Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Nem lehet, ilyen.

Nincs benne szivató, ECU vezérli, melegen megy le 800 körülire.

Alapjárati motor tisztogatás.

pótlevegőtolattyú nem?

ezen csevegtünk itt előbb

Elküldve

Szevasztok! Hetek óta olvasgatom ezt a fórumot hogy megoldást találjak a problémámra...

De kifogytam az 5letekből...kis segítség kellene. X16XEL motoros 96-os B vectrám van. Müszerfalon nincs hiba.A jelenség pedig nem egyedülálló mert már írt ilyet más is a fórumba.

szóval rángat gázadáskor a kicsike, de csak MELEG mocinál kb.80fok felett pl. 2500-as fordulaton 50km/h-nál 3.-ban intenzív gyorsulásnál kezd rángatni aztán abbahagyja...Ha hidegebb a motor nem csinálja... EGR kitisztítva és lezárva,gyújtáskábelek jók kimértük,gyertyák nem rég cserélve,minden elektromos kábel rendben van nincs zárlat sehol... hosszabb úton sem javult meg Emlegettétek a hömérséklet szenzor problémát nekem azt mondták a szakértők hogy kettő is van de merre??? És hogyan mérjem ki hogy jó-e?

Új az alapjárati moci,minden ki van takarítva,Új AC pumpa, friss olajcsere Valvoline maxlife,Vezérmű-vízpumpa okés...

van ötlet ???

Nagyon köszi

Elküldve
Szevasztok! Hetek óta olvasgatom ezt a fórumot hogy megoldást találjak a problémámra...

De kifogytam az 5letekből...kis segítség kellene. X16XEL motoros 96-os B vectrám van. Müszerfalon nincs hiba.A jelenség pedig nem egyedülálló mert már írt ilyet más is a fórumba.

szóval rángat gázadáskor a kicsike, de csak MELEG mocinál kb.80fok felett pl. 2500-as fordulaton 50km/h-nál 3.-ban intenzív gyorsulásnál kezd rángatni aztán abbahagyja...Ha hidegebb a motor nem csinálja... EGR kitisztítva és lezárva,gyújtáskábelek jók kimértük,gyertyák nem rég cserélve,minden elektromos kábel rendben van nincs zárlat sehol... hosszabb úton sem javult meg Emlegettétek a hömérséklet szenzor problémát nekem azt mondták a szakértők hogy kettő is van de merre??? És hogyan mérjem ki hogy jó-e?

Új az alapjárati moci,minden ki van takarítva,Új AC pumpa, friss olajcsere Valvoline maxlife,Vezérmű-vízpumpa okés...

van ötlet ???

Nagyon köszi

Nekem hasonló problémám van/volt...

De kitakarítottam a tankszellőztető mágnesszelepet..hogy le tudjon zárni, és innentől kezdve már olyan 1600-as fordulattól is jobban húzott, nem csak 2000 felettől...;)

De még mindig nem tökéletes...

Nem tudja valaki h hogyan kell kimérni a hőmérséklet jeladót?

Mekkora hőmérsékleten mekkora ellenállásának kell lenni vagy valami hasonló....

Elküldve
Akkor hívjuk úgy. ;)

most egy ideje te azthiszed kötekszem veled...

de most is csak kérdés volt.

én asszem közpotisokban van alapjárati motor

a hengerenkéntisekbe pedig pótlevegő tolattyú.

Elküldve
Szevasztok! Hetek óta olvasgatom ezt a fórumot hogy megoldást találjak a problémámra...

De kifogytam az 5letekből...kis segítség kellene. X16XEL motoros 96-os B vectrám van. Müszerfalon nincs hiba.A jelenség pedig nem egyedülálló mert már írt ilyet más is a fórumba.

szóval rángat gázadáskor a kicsike, de csak MELEG mocinál kb.80fok felett pl. 2500-as fordulaton 50km/h-nál 3.-ban intenzív gyorsulásnál kezd rángatni aztán abbahagyja...Ha hidegebb a motor nem csinálja... EGR kitisztítva és lezárva,gyújtáskábelek jók kimértük,gyertyák nem rég cserélve,minden elektromos kábel rendben van nincs zárlat sehol... hosszabb úton sem javult meg Emlegettétek a hömérséklet szenzor problémát nekem azt mondták a szakértők hogy kettő is van de merre??? És hogyan mérjem ki hogy jó-e?

Új az alapjárati moci,minden ki van takarítva,Új AC pumpa, friss olajcsere Valvoline maxlife,Vezérmű-vízpumpa okés...

van ötlet ???

Nagyon köszi

Sztem ez inkább lambda szonda lehet, a hőmérsékletjeladó inkább hideg motornál okoz problémát. Kéne egy jó lambda próbára, mert ezt cserélni csak gyárira (!!!!) szabad, az pedig nem 2 fillér (évjárattól függően 33e v 49e Ft).

Elküldve
most egy ideje te azthiszed kötekszem veled...

de most is csak kérdés volt.

én asszem közpotisokban van alapjárati motor

a hengerenkéntisekbe pedig pótlevegő tolattyú.

Dehogy is, csak nem figyeltem, hogy az nem központis. :lol:

Amúgy az nem csak hidegen van használatban? Valahol olvastam, hogy anélkül is van alapjárat, csak hidegen dolgozik, amíg nem meleg a moci. ;)

Elküldve
Nem lehet, ilyen.

Nincs benne szivató, ECU vezérli, melegen megy le 800 körülire.

Alapjárati motor tisztogatás.

Természetesen azért írtam idézőjelben a szivatót ;)

De azért sajnálom egy kicsit azt a mérnököt aki most csuklik... miért kell a -10 fokos motort frissen indítva ilyen fordulatra késztetni ? :lol: nah mind1

Tehát akkor az alapjárati moci lehet... (amugy tényleg pótlevegő tolattyú.. most beugrott nekem is hogy valaha tanítottak ilyet )

Elküldve
Dehogy is, csak nem figyeltem, hogy az nem központis. :lol:

Amúgy az nem csak hidegen van használatban? Valahol olvastam, hogy anélkül is van alapjárat, csak hidegen dolgozik, amíg nem meleg a moci. ;)

nem ez vezérli akkor is a fordulatot amikor alapjáraton terheled, és ezzel csökken a fordulat ?

ad egy kis plusz levegőt... ezzel meg már ugye plusz benya is

Elküldve
nem ez vezérli akkor is a fordulatot amikor alapjáraton terheled, és ezzel csökken a fordulat ?

ad egy kis plusz levegőt... ezzel meg már ugye plusz benya is

az alapjárati(léptetőmotor, pótlevegő tolattyú) dolgozik mindig.

nézd meg pl, ha gáz nélkül indultsz el meleg motornál, és mikor elkezd lassulni a moci, nyomd vissza hirtelen a kuplungot, a moci pörögni fog jobban, de vissza is fog állni, ezt is az alapjárati szabályozza, meg sokmindne más is befolyásolja, de a terheléssel van összhangban.

az alapjrati motor egy lyukban egy kúpos fejjel szabályoz, a pótlevegő tolattyú pedig egymásban elforduló csövekkel,a mikben lyuka vannak ha jolemlékszem a caliéra.

ja ha a klímát rákapcsolod akkor is többletlevegőt ad neki, és az is az alapjáratinak köszönhetően

Elküldve
az alapjárati(léptetőmotor, pótlevegő tolattyú) dolgozik mindig.

nézd meg pl, ha gáz nélkül indultsz el meleg motornál, és mikor elkezd lassulni a moci, nyomd vissza hirtelen a kuplungot, a moci pörögni fog jobban, de vissza is fog állni, ezt is az alapjárati szabályozza, meg sokmindne más is befolyásolja, de a terheléssel van összhangban.

az alapjrati motor egy lyukban egy kúpos fejjel szabályoz, a pótlevegő tolattyú pedig egymásban elforduló csövekkel,a mikben lyuka vannak ha jolemlékszem a caliéra.

ja ha a klímát rákapcsolod akkor is többletlevegőt ad neki, és az is az alapjáratinak köszönhetően

mint a neve is mutatja csak alapjárati fordulatnál működik eme kis egység! ;):D:D

Elküldve
mint a neve is mutatja csak alapjárati fordulatnál működik eme kis egység! ;):D:D

mint ahogy azt írtam, gáz nélkül, az az, alapjáraton :lol:

a klíma meg mehet alapjáraton, sőt a fék is felvesz elég sok levegőt, és alapjáraton gurulva is fékezhetünk.

ma kihúztam a fékrásegítőmből a csövet, szépen bedadog a motor, amíg vissza nem dugom.

lehúztam a belső levegőkeringető csövét, akkor is szépen bedadog, ha de ha annak a lyukát befogom, akkor még mindig marad benne valami kis egyenetlenség, tehát nem ott enged a levegőrendszer.

akartam már kérdezni, ez az aktívszenes szűrő ha nincs benne az autóba, azonkívül, hogy környezettszennyezőbb lesz a kocsi lesz más probléma is?

mert azonkívül, hogy ez szűri meg a benzingőzt, nemtudom mire szolgál még.

és meghibásodása nem olcsó javítás pl.

az ottani csöveket is szét kellene szednem, és kipucolni, meg van ott az a szelep is a homlokfalon, azt se ártana kipucolni, ha van benne ugyan vmi.

hogy szedhető az szét? vagy csak ki kell belőle rázni? vki nemrég csinálta, de nem írta le hogyan.

üdv

Elküldve
mint ahogy azt írtam, gáz nélkül, az az, alapjáraton :lol:

a klíma meg mehet alapjáraton, sőt a fék is felvesz elég sok levegőt, és alapjáraton gurulva is fékezhetünk.

ma kihúztam a fékrásegítőmből a csövet, szépen bedadog a motor, amíg vissza nem dugom.

lehúztam a belső levegőkeringető csövét, akkor is szépen bedadog, ha de ha annak a lyukát befogom, akkor még mindig marad benne valami kis egyenetlenség, tehát nem ott enged a levegőrendszer.

akartam már kérdezni, ez az aktívszenes szűrő ha nincs benne az autóba, azonkívül, hogy környezettszennyezőbb lesz a kocsi lesz más probléma is?

mert azonkívül, hogy ez szűri meg a benzingőzt, nemtudom mire szolgál még.

és meghibásodása nem olcsó javítás pl.

az ottani csöveket is szét kellene szednem, és kipucolni, meg van ott az a szelep is a homlokfalon, azt se ártana kipucolni, ha van benne ugyan vmi.

hogy szedhető az szét? vagy csak ki kell belőle rázni? vki nemrég csinálta, de nem írta le hogyan.

üdv

Én csináltam, de sajnos nem fényképeztem le...

és asszem talán többféle alakú szelep is van. Nekem sikerült kivennem egy műanyag dugót a végéből(Ennek a közepén van egy háromszögletű lyuk) és mögötte volt egy torxos csavar. Azt kicsavarva kijön egy rugó és a dugattyú ami elzárja a gázok áramlását. Ez alá szokott szénmorzsa akadni és folyton szívja a benzingőzt a motor.

Szerintem ha lezárod akkor nem lesz baja a kocsinak! ;)

Elküldve
Én csináltam, de sajnos nem fényképeztem le...

és asszem talán többféle alakú szelep is van. Nekem sikerült kivennem egy műanyag dugót a végéből(Ennek a közepén van egy háromszögletű lyuk) és mögötte volt egy torxos csavar. Azt kicsavarva kijön egy rugó és a dugattyú ami elzárja a gázok áramlását. Ez alá szokott szénmorzsa akadni és folyton szívja a benzingőzt a motor.

Szerintem ha lezárod akkor nem lesz baja a kocsinak! ;)

ha jóltudom pl Tápinak sincs ez bekötve már.

Elküldve
Jelentem, a C18NZ-n nem akad össze a vezérlés, ha szakad a vezérműszíj. ;)

lehet összevert az csak nagyon kicsi volt a fordulat, és nem okozott kárt.

egyébként ha levolt bontva erre könnyen rá lehet jönni, tekered a főtengelyt, és ha körbetudod tekerni egyszer, akkor nem ver, de ha megakad, akkor bizony összever.

valakinek nem esedékes most vezérléscsere?

az megnézhetné így pl 1.4 es 8 szelepesen

Elküldve
lehet összevert az csak nagyon kicsi volt a fordulat, és nem okozott kárt.

egyébként ha levolt bontva erre könnyen rá lehet jönni, tekered a főtengelyt, és ha körbetudod tekerni egyszer, akkor nem ver, de ha megakad, akkor bizony összever.

valakinek nem esedékes most vezérléscsere?

az megnézhetné így pl 1.4 es 8 szelepesen

Szerinted Zotya poenbőé cserélte a hf-et? ;)

Elküldve
Nézz már az aláírásomra Stefi. ;) :lol:

Vágom, de akkó mé írod, hogy mittuomén? :( :lol:

Szerinted Zotya poenbőé cserélte a hf-et? :)

Nála sosem lehet tudni. Nagyon rossz viccei vannak... :lol:

Elküldve
nem az a kérdés hogy van e benne :lol:

hanem az hogy alapjárati motornak vagy pótlevegő tolattyúnak hívják?

én az utóbbira szavazok.

Fúú vazze, nem mindegy? Az a lényeg, hogy az adja az oxigént. Tetszik érteni? ;)

Amúgy NZ-nél léptetőmotor van, nagyblokkosaknál meg az a "tollantyú" szerintem :lol:

Elküldve
Jelentem, a C18NZ-n nem akad össze a vezérlés, ha szakad a vezérműszíj. :lol:

Akkor a traktor vígan megy tovább a szőlősbe? :lol:

Most nézem, hogy ez nem a megfelelő topik. Sry, megyek a csevegőbe ;)

Elküldve
nem az a kérdés hogy van e benne ;)

hanem az hogy alapjárati motornak vagy pótlevegő tolattyúnak hívják?

én az utóbbira szavazok.

Alapjárati léptetőmotornak hívják hóttökmindegy hogy hengerenkénti vagy központi a befecskendezés, mivel tök ugyanazt csinálja, tök ugyanúgy működik ráadásul ugyanúgy is néz ki.

Elküldve
Alapjárati léptetőmotornak hívják hóttökmindegy hogy hengerenkénti vagy központi a befecskendezés, mivel tök ugyanazt csinálja, tök ugyanúgy működik ráadásul ugyanúgy is néz ki.

Hát azért nem pont ugyanúgy néz ki. ;)

A kisblokkos léptetőmotor:

b006.jpg

Nagyblokkos alapjárati levegőszabályozó:

b007.jpg

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.