Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Hát én már csak végigbogarásznám a motorteret, honnan jön. Kapcsolási rajzon nem lehetne megkeresni a szín, meg az átmérő alapján?

Az biztos, hogy nem árt, ha az ember tudja, hogy egy kósza féldarab vastag piros kábelnek hova megy a másik fele. :)

Lehet, hogy csak volt benne valami komolyabb hifi korábban és annak a maradványai :huh:

Elküldve
Igen. Valamint mondta is, hogy semmi problémát nem érzett, indul a kocsi rendesen, töltés van.

Azt ebként honnan tudja, hogy van töltése??? Mérte, vagy csak elalszik a lámpa?

az elalszik akkor is, ha nincs rajta a nagy piros kábel :huh:
Elküldve

Nahm...

Látom elég sokat írtatok. Megmérni nem tudtam a kábelt mert igazság szerint el is felejtettem meg nem volt rá annyira idő. A kocsi jelenleg bentáll a garázsban, használni nem nagyon tudom mer éppen összefele rakom. Töltésről nem tudok nyilatkozni, holnap melóból egyből haza jövök és akkor megmérem. A kocsi simán indul mindíg, semmi probléma nem volt eddig az önindítóval sem. Töltéslámpa elalszik, de azért mint mondottam holnap rámérek. Ilyenkor utálom hogy ültetett a kocsim, nem tudok beállni fater garázsába az aknára. :huh: :)

Elküldve

Sziasztok!

Nekem a következő problémám lenne a 98-as x14nz kodú 8 szelepes F-es vassal (sedan kivitel). Alsó fordulatszám tartományban nem húz az autó (tipikusan elndulásnál), sőt tövig nyomott gáznál még meg is torpan a motor, s utána kezd életre kelni. Tudom nem egy versenyautó, de eléggé zavaró.

Sajnos a kocsi eléggé lelakott állapotban volt, mikor nagybátyám átadta nekem, hogy használjam. Az előéletéről annyit kell tudni, hogy a gondatlanságából adódóan egyszer volt benne vez. szíj szakadás. Na most nemtudom hogy lehet e összefüggés közötte. (a hiba szalonban lett javítva)

mivel nekünk is ugyanolyan motorú Astránk volt (csak caravan kivitel) ezért jól emlékszem hogy a miénk harapósabb volt. Hozzá kell tegyem, hogy az autóban sajnos már 249 ezer km van. (munka célú jármű volt). Én most nyomom bele a pénzt, mert szeretnék magamnak tudni egy üzembiztos autót. Nincsenek nagy igényeim, de aminek kell az működjön rajta. Szerintetek érdemes lenne széthúzni az egész blokkot, és szemrevételeztetni a motor kopottságát, esetlegesen egy komplett motor felujítás? Nem szeretnék 'feleslegesen' rákölteni sok pénzt ha ez esetlegesen orvosolható pl 'injektor tisztítással', vagy más a motorfelujításhoz képes olcsóbb, gyorsabb dolog elvégzésével. A szokásos szűrő-olajcsere kb 3000 km-rel ezelőtt volt, tehát szűrő kizárva.

Olvastam régebben, hogy van robbantott rajzotok (motorhoz), ehhez a típushoz, ha valaki elküldené a jocipocok@t-online.hu címre, azt nagyon megköszönném!

Előre is köszönök minden szóbeli segítséget!!!

Üdv mindenkinek!

Elküldve
Sziasztok!

Nekem a következő problémám lenne a 98-as x14nz kodú 8 szelepes F-es vassal (sedan kivitel). Alsó fordulatszám tartományban nem húz az autó (tipikusan elndulásnál), sőt tövig nyomott gáznál még meg is torpan a motor, s utána kezd életre kelni. Tudom nem egy versenyautó, de eléggé zavaró.

ha lepadlózom nekem is torpan egyet és utána indul el, de ez alacson fordulatnál viszonylag rendben van.

ha mész mondjuk 80al 5.be és akkor padlózod, akkor már nem kellene torpannia.

sok km főleg munkás kocsinak, és szerintem injektor tisztító meg ilyen dolgok nem lesz teljes megoldás, végső esetben komplett felújítás, de azt azért előzze meg egy két állapotfelmérés, de bontani csak akkor ha ezek is igazolják...

lehet Hf el is gond, annak felújítása még olcsóbb kategória

esetleg a vezélésre is rá lehetne nézni, hogy minden jelen van e.

hűtővíz milyen?

ilyen dolgokat kellene megnézni.

ja meg levegőszűrő pl

Elküldve
ha lepadlózom nekem is torpan egyet és utána indul el, de ez alacson fordulatnál viszonylag rendben van.

ha mész mondjuk 80al 5.be és akkor padlózod, akkor már nem kellene torpannia.

sok km főleg munkás kocsinak, és szerintem injektor tisztító meg ilyen dolgok nem lesz teljes megoldás, végső esetben komplett felújítás, de azt azért előzze meg egy két állapotfelmérés, de bontani csak akkor ha ezek is igazolják...

lehet Hf el is gond, annak felújítása még olcsóbb kategória

esetleg a vezélésre is rá lehetne nézni, hogy minden jelen van e.

hűtővíz milyen?

ilyen dolgokat kellene megnézni.

ja meg levegőszűrő pl

Azért mielőtt szétszedné totál egy alapjárati takarítást meg kellene ejteni,másrészt megnézni,hogy az injektor milyen porlasztási képpel nyomja be a naftát egy hirtelen gázadásnál.

Lehet már eléggé csak "pisál".

Elküldve
Azért mielőtt szétszedné totál egy alapjárati takarítást meg kellene ejteni,másrészt megnézni,hogy az injektor milyen porlasztási képpel nyomja be a naftát egy hirtelen gázadásnál.

Lehet már eléggé csak "pisál".

egy két állapotfelmérés részt erre értettem.

sűrítési végnyomásból közelítőleg meglesz a hengerek állapota, azon meg az alapjárati moci tisztítása semmi se javít

de ezeket is meg kell nézni amiket te mondtál jah.

Elküldve
egy két állapotfelmérés részt erre értettem.

sűrítési végnyomásból közelítőleg meglesz a hengerek állapota, azon meg az alapjárati moci tisztítása semmi se javít

de ezeket is meg kell nézni amiket te mondtál jah.

C12NZ corsánál hasonló problémával küzdöttünk.Kicseréltük és egy C14NZ injektorát kapta meg,úgy ment mint a veszedelem! :huh:

Elküldve
C12NZ corsánál hasonló problémával küzdöttünk.Kicseréltük és egy C14NZ injektorát kapta meg,úgy ment mint a veszedelem! :)

az egy kicsit nagyobb mint a 12nz é gondolom azért :huh:

egy ismerős az 1.8 asét rakta bele az 1.4esbe... ha jól emlékszem, az is ment elmondása szerint.

Elküldve

Nicsak mit találtam... (amúgy a kompresszió, és a sűrítési végnyomás ugyan az!)

"Egyéb adatai a következők: - egy vezérműtengely, OHC konstrukció, hengerenként 2 szelep. C20NE motorkódból, a C = szabályozott katalizátor, 20 = lökettérfogat, N = 9.2-es - "normál" kompresszió, E = (injektoros) hengerenkénti befecskendezéses ("Einspritzung"). 1988-ban az év motorjának választották. 1994 év vége után a vízpumpa "kikerül" a vezérlésből, helyette feszítőgörgő vezeti a bordásszíjat. Maximum fordulatszám: 6400 rpm.

Motronic verzió száma: 1.5"

Elküldve
Nicsak mit találtam... (amúgy a kompresszió, és a sűrítési végnyomás ugyan az!)

"Egyéb adatai a következők: - egy vezérműtengely, OHC konstrukció, hengerenként 2 szelep. C20NE motorkódból, a C = szabályozott katalizátor, 20 = lökettérfogat, N = 9.2-es - "normál" kompresszió, E = (injektoros) hengerenkénti befecskendezéses ("Einspritzung"). 1988-ban az év motorjának választották. 1994 év vége után a vízpumpa "kikerül" a vezérlésből, helyette feszítőgörgő vezeti a bordásszíjat. Maximum fordulatszám: 6400 rpm.

Motronic verzió száma: 1.5"

Na akkor fusunk neki mégegyszer a google.com-nak,rögtön az első két találat:

A gyári adatokban megadott kompresszióviszony vagy sűrítési arány nem azonos a hengerekben mérhető kompresszió végnyomással. A sűrítési viszony egy olyan viszonyszám, ami azt mutatja meg, hogy az elméleti beszívott levegőmennyiséget a hengerben mennyire, hányszorosára sűríti össze a munkaütem előtt. Értelemszerűen itt nincs mértékegység. A kompresszió végnyomás pedig egy fizikai mértékegységgel ellátott nyomásadat, az fejezi ki, hogy mekkora a csúcsnyomás a hengerben, munkaütem nélkül működtetve a motor indítómotorral

Első körben szeretném tisztázni a különbséget a sűrítési viszony és a sűrítési végnyomás között. Míg az első egy mértékegység nélküli szám, addig a másodiknak van mértékegysége is.

A sűrítési viszony a két térfogat hányadosa, így esik ki a mértékegység. A két térfogat közül a számlálóban levő a henger dugattyú feletti térfogata a dugattyú alsó holtponti helyzetében, míg a nevező ugyanez, de a dugattyú felső holtponti állapotában. Fontos, hogy ebbe a térfogatba beletartozik a hengerfejben kialakított égéstér térfogata is. Számítani utólag nem egy egyszerű dolog, pláne ha egy kicsit bonyolultabb az égéstér kialakítása, valamint a dugattyútető sem sík (ld. CVH) Ha szét van szedve a motor darabokra, akkor akár vízzel való feltöltéssel, vagy egyéb módszerekkel meglehetősen jól ki lehet okoskodni a számításhoz szükséges térfogatokat. Ez főleg abban az esetben érdekes, ha úgy szeretnénk kompressziót növelni, hogy tudjuk annak a mértékét is. De erről később. A sűrítési viszony klasszikus értéke 8,5-10,5 közötti érték benzineseknél, turbós benzinesek esetében lehet még kisebb, ~7,5 is, Diesel motoroknál 17 és 23 közötti érték a tipikus. Nyílván a szívó-Diesel magasabb, a feltöltött alacsonyabb.

A sűrítési végnyomás pedig az a "bar"-ban kifejezett nyomásérték, amit a gyertya menetébe csavart nyomásmérő mutat, ha önindítóval forgatjuk a motort (fontos, hogy ne induljon be, ezért célszerű lehúzni egy madzagot a gyújtásról, hogy ne kapjon jelet. Le lehet húzni a gyertyapipákat is, de az attól még ad szikrát, és ha valamihez át tud húzni, akkor át is fog. És nem kérdezi meg, hogy rajtad keresztülhúzhat-e, simán kérdezés nélkül megteszi. Ezt nem említeném a kellemes dolgok között!) A sűrítési végnyomás értéke benzineseknél ~11-15bar-ig terjed, Diesel-eknél simán lehet akár 30bar feletti érték is.

A sűrítési végnyomás mérésének esetében ahhoz, hogy korrekt módon ki lehessen értékelni az eredményt, ismerni kell a motor konstrukcióját, azon belül a sűrítési viszony értékét, valamint a vezérműtengelyen a szívószelep zárási szögértékét. Kiindulásnak jó a kompresszió értékét tudni, mert egy kis sűrítésű motornál sosem fog tudni az ember 14-15 bar körüli sűrítési végnyomást mérni. A másik tényező pedig a szívószelep zárásának a főtengely elfordulásában mért szögértéke. Ugyanis ennek a mérésnek legideálisabb az lenne, ha az alsó holtpontban zárna a szívószelep, akkor tudná a legtöbb gázt komprimálni. De mivel az alsó holtpont után 20-80°-al zárnak a szelepek, ezért amíg nem zár, addig kitolja a hengerben lévő gázokat és csak kevesebb gázt sűrít, jóval kisebb mértékben. Ez látszólag hülyeség, pláne ha azt mondjuk, ha azt mondjuk, hogy egy sportautó esetében inkább a 80°-hoz van közelebb ez az érték. (Erről a témáról részletesebben a szelepvezérlés és töltetcsere fejezetben) Tehát nem meglepő, hogy egy frissen bejáratott sportgép sűrítési végnyomása épp csak megüti a 10-et, pedig levettek a hengerfejből, nagyobb kompressziójú dugókat tettek bele, stb. Pedig egy széria Suzukinak is 13-14 körül van. A más vezérlés adta következmény ez.

Elküldve
Na akkor fusunk neki mégegyszer a google.com-nak,rögtön az első két találat:

Most az az igazság, hogy most annyi gondolat jár a fejembe, hogy nem tudnám ezeket leirní!

Akkor ez most mi???? N = 9.2-es - "normál" kompresszió

Jó, vagy nem!

Elküldve
Sziasztok!

Az előéletéről annyit kell tudni, hogy a gondatlanságából adódóan egyszer volt benne vez. szíj szakadás. Na most nemtudom hogy lehet e összefüggés közötte. (a hiba szalonban lett javítva)

Gyakorlatilag lehet összefüggés, mert amikor nekem elszakadt a vezszíj eléggé elgörbültek a szelepek, ha ezeket nem cserélték nem volt HF felújítás, nem zárnak tökéletesen, lehet gyengébb a motor. De én első körben vennék bele injektor tisztítót, ártani nem árt, és egy kicsit megkergetném.

Elküldve
Gyakorlatilag lehet összefüggés, mert amikor nekem elszakadt a vezszíj eléggé elgörbültek a szelepek, ha ezeket nem cserélték nem volt HF felújítás, nem zárnak tökéletesen, lehet gyengébb a motor. De én első körben vennék bele injektor tisztítót, ártani nem árt, és egy kicsit megkergetném.

Ha jól emléxem Z-nél nem kócolja össze a szelepeket.

Elküldve
Ha jól emléxem Z-nél nem kócolja össze a szelepeket.

Úgy emlékszem x14nz úgyanaz mint az enyém nem? Amikor nekem elszakadt én is belevetettem magam a szakirodalomba, és azt olvastam vhol hogy általában nincs motorsérülés, mégis elgörbült 2 szelep kiflibe, 2 meg csak egy kicsit, meg eltört egy himba.

Elküldve
Úgy emlékszem x14nz úgyanaz mint az enyém nem? Amikor nekem elszakadt én is belevetettem magam a szakirodalomba, és azt olvastam vhol hogy általában nincs motorsérülés, mégis elgörbült 2 szelep kiflibe, 2 meg csak egy kicsit, meg eltört egy himba.

:huh: igen nem nemtudom

egyik felének elveri másiknak nem.

neked elverte haveromnak elverte, do volt itt olyan akinek nem.

Elküldve
Szerintetek érdemes lenne széthúzni az egész blokkot, és szemrevételeztetni a motor kopottságát, esetlegesen egy komplett motor felujítás?

Ezt így semmiképp. Csináltass egy veszteségmérést, abból sok okosat lehet mondani. A torpanást millió dolog okozhatja. Érdemes alapjárti motort, fojtószelepet tisztítani, az EGR környékét szemrevételezni, lyukas/szakadt/lecsúszott csövek után kutatni, gyertyákat/kábeleit szemrevételezni.

Elküldve
Nicsak mit találtam... (amúgy a kompresszió, és a sűrítési végnyomás ugyan az!)

"Egyéb adatai a következők: - egy vezérműtengely, OHC konstrukció, hengerenként 2 szelep. C20NE motorkódból, a C = szabályozott katalizátor, 20 = lökettérfogat, N = 9.2-es - "normál" kompresszió, E = (injektoros) hengerenkénti befecskendezéses ("Einspritzung"). 1988-ban az év motorjának választották. 1994 év vége után a vízpumpa "kikerül" a vezérlésből, helyette feszítőgörgő vezeti a bordásszíjat. Maximum fordulatszám: 6400 rpm.

Motronic verzió száma: 1.5"

Akárhogy erősködsz ez a szám és a mért értéked nem ugyanazt mutatja, de ha nem hiszel nekünk minek kérdezel? :huh:

Én továbbra is azt mondom hogy a mért 9-es értéked kevés. De keress egy másik tudhatóan jól működő C20NE motoros autót és mérjetek abban, vagy méress te is veszteséget, az is egyértelműbb lesz.

Elküldve
Ezt így semmiképp. Csináltass egy veszteségmérést, abból sok okosat lehet mondani. A torpanást millió dolog okozhatja. Érdemes alapjárti motort, fojtószelepet tisztítani, az EGR környékét szemrevételezni, lyukas/szakadt/lecsúszott csövek után kutatni, gyertyákat/kábeleit szemrevételezni.

x14nz be hol van EGR? :huh:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.