Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Emlékezetből írok, tehát nem biztos a dolog! De amikor levettem a vezértengely fedelét mint ha a tengely is 5 helyen lenne csapágyazva, a két végén meg minden henger közt és ugy mint a főtengelynél itt is félbe osztva vannak a csapágyak benne, tehát nem biztos a hengerfej levétel talán! ;)

Ha valaki tud pontosabbat azt megköszönném!

Elküldve
Sziasztok!

Emlékezetből írok, tehát nem biztos a dolog! De amikor levettem a vezértengely fedelét mint ha a tengely is 5 helyen lenne csapágyazva, a két végén meg minden henger közt és ugy mint a főtengelynél itt is félbe osztva vannak a csapágyak benne, tehát nem biztos a hengerfej levétel talán! ;)

Ha valaki tud pontosabbat azt megköszönném!

Én is úgy emlékszem hogy 5 helyen van csapágyazva, csak a kép amit csináltam távoli nem látszik pontosan hogyan van.

Elküldve
Sziasztok!

Emlékezetből írok, tehát nem biztos a dolog! De amikor levettem a vezértengely fedelét mint ha a tengely is 5 helyen lenne csapágyazva, a két végén meg minden henger közt és ugy mint a főtengelynél itt is félbe osztva vannak a csapágyak benne, tehát nem biztos a hengerfej levétel talán! ;)

Ha valaki tud pontosabbat azt megköszönném!

Vagy leveszed a tengelyházat, és úgy húzod ki a tengelyt, vagy lenyomod a szelepeket, kiveszed a himbát, és kihúzod a tengelyt. Csak az utóbbihoz kell egy spec szerszám amivel lenyomod a szelepet. Miért kell ezt 3X leírnom?????????

Elküldve
Úgy egyáltalán a 170 gyanús. Multec vezérlőknél ez nem volt "legális" kód ;)

Mondjuk neked az újabb szériából a legelső darabok egyike van, ki tudja milyen első verziós sw van benne ;)

Hát 1 hónapos gyári szondával újra előjött. 2x dobta kik eddig 2 nap alatt. Mindkét alkalommal városban, felüljárón felfelé, mikor nyomtam neki rendesen, aztán az aljában a lápánál megállva kialudt. Tudom, hülyén hangzik, de ez van, emelkedőn jön elő 0170-es hiba. És mindig ugyanott... Lehet, hogy rosszul vezetek? ;)

Elküldve
Hát 1 hónapos gyári szondával újra előjött. 2x dobta kik eddig 2 nap alatt. Mindkét alkalommal városban, felüljárón felfelé, mikor nyomtam neki rendesen, aztán az aljában a lápánál megállva kialudt. Tudom, hülyén hangzik, de ez van, emelkedőn jön elő 0170-es hiba. És mindig ugyanott... Lehet, hogy rosszul vezetek? ;)

Elhalnék ha lenne 0170-stupid driver hibakód ;)

Elküldve

Tapasztalt fórumtársak figyelmét kérem:

Egy hengerfejtömítés csere, mennyi normaidőt igényel, mekkora anyag és munkaidőköltséggel jár? Nem márkaszervíz árakra gondoltam, úgy normálisan, nem elszálltan...

Ugyanez, érdekelne ha már bontva van, síkolásra, szelepszár szimering cserékre is érdekes lenne, ki mennyiből csináltatta meg a verdáját?

Kínomban elkezdtem nézegetni, hogy milyenek vannak (ugye a bevágás/vastagság számít)- de a minőség is.

Mennyivel jobb a gyári minőség, az ócskábbiknál?

A hengerfej-csavarokat automatica kukázni kell?

Vagy kibír még egy ki és betekerést?

Elküldve
Tapasztalt fórumtársak figyelmét kérem:

Egy hengerfejtömítés csere, mennyi normaidőt igényel, mekkora anyag és munkaidőköltséggel jár? Nem márkaszervíz árakra gondoltam, úgy normálisan, nem elszálltan...

Ugyanez, érdekelne ha már bontva van, síkolásra, szelepszár szimering cserékre is érdekes lenne, ki mennyiből csináltatta meg a verdáját?

Kínomban elkezdtem nézegetni, hogy milyenek vannak (ugye a bevágás/vastagság számít)- de a minőség is.

Mennyivel jobb a gyári minőség, az ócskábbiknál?

A hengerfej-csavarokat automatica kukázni kell?

Vagy kibír még egy ki és betekerést?

Amikor elszállt a vezérlés vettünk egy bontott hengerfejet, azt 3 ezerért síkolták. A szelepszár szimeringnek párszáz forint volt darabja, de végülis nem cseréltük. A HF-tömítés nem tom mennyibe került pontosan olyan 1000-1500 körül nagyjából, a csavarokat nem cseréltem, szerintem egy "újrafelhasználást" kibírnak. Összeségében a bontott HF, síkolás ,tömítések ( HF, szelepfedél, karter, főtengely-vezérműtengely, szelepszárszimering) olaj, hűtőfolyadék, termosztát, ioncserél víz, 2 liter higitó (mosogatni), pollenszűrő, vezérműszíj, feszítőgörgő, vízpumpa olyan 50-60 ezer forint volt. Végeztünk volna szerintem egy nap, ha minden kéznél van Hening cartársal. Így hogy mindenért rohangálni kellett, meg közben melóztam, vasárnap robbantam le, és szerdán már duruzsolt. ;)

Elküldve
Tapasztalt fórumtársak figyelmét kérem:

Egy hengerfejtömítés csere, mennyi normaidőt igényel, mekkora anyag és munkaidőköltséggel jár? Nem márkaszervíz árakra gondoltam, úgy normálisan, nem elszálltan...

Ugyanez, érdekelne ha már bontva van, síkolásra, szelepszár szimering cserékre is érdekes lenne, ki mennyiből csináltatta meg a verdáját?

Kínomban elkezdtem nézegetni, hogy milyenek vannak (ugye a bevágás/vastagság számít)- de a minőség is.

Mennyivel jobb a gyári minőség, az ócskábbiknál?

A hengerfej-csavarokat automatica kukázni kell?

Vagy kibír még egy ki és betekerést?

A lányom 1,6-osa (8V) 2 hete lett hengerfejes 180 ezer körül (Classic). A vejem elvitte egy neki ismerős szerelőhöz rákosrettenetesen, és 80 ezer lett a vége olajcserével, síkoltatással, szimmering és csavar cserével, szelepcsiszolással szőröstül bőröstül.

Elküldve
A lányom 1,6-osa (8V) 2 hete lett hengerfejes 180 ezer körül (Classic). A vejem elvitte egy neki ismerős szerelőhöz rákosrettenetesen, és 80 ezer lett a vége olajcserével, síkoltatással, szimmering és csavar cserével, szelepcsiszolással szőröstül bőröstül.

szerintem az jó ár.

Elküldve

Sziasztok!

Van egy astrám (x14xe) amelyik a második napja szívat.

Tegnap mentem vele kb 3km majd leállítottam (15 perc locsolkodás ) indulnék el egyet kettőt böffent aztán semmi .Meg sem akar nyikkanni. Telefon apósnak, berántjuk. Olyan 200m húzás után beindult. Az nap semmi baja.

Ma reggel mentem vele 2km autó leállítom majd 5 perc indulnék (a kipufogó szellőztető egy picit nyikkan) egyet kettőt böffent aztán megint semmi. Szintén vontatás de most már nem indult be.

Olajat 1 hete cseréltem, levegőszűrőt még nem, gyertyát meg nem is tudom mióta nem volt hozzányúlva.

Gondolok a levegőszűrőre (elég sokat mentem földúton) +gyertyára. Vagy még talán a la.szondára esetleg AGR szelepre......

Járt már valaki így, vagy tudtok rá megoldást?

Elküldve
Sziasztok!

Van egy astrám (x14xe) amelyik a második napja szívat.

Tegnap mentem vele kb 3km majd leállítottam (15 perc locsolkodás ) indulnék el egyet kettőt böffent aztán semmi .Meg sem akar nyikkanni. Telefon apósnak, berántjuk. Olyan 200m húzás után beindult. Az nap semmi baja.

Ma reggel mentem vele 2km autó leállítom majd 5 perc indulnék (a kipufogó szellőztető egy picit nyikkan) egyet kettőt böffent aztán megint semmi. Szintén vontatás de most már nem indult be.

Olajat 1 hete cseréltem, levegőszűrőt még nem, gyertyát meg nem is tudom mióta nem volt hozzányúlva.

Gondolok a levegőszűrőre (elég sokat mentem földúton) +gyertyára. Vagy még talán a la.szondára esetleg AGR szelepre......

Járt már valaki így, vagy tudtok rá megoldást?

hibalámpa van?

ac pumpát hallod?

fluxuskondenzátor?

;)

Elküldve

Hibalámpa nincs.

Ac pumpát soha nem is hallottam, ezért erről nem tudok mondani semmit.

A flux nyavajáról már hallottam de nem tudom miaz és hol van.

Elküldve

Köszi a humort, jót mosolyogtam.

Akkor szerintem azért nem volt tökéletes az autó. Mindig is éreztem hogy valami hiányzik. ;)

Komolyan:

Ha motor kontrol lámpája nem ég;villog... akkor csak mechanikus baja lehet?

Benzinszűrőt is nem rég cseréltem mert azt mondták hogy a rossz szűrő kinyírhatja az ac-t. Vagy pont az új nyírja ki? ;)

Elküldve
Köszi a humort, jót mosolyogtam.

Akkor szerintem azért nem volt tökéletes az autó. Mindig is éreztem hogy valami hiányzik. ;)

Komolyan:

Ha motor kontrol lámpája nem ég;villog... akkor csak mechanikus baja lehet?

Benzinszűrőt is nem rég cseréltem mert azt mondták hogy a rossz szűrő kinyírhatja az ac-t. Vagy pont az új nyírja ki? ;)

Ha nem jelez a motorkontroll lámpa az nem jelenti azt hogy csak mechanikus eredetű lehet a hiba...habár egy érintkezési hibát nem tudom hova lehet igazából sorolni. :P Szerintem a szűrő nem okoz akkora galibát hogy még az AC-t is hazavágná, de ez csak ilyen "saját paraszti vélemény". ;)

Elküldve
Hát 1 hónapos gyári szondával újra előjött. 2x dobta kik eddig 2 nap alatt. Mindkét alkalommal városban, felüljárón felfelé, mikor nyomtam neki rendesen, aztán az aljában a lápánál megállva kialudt. Tudom, hülyén hangzik, de ez van, emelkedőn jön elő 0170-es hiba. És mindig ugyanott... Lehet, hogy rosszul vezetek? ;)

Tuti gyári GM az a szonda? Tipikusan a magas terhelés utáni részterhelésnél hozza azokat a hibákat az ecu, amikor a

szonda értékei kicsúsznak a határértéken kívülre. Mondjuk ez még lehet olyan hiba is, hogy valóban túl dús, vagy túl

szegény a keverék valami bibi miatt.

Van egy astrám (x14xe) amelyik a második napja szívat.

Tegnap mentem vele kb 3km majd leállítottam (15 perc locsolkodás ) indulnék el egyet kettőt böffent aztán semmi .Meg sem akar nyikkanni. Telefon apósnak, berántjuk. Olyan 200m húzás után beindult. Az nap semmi baja.

Ma reggel mentem vele 2km autó leállítom majd 5 perc indulnék (a kipufogó szellőztető egy picit nyikkan) egyet kettőt böffent aztán megint semmi. Szintén vontatás de most már nem indult be.

AGR szelep hibának tűnik, esetleg AC/ACrelé. Nézd meg hogy ha nem indul, hogy van-e benzinnyomás (benzinhídon van egy

kis szelep, mint a kerekeknél).

Elküldve

A relét hallom hogy kapcsol (legalábbis szerintem az kattan az anyósülés felüli oldalon az utastérben ).

Láttam olyasmi szelepet csak nagyobb. Azt kell benyomni és ha spriccel a brenya akkor jó ?

Ez amúgy valami légtelenítője lenne?

Elküldve
mosmár akkor tényleg nem vágom, merrt akkor egy hiudrotőke cseréhez mé uj csavarok síkolás stb...

meg akkor Gabi és Tápi miért mondta azt, hogy nem kell a Hf levenni

nekem vmi nagyon nem oké

Valószínűleg azért mert nem a veztengelyházról volt szó. ;)

Elküldve
Tuti gyári GM az a szonda? Tipikusan a magas terhelés utáni részterhelésnél hozza azokat a hibákat az ecu, amikor a

szonda értékei kicsúsznak a határértéken kívülre. Mondjuk ez még lehet olyan hiba is, hogy valóban túl dús, vagy túl

szegény a keverék valami bibi miatt.

Csergőből való, GM zacskóban volt, gyárinak vettem, elég drágán. Külsőre olyan is mint az előző gyári volt. Még azon gondolkodtam, megmérem, hogy van-e rendesen testje, hátha csak kontaktus gond van. Azóta egyszer előjött sima úton is. ;)

Elküldve
Csergőből való, GM zacskóban volt, gyárinak vettem, elég drágán. Külsőre olyan is mint az előző gyári volt. Még azon gondolkodtam, megmérem, hogy van-e rendesen testje, hátha csak kontaktus gond van. Azóta egyszer előjött sima úton is. ;)

Igen, ez a testelési dolog jó ötlet ;) Csatiját is nézd meg, kontaktsprét neki ;)

Elküldve
Igen, ez a testelési dolog jó ötlet ;) Csatiját is nézd meg, kontaktsprét neki ;)

Csatijával kezdtem, csak a test hülye létemre nem jutott eszembe...

Elküldve
A relét hallom hogy kapcsol (legalábbis szerintem az kattan az anyósülés felüli oldalon az utastérben ).

Láttam olyasmi szelepet csak nagyobb. Azt kell benyomni és ha spriccel a brenya akkor jó ?

Ez amúgy valami légtelenítője lenne?

bocs a viccért, de tegnapról megmaradt ;)

az Ac relé kattan ott a másikoldalon odaát Sculi ;)

ha megnyomod, és jön benya, az annyit jelent, hogy eljut, de a nyomás még lehet kevés.

én szűrőtől is láttam már kocsit nem menni, szétesett a benyaszűrő belseje, és egy fejszelepkét működött, mert az egész belét odanyomta a lyuk elé. és nem engedett át semmit, amit feltermelt az AC

de az AGR amit gabi is mondott, az is szokott ilyet okozni, mivel neked van olyan is.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.