Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

én csak annyit kérdeztem, hogy ez nem csak az alkatrész ár. Egy egyszerű nem is elég lett volna ;)

de ha szerelőnél pakolod le, akkor nem :)

:lol:

A 100-30ba leginkább csak alkatrész fér bele. Tehát igen.

A 100+30ba már munkaköltség is. Tehát nem.

Mégis hogy mondhattam volna egyszerű nemet? :lol:

Komolyan nem értelek, itt vagy a fórumon x éve, az ember azt gondolná képben vagy a dolgokról. Write only-t játszol vagy csak mindenre rákérdezel amire lehet? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Respect kollégák!

Egy óriás kérdésem lenne felétek ;) , amit igazából már sztem pedzegetve volt anno, bár bele bele olvasgattam a topicba hátha kérdezte már vki, de nem találtam ezt a témát. Szóval arról lenne nagyba,szó hogy ugye opeléknál van olyan, hogy x16sz típusú moci (71 pacit számoló ménessel), és van olyan hogy x16szr tipusú moci( négy pacival többel mint az előző verzió). Na most kérdés: a különbség a kettő közt? gondolom nem csak az "r" betű ami ugye mint tudjuk emelt teljesítmény jelölését jelenti. Ill. ugye hogy más fordulat számon adja le a dolgokat, ha jól emlékszem, akkor az x16sz nél 5000 rpm-en adja le a 128Nm ....(javítson ki vki ha rosszul írom, mert most nincs előttem moci tábla!!!) az x16szr pedig 5200 rpm en. A kérdés annyi, hogy ezeken a műarcnyi különbségeken kívül, milyen konstrukcióbeli különbség van a két moci közt amiből az egyikből 4 lóval többet hoztak ki mint a másikból. Találtam egy leírás részletet a neten angolul erről, megpróbáltam lefordítani, hellyel közzel sikerált is (azt hiszem :lol: ), (bár nem vook angolos). A szöveget berakom :

....

Ha vkinek máshogy jött le az eredeti szöveg az javítson ki kérem, bár mondom elég érdekesre sikerült a fordítás :lol:

de a Guruk (Ti) Biztossan tudjátok, amúgy is hogy miben más:p (legalább is bízom bennetek.)

És a kérdés ennyi nyilem nyalom mondat után hogy némi ügyességgel és talpra esettséggel lehet é vhogy egy x16szből x16szr-t varázsolna (jóljönne még az a 4 paci a ménesbe:) :)

Segítségeteket és ötleteiteket előre is köszönöm, További szép nagyot mindenkinek :(

Üdv!

Az X16SZR 2600rpm-en adja le a 128Nm-t. Lejjebb erősebb, felfele már nem. 5200-on asszem a maximális lóerőt adja le.

Azért a 4 lóerőért meg felesleges pénzkidobást produkálnál. Nekem is hiába 75 pacis, a klíma leszippantja azt a négy lóerőt, sőt többet. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Erre a csatira gondolok:

http://img1.tar.hu/fpepe/img/37476957.jpg

Mint látható, nálam már nincs funkciója, csak a kép kedvéért pattintottam vissza oda.

Egyébként a két vezeték közül az egyik az ECU tápvezetéke, a másik az injektor vezetéke. Ezt a csatit mozgasd meg alapjáraton ketyegő motornál, ha megtorpan vagy leáll tőle, ez a hiba okozója.

A következőre jutottam:

pozitív

Megmozgattam a csatit, nem állt le a motor, de még csak nem is reagált

Az autó 2. napja tünetmentes, mentem vele egész délelött

Betettem a csomiba letakarítva az "új" gyújtásmodult

negatív

Bármilyen madzagot mozgatok nincs rángatás leállás

Most, hogy tünetmentes az autó, még mindig nem tudom mi a baja ;)

Hogy miért a csomiba tettem és nem a helyére? Azért mert akkor akarom kicserélni amikor produkálja az autó a tünetet, hogy lássam ez volt-e a gond, vagy másfelé kell keresgélnem.

Link to comment
Megosztás:

;)

A 100-30ba leginkább csak alkatrész fér bele. Tehát igen.

A 100+30ba már munkaköltség is. Tehát nem.

Mégis hogy mondhattam volna egyszerű nemet? :lol:

Komolyan nem értelek, itt vagy a fórumon x éve, az ember azt gondolná képben vagy a dolgokról. Write only-t játszol vagy csak mindenre rákérdezel amire lehet? :lol:

50ért komplett motor van...

én meg téged nem értelek neked hogy, hogy annyira drága minden.

Link to comment
Megosztás:

50ért komplett motor van...

én meg téged nem értelek neked hogy, hogy annyira drága minden.

50ért van komplett motor lehet....de akkor vedd meg.

vidd el a hfet felújítani, 15e, vegyél tömitéskészletet 10e, vegyél vízcsöveket ha szarok 5e+,új hf csavarok nemtom mennyiért....

már 70e-nél tartunk és nem fizettél semmit a szerelésért. és ezután még jön a qródás h nem jó az injektor, vadássz másikat, másik légszűrőház..stbstb

sztem addig felesleges olyannak okoskodnia aki még nem csinálta végig :lol:

valamint ha valaki ad tanácsot aki egy kicsit(sokkal) jártasabb a témában, azt fogadd meg ne pedig állandóan ellenkezz ;)

Link to comment
Megosztás:

50ért van komplett motor lehet....de akkor vedd meg.

vidd el a hfet felújítani, 15e, vegyél tömitéskészletet 10e, vegyél vízcsöveket ha szarok 5e+,új hf csavarok nemtom mennyiért....

már 70e-nél tartunk és nem fizettél semmit a szerelésért. és ezután még jön a qródás h nem jó az injektor, vadássz másikat, másik légszűrőház..stbstb

sztem addig felesleges olyannak okoskodnia aki még nem csinálta végig :lol:

valamint ha valaki ad tanácsot aki egy kicsit(sokkal) jártasabb a témában, azt fogadd meg ne pedig állandóan ellenkezz ;)

bocsigazatok van. amiket most felsroltál nem számoltam még hozzá, de nem kell motor kompletten, az mondjuk más kérdés, hogy külön nem sokszor adják, vagy ha adják, akkor nem sokkal olcsóbban.

1.4eseket néztem, pl Feri motort 50-55ért ad, az se hez szükséges összes cuccot 35ért.

persze erre a 35re is rájön a Hf generál, tömítések, és hf csavarok.

Link to comment
Megosztás:

bocsigazatok van. amiket most felsroltál nem számoltam még hozzá, de nem kell motor kompletten, az mondjuk más kérdés, hogy külön nem sokszor adják, vagy ha adják, akkor nem sokkal olcsóbban.

1.4eseket néztem, pl Feri motort 50-55ért ad, az se hez szükséges összes cuccot 35ért.

persze erre a 35re is rájön a Hf generál, tömítések, és hf csavarok.

És akkor azt még nem is számoltad bele, hogy előállhat az is, ami spzolival történt, és véletlen rossz egy-két injektor.

Link to comment
Megosztás:

?

nemértem ;)

Itt a vicc:

IDÉZET(afonya @ 2009-02-06 - 17:02) *

Néhány napja volt némi munkám a garázsomban.

Egy szőke nő bejött és kért tőlem egy hétszáztízes alkatrészt.

Teljesen értetlenül pislogtam rá, nem volt világos, mi a fenét akar.

Kérdeztem: Hogy néz ki?

Nő : Tudod, olyan kicsi izé a motor közepén és 710-van rajta. Sajnos elveszítettem, pedig mindig ott volt és most kellene egy másik.

Na erre adtam neki egy papírt, hogy rajzolja le, hátha felismerem.

A csaj rajzolt egy kört és beleírta hogy 710.

Frankóra nem tudtam, mit akar, ezért odavittem egy másik autóhoz és megkértem, mutassa meg rajta, melyik a 710-es alkatrész!

Itt a híres 710 es alkatrész:

Link to comment
Megosztás:

Itt a vicc:

IDÉZET(afonya @ 2009-02-06 - 17:02) *

Néhány napja volt némi munkám a garázsomban.

Egy szőke nő bejött és kért tőlem egy hétszáztízes alkatrészt.

Teljesen értetlenül pislogtam rá, nem volt világos, mi a fenét akar.

Kérdeztem: Hogy néz ki?

Nő : Tudod, olyan kicsi izé a motor közepén és 710-van rajta. Sajnos elveszítettem, pedig mindig ott volt és most kellene egy másik.

Na erre adtam neki egy papírt, hogy rajzolja le, hátha felismerem.

A csaj rajzolt egy kört és beleírta hogy 710.

Frankóra nem tudtam, mit akar, ezért odavittem egy másik autóhoz és megkértem, mutassa meg rajta, melyik a 710-es alkatrész!

Itt a híres 710 es alkatrész:

áááhhhh... ez fájt :lol: ;)

Link to comment
Megosztás:

Itt a vicc:

IDÉZET(afonya @ 2009-02-06 - 17:02) *

Néhány napja volt némi munkám a garázsomban.

Egy szőke nő bejött és kért tőlem egy hétszáztízes alkatrészt.

Teljesen értetlenül pislogtam rá, nem volt világos, mi a fenét akar.

Kérdeztem: Hogy néz ki?

Nő : Tudod, olyan kicsi izé a motor közepén és 710-van rajta. Sajnos elveszítettem, pedig mindig ott volt és most kellene egy másik.

Na erre adtam neki egy papírt, hogy rajzolja le, hátha felismerem.

A csaj rajzolt egy kört és beleírta hogy 710.

Frankóra nem tudtam, mit akar, ezért odavittem egy másik autóhoz és megkértem, mutassa meg rajta, melyik a 710-es alkatrész!

Itt a híres 710 es alkatrész:

Ubazzeg, hajnalban ilyet olvasni. ;)

Link to comment
Megosztás:

bocsigazatok van. amiket most felsroltál nem számoltam még hozzá, de nem kell motor kompletten, az mondjuk más kérdés, hogy külön nem sokszor adják, vagy ha adják, akkor nem sokkal olcsóbban.

1.4eseket néztem, pl Feri motort 50-55ért ad, az se hez szükséges összes cuccot 35ért.

persze erre a 35re is rájön a Hf generál, tömítések, és hf csavarok.

Szia Novyy!

Egyébbként én még olyan emberrel nem beszéltem akinek minden ######án összejött volna az átalakításnál, Tisztelet a kivételnek! Sajna ezek a mocik és ezek az alkatrészek már többet futottak mint a kettőnk autója összesen, még a legfiatalabb is! De ha ez nem akkor ott van a csatlakozók halmaza ami pl teljessen más az ecu-nál az X14NZ-n és a C14SE-n! Nekem annyi szívás volt, hogy gyertyakábel szarakodott, namost 26e a gyári, egy 130e kiadás után nem kéne. De legalább most az jó! Amúgy meg ha minden cserélsz amit ilyenkor kéne, vagy is ajánlatos akkor a végén döbbensz csak rá, hogy egy 50e Huf-os motorból amit vettél simán lesz 100e Huf és akkor nem kellett rohangálnod villamoságihoz meg ultrahangos mosásra, vagy esetleg vissza a bontóba! ;) Tehát igaza van az elöttem felszolalóknak, erről véleményt csak az alkoson aki már megjárta az utat!

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Reggelt Uraim!

...Ahogy végig olvastam irományaitokat, végülis rájöttem, hogy amit tapasztalatból is írtatok, nem éppen egyszerű dolog egy ilyen melóba bele fogni... Mind pénz mind meló ügyileg is igen húzós. Mindent összevetve most hogy reggel jöttem béfele a melóhelyre, kicsit jobban megtoltam :lol: és hát azért becsületére vált a kis mocinak hogy összegyűrte a popsim alatt az aszfaltot.... tény hogy hogy nem egy streetraccsingos gép, de szerény igényeimet kielégíti. ;) Megbízható kartárs, és még nemhagyott ott sehol....(még akkor sem amikor a vezérműtengely fogaskerekéből kitört egy darabka ahogy rácsatlakozik a vezérműtengelyre :lol:---> apropó ennek a hibának a tünetei....: motor rendessen indul, de nincs benne húzóerő.... mintha legyengült volna, és csak hajmeresztő kuplung csúsztatással lehet elindulni vele.)....na mindegy... ez csak egy kis tájékoztatásul volt hátha vkinek esetleg neadja isten ilyen problémája lesz. Egyszóval : abszolúte nem mondtam még le arról hogy esetleg legyen vmi kis ménesbővítés, de egyenlőre élvezem még az x16sz motor nyújtotta dübörgő teljesítményt :) Köszönöm a kollégáknak a felvilágosítást és a jó ötleteket.

Annyi kérdésem még lenne hogy multkor a szerelőm mutatta, hogy a feszítő görgőim kicsit kotyognak, látni hogy kicsit kóvályog egyik másik, illetve hogy nyekereg hidegen.... melegen már nem :lol:.... Belehet zsírozni vagy olajozni, vagy vmi kenő anyaggal kenni hogy ez megszűnjön, ill. meddig birják a fesz görgők?, (Igazából az egészet jólenne lecserélni:P .... csak sajnos jelen helyzetben még benyára is alig futja, és a templom egere is válság helyzetet jelentett.... namindegy...)

Köszi a türelmet , a válaszokat, és a hozzászólásokat. Üdv és szépnapot mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Reggelt Uraim!

Annyi kérdésem még lenne hogy multkor a szerelőm mutatta, hogy a feszítő görgőim kicsit kotyognak, látni hogy kicsit kóvályog egyik másik, illetve hogy nyekereg hidegen.... melegen már nem ;).... Belehet zsírozni vagy olajozni, vagy vmi kenő anyaggal kenni hogy ez megszűnjön, ill. meddig birják a fesz görgők?, (Igazából az egészet jólenne lecserélni:P .... csak sajnos jelen helyzetben még benyára is alig futja, és a templom egere is válság helyzetet jelentett.... namindegy...)

Köszi a türelmet , a válaszokat, és a hozzászólásokat. Üdv és szépnapot mindenkinek.

Szia dish!

A feszítő görgőket a szijjal és a vízpumpával egyetembe szokták cserélni, tehát 60e Km!!! Ha ezt elhanyagolod akkor már, Ne agy Isten! muszályból is gondolkodhatsz a ménesnővelésen mert egy szakadás elég kellemetlen dolgokat tud végezni a Hf és a dugók környékén! A zsírzás, olajzás szerintem felejtős, mert ezek eleve porvédős csapágyak ha jól emlékszem!

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Szia dish!

A feszítő görgőket a szijjal és a vízpumpával egyetembe szokták cserélni, tehát 60e Km!!! Ha ezt elhanyagolod akkor már, Ne agy Isten! muszályból is gondolkodhatsz a ménesnővelésen mert egy szakadás elég kellemetlen dolgokat tud végezni a Hf és a dugók környékén! A zsírzás, olajzás szerintem felejtős, mert ezek eleve porvédős csapágyak ha jól emlékszem!

Üdv:BB

Szia Conquistador!

Köszi a választ! igazából most volt cserélve vezérműszíj , fesz görgő meg vízpumpa, mert kb 3 hónapja volt szervízbe az ótó :lol: viszont akkor nemértem miért nem cserélték ki az összes görgőt ;) .... na mindegy... csak ha huamossabb ideig ál, mondjuk akár csak egy este és beindítom, kicsit olyan mintha nyekeregne az generátor ékszíj, de nem az nyekereg mert az is most volt cserélve. anyit még tudni kő, hogy a kinyomó csapágyam már nem egy csendes"társ", mert hidegen az is ad hangot de azt megtudom szüntetni .....(egyenlőre időlegessen) viszont később ami nemsokára lesz kuplung csere. akkor majd megoldódik e probléma. De kül én is rettegtem a vezműszíj szakadástól.... de remélhetőleg most hogy kivan cserélve már nem fenyeget ez a veszély. Csak mondom hogy ha felülről nézem a mocit miközben vígan pöfög, mintha egy két görgő kicsit fél centiket kóvályogna a saját tengelyén....De majd akkor megnézetem mert nem szeretnék semmivel sem pórul járni. Köszi a tanácsokat!

Link to comment
Megosztás:

Szia Conquistador!

Köszi a választ! igazából most volt cserélve vezérműszíj , fesz görgő meg vízpumpa, mert kb 3 hónapja volt szervízbe az ótó :lol: viszont akkor nemértem miért nem cserélték ki az összes görgőt ;) .... na mindegy... csak ha huamossabb ideig ál, mondjuk akár csak egy este és beindítom, kicsit olyan mintha nyekeregne az generátor ékszíj, de nem az nyekereg mert az is most volt cserélve. anyit még tudni kő, hogy a kinyomó csapágyam már nem egy csendes"társ", mert hidegen az is ad hangot de azt megtudom szüntetni .....(egyenlőre időlegessen) viszont később ami nemsokára lesz kuplung csere. akkor majd megoldódik e probléma. De kül én is rettegtem a vezműszíj szakadástól.... de remélhetőleg most hogy kivan cserélve már nem fenyeget ez a veszély. Csak mondom hogy ha felülről nézem a mocit miközben vígan pöfög, mintha egy két görgő kicsit fél centiket kóvályogna a saját tengelyén....De majd akkor megnézetem mert nem szeretnék semmivel sem pórul járni. Köszi a tanácsokat!

Akkor melyik görgőről beszélsz? Van esetleg szervó az autódban? Dobj már fel egy képet pls a nyiszogó görgőről.

Link to comment
Megosztás:

Szia Conquistador!

Köszi a választ! igazából most volt cserélve vezérműszíj , fesz görgő meg vízpumpa, mert kb 3 hónapja volt szervízbe az ótó :lol: viszont akkor nemértem miért nem cserélték ki az összes görgőt ;) .... na mindegy... csak ha huamossabb ideig ál, mondjuk akár csak egy este és beindítom, kicsit olyan mintha nyekeregne az generátor ékszíj, de nem az nyekereg mert az is most volt cserélve. anyit még tudni kő, hogy a kinyomó csapágyam már nem egy csendes"társ", mert hidegen az is ad hangot de azt megtudom szüntetni .....(egyenlőre időlegessen) viszont később ami nemsokára lesz kuplung csere. akkor majd megoldódik e probléma. De kül én is rettegtem a vezműszíj szakadástól.... de remélhetőleg most hogy kivan cserélve már nem fenyeget ez a veszély. Csak mondom hogy ha felülről nézem a mocit miközben vígan pöfög, mintha egy két görgő kicsit fél centiket kóvályogna a saját tengelyén....De majd akkor megnézetem mert nem szeretnék semmivel sem pórul járni. Köszi a tanácsokat!

Szia!

Ezek szerint írtam egy nagy baromságot neked! Légyszi dobjál fel képet, hogy melyik feszítőre gondolsz, mert én tök más dologra írtam a válaszomat!

Tehát KÉPET KÉRÜNK A PONTOS DIAGNOZIS MEGÁLLAPÍTÁSÁHOZ!!!!!!!!!!!! :lol::):lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Igen nem volt egyértelmű a kérdésem sem ;) én kérek elnézést. Nem a vezérlés résznél nyikorog, mert azt mint mondtam cserélve lett a legutóbbi szervíznél. Amire én tippelek az valószínű a generátor és szervó ékszíjnál lévő fesz görgő(k) lesz(nek) . Tehát ha betekintesz a motortérbe akkor ugyé a generátor szíjjat látod csak mert a vezérműszíj az burkolattal van levédve tehát nem látható :lol: Ugyhogy sztem ezen a részen lesz, én legalábbis erre gondoltam. Igen amúgy szervós a kicsike. Képet meg akkor megprób mihamarabb felpattintani:) Előre is köszönöm a DR Uraknak!

Link to comment
Megosztás:

Igen nem volt egyértelmű a kérdésem sem ;) én kérek elnézést. Nem a vezérlés résznél nyikorog, mert azt mint mondtam cserélve lett a legutóbbi szervíznél. Amire én tippelek az valószínű a generátor és szervó ékszíjnál lévő fesz görgő(k) lesz(nek) . Tehát ha betekintesz a motortérbe akkor ugyé a generátor szíjjat látod csak mert a vezérműszíj az burkolattal van levédve tehát nem látható :lol: Ugyhogy sztem ezen a részen lesz, én legalábbis erre gondoltam. Igen amúgy szervós a kicsike. Képet meg akkor megprób mihamarabb felpattintani:) Előre is köszönöm a DR Uraknak!

Igen, a hosszantibordásszíj feszítője tud hangokat hallatni, ha már kóvályog. Csere... :lol: De lehet akár a generátor is...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.