Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Respect kollégák!

Egy óriás kérdésem lenne felétek ;) , amit igazából már sztem pedzegetve volt anno, bár bele bele olvasgattam a topicba hátha kérdezte már vki, de nem találtam ezt a témát. Szóval arról lenne nagyba,szó hogy ugye opeléknál van olyan, hogy x16sz típusú moci (71 pacit számoló ménessel), és van olyan hogy x16szr tipusú moci( négy pacival többel mint az előző verzió). Na most kérdés: a különbség a kettő közt? gondolom nem csak az "r" betű ami ugye mint tudjuk emelt teljesítmény jelölését jelenti. Ill. ugye hogy más fordulat számon adja le a dolgokat, ha jól emlékszem, akkor az x16sz nél 5000 rpm-en adja le a 128Nm ....(javítson ki vki ha rosszul írom, mert most nincs előttem moci tábla!!!) az x16szr pedig 5200 rpm en. A kérdés annyi, hogy ezeken a műarcnyi különbségeken kívül, milyen konstrukcióbeli különbség van a két moci közt amiből az egyikből 4 lóval többet hoztak ki mint a másikból. Találtam egy leírás részletet a neten angolul erről, megpróbáltam lefordítani, hellyel közzel sikerált is (azt hiszem :lol: ), (bár nem vook angolos). A szöveget berakom :

""""Since knock may occur at a different moment in each individual cylinder, Multec employs selective knock control to pinpoint theactual cylinder or cylinders that are knocking. The selective knock control system is comprised of the Knock Sensor (KS), the Knock Control Module (KCM) and the ECM. The KCM for the X16SZR engine is contained within the ECM. In the X12/16SZ engines the KCM is a separate unit mounted in the engine bay."

Namost az én fordításom :

Mivelhogy a kopogás különböző időben következik be minden egyéni hengerben,A Multec alkalmazásoknál hajszál pontosan szabályozva van az aktuális henger vagy hengerek kopogása. A kopogás szabályzó rendszer magába foglalja a kopogás szenzort (KS), a kopogás szabályzó modult (KCM) és a ECM et. A KCM az X16SZ motornál az ECM en belül van . A X12/16SZ Motorokba a KCM független egység felszerelve a motor részre.

Ha vkinek máshogy jött le az eredeti szöveg az javítson ki kérem, bár mondom elég érdekesre sikerült a fordítás :lol:

de a Guruk (Ti) Biztossan tudjátok, amúgy is hogy miben más:p (legalább is bízom bennetek.)

És a kérdés ennyi nyilem nyalom mondat után hogy némi ügyességgel és talpra esettséggel lehet é vhogy egy x16szből x16szr-t varázsolna (jóljönne még az a 4 paci a ménesbe:) :lol:

Segítségeteket és ötleteiteket előre is köszönöm, További szép nagyot mindenkinek :)

Link to comment
Megosztás:

Respect kollégák!

Egy óriás kérdésem lenne felétek ;) , amit igazából már sztem pedzegetve volt anno, bár bele bele olvasgattam a topicba hátha kérdezte már vki, de nem találtam ezt a témát. Szóval arról lenne nagyba,szó hogy ugye opeléknál van olyan, hogy x16sz típusú moci (71 pacit számoló ménessel), és van olyan hogy x16szr tipusú moci( négy pacival többel mint az előző verzió). Na most kérdés: a különbség a kettő közt? gondolom nem csak az "r" betű ami ugye mint tudjuk emelt teljesítmény jelölését jelenti. Ill. ugye hogy más fordulat számon adja le a dolgokat, ha jól emlékszem, akkor az x16sz nél 5000 rpm-en adja le a 128Nm ....(javítson ki vki ha rosszul írom, mert most nincs előttem moci tábla!!!) az x16szr pedig 5200 rpm en. A kérdés annyi, hogy ezeken a műarcnyi különbségeken kívül, milyen konstrukcióbeli különbség van a két moci közt amiből az egyikből 4 lóval többet hoztak ki mint a másikból. Találtam egy leírás részletet a neten angolul erről, megpróbáltam lefordítani, hellyel közzel sikerált is (azt hiszem :lol: ), (bár nem vook angolos).

Az x16sz és az x16szr között az a lényegi különbség, hogy másmilyen a dugó.

Link to comment
Megosztás:

Miért nem csinálsz belőle SE-t???

Az asszem 101 paci.

Üdv!

Hát igen, végülis jogos a kérdés miért nem c16se.... Igazából nemtudom hogy mennyi buherral és átmókolással jár hogy mondjuk x16sz-ből c16se legyen. Miben térnek el ezek a motorok egymástól, vagy mit kellene ahoz megváltoztatni hogy át lehessen alakítani. ;) Igen amugy jól tudod c16se = 101 pacika! Igazából azért gondoltam, hogy egyenlőre csak az "r" re gyúrok mert laikusan gondoltam azrra egyszerűbb átalakítani!... de persze ez műszaki szemmel máshogy van biztos:) De azért köszi az ötletet!

Link to comment
Megosztás:

Az x16sz és az x16szr között az a lényegi különbség, hogy másmilyen a dugó.

Üdv!

Értem! és akkor tulajdonképpen gondolom ha kicserélem a dugókat, és átalakítom a megfelelő részeket ami a dugóhoz tartozik akkor gondolom ez igy kivitelezhető lenne. Ez kb mekkorka volumenű munka? Ahogy látom a te gépsasodba is ilyen szív dobog! ;) Amúgy meg nagyon rulez mert tényleg megbízható moci!!!

Link to comment
Megosztás:

Értem! és akkor tulajdonképpen gondolom ha kicserélem a dugókat, és átalakítom a megfelelő részeket ami a dugóhoz tartozik akkor gondolom ez igy kivitelezhető lenne. Ez kb mekkorka volumenű munka? Ahogy látom a te gépsasodba is ilyen szív dobog! :lol: Amúgy meg nagyon rulez mert tényleg megbízható moci!!!

Ez nem lenne ilyen egyszerű... gépműhelyes munka, új dugó, pár sallang... máris 150e ft ;)

Link to comment
Megosztás:

Ez nem lenne ilyen egyszerű... gépműhelyes munka, új dugó, pár sallang... máris 150e ft ;)

Üdv!

...... :lol: hát ez nemhangzik olyan hű de fényesen! Azt hittem kicsivel egyszerűbben megoldható.....dehát 4 paciért 150 ropi az úgy kicsit huzó.... Akkor ez a projekt kilőve "sírós rívós smlie"... és mi a helyzet akkor a c16se esetében... gondolom az is hasonló kaliber... Te nagyon benne vagy ebbe a témába, sok írásodat olvastam, és persze sokat okosodtam belőle(vagy legalább is próbáltam....:lol:) . Különben akkor mi éri meg jobban átalakítani egy mocit, vagy komplett motor csere. Tdom hogy az sem éppen zsebpénzes projekt sajna.....Köszi az értékes infókat!

Link to comment
Megosztás:

...... :lol: hát ez nemhangzik olyan hű de fényesen! Azt hittem kicsivel egyszerűbben megoldható.....dehát 4 paciért 150 ropi az úgy kicsit huzó.... Akkor ez a projekt kilőve "sírós rívós smlie"... és mi a helyzet akkor a c16se esetében... gondolom az is hasonló kaliber... Te nagyon benne vagy ebbe a témába, sok írásodat olvastam, és persze sokat okosodtam belőle(vagy legalább is próbáltam....:lol:) . Különben akkor mi éri meg jobban átalakítani egy mocit, vagy komplett motor csere. Tdom hogy az sem éppen zsebpénzes projekt sajna.....Köszi az értékes infókat!

Az SE átalakításban van itt nálam sokkal kompetensebb ember is, majd ő is jár szerintem erre ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

...... ;) hát ez nemhangzik olyan hű de fényesen! Azt hittem kicsivel egyszerűbben megoldható.....dehát 4 paciért 150 ropi az úgy kicsit huzó.... Akkor ez a projekt kilőve "sírós rívós smlie"... és mi a helyzet akkor a c16se esetében... gondolom az is hasonló kaliber... Te nagyon benne vagy ebbe a témába, sok írásodat olvastam, és persze sokat okosodtam belőle(vagy legalább is próbáltam....:lol:) . Különben akkor mi éri meg jobban átalakítani egy mocit, vagy komplett motor csere. Tdom hogy az sem éppen zsebpénzes projekt sajna.....Köszi az értékes infókat!

Gazdaságosság sorban: autócsere, motorcsere, adott motor reszelése

SE 100+-30ból megoldható, sokmindentől függ, ha rászánsz ennyit kezdj el keresgélni alkatrészeket, az aláírásomban van egy link hogy mégis milyen alkatrészek szükségesek + egyéb infók. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Gazdaságosság sorban: autócsere, motorcsere, adott motor reszelése

SE 100+-30ból megoldható, sokmindentől függ, ha rászánsz ennyit kezdj el keresgélni alkatrészeket, az aláírásomban van egy link hogy mégis milyen alkatrészek szükségesek + egyéb infók. ;)

Azért több lesz az mint 30E... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az értékes infókat Mindenkinek! Akkor elkezdek körbe nézni mi kell egy ilyen projekthez. Egyenlőre csak örbe járom ezt a témát, még csak érdeklődés szinten megy a dolog, De tényleg köszi Mindenkinek az Ötleteket!

Link to comment
Megosztás:

Mivel egy 60ezres mozgó kerettel adtam meg így attól függ. De 70-ért gondolom senki nem várja el, hogy lepakolja egy szerelőnél az autót és másnap elhozza SE-n.

én csak annyit kérdeztem, hogy ez nem csak az alkatrész ár. Egy egyszerű nem is elég lett volna ;)

de ha szerelőnél pakolod le, akkor nem :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.