Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nekem Delco volt a km óra és kicsi faragással belement a VDO ford.számos műszeregységbe, útszakasz jeladót is simán átraktam amikor meghalt.

Elküldve
Akkor nekem szerencsém volt, mert minden gond nélkül raktam át a simát a ford mérősbe, én meg paráztam, hogy tekerjem vagy mi legyen, Talán a Kezdők Szerencséje? :blush:

Neked mind a 2 VDO volt. :lol:

Elküldve

Kérlek, kérlek segítsetek mert megőrülök. Van egy-két műszaki adat ami számomra nem tiszta és nagyon idegesít hogy nem tudom. Egy Opel Astra F gk-im van.(persze nyilván mert ide írok :blush:)

A Forgalmi alapján: 1997; Astra 1.4 GL; 44kW; X14NZ

Van hozzá egy gépkönyv amit egy unalmas munkanapon át akartam tanulmányozni és itt kezdődtek a bajok.

Motorszám alapján vannak a végén felsorolva a kocsik, gondoltam kikeresem az enyémet és megnézem a hivatalos műszaki adatokat. Ilyen hogy X14NZ(mint az enyém) nincs benne csak olyan hogy C14NZ!

Az első kérdésem tehát az hogy az X14NZ ugyanaz mint a C14NZ, vagy csak az én gépkönyvemből hiányoznak az autóm adatai?(mondjuk ez elég furcsa lenne)

Továbbá nem tudom hogy ez a kocsi injektoros -e? Illetve az tuti (sz.tem) hogy nem hengerenkénti befecskendezéses, de akkor ez még karburátoros lenne? Azt sem hiszem. Találtam olyanokat hogy központi injektor ill. szabályozott karburátor. Az én kocsim ilyen? Pl. a múltkor kérdezték alkatrész vásársáskor(benzinszűrő,olajszűrő) hogy karburátor vagy injektor hát nem tudtam válaszolni és égtem rendesen, persze magam előtt mert az eladó sem tudta a forgalmi alapján se. Most megint ezeket fogom vásárolni és akkor melyk fajtát kérjem?

Hú köszi szépen előre is aki tud segíteni. Üdv. Rob

Elküldve
Kérlek, kérlek segítsetek mert megőrülök. Van egy-két műszaki adat ami számomra nem tiszta és nagyon idegesít hogy nem tudom. Egy Opel Astra F gk-im van.(persze nyilván mert ide írok :blush:)

A Forgalmi alapján: 1997; Astra 1.4 GL; 44kW; X14NZ

Van hozzá egy gépkönyv amit egy unalmas munkanapon át akartam tanulmányozni és itt kezdődtek a bajok.

Motorszám alapján vannak a végén felsorolva a kocsik, gondoltam kikeresem az enyémet és megnézem a hivatalos műszaki adatokat. Ilyen hogy X14NZ(mint az enyém) nincs benne csak olyan hogy C14NZ!

Az első kérdésem tehát az hogy az X14NZ ugyanaz mint a C14NZ, vagy csak az én gépkönyvemből hiányoznak az autóm adatai?(mondjuk ez elég furcsa lenne)

Továbbá nem tudom hogy ez a kocsi injektoros -e? Illetve az tuti (sz.tem) hogy nem hengerenkénti befecskendezéses, de akkor ez még karburátoros lenne? Azt sem hiszem. Találtam olyanokat hogy központi injektor ill. szabályozott karburátor. Az én kocsim ilyen? Pl. a múltkor kérdezték alkatrész vásársáskor(benzinszűrő,olajszűrő) hogy karburátor vagy injektor hát nem tudtam válaszolni és égtem rendesen, persze magam előtt mert az eladó sem tudta a forgalmi alapján se. Most megint ezeket fogom vásárolni és akkor melyk fajtát kérjem?

Hú köszi szépen előre is aki tud segíteni. Üdv. Rob

A két motor uaz. A C, és az X a környezetvédelmi besorolásbeli különbségre utal. Az autó központi injektoros, és van benne katalizátor is. Ami attól szabályozott, hogy a Lambda szonda szabályozza a keverék milyenségét.

Elküldve
Kérlek, kérlek segítsetek mert megőrülök. Van egy-két műszaki adat ami számomra nem tiszta és nagyon idegesít hogy nem tudom. Egy Opel Astra F gk-im van.(persze nyilván mert ide írok :blush:)

A Forgalmi alapján: 1997; Astra 1.4 GL; 44kW; X14NZ

Van hozzá egy gépkönyv amit egy unalmas munkanapon át akartam tanulmányozni és itt kezdődtek a bajok.

Motorszám alapján vannak a végén felsorolva a kocsik, gondoltam kikeresem az enyémet és megnézem a hivatalos műszaki adatokat. Ilyen hogy X14NZ(mint az enyém) nincs benne csak olyan hogy C14NZ!

Az első kérdésem tehát az hogy az X14NZ ugyanaz mint a C14NZ, vagy csak az én gépkönyvemből hiányoznak az autóm adatai?(mondjuk ez elég furcsa lenne)

Továbbá nem tudom hogy ez a kocsi injektoros -e? Illetve az tuti (sz.tem) hogy nem hengerenkénti befecskendezéses, de akkor ez még karburátoros lenne? Azt sem hiszem. Találtam olyanokat hogy központi injektor ill. szabályozott karburátor. Az én kocsim ilyen? Pl. a múltkor kérdezték alkatrész vásársáskor(benzinszűrő,olajszűrő) hogy karburátor vagy injektor hát nem tudtam válaszolni és égtem rendesen, persze magam előtt mert az eladó sem tudta a forgalmi alapján se. Most megint ezeket fogom vásárolni és akkor melyk fajtát kérjem?

Hú köszi szépen előre is aki tud segíteni. Üdv. Rob

A tied központi befecsis (erre utal a motorkódban a "Z" betű), azaz injektoros. :)

A C14NZ meg ugyanaz, mint az X14NZ, csak az utóbbi környezetkímélőbb, bár nem tudom hogyan. A két motor amúgy az első csavartól, az olajleengedő csavarig ugyanaz. :lol:

Ha opel márkaboltba voltál alkatrészt venni, akkor illett volna tudnia az eladónak, hogy injektoros. Meg úgy általában minden boltosnak tudnia kéne...

Elküldve
A tied központi befecsis (erre utal a motorkódban a "Z" betű), azaz injektoros. :lol:

A C14NZ meg ugyanaz, mint az X14NZ, csak az utóbbi környezetkímélőbb, bár nem tudom hogyan. A két motor amúgy az első csavartól, az olajleengedő csavarig ugyanaz. :blush:

Ha opel márkaboltba voltál alkatrészt venni, akkor illett volna tudnia az eladónak, hogy injektoros. Meg úgy általában minden boltosnak tudnia kéne...

én szerintem találnék jópár dolgot ami nem azonos :)

pl szelepfedél, vagy a vezérlés jelölésénél is másabb :D

de alapjába véve azonos.

Elküldve

A segítségeteket szeretném kérni, hogy mi lehet a baj…

F Astra, benzines, X16XL2002; 135000 km

A negyedik hengerben állandóan kormos, olajos a gyertya, nem is megy az a henger.

AGR szeleppel kezdődött, kiiktatva. Több szerelőnél volt. Rövid időre mindig megszűnt a hiba, aztán kezdődött megint. Több computer teszten is volt, semmit sem mutatott ki.

A motor hibajelző nem gyullad ki, akkor sem, ha nem megy a 4. henger. Gyertyák, kábel, stb. cserélve lett. Jelenleg úgy használom, hogy a 4-es hengerben gyertyát cserélek, és kb. 50-60 km-ig működik minden henger, aztán megint csere a 4.-ben...

Elküldve

A motorkód elején lévő betűjelek a sűrítésre mutatnak rá: Az X az kb 10,5-11,5, persze ha jól emlékszem. A C az ennél kevesebbre utal, talán 9,5...nem bizonyos. A számok egyértelműen a hengerűrtartalmára utalnak. Az utána következő betűk pedig a gyújtás és befecskendezés tipusára utalnak.

Ha otthon leszek akkor megnézem, mert benne van egy könyvemben.

Elküldve
A motorkód elején lévő betűjelek a sűrítésre mutatnak rá: Az X az kb 10,5-11,5, persze ha jól emlékszem. A C az ennél kevesebbre utal, talán 9,5...nem bizonyos. A számok egyértelműen a hengerűrtartalmára utalnak. Az utána következő betűk pedig a gyújtás és befecskendezés tipusára utalnak.

Ha otthon leszek akkor megnézem, mert benne van egy könyvemben.

az első karakter a környezetvédelmi besorolás...

Elküldve
A segítségeteket szeretném kérni, hogy mi lehet a baj…

F Astra, benzines, X16XL2002; 135000 km

A negyedik hengerben állandóan kormos, olajos a gyertya, nem is megy az a henger.

AGR szeleppel kezdődött, kiiktatva. Több szerelőnél volt. Rövid időre mindig megszűnt a hiba, aztán kezdődött megint. Több computer teszten is volt, semmit sem mutatott ki.

A motor hibajelző nem gyullad ki, akkor sem, ha nem megy a 4. henger. Gyertyák, kábel, stb. cserélve lett. Jelenleg úgy használom, hogy a 4-es hengerben gyertyát cserélek, és kb. 50-60 km-ig működik minden henger, aztán megint csere a 4.-ben...

méretnék a hegereken kompressziót, hogy megtudjuk, nem-e felejtettek le 200e km-t :blush:

Elküldve
A segítségeteket szeretném kérni, hogy mi lehet a baj…

F Astra, benzines, X16XL2002; 135000 km

A negyedik hengerben állandóan kormos, olajos a gyertya, nem is megy az a henger.

AGR szeleppel kezdődött, kiiktatva. Több szerelőnél volt. Rövid időre mindig megszűnt a hiba, aztán kezdődött megint. Több computer teszten is volt, semmit sem mutatott ki.

A motor hibajelző nem gyullad ki, akkor sem, ha nem megy a 4. henger. Gyertyák, kábel, stb. cserélve lett. Jelenleg úgy használom, hogy a 4-es hengerben gyertyát cserélek, és kb. 50-60 km-ig működik minden henger, aztán megint csere a 4.-ben...

Gyujtástrafó lett cserélve?

Elküldve

gyújtástrafó még nem lett cserélve, mert állítólag kimérték és jó volt.

1997-es évjárat, 5 éve van nálam évi 5-6000 km használtam, nagyjából jó lehet a 130000 km

Elküldve
gyújtástrafó még nem lett cserélve, mert állítólag kimérték és jó volt.

1997-es évjárat, 5 éve van nálam évi 5-6000 km használtam, nagyjából jó lehet a 130000 km

Én próba képpen kicserélném egy bontott másikra és átnézném a DIS csatlakozóit az ECU-ig,plusz ha minden kötél szakad ECU-t is cserélnék.

Elküldve
Én próba képpen kicserélném egy bontott másikra és átnézném a DIS csatlakozóit az ECU-ig,plusz ha minden kötél szakad ECU-t is cserélnék.

Megfogadom a tanácsodat szerzek kölcsönbe egy trafót. Mi az a DIS és ECU?

Elküldve
Megfogadom a tanácsodat szerzek kölcsönbe egy trafót. Mi az a DIS és ECU?

a dis a gyujtás rendszer maga...

ecu pedig a számítógép

vagy legalábbis annak a lelke

Elküldve
A segítségeteket szeretném kérni, hogy mi lehet a baj…

F Astra, benzines, X16XL2002; 135000 km

A negyedik hengerben állandóan kormos, olajos a gyertya, nem is megy az a henger.

AGR szeleppel kezdődött, kiiktatva. Több szerelőnél volt. Rövid időre mindig megszűnt a hiba, aztán kezdődött megint. Több computer teszten is volt, semmit sem mutatott ki.

A motor hibajelző nem gyullad ki, akkor sem, ha nem megy a 4. henger. Gyertyák, kábel, stb. cserélve lett. Jelenleg úgy használom, hogy a 4-es hengerben gyertyát cserélek, és kb. 50-60 km-ig működik minden henger, aztán megint csere a 4.-ben...

az első amire gondolnék az a gyertyakábel... nem tudom milyenre lett cserélve, de lehet hogy nem odavaló az, vagy valami

gagyi utángyártott. az még megér egy kört.

A következő tipp az ahhoz a hengerhez tartozó injektorfej hibája, lehet hogy folyamatosan "pisil". Ezt elég nehéz ellenőrizni,

legkönnyebben úgy tudod, ha két hengerét megcseréled.

A harmadik tipp, ha az első kettő nem jönne be, hogy tényleg sűrítési végnyomást és résveszteséget kell mérni annál a

hengernél, mert lehet hogy törött a dugattyú, vagy valamelyik szelepnek van baja.

DIS-t kizárnám, mert ha az lenne szar, kettő henger nem menne (párhuzamosan van kötve kettő-kettő).

Elküldve
Én próba képpen kicserélném egy bontott másikra és átnézném a DIS csatlakozóit az ECU-ig,plusz ha minden kötél szakad ECU-t is cserélnék.

DIS az a fekete gyújtótrafó, amiből a gyertyakábelek kijönnek. Én ugyan nem sok esélyét látom, hogy az lenne a hibás, mert a DIS párosával adja a szikrát, azaz annak a hibája esetén 2 henger lenne rossz, esetleg az lehet, hogy a gyújtókábel csatlakozója hibás benne a 4-esre menő kábelnél. Egy próbát megér végülis.

Én is azt mondanám, hogy méress kompressziót (vagy méginkább résveszteséget), abból kiderül, hogy nem mechanikai eredetű-e a hiba.

ECU a motorvezérlő computer, az anyósülés lábterének oldalsó burkolata alatt található.

Ehh, Gabi megelőzött :blush:

Elküldve
DIS-t kizárnám, mert ha az lenne szar, kettő henger nem menne (párhuzamosan van kötve kettő-kettő).

Láttam én már karón varjút,de igazad lehet,hogy injektor környékét is megkellene csekkolni.

Elküldve

Megkövetek mindenkit!

:blush:

Az első az tényleg a környezetvédelmi osztályba való besorolást jelzi...:lol:

Tennék ide képet, de nem tom hova feltölteni ezért kimarad! :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.