Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nagyon nem is kel hozzá a szöveg, a képek önmagukért beszélnek, szerintem.

...ami esetleg fontos lehet, hogy felhivja a figyelmet arra, hogy összerakáskor ügyeljünk a csavarok meghúzására. Húzzuk meg annyira hogy odatartja a gyűrűt, de utána fokozatosan egyesével 1/3-ad fordulattal szoritsuk illetve húzzuk tovább a csavarokon úgy, hogy egyenletesen tömitsen mindenhol. ;)

Link to comment
Megosztás:

Reggelt Kollégák!

Hát hétvégén nem jutottam gép elé, ezért ahogy kértétek és ígértem megprób pár képet felrakni. ;) Íme

1 :lol: Az egész moci

http://kepfeltoltes.hu/view/090406/k_p_070...ltoltes.hu_.jpg

2 :lol: nagyon közelről a generátor szíj és görgői

http://kepfeltoltes.hu/view/090406/k_p_071...ltoltes.hu_.jpg

3 :lol: Mégegyszer a szíj és a görgők

http://kepfeltoltes.hu/view/090406/k_p_073...ltoltes.hu_.jpg

Szóval a tünet: nyikorog, nyüszög vmi, és a két görgő kicsit kóvályog!

Előre is köszönöm a segítségeteket! Üdv Andris

Link to comment
Megosztás:

Reggelt Kollégák!

Hát hétvégén nem jutottam gép elé, ezért ahogy kértétek és ígértem megprób pár képet felrakni. ;) Íme

1 :lol: Az egész moci

http://kepfeltoltes.hu/view/090406/k_p_070...ltoltes.hu_.jpg

2 :lol: nagyon közelről a generátor szíj és görgői

http://kepfeltoltes.hu/view/090406/k_p_071...ltoltes.hu_.jpg

3 :lol: Mégegyszer a szíj és a görgők

http://kepfeltoltes.hu/view/090406/k_p_073...ltoltes.hu_.jpg

Szóval a tünet: nyikorog, nyüszög vmi, és a két görgő kicsit kóvályog!

Előre is köszönöm a segítségeteket! Üdv Andris

Vedd le a szíjat, és nézd meg mennyire kotyog a feszítőgörgő. Lehet egy egyszerű szíjcsere megoldja a problémát. Nekem is ez volt, de a szíjcsere, és feszítés után abbamaradt.

Link to comment
Megosztás:

Vedd le a szíjat, és nézd meg mennyire kotyog a feszítőgörgő. Lehet egy egyszerű szíjcsere megoldja a problémát. Nekem is ez volt, de a szíjcsere, és feszítés után abbamaradt.

Szia Hening!

Rendben megnézem a görgőket hogy mennyire kotyog. Azt mondjuk nemtudom hogy mennyi időközönként kellene ezt a szíjjat cserélni? mennyit bírnak ezek? De mondjuk ez a szíj nem nagy összeg, szóval ez hamar kipróbálható ;) Köszi a választ majd értesítelek a fejleményekről! Kösz mégegyszer! Üdv Andris

Link to comment
Megosztás:

Szia Hening!

Rendben megnézem a görgőket hogy mennyire kotyog. Azt mondjuk nemtudom hogy mennyi időközönként kellene ezt a szíjjat cserélni? mennyit bírnak ezek? De mondjuk ez a szíj nem nagy összeg, szóval ez hamar kipróbálható ;) Köszi a választ majd értesítelek a fejleményekről! Kösz mégegyszer! Üdv Andris

Ha még nem csináltál ilyet, inkább bízd szerelőre. Ugyanis le kell bontani a jobb első motortartó bakot a cseréhez.

Link to comment
Megosztás:

Szóval a tünet: nyikorog, nyüszög vmi, és a két görgő kicsit kóvályog!

Előre is köszönöm a segítségeteket! Üdv Andris

Nekem is nyikorog néha valami. Nem hidegen, hanem üzemin leállítom és pár perc múlva indítom ~5mp-ig nyekereg. Szerintem a generátorszíj. Nemrég volt cserélve a vezérműszíj, feszítő, vízpumpa, de a rossz egyeztetés miatt kimaradt a generátoré.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nekem valami tücsök költözhetett be a motorba, mert folyamatosan ciripel....:lol:

Már rájöttünk, h mi az. A generátor. Mióta elmúlt az esős évszak, gondolom teljesen kiszáradt a tűgörgős csapágya és olyan ciripelés van, h szinte behallatszik a kocsiba...

A baj, az h otthon nem tudom megjavítani...ugyanis Delco Remi gencsi van rajta és nem könnyű szétbogarászni...pedig egy zsírozás nem ártana neki.

Mostanában erősen gondolkodom valami alu takarólemezen, ami a gencsit takarná alulról, mert a kerék nagyon beveri dzsuvával. Ezért elég hamar elkezdi a ciripelés...

A hosszbordás szíjjat elég akkor cserélni, ha a bordák kezdenek repedezni...vagy rongyolódik a széle...

Jó sokat bír!! :lol: A szíjfeszítője hamarabb megadja magát...

Én szerelhető görgőt vettem rá, amiben ki lehet cserélni a 6203-as számú csapágyat. Ami gondolom olcsóbb lesz mint az egész görgő.

;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nekem valami tücsök költözhetett be a motorba, mert folyamatosan ciripel....:lol:

Már rájöttünk, h mi az. A generátor. Mióta elmúlt az esős évszak, gondolom teljesen kiszáradt a tűgörgős csapágya és olyan ciripelés van, h szinte behallatszik a kocsiba...

A baj, az h otthon nem tudom megjavítani...ugyanis Delco Remi gencsi van rajta és nem könnyű szétbogarászni...pedig egy zsírozás nem ártana neki.

Mostanában erősen gondolkodom valami alu takarólemezen, ami a gencsit takarná alulról, mert a kerék nagyon beveri dzsuvával. Ezért elég hamar elkezdi a ciripelés...

A hosszbordás szíjjat elég akkor cserélni, ha a bordák kezdenek repedezni...vagy rongyolódik a széle...

Jó sokat bír!! :lol: A szíjfeszítője hamarabb megadja magát...

Én szerelhető görgőt vettem rá, amiben ki lehet cserélni a 6203-as számú csapágyat. Ami gondolom olcsóbb lesz mint az egész görgő.

:lol:

Gencsi...anyám borogas...nagyon arcsi vagy! ;)

Amúgy nem bonyolult szétkapni a geberátort,a delco is pofon egyszerű.

A kérdés csak az,hogy betudod-e hozzá szerezni a csapágyakat és a szénkeféket.

A takarásra pedig van gyári oda gyárotott lemez műanyagból.

Link to comment
Megosztás:

Hát igen ezek a nyekergések.... eleinte engem se zavart de aztán egyre jobban idegesített .... aztán elhatároztam hogy megkérdezem az Urakat vané rá vmi Orvosság. Még alakulóban... de majd kenjük meg olajozzuk, meg okoskodjuk , meg ravartalanítjuk. ;)

Link to comment
Megosztás:

Gencsi...anyám borogas...nagyon arcsi vagy! ;)

Amúgy nem bonyolult szétkapni a geberátort,a delco is pofon egyszerű.

A kérdés csak az,hogy betudod-e hozzá szerezni a csapágyakat és a szénkeféket.

A takarásra pedig van gyári oda gyárotott lemez műanyagból.

Köszcsi!!! :lol: :lol:

Egyébként azt vettem észre, h ott veri be gányévál, ahol a kormányösszekötő kijön a motortérből... :lol:

Oda gondoltam vala csoda lemezre...

Link to comment
Megosztás:

Nézd csak, mit találtam: katt ;)

köszi nagyon, nekem olyan sárga Bosch elosztóm van.

KÍNOMBAN, kivettem a gyertyákat megdrótkeféztem őket. Aztán a cseregarnitúrát vissza.

http://kepfeltoltes.hu/090406/DSCF4460_www...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/090406/DSCF4461_www...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/090406/DSCF4462_www...ltoltes.hu_.jpg

látom a másik topicban éppen a gyűrű cseréjéről folyik a diskurzus....

Link to comment
Megosztás:

Ezt próbáltam régebben elmagyarázni, hogy ugyanolyan gumigyűrű van a DIS-nél is, mint a hagyományosnál... ;)

Akkor múltkor megint csak én kaptam méreten felülit. Szélesebb volt a gyűrű, nem engedte vissza a helyére a DIS-t. Még jó, hogy volt a szerelőnél tartalék.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Én új vagyok. Segítséget szeretnék kérni. Most vettem egy 2001-es x16szr motoros F-es astra kombit. Azt tapasztaltam, hogy alapjáraton ha belemegszik a motor be-be remeg a motor. Olyan mintha kihagyna, vagy meg akarna fulladni. De csak melegen, és alapjáraton, amikor esik vissza az alapjárati fordulatszám. Zavaróan érezhető, mondjuk egy pirosnál való megállásnál, a kormányon, vagy az egész kasznin, felnyitva a motorháztetőt pedig látható, hogy bebillen a motor. A teljesítménye szerintem megfelelő, túlfogyasztása nincs az autónak. A gyertyákat már próbáltam cserélni, (NGK-GM) az nem hozott javulást. A hőmérséklet szenzort néztem, az is szépen csökkenti az ellenállását a hőmérséklet növekedésével, tehát nem hiszem hogy ez lenne a baj. Azt tapasztaltam, hogy a termosztát állandóan nyitva van, de gondolom nem ez lehet a hiba forrása. Diagnosztikai műszerrel volt vizsgálva, hibakód nincs, a lambdaszondát is szépen kezeli. Ha esetleg valakinek volt már ilyen panasza, és esetleg sikerült orvosolnia, megköszönném, ha valami infóval tudna szolgálni.

Köszi.

P.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Én új vagyok. Segítséget szeretnék kérni. Most vettem egy 2001-es x16szr motoros F-es astra kombit. Azt tapasztaltam, hogy alapjáraton ha belemegszik a motor be-be remeg a motor. Olyan mintha kihagyna, vagy meg akarna fulladni. De csak melegen, és alapjáraton, amikor esik vissza az alapjárati fordulatszám. Zavaróan érezhető, mondjuk egy pirosnál való megállásnál, a kormányon, vagy az egész kasznin, felnyitva a motorháztetőt pedig látható, hogy bebillen a motor. A teljesítménye szerintem megfelelő, túlfogyasztása nincs az autónak. A gyertyákat már próbáltam cserélni, (NGK-GM) az nem hozott javulást. A hőmérséklet szenzort néztem, az is szépen csökkenti az ellenállását a hőmérséklet növekedésével, tehát nem hiszem hogy ez lenne a baj. Azt tapasztaltam, hogy a termosztát állandóan nyitva van, de gondolom nem ez lehet a hiba forrása. Diagnosztikai műszerrel volt vizsgálva, hibakód nincs, a lambdaszondát is szépen kezeli. Ha esetleg valakinek volt már ilyen panasza, és esetleg sikerült orvosolnia, megköszönném, ha valami infóval tudna szolgálni.

Köszi.

P.

vákumcsövek rendben vannak a fékrásegítő környékén?

Link to comment
Megosztás:

Ha esetleg valakinek volt már ilyen panasza, és esetleg sikerült orvosolnia, megköszönném, ha valami infóval tudna szolgálni.

Ki kellene takarítani a folytószelepházat és alapjárati motort kompletten, valamint nem ártana egy kis injektortisztító

adalék, ebből a protec az ajánlott.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.