Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Valószínűleg azért mert nem a veztengelyházról volt szó. ;)

de spec szerszám nélkül elvileg nem lehet kivenni másképp a vez tengelyt, csak ha a vez tengely házát leveszem.

ahogy előtteszólók elmondták.

Elküldve
de spec szerszám nélkül elvileg nem lehet kivenni másképp a vez tengelyt, csak ha a vez tengely házát leveszem.

ahogy előtteszólók elmondták.

Keresd már meg azt a kommentet.

Tényleg én vagyok a hülye? ;) :P ;)

Veszek magamnak egy ilyet. Ha valaki kéri majd kölcsönadom. ;)

Elküldve

visszaolvastam, és te is (TÁpi) meg gabi is azt mondtátok, hogy a vezérműtengelyt kell kivenni, nem a hf et.

de hening is meg zotya is azt írta, hogy a vezérműtengelyt úgy tudom kivenni, hogy lenyomkodom a szelepeket, és kiveszem a himbákat, a spec szerszámmal.

illetve leveszem a vezérműtengely házat, de ahhoz meg a Hf csavarjait kell kivenni.

ezt jól értettem?

vagy hol kavarodok el?

és nem fikázást kérek, hanem segítséget.

Elküldve
visszaolvastam, és te is (TÁpi) meg gabi is azt mondtátok, hogy a vezérműtengelyt kell kivenni, nem a hf et.

de hening is meg zotya is azt írta, hogy a vezérműtengelyt úgy tudom kivenni, hogy lenyomkodom a szelepeket, és kiveszem a himbákat, a spec szerszámmal.

illetve leveszem a vezérműtengely házat, de ahhoz meg a Hf csavarjait kell kivenni.

ezt jól értettem?

vagy hol kavarodok el?

és nem fikázást kérek, hanem segítséget.

Igazából szerintem a vezérműtengely kiszedéséhez nem kell piszkálni a szelepeket, meg a himbákat, mert alatta vannak. Nem tudom, hogy azt a 5 csapágyat ki lehet-e emelni a házából felfele, annélkül, hogy levennéd az egész cókmókot. De hogy a HF-csavarok fogják ezt is a C14nz-n az tuti.

Elküldve
Vannak olyan nyóccelepek, ahol nem a hf csavar fogja a vezérműházat, ezek szerint a 14nz nem ilyen ;)

Pl az omiban a 20se az ilyen ;)

Igazából szerintem a vezérműtengely kiszedéséhez nem kell piszkálni a szelepeket, meg a himbákat, mert alatta vannak. Nem tudom, hogy azt a 5 csapágyat ki lehet-e emelni a házából felfele, annélkül, hogy levennéd az egész cókmókot. De hogy a HF-csavarok fogják ezt is a C14nz-n az tuti.

na erről van szó

köszönöm szépen uraim.

tehát hidrotőke csere:

1. hf is lejön.

2. célszerszám, vagy ha ügyes vki, akkor csavarhúzóval lenyomkodja.

Elküldve
na erről van szó

köszönöm szépen uraim.

tehát hidrotőke csere:

1. hf is lejön.

2. célszerszám, vagy ha ügyes vki, akkor csavarhúzóval lenyomkodja.

Tegnap voltam autószerelőmnél, épp egy totálkáros astra f 1.4Si (82LE)-t raktak rendbe, de elfelejtettem megkérdezni, hogy kell-e az enyémen is levenni a hf-t, hidrotőke csere esetén. ;)

Elküldve
Tegnap voltam autószerelőmnél, épp egy totálkáros astra f 1.4Si (82LE)-t raktak rendbe, de elfelejtettem megkérdezni, hogy kell-e az enyémen is levenni a hf-t, hidrotőke csere esetén. ;)

én nagyon ezen kívül nem láttam más motorosat.

ha megnézed, lehet látszik is, hogy le kell e venni vagy sem.

de nekem nagygenerállal lesz egybekötve nem?

akkor meg mindegy így is ugy is lejön.

Elküldve
én nagyon ezen kívül nem láttam más motorosat.

ha megnézed, lehet látszik is, hogy le kell e venni vagy sem.

de nekem nagygenerállal lesz egybekötve nem?

akkor meg mindegy így is ugy is lejön.

Végülis igaz. Nem nagygenerál lesz, csak megnézetem a motor állapotát hidrotőke és szelepszár szimmering cserénél, meg a hengerfejet rendbe rakatom, ha kell, a szokásos síkoltatáson kívül. Aztán döntök. ;)

Elküldve
Vagy leveszed a tengelyházat, és úgy húzod ki a tengelyt, vagy lenyomod a szelepeket, kiveszed a himbát, és kihúzod a tengelyt. Csak az utóbbihoz kell egy spec szerszám amivel lenyomod a szelepet. Miért kell ezt 3X leírnom?????????

Szia Karcsi!

Én megpróbáltam megérteni, csak közben az én agyam is kattogott a dolgon! Lehet ezt kellett volna kihagyni a beszélgetésből! ;)

Köszi a segítséget!

Elküldve

Tegnap elvittem a kocsit a szerelőhöz. 5perc nézegetés után biztosra kijelentette hogy ez biz ac pumpa csere, javítani nem lehet.

Tényleg nem lehet javítani?

Melyiket érdemes belerakni a bontósat vagy újat? (szerelő azt mondta nem érdemes a bontott mert az is bármikor beszarhat)

'96-os f astra caravánnál tényleg le kell szedni a tankot az ac cseréhez, vagy van valami rejtett szerelőnyílás? (a pótkeréknél a csomitartóban nincs az biztos)

Elküldve
Tegnap elvittem a kocsit a szerelőhöz. 5perc nézegetés után biztosra kijelentette hogy ez biz ac pumpa csere, javítani nem lehet.

Tényleg nem lehet javítani?

Melyiket érdemes belerakni a bontósat vagy újat? (szerelő azt mondta nem érdemes a bontott mert az is bármikor beszarhat)

'96-os f astra caravánnál tényleg le kell szedni a tankot az ac cseréhez, vagy van valami rejtett szerelőnyílás? (a pótkeréknél a csomitartóban nincs az biztos)

Nézd meg ezt: http://www.ko-csi.hu/

Nagyon korrekt cég, és egyszer már voltam nálunk AC ügyben. Nem biztos, hogy ki kell dobni a régit, lehet, hogy meg tudják csinálni. Egy felújított biztosabb választás, mint egy ismeretlen előéletű bontott, az u.gy. lehet gáz, a gyári meg iszonyat pénz...

Elküldve
Igen, ez a testelési dolog jó ötlet ;) Csatiját is nézd meg, kontaktsprét neki ;)

Megnéztem. A motor-akku negatív között 1.7 ohm (ebből valamennyi a kábel, nem emlékszem pontosan, talán 0.8 volt), a lambda testje (külső) és az akku negatív között 2.6 ohm. Ez mennyire lehet gáz szerinted? Még arra gondoltam, egy vezetékkel a lamdba testét átkötöm próbaképpen pár napra egy fix testpontra.

Elküldve
Megnéztem. A motor-akku negatív között 1.7 ohm (ebből valamennyi a kábel, nem emlékszem pontosan, talán 0.8 volt), a lambda testje (külső) és az akku negatív között 2.6 ohm. Ez mennyire lehet gáz szerinted? Még arra gondoltam, egy vezetékkel a lamdba testét átkötöm próbaképpen pár napra egy fix testpontra.

Szerintem ez egész jó érték.

Elküldve

Sziasztok.

Megvolt az alapjárati motor tisztítása. Minimális dzsuva volt rajta. A fészkét is kitakarítottam. A fojtószelep és környéke tisztának mondható, ezért azzal nem foglakoztam különösebben. A remegés sajnos továbbra is megvan. Beszéltem egy cimborámmal, aki 2004-ben vett ugyan így egy 8 éves x16sz-s kombit, és mondta hogy neki is így remegett, ne foglakozzak vele. Közben sikerült a vezérlés elemeit is lecserélni. Mondjuk ez nem volt elsődleges, de mivel a termosztát az egész mögött van, hát legyen. Olcsó kör volt és legalább tudom hogy honnan számít a 60 ekm, és az 5 év.

P.

Elküldve
Tegnap elvittem a kocsit a szerelőhöz. 5perc nézegetés után biztosra kijelentette hogy ez biz ac pumpa csere, javítani nem lehet.

Tényleg nem lehet javítani?

Melyiket érdemes belerakni a bontósat vagy újat? (szerelő azt mondta nem érdemes a bontott mert az is bármikor beszarhat)

'96-os f astra caravánnál tényleg le kell szedni a tankot az ac cseréhez, vagy van valami rejtett szerelőnyílás? (a pótkeréknél a csomitartóban nincs az biztos)

Caravanban alulról van az AC pumpa, nincs az utastérből olyan szerelőnyilás mint nálunk, de talán a tartályt azért nem kell leszedni.

Elküldve
Tegnap elvittem a kocsit a szerelőhöz. 5perc nézegetés után biztosra kijelentette hogy ez biz ac pumpa csere, javítani nem lehet.

Tényleg nem lehet javítani?

Melyiket érdemes belerakni a bontósat vagy újat? (szerelő azt mondta nem érdemes a bontott mert az is bármikor beszarhat)

'96-os f astra caravánnál tényleg le kell szedni a tankot az ac cseréhez, vagy van valami rejtett szerelőnyílás? (a pótkeréknél a csomitartóban nincs az biztos)

Szerintem nem lehet javítani, mert úgy van összeperemezve, ha egyszer megbontod annak lőttek. 8400-tól 50 ezerig lehet választani. Érdemes előszűrőt is venni hozzá másikat. Lehet cserélni a tank leszedése nélkül is, de akna nélkül nem sokkal gyorsabb, és így belelátsz a tankba is. A gumitömítést is ajánlatos cserélni alatta. De lehet hogy egy bontott gyári többet ér, mint egy új gagyitron. Én a legolcsóbbat vettem , és azóta 20 liter mindíg bentmarad a tankban, nem szívja ki a pumpa. Igaz még nem derült ki hogy miért. Lehet hogy vmelyik bilincs ereszt a tankon bellül.

PC010061_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

PB130039_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Caravanban alulról van az AC pumpa, nincs az utastérből olyan szerelőnyilás mint nálunk,

Nincs sajna. ;)

Elküldve

Köszönöm a segítséget már meg is rendeltem az olcsó pumpát (10900Ft) máshol egy kicsivel jobb minőségű már 24eft a gyári vagyis bochs 50eft mondtak egy autósboltban ezért inkább megpróbálkozok a legolcsóbbal.

Nagyon durva hogy egy piko villanyvasút motorja és egy walkman két fogaskereke meg némi csecse-becséért ennyit mernek kérni. ;)

Elküldve
Köszönöm a segítséget már meg is rendeltem az olcsó pumpát (10900Ft) máshol egy kicsivel jobb minőségű már 24eft a gyári vagyis bochs 50eft mondtak egy autósboltban ezért inkább megpróbálkozok a legolcsóbbal.

Nagyon durva hogy egy piko villanyvasút motorja és egy walkman két fogaskereke meg némi csecse-becséért ennyit mernek kérni. ;)

van ott azért még görgőcellás szivattyú is...

meghát ára van és sajna fogyó eszköz.

Elküldve
Sziasztok!

Valaki meg tudná adni a folytószelep potin mérendő fesz. értékeket nyitott meg zárt állapotra?

Na csak megtaláltamaz egyik hsz-ben!

Opel16V kartárs írta nekem anno:

0,6V kell legyen az alap, és 4,4V a teljes

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.