Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

azért eléggé érezhető a változás..sztem.

ha alul nem is, de felül mindenképpen jobban megy. mikor vittem invi-t akkor taknyos volt az út, valamint elég fosás volt trafi részről..na meg nem volt egy mindenre kiterjedő teszt. majd egyszer talán...

100ló, sokat ne várjuk tőle. átlagos motorteljesítmény :)

Azért kiváncsi lennék, ha visszaülnél egy SZR motorosba (pl enyémbe), akkor mit mondanál. Gondolom sokat használtad, így kétségkívül érzed a változást, csak kiváncsi lennék a véleményedre. :D Az meg igaz, hogy átlagos teljesítmény, csak nem mindegy, hogy mennyit fizetsz a teljesítményért. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Azért kiváncsi lennék, ha visszaülnél egy SZR motorosba (pl enyémbe), akkor mit mondanál. Gondolom sokat használtad, így kétségkívül érzed a változást, csak kiváncsi lennék a véleményedre. :D Az meg igaz, hogy átlagos teljesítmény, csak nem mindegy, hogy mennyit fizetsz a teljesítményért. :)

volt egy hibátlan x20xev motorom, 124e kmmel, és mégse azt raktam be mert azt akartam h legal maradjon...szerencsére ez az átépítés se került sokba és ezért mondhatom h megérte...abból a szempontból viszont nem, h keveset használom a kocsit...pláne télen. 2e km lehet ebbe az se cuccba 3hónap alatt....nevettségesen kevés.

ha cuccolni kell, nem ezzel megyünk. ha többen megyünk, szintén nem ezzel....ez hobbyautó. ilyenkor jön a kérdés h miért nem raktam akkor bele a 2000 16v-t, csak. :huh: :D

Link to comment
Megosztás:

volt egy hibátlan x20xev motorom, 124e kmmel, és mégse azt raktam be mert azt akartam h legal maradjon...szerencsére ez az átépítés se került sokba és ezért mondhatom h megérte...abból a szempontból viszont nem, h keveset használom a kocsit...pláne télen. 2e km lehet ebbe az se cuccba 3hónap alatt....nevettségesen kevés.

ha cuccolni kell, nem ezzel megyünk. ha többen megyünk, szintén nem ezzel....ez hobbyautó. ilyenkor jön a kérdés h miért nem raktam akkor bele a 2000 16v-t, csak. :huh: :)

Nekem megérné, mert sűrűn használom a kocsimat. Megjátszom ezt az SE átalakítás majd, mégiscsak 75 lóért kell fizetnem, nem 100-ért. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem mértük, de szerintem nem is kell, mert a c14nz gyári adatok szerint 60paci, a c14se meg 82. És ami a különbség a kettő között konkrétam hogy az nz központi befecsis az se meg hengerenkénti azt építem be az se-sítéssel. Olyan mintha motort cserélnék, azzal a különbséggel, hogy csak a HF-től felfele cserélem a dolgokat, meg a sallangjait. Igy marad a motorszám. Szerintem ha fizikailag létrehozom az se-t akkor nem kell kételkedni abban, hogy megvan a gyári érték.

Én azért kérdeztem, mert ha rálépünk egy útra - teljesítmény növelés - akkor csak úgy lehetünk elégedettek, ha igazolva lesz az elképzelés és nem csak az érzékszerveink által.

Amúgy volt szerencsém vezetni mindkét verziót és igazából a különbség csak magas ford.szám tartományban érezhető, mert ahol a 60 lovas autónál " elfogy a ménes ereje " ott a 82 lovas autó még bőven húz!

Viszont egy apróságra szeretnék rávilágítani, ha megengeditek!

Ugye az NZ -kód azt takarja, hogy van egy központi befecskendezős motorunk, aminek a kompresszió viszonya 9,0 és 9,5 közt van.

Az SE ezzel szemben 9,5 - 10 közt operál és mellé ott a hengerenkénti befecskendezés.

Ha Ti csak a HF-től felfelé cserélitek a cuccokat, akkor az a motor legfeljebb NE-lesz, mivel az emelt kompressziót a dugattyúk adják !! Majd nézzél meg egy SE motort, ha nem lesz rajt a HF, meg nézzed meg az NZ-t is..., messziről látszik a különbség.

Természetesen így is lesz érezhető teljesítmény növekedés, de nem 22 paci ! :huh:

Ahhoz még a négy dugót is be kéne rakni és jöhet az " ereszd el a hajamat " eksön... :)

Szóval ezért kérdeztem, semmi bántó szándék nem volt mögötte, inkább csak jó tanács azoknak a lelkes ifjaknak, akik még az SE- átalakítás előtt állnak!

Amúgy ez a dugattyú eltérés igaz a C16NZ vs. 16SZR-re is.

További jó bütykölést és szép hétvégét Mindenkinek !

Link to comment
Megosztás:

Én azért kérdeztem, mert ha rálépünk egy útra - teljesítmény növelés - akkor csak úgy lehetünk elégedettek, ha igazolva lesz az elképzelés és nem csak az érzékszerveink által.

Amúgy volt szerencsém vezetni mindkét verziót és igazából a különbség csak magas ford.szám tartományban érezhető, mert ahol a 60 lovas autónál " elfogy a ménes ereje " ott a 82 lovas autó még bőven húz!

Viszont egy apróságra szeretnék rávilágítani, ha megengeditek!

Ugye az NZ -kód azt takarja, hogy van egy központi befecskendezős motorunk, aminek a kompresszió viszonya 9,0 és 9,5 közt van.

Az SE ezzel szemben 9,5 - 10 közt operál és mellé ott a hengerenkénti befecskendezés.

Ha Ti csak a HF-től felfelé cserélitek a cuccokat, akkor az a motor legfeljebb NE-lesz, mivel az emelt kompressziót a dugattyúk adják !! Majd nézzél meg egy SE motort, ha nem lesz rajt a HF, meg nézzed meg az NZ-t is..., messziről látszik a különbség.

Természetesen így is lesz érezhető teljesítmény növekedés, de nem 22 paci ! :huh:

Ahhoz még a négy dugót is be kéne rakni és jöhet az " ereszd el a hajamat " eksön... :)

Szóval ezért kérdeztem, semmi bántó szándék nem volt mögötte, inkább csak jó tanács azoknak a lelkes ifjaknak, akik még az SE- átalakítás előtt állnak!

Amúgy ez a dugattyú eltérés igaz a C16NZ vs. 16SZR-re is.

További jó bütykölést és szép hétvégét Mindenkinek !

az nz, sz, se dugói ugyanolyanok...az szr dugói mások, de müködik. én sem mértem mennyi az annyi

Link to comment
Megosztás:

Én azért kérdeztem, mert ha rálépünk egy útra - teljesítmény növelés - akkor csak úgy lehetünk elégedettek, ha igazolva lesz az elképzelés és nem csak az érzékszerveink által.

Amúgy volt szerencsém vezetni mindkét verziót és igazából a különbség csak magas ford.szám tartományban érezhető, mert ahol a 60 lovas autónál " elfogy a ménes ereje " ott a 82 lovas autó még bőven húz!

Viszont egy apróságra szeretnék rávilágítani, ha megengeditek!

Ugye az NZ -kód azt takarja, hogy van egy központi befecskendezős motorunk, aminek a kompresszió viszonya 9,0 és 9,5 közt van.

Az SE ezzel szemben 9,5 - 10 közt operál és mellé ott a hengerenkénti befecskendezés.

Ha Ti csak a HF-től felfelé cserélitek a cuccokat, akkor az a motor legfeljebb NE-lesz, mivel az emelt kompressziót a dugattyúk adják !! Majd nézzél meg egy SE motort, ha nem lesz rajt a HF, meg nézzed meg az NZ-t is..., messziről látszik a különbség.

Természetesen így is lesz érezhető teljesítmény növekedés, de nem 22 paci ! :)

Ahhoz még a négy dugót is be kéne rakni és jöhet az " ereszd el a hajamat " eksön... :D

Szóval ezért kérdeztem, semmi bántó szándék nem volt mögötte, inkább csak jó tanács azoknak a lelkes ifjaknak, akik még az SE- átalakítás előtt állnak!

Amúgy ez a dugattyú eltérés igaz a C16NZ vs. 16SZR-re is.

További jó bütykölést és szép hétvégét Mindenkinek !

Szia Opelaner!

Ebben igazad van és lehet is, de az biztos, hogy aki eddig meg csinálta ezt a "tuningot" nem csalódott, mert az elvárásoknak megfelelően hozta a motor az érzésbeni paramétereket! Ez annyit takar, hogy míg az NZ 2800-nál ad max nyomatékot a SE 3400 körül, és részemről az biztos, hogy más lett a moci karaktere, mert ez a 600/perc nagyon is megvan és élvezzük ha meg van a 22 paci ha nem. Részemről bármikor kiállok egy 1.4 16v-vel, lehet a bohóságom az oka, de legaláb élvezem, hogy a 60x lovas suzumizu nem hagy ott a dombon :huh:

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom, valamennyiben különbözik az SE illetve az NZ motorok dugattyúja, méghozzá a dugattyúpalást magasságában. Ez az SE motornál kisebb, mint az NZ-nél. Ezáltal Sürítési végnyomás növekedést meg el lehet érni az égéstér csökkentésével is.

Gondolkodom én is az SE átépítésen, csak 1.6ba nemigazán találni komplett rendszert.

Link to comment
Megosztás:

Szia Opelaner!

Ebben igazad van és lehet is, de az biztos, hogy aki eddig meg csinálta ezt a "tuningot" nem csalódott, mert az elvárásoknak megfelelően hozta a motor az érzésbeni paramétereket! Ez annyit takar, hogy míg az NZ 2800-nál ad max nyomatékot a SE 3400 körül, és részemről az biztos, hogy más lett a moci karaktere, mert ez a 600/perc nagyon is megvan és élvezzük ha meg van a 22 paci ha nem. Részemről bármikor kiállok egy 1.4 16v-vel, lehet a bohóságom az oka, de legaláb élvezem, hogy a 60x lovas suzumizu nem hagy ott a dombon :D

Üdv:BB

Ez engem sem érdekelne ha a fogyasztáson nem látszik meg. Márpedig az eddig olvasottak alapján akár még jobb/kevesebb is lehet az SE fogyasztása mint az NZ-é. Menni meg jobban megy, nem!? :) :huh:

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom, valamennyiben különbözik az SE illetve az NZ motorok dugattyúja, méghozzá a dugattyúpalást magasságában. Ez az SE motornál kisebb, mint az NZ-nél. Ezáltal Sürítési végnyomás növekedést meg el lehet érni az égéstér csökkentésével is.

Gondolkodom én is az SE átépítésen, csak 1.6ba nemigazán találni komplett rendszert.

én csak onnan gondoltam, h mikor anno a csere előtt nézegettem az epct, akkor az jött le h csak az szr-é más. aztán kitudja mi az igazság. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Ez engem sem érdekelne ha a fogyasztáson nem látszik meg. Márpedig az eddig olvasottak alapján akár még jobb/kevesebb is lehet az SE fogyasztása mint az NZ-é. Menni meg jobban megy, nem!? :) :huh:

Szia brezsó!

A fogyasztás nálam még nem mérvadó, mert sokszor kihasználom ezt a teljesítmény különbséget és azon a fordulaton már minden motor fogyaszt is! De valszeg egy normál használatnál nem lenne különbség, ha jól emlékszem 0,1 Liter a különbség a gyári adatban az NZ javára, de már ott is sokat jelent az élmény amit ennél nyújt a vas! :D Nekem kb 2000-3000 km kellett, hogy összeszokjak az új karakterrel, biztos vannak nálam ügyesebb userek is, ennyi után mondhatom azt, hogy már fogyasztással is tudok autózni.

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom, valamennyiben különbözik az SE illetve az NZ motorok dugattyúja, méghozzá a dugattyúpalást magasságában. Ez az SE motornál kisebb, mint az NZ-nél. Ezáltal Sürítési végnyomás növekedést meg el lehet érni az égéstér csökkentésével is.

Gondolkodom én is az SE átépítésen, csak 1.6ba nemigazán találni komplett rendszert.

Lehet tudnék neked egyet. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Igazából mielőtt nekiesek átszabni se-re ki kellene próbálni egy cartársét, hogy tényleg hozza-e azt a több pacit érzésre amit várok. Mert ha már átpakoltam akkor olyan mindegy. Aztán lehet hogy azt mondom utánna, hogy inkább hagyjuk. Végülis eddig csak egyszer-kétszer volt zavaró a " gyengesége" plafonig pakolva emelkedőn. De ez amúgy is olyan dolog hogyha már nem tudok mire költeni akkor lesz esedékes. Meg nálunk amúgy is " családi vállalkozás" az autó fenntartása. Téli gumi? Oké persze kell. Fékcsere? Igen az is kell. SE-sítés??? + 22 paci? Há de mineeeek??? :huh: :)

Link to comment
Megosztás:

Igazából mielőtt nekiesek átszabni se-re ki kellene próbálni egy cartársét, hogy tényleg hozza-e azt a több pacit érzésre amit várok. Mert ha már átpakoltam akkor olyan mindegy. Aztán lehet hogy azt mondom utánna, hogy inkább hagyjuk. Végülis eddig csak egyszer-kétszer volt zavaró a " gyengesége" plafonig pakolva emelkedőn. De ez amúgy is olyan dolog hogyha már nem tudok mire költeni akkor lesz esedékes. Meg nálunk amúgy is " családi vállalkozás" az autó fenntartása. Téli gumi? Oké persze kell. Fékcsere? Igen az is kell. SE-sítés??? + 22 paci? Há de mineeeek??? :huh: :)

Én pl egy 14nz-t is kipróbálnék kíváncsiságból.

Link to comment
Megosztás:

Én pl egy 14nz-t is kipróbálnék kíváncsiságból.

Nekem volt már szerencsém hozzá. SZR-hez képest nagyon fura, de az is igaz, hogy nem 1.6. Ettől függetlenül jó motor, csak jobban kell pörgetni. Nem volt benne fordulatszámmérő, de alacsony fordulatot nagyon nem szerette, remegéssel honorálta. SZR meg képes 5-ösben 1500rpm-en haladni, minden probléma nélkül. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Igazából mielőtt nekiesek átszabni se-re ki kellene próbálni egy cartársét, hogy tényleg hozza-e azt a több pacit érzésre amit várok. Mert ha már átpakoltam akkor olyan mindegy. Aztán lehet hogy azt mondom utánna, hogy inkább hagyjuk. Végülis eddig csak egyszer-kétszer volt zavaró a " gyengesége" plafonig pakolva emelkedőn. De ez amúgy is olyan dolog hogyha már nem tudok mire költeni akkor lesz esedékes. Meg nálunk amúgy is " családi vállalkozás" az autó fenntartása. Téli gumi? Oké persze kell. Fékcsere? Igen az is kell. SE-sítés??? + 22 paci? Há de mineeeek??? :huh: :)

Én azért belerakatnám az SE-t ha lenne fölös pénzem. Már az is visszahozza az árát, hogy nem 74kW-ért kell fizetnem adót, meg biztosítást, hanem 55kW-osért. :D

Link to comment
Megosztás:

Én pl egy 14nz-t is kipróbálnék kíváncsiságból.

Ezen könnyen segíthetünk, nem vagy túl messze, egyszer megdumálunk egy randit. :D

Én azért belerakatnám az SE-t ha lenne fölös pénzem. Már az is visszahozza az árát, hogy nem 74kW-ért kell fizetnem adót, meg biztosítást, hanem 55kW-osért. :)

Hát most pont nincs fölös pénzem, mivel meló sincs, én amúgy is úgy gondoltam magam szerelem be, legalábbis ez a terv. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Ezen könnyen segíthetünk, nem vagy túl messze, egyszer megdumálunk egy randit. :D

Hát most pont nincs fölös pénzem, mivel meló sincs, én amúgy is úgy gondoltam magam szerelem be, legalábbis ez a terv. :D

Nekem meg a k*rva országos tolvajpénztár zárolta a számlámat és a bankkártyámat. :huh: Állítólag 67 napja nem érkezett rá pénz, ami mondjuk igaz, de februárban tettem még rá (ott gyűjtöm a pénzt a kocsira). De ilyenért letiltani? :) Ezért nem tudom megvenni az olajcseréhez a többi cserélendő alkatrészt. De ez off téma.

Link to comment
Megosztás:

Szia brezsó!

A fogyasztás nálam még nem mérvadó, mert sokszor kihasználom ezt a teljesítmény különbséget és azon a fordulaton már minden motor fogyaszt is! De valszeg egy normál használatnál nem lenne különbség, ha jól emlékszem 0,1 Liter a különbség a gyári adatban az NZ javára, de már ott is sokat jelent az élmény amit ennél nyújt a vas! :) Nekem kb 2000-3000 km kellett, hogy összeszokjak az új karakterrel, biztos vannak nálam ügyesebb userek is, ennyi után mondhatom azt, hogy már fogyasztással is tudok autózni.

Üdv:BB

Ahogy a fogyasztás topicot olvasgattam abból az jön le hogy nincs érdembeli különbség (NZ/SE) viszont biztos jobban megy.

Apropó, vannak még valami maradékok? Én a fényszórókra/indexekre gondoltam, régebben hirdetted. :huh:

Én pl egy 14nz-t is kipróbálnék kíváncsiságból.

Velem is lehet egyeztetni. :D

Link to comment
Megosztás:

Saját tapasztalat alapján nincs jelentős eltérés gyári C14SE és C14NZ-ből átépített SE között, inkább a váltótól függ CR vagy WR. Fogyiban viszont az SE minimum 1 literrel jobb, mint az NZ akkor is ha nyomom neki rendesen. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Én pl egy 14nz-t is kipróbálnék kíváncsiságból.

Ha erre jársz, szólj.

Nekem volt már szerencsém hozzá. SZR-hez képest nagyon fura, de az is igaz, hogy nem 1.6. Ettől függetlenül jó motor, csak jobban kell pörgetni. Nem volt benne fordulatszámmérő, de alacsony fordulatot nagyon nem szerette, remegéssel honorálta. SZR meg képes 5-ösben 1500rpm-en haladni, minden probléma nélkül. :huh:

Én is szoktam az NZ-vel ilyen fordulaton haladni, csak hogyha valamiért a gázra kell lépni, akkor mindenképp vissza is kell váltani.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.