, hát legyen. Olcsó kör volt és legalább tudom hogy honnan számít a 60 ekm, és az 5 év.

P.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap elvittem a kocsit a szerelőhöz. 5perc nézegetés után biztosra kijelentette hogy ez biz ac pumpa csere, javítani nem lehet.

Tényleg nem lehet javítani?

Melyiket érdemes belerakni a bontósat vagy újat? (szerelő azt mondta nem érdemes a bontott mert az is bármikor beszarhat)

'96-os f astra caravánnál tényleg le kell szedni a tankot az ac cseréhez, vagy van valami rejtett szerelőnyílás? (a pótkeréknél a csomitartóban nincs az biztos)

Caravanban alulról van az AC pumpa, nincs az utastérből olyan szerelőnyilás mint nálunk, de talán a tartályt azért nem kell leszedni.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap elvittem a kocsit a szerelőhöz. 5perc nézegetés után biztosra kijelentette hogy ez biz ac pumpa csere, javítani nem lehet.

Tényleg nem lehet javítani?

Melyiket érdemes belerakni a bontósat vagy újat? (szerelő azt mondta nem érdemes a bontott mert az is bármikor beszarhat)

'96-os f astra caravánnál tényleg le kell szedni a tankot az ac cseréhez, vagy van valami rejtett szerelőnyílás? (a pótkeréknél a csomitartóban nincs az biztos)

Szerintem nem lehet javítani, mert úgy van összeperemezve, ha egyszer megbontod annak lőttek. 8400-tól 50 ezerig lehet választani. Érdemes előszűrőt is venni hozzá másikat. Lehet cserélni a tank leszedése nélkül is, de akna nélkül nem sokkal gyorsabb, és így belelátsz a tankba is. A gumitömítést is ajánlatos cserélni alatta. De lehet hogy egy bontott gyári többet ér, mint egy új gagyitron. Én a legolcsóbbat vettem , és azóta 20 liter mindíg bentmarad a tankban, nem szívja ki a pumpa. Igaz még nem derült ki hogy miért. Lehet hogy vmelyik bilincs ereszt a tankon bellül.

PC010061_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

PB130039_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Caravanban alulról van az AC pumpa, nincs az utastérből olyan szerelőnyilás mint nálunk,

Nincs sajna. ;)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget már meg is rendeltem az olcsó pumpát (10900Ft) máshol egy kicsivel jobb minőségű már 24eft a gyári vagyis bochs 50eft mondtak egy autósboltban ezért inkább megpróbálkozok a legolcsóbbal.

Nagyon durva hogy egy piko villanyvasút motorja és egy walkman két fogaskereke meg némi csecse-becséért ennyit mernek kérni. ;)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget már meg is rendeltem az olcsó pumpát (10900Ft) máshol egy kicsivel jobb minőségű már 24eft a gyári vagyis bochs 50eft mondtak egy autósboltban ezért inkább megpróbálkozok a legolcsóbbal.

Nagyon durva hogy egy piko villanyvasút motorja és egy walkman két fogaskereke meg némi csecse-becséért ennyit mernek kérni. ;)

van ott azért még görgőcellás szivattyú is...

meghát ára van és sajna fogyó eszköz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.