Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Nem mértük, de szerintem nem is kell, mert a c14nz gyári adatok szerint 60paci, a c14se meg 82. És ami a különbség a kettő között konkrétam hogy az nz központi befecsis az se meg hengerenkénti azt építem be az se-sítéssel. Olyan mintha motort cserélnék, azzal a különbséggel, hogy csak a HF-től felfele cserélem a dolgokat, meg a sallangjait. Igy marad a motorszám. Szerintem ha fizikailag létrehozom az se-t akkor nem kell kételkedni abban, hogy megvan a gyári érték.

De ha nagyon kételkednél, 10 ezerért bármikor leméretheted fékpadon.

Én már az elmúlt 3 év alatt kétszer is mérettem fékpadon a talyigát, és 17 éves bontatlan motor létére, még mindig pontosan leadja a gyári 115 pacit.

Elküldve
De ha nagyon kételkednél, 10 ezerért bármikor leméretheted fékpadon.

Én már az elmúlt 3 év alatt kétszer is mérettem fékpadon a talyigát, és 17 éves bontatlan motor létére, még mindig pontosan leadja a gyári 115 pacit.

Pedig nekem azt mondták, hogy ahogy öregszik a motor, úgy csökken a max leadott lóerő. :) Legalábbis nekem azt mondták, hogy az a 75 paci tuti nincs már meg. :huh:

Elküldve
Pedig nekem azt mondták, hogy ahogy öregszik a motor, úgy csökken a max leadott lóerő. :) Legalábbis nekem azt mondták, hogy az a 75 paci tuti nincs már meg. :huh:

Ez nem feltétlen igaz. Egy jó alaposan karbantartott, nem hidegben szétforgatott motornál minimális a csökkenés. Másrészt meg nem tudni hogy a gyárból hány lóerősen jött ki...ugyanis annak is van valamekkora szórása.

Elküldve
Ez nem feltétlen igaz. Egy jó alaposan karbantartott, nem hidegben szétforgatott motornál minimális a csökkenés. Másrészt meg nem tudni hogy a gyárból hány lóerősen jött ki...ugyanis annak is van valamekkora szórása.

Előző tulaj szerette pörgetni hidegen, tapasztalat. Pedig mindig mondogatta nekem, hogy hidegen max 2000-ig pörgeti, utána már vált. :huh: Majd úgyis leellenőriztetem a verdát, de kívülről bontatlannak tűnik még a motor. :)

Elküldve
Pedig nekem azt mondták, hogy ahogy öregszik a motor, úgy csökken a max leadott lóerő. :) Legalábbis nekem azt mondták, hogy az a 75 paci tuti nincs már meg. :huh:

Ez attól függ amitől lóg! :D

Én is találkoztam olyan ótóval amit meg akartam venni 10 évesen, (nem Opel volt) és a gyári 105 paci helyett csak 65-öt adott le. Nem is vettem meg, ennyit nekem megért, hogy nem buktam meg.

Ha az öreg járgányt mindig rendben tartják, gondozgatják akkor egyes jó típusok tartják magukat.

Elküldve
Ez nem feltétlen igaz. Egy jó alaposan karbantartott, nem hidegben szétforgatott motornál minimális a csökkenés. Másrészt meg nem tudni hogy a gyárból hány lóerősen jött ki...ugyanis annak is van valamekkora szórása.

Szórás van, de az eddigi tapasztalatom szerint a német gyártmányok (autó, motor) mindig leadják újonnan a leírt teljesítményt. Ez a minimum szint. Attól aztán lehet még jobb is.... :huh:

Elküldve
Előző tulaj szerette pörgetni hidegen, tapasztalat. Pedig mindig mondogatta nekem, hogy hidegen max 2000-ig pörgeti, utána már vált. :huh: Majd úgyis leellenőriztetem a verdát, de kívülről bontatlannak tűnik még a motor. :D

aláírásodban: "Amíg a Föld kerek, mindig lesznek Opelek." erre azért nem vennék mérget!!! :)

Elküldve
aláírásodban: "Amíg a Föld kerek, mindig lesznek Opelek." erre azért nem vennék mérget!!! :huh:

Attól, hogy bezárni készül, nem jelenti azt, hogy mi is eldobjuk a kocsinkat egy bontóba. :)

Elküldve
Szórás van, de az eddigi tapasztalatom szerint a német gyártmányok (autó, motor) mindig leadják újonnan a leírt teljesítményt. Ez a minimum szint. Attól aztán lehet még jobb is.... :huh:

Bár a TC-t nem tartom szakmailag korrekt autós médiumnak, volt egy cikk, amiben lemértek két gyári új autót. Mindkettő erősebb volt a mérésen mint a gyári adatok szerint. És nem is picivel. Egy clio és egy punto volt a két áldozat. cikk

Elküldve
Attól, hogy bezárni készül, nem jelenti azt, hogy mi is eldobjuk a kocsinkat egy bontóba. :huh:

Ölég rövid életet jósolsz a Föld kerekségének! :)

Elküldve
Bár a TC-t nem tartom szakmailag korrekt autós médiumnak, volt egy cikk, amiben lemértek két gyári új autót. Mindkettő erősebb volt a mérésen mint a gyári adatok szerint. És nem is picivel. Egy clio és egy punto volt a két áldozat. cikk

Ez talán nem mond ellent nekem, sőt talán megerősít. :huh:

Elküldve
Apropó, vannak még valami maradékok? Én a fényszórókra/indexekre gondoltam, régebben hirdetted.

Szia brezso!

Szerintem Te összekevertél valakivel, nekem az Nz-s cuccok vannak csak eladóba! :D

:) :huh: ooops! Tényleg! Lusti voltam átlapozni..csak a kocsi szine hasonló az avataron, arra emlékezve kevertem össze az emlékezetemben. Elnézést!

Elküldve
Nekem volt már szerencsém hozzá. SZR-hez képest nagyon fura, de az is igaz, hogy nem 1.6. Ettől függetlenül jó motor, csak jobban kell pörgetni. Nem volt benne fordulatszámmérő, de alacsony fordulatot nagyon nem szerette, remegéssel honorálta. SZR meg képes 5-ösben 1500rpm-en haladni, minden probléma nélkül. :huh:

5. ben a 40 óra szerint mennyi rpm?

én meleg mocival akár 40el is elmegyek 5. ben

nem remeg, és ha akarok akkor gyorsulok is, igaz lassabban jóval, de nem dadog be vagy ilyesmi

Elküldve
Azt hiszem ezek után nyugtalanul fogok aludni,mert Zotya előtt elveszítettem a nem létező tekintélyem,mert egyszer álmos fejjel hibáztam.Anyááááám.Öngyi leszek rögtön! :)

Inkább nem írom le,amit még gondolok,mert sértődés lesz belőle. :D

beszarcsiztam a nevetéstől :D :huh:

Elküldve
5. ben a 40 óra szerint mennyi rpm?

én meleg mocival akár 40el is elmegyek 5. ben

nem remeg, és ha akarok akkor gyorsulok is, igaz lassabban jóval, de nem dadog be vagy ilyesmi

Hogyan csinálod ezt!? :) Nekem 50-nél már beavatkozik a "lefulladásgátló" vagy hogyan is nevezik :huh: , elkezd menni magától...igaz, nem tudja tartani, lassan csökken a sebesség, de nem szoktam hagyni tovább. Főleg motorfékkel való lassitáskor szokom kihasználni és olyankor szükség szerint váltok négyesbe vagy kis hozzáfékezéssel hármasba.

Elküldve
Hogyan csinálod ezt!? :) Nekem 50-nél már beavatkozik a "lefulladásgátló" vagy hogyan is nevezik :huh: , elkezd menni magától...igaz, nem tudja tartani, lassan csökken a sebesség, de nem szoktam hagyni tovább. Főleg motorfékkel való lassitáskor szokom kihasználni és olyankor szükség szerint váltok négyesbe vagy kis hozzáfékezéssel hármasba.

annyira pici gázt adok neki, hogy nem magától alapjáraton fogja vinni magát.

de ezt csak sík vagy esetleg lejtős trepen .

Elküldve
5. ben a 40 óra szerint mennyi rpm?

én meleg mocival akár 40el is elmegyek 5. ben

nem remeg, és ha akarok akkor gyorsulok is, igaz lassabban jóval, de nem dadog be vagy ilyesmi

Emlékeim szerint 50kmh-n van pont 1000rpm-en. De ma megnézem neked.

Legalább valaki tudja kezelni a gázpedált, nem nyomja neki mint a barom. :huh:

Elküldve
De ha nagyon kételkednél, 10 ezerért bármikor leméretheted fékpadon.

Én már az elmúlt 3 év alatt kétszer is mérettem fékpadon a talyigát, és 17 éves bontatlan motor létére, még mindig pontosan leadja a gyári 115 pacit.

Szia epk!

Ha esetleg nem titkos merre felé mérnek teljesítményt ennyi pénzért? Mert ha arrol van szó én is szeretném méretni, de eddig olyan árakat mondtak rá ami elkeserített! Üdv:BB

Elküldve
Szia epk!

Ha esetleg nem titkos merre felé mérnek teljesítményt ennyi pénzért? Mert ha arrol van szó én is szeretném méretni, de eddig olyan árakat mondtak rá ami elkeserített! Üdv:BB

elég drága árakon cinálnak ilyen vizsgálatokat, még sztem ez a 10 ezer ft se olcsó.

nem voltam még ilyen mérésen, csak videókon láttam, de abból nem derült ki mit hogyan pontoan, de ha jól gondoom egy óra alatt bőven megvan az egész mérés.

Elküldve

Sziasztok!

Az autóm opel astra caravan 1997-es motorszám x14nz. Ajándékba kaptam. Órája szerint kb 160ekm, szerintem kb 220ekm lehet benne.

Sajnos már nem először fordul elő vele az eset. Haladtam az autópályán 130-140 közt óra szerint, majd kis rántás következett,

sárga lámpa kigyulladt, a sebességem esett, újraindítás következett, de ekkor már csak halvány pörgéshangot lehetett hallani a motor felől.

Az autót hazavontattuk. Elszállt a vezérlés. Előzmények közt elmondanám, hogy az első ilyen hiba után egy autószerelő "megjavította" de a vezréműszíj mellett a vízpumpa és a feszítőgörgő nem lett kicserélve. Másodjára tönkrement a feszítőgörgő. Lehet most a vízpumpa szállt el. Valamint volt egy eset amikor nem

tudom mi adhatta meg magát. Kérdésem igazából többmindenre vonatkozna: Van-e jó esélyem arra, ha most kicserélek mindent amit kell akkor normális

karbantartás mellett újra bekövetkezzen ez a hiba? Most nagyjából mi mindent kell majd cserélnem a kocsin és ez hozzávetőleg anyagáron mennyibe fájhat?

(Van műszaki jártasságom, szoktam szerelgetni. Nehéz ezt otthon megfelelő szerszámokkal megjavítani?)--Ez utóbbin nem kell fennakadni, kíváncsi vagyok.

Ha valaki részletesebben tudna válaszolni, azt tisztelettel megköszönném.

Azért előre is köszönöm.

Elküldve
Sziasztok!

Az autóm opel astra caravan 1997-es motorszám x14nz. Ajándékba kaptam. Órája szerint kb 160ekm, szerintem kb 220ekm lehet benne.

Sajnos már nem először fordul elő vele az eset. Haladtam az autópályán 130-140 közt óra szerint, majd kis rántás következett,

sárga lámpa kigyulladt, a sebességem esett, újraindítás következett, de ekkor már csak halvány pörgéshangot lehetett hallani a motor felől.

Az autót hazavontattuk. Elszállt a vezérlés. Előzmények közt elmondanám, hogy az első ilyen hiba után egy autószerelő "megjavította" de a vezréműszíj mellett a vízpumpa és a feszítőgörgő nem lett kicserélve. Másodjára tönkrement a feszítőgörgő. Lehet most a vízpumpa szállt el. Valamint volt egy eset amikor nem

tudom mi adhatta meg magát. Kérdésem igazából többmindenre vonatkozna: Van-e jó esélyem arra, ha most kicserélek mindent amit kell akkor normális

karbantartás mellett újra bekövetkezzen ez a hiba? Most nagyjából mi mindent kell majd cserélnem a kocsin és ez hozzávetőleg anyagáron mennyibe fájhat?

(Van műszaki jártasságom, szoktam szerelgetni. Nehéz ezt otthon megfelelő szerszámokkal megjavítani?)--Ez utóbbin nem kell fennakadni, kíváncsi vagyok.

Ha valaki részletesebben tudna válaszolni, azt tisztelettel megköszönném.

Azért előre is köszönöm.

Ki kell cserélni a vezérlésben mindent: vízpumpából, feszítőgörgőből, vezetőgörgőből (ha van) csak gyárit, vezérműszíjból gyárit vagy Gates-t.

Ez ami a vezérlésre vonatkozik. Nem tudom, mi ért össze esetleg mivel, tehát szelepek, dugattyúk, himbák milyen állapotban vannak a szíjszakadás köveztkeztében. Nem volt erős hidrotőkehangja előtte az autónak? Egy kiakadó hidrotőke is tud hasonlót okozni.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.