Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

- A lógó kábelben állandóan van áram. Ha van rajta gyújtás ha nincs.

- Töltésem van.

- Önindító is műkszik viszont az ablaktörlőim nem, de ahhoz gondolom nem sok köze van ennek a kábelnek, gondolom kiment egy biztim, azt még ne mértem rá végigzongorázni. :huh:

Nézd már meg, hogy a generátorra és az önindítóra megy-e egy vastag piros kábel :)

Akkor kiderül mi az ábra :D

Töltést mérted multiméterrel?

Link to comment
Megosztás:

Mértem igen, 12,8-13V az akksi, amikor beindítottam lett belőle 14-14,2V :huh:

Az akkor rendben van, az autód is indul, tehát az önindítód is rendben van, nincs más már csak egy nagy áramot zabáló kiegészítő berendezés amit előbb pótlólagosan fel, majd leszereltek.... A derót meg ott maradt. Lehet, hogy volt rajta egy szép dallamkürt pl.

Link to comment
Megosztás:

Az akkor rendben van, az autód is indul, tehát az önindítód is rendben van, nincs más már csak egy nagy áramot zabáló kiegészítő berendezés amit előbb pótlólagosan fel, majd leszereltek.... A derót meg ott maradt. Lehet, hogy volt rajta egy szép dallamkürt pl.

:huh: Ez is lehetséges. Megkeresem annak a madzagnak a végét, mert lehet hogy rajtavolt a + sarun, én pedig minden madzagot visszakötöttem akkor amikor autóhifisarut raktam a kocsiba. :)

Link to comment
Megosztás:

visszatérő jelenség:

megyek a kocsival, kinyomott kuplunggal, vagy üresbe gurulok ingadozik az alapjárat és úgy fülre kb 1100 között a motor fordulatszáma.

amint gázt adok megszűnik, amint motorfékezek megszűnik, üresbe fékezve megállásig ingadozik, megálláskor megtartja vagy 3 mp ig aztán alapjáratra beáll.

az ingadozás teljesen szabályos mert kb 2mpnként váltogatja az alapjáratot és ezt az 1100körülit.

álló helybe benyomva a féket hallom,hogy a fordulatszám valamennyit leesik, és amíg a féket nyomom nem is emelkedig vissza.

ez természetes?

ha nem akkor lehet ott kellen levegőszivárgást keresnem??

motorhőfok jeladó?

az tud olyat csinálni, hogy egyszer csak gondol egyet, és hol jó hol nem?

volt aki azt mondta, injektor elektronika... csak nemtudom ezalatt mit értett, mert nekem azt mondta, hogy a gömbölyű fedő alatt... ott tudtommal csak a szelep van már semmi más elektronikus.

valaki??

Link to comment
Megosztás:

visszatérő jelenség:

megyek a kocsival, kinyomott kuplunggal, vagy üresbe gurulok ingadozik az alapjárat és úgy fülre kb 1100 között a motor fordulatszáma.

amint gázt adok megszűnik, amint motorfékezek megszűnik, üresbe fékezve megállásig ingadozik, megálláskor megtartja vagy 3 mp ig aztán alapjáratra beáll.

az ingadozás teljesen szabályos mert kb 2mpnként váltogatja az alapjáratot és ezt az 1100körülit.

álló helybe benyomva a féket hallom,hogy a fordulatszám valamennyit leesik, és amíg a féket nyomom nem is emelkedig vissza.

ez természetes?

ha nem akkor lehet ott kellen levegőszivárgást keresnem??

motorhőfok jeladó?

az tud olyat csinálni, hogy egyszer csak gondol egyet, és hol jó hol nem?

volt aki azt mondta, injektor elektronika... csak nemtudom ezalatt mit értett, mert nekem azt mondta, hogy a gömbölyű fedő alatt... ott tudtommal csak a szelep van már semmi más elektronikus.

valaki??

Nekem is csinál ilyet, főként hidegen, de gyakran akkor is ha be van melegedve. Ha kinyomom a kuplungot akkor felpörög, ha kiengedem, akkor visszaesik, nem " viszi" az autót. Én az alapjárati motorra tippeltem, a takarítása nem hozott eredményt, újra most nincs pénzem így aztán nem foglalkozom vele. A gömbölyő fedő alatt csak az injektor szelep van ami elektronikus, egy csati megy rá aztán annyi. Kivül látszik még a pill.szelep tengelyén egy érzékelö, az alapjárati motor, meg a nyomásszabályzó, ami tök mechanikus. Asszem más itt nincs.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is csinál ilyet, főként hidegen, de gyakran akkor is ha be van melegedve. Ha kinyomom a kuplungot akkor felpörög, ha kiengedem, akkor visszaesik, nem " viszi" az autót. Én az alapjárati motorra tippeltem, a takarítása nem hozott eredményt, újra most nincs pénzem így aztán nem foglalkozom vele. A gömbölyő fedő alatt csak az injektor szelep van ami elektronikus, egy csati megy rá aztán annyi. Kivül látszik még a pill.szelep tengelyén egy érzékelö, az alapjárati motor, meg a nyomásszabályzó, ami tök mechanikus. Asszem más itt nincs.

és neked is tökre ilyen szabályosan?

alapjáratit elfelejtettem írni, hogy enyémnek már van egykis hangja melgen, kerreg cseppet...

valaki mondta, hogy ki lehet húzni az alapjáratimoci tengelyét

hogyan?

Link to comment
Megosztás:

és neked is tökre ilyen szabályosan?

alapjáratit elfelejtettem írni, hogy enyémnek már van egykis hangja melgen, kerreg cseppet...

valaki mondta, hogy ki lehet húzni az alapjáratimoci tengelyét

hogyan?

1:

Az enyém is gyakorlatilag ugyanezt csinálja, nagyon sokat szívóztam vele, de még semmi eredmény, cserélve volt: alapjárati motor, fojtószelepház alsó felső tömítése, az oldalsó rész tömítése ahol kijönnek a vákuumcsövek, fojtószelep potméter, összes hajlékony csővezeték.

Amit még nem cseréltem és gondolni tudok rá a tankszellőztető szelepje, bár azt megszívogattam, úgy tűnt normálisan működik, nem ereszt, és még egy kartergáz visszavezető van, a "vékony cső" ami a fojtószelepház hátsó felére megy, az a csatlakozás nekem el van tömődve teljesen, azt kellene még kipucolnom.

Az új alapjárati ezen a konkrét jelenségen nem segített, talán annyit h gyorsabban szabályzott, sztem emiatt nem érdemes újat venned. Örülnék ha végre vkinek sikerülne megoldani ezt a rejtélyt!

2:

Sikeresen kicseréltem a szimmeringet, kösz a segítséget, bár megszenvedtem vele, egy kis kampós lemezzel tudtam végül kiszedni, vastag gumiszalagból meg flakonból gyártottam spéci felrakó "szerszámot", szépen fel is csúszott, de a külső felülete nehezen ment be a furatba, úgy sikerült, hogy ráraktam a régit is védelem képpen, és egy vascső segítségével kalapáccsal besegítettem a helyére. járattam egy kis ideig, nem eresztett, remélem így is marad. Csináltam képeket is, a FAQ-hoz fel is rakom valahogy.

Link to comment
Megosztás:

visszatérő jelenség:

megyek a kocsival, kinyomott kuplunggal, vagy üresbe gurulok ingadozik az alapjárat és úgy fülre kb 1100 között a motor fordulatszáma.

amint gázt adok megszűnik, amint motorfékezek megszűnik, üresbe fékezve megállásig ingadozik, megálláskor megtartja vagy 3 mp ig aztán alapjáratra beáll.

az ingadozás teljesen szabályos mert kb 2mpnként váltogatja az alapjáratot és ezt az 1100körülit.

álló helybe benyomva a féket hallom,hogy a fordulatszám valamennyit leesik, és amíg a féket nyomom nem is emelkedig vissza.

ez természetes?

ha nem akkor lehet ott kellen levegőszivárgást keresnem??

motorhőfok jeladó?

az tud olyat csinálni, hogy egyszer csak gondol egyet, és hol jó hol nem?

volt aki azt mondta, injektor elektronika... csak nemtudom ezalatt mit értett, mert nekem azt mondta, hogy a gömbölyű fedő alatt... ott tudtommal csak a szelep van már semmi más elektronikus.

valaki??

Nekem nagyrészt csak hidegen szokta csinálni, mikor üresben gurulok. Általában akkor csinálja ezt, mikor már 1500rpm-nél váltogatok, meg fékezésnél nem figyelek és az emelt alapjárat alá megy a fordulatszám, pl 700-ra, mikor kb 1200-on kéne pörögnie hidegen. Akkor csinál egy felbőgést 2000-ig, aztán óvatosan visszakúszik emelt alapjáratra.

Panaszkodok én is. Valamelyik nap megint eljátszotta, hogy kicsivel nehezebben indult el és hidegen sem pörgött 1000nél többet, mikor bőven felette kéne hogy legyen a mutató. Szokásos: rükverc, kuplung fel, autó megmoccan, sárgalámpa kivillan, motor leáll, töltés lámpa kivillan, 6 másodperc múlva meg az olajnyomás lámpa. Gyújtás le, aztán fel, indít és semmi gond.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nagyrészt csak hidegen szokta csinálni, mikor üresben gurulok. Általában akkor csinálja ezt, mikor már 1500rpm-nél váltogatok, meg fékezésnél nem figyelek és az emelt alapjárat alá megy a fordulatszám, pl 700-ra, mikor kb 1200-on kéne pörögnie hidegen. Akkor csinál egy felbőgést 2000-ig, aztán óvatosan visszakúszik emelt alapjáratra.

Panaszkodok én is. Valamelyik nap megint eljátszotta, hogy kicsivel nehezebben indult el és hidegen sem pörgött 1000nél többet, mikor bőven felette kéne hogy legyen a mutató. Szokásos: rükverc, kuplung fel, autó megmoccan, sárgalámpa kivillan, motor leáll, töltés lámpa kivillan, 6 másodperc múlva meg az olajnyomás lámpa. Gyújtás le, aztán fel, indít és semmi gond.

Nem nézted, nem tárolt valami hibakódot?

Link to comment
Megosztás:

2x ment... ;)

aham

és mit nézzek rajta? remélem nincs maga a dob szétrohadva... van egy cső amin keresztül a levegőt rásegíta pedálra, gondolom ott is engedhet.

a belső levegőkeringető csatlakozását régen csináltam, mert ott falsot csívott, akkor kisímult az alapjárat, és nagyon sokáig nem jött elő ez a hiba se... lehet még most is ott szivárog? de akkor miért csak néha néha jön elő :S

Link to comment
Megosztás:

aham

és mit nézzek rajta? remélem nincs maga a dob szétrohadva... van egy cső amin keresztül a levegőt rásegíta pedálra, gondolom ott is engedhet.

a belső levegőkeringető csatlakozását régen csináltam, mert ott falsot csívott, akkor kisímult az alapjárat, és nagyon sokáig nem jött elő ez a hiba se... lehet még most is ott szivárog? de akkor miért csak néha néha jön elő :S

Nekem is van ilyen ingasozás mint amiről te irsz...hol van az a belső levegőkeringető csatlakozás? Meglesem én is, hátha csak az a baj. Azt pedig már irták máskor is hogy valahol falsot kap a rendszer mert már érdeklődtem én is ezügyben, de semmi kedvem nem volt tüzetesebben átnézni minden csövet. Igy egyszerű átnézegetésre jónak tűntek. Remélem, hogy nem a fékrásegitő dob van kilyukadva! ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.