Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Flash? az egy olyan memóriakártyaféleség ként képzeljem el?

mert a régebbi vezérlőkről olvastam, hogy chiptuning úgy néz ki, hogy a ramot kiveszik és ram égetőbe újraírják az új vezérléssel...

nekem is Flash es gondolom, 2001es a kocsi

Nem, ez is egy chip, de nálam foglalatban van, és ki lehet venni irogatni.

Nálad is flash van, de fixen befforasztva.

gabi biztos találkozott már az övében ennek a technológiájával :lol:

gyári hajtókarok vannak a gépben :blush:

Link to comment
Megosztás:

A kocsim kiakaszt :blush:

x időközönként nem képes rendesen elindulni...pöccre indul...de ami utána van attól már frászt kaptam...

A jelenség: elindul...majdnem mint egy traktor (na jó annyira nem :) ) de katyatol...elakarok indulni vele ahogy szoktam finoman...arra lefullad...közbe valami nyekkenik...mint ha valami megszorulna vagy nem is tudom....utána újra indítom...szintén pöcc röff...akkor meg pörög 1500-2000...aztán ahogy haladok minden a normális lesz....

De ez nem normális :lol:

Link to comment
Megosztás:

A kocsim kiakaszt :blush:

x időközönként nem képes rendesen elindulni...pöccre indul...de ami utána van attól már frászt kaptam...

A jelenség: elindul...majdnem mint egy traktor (na jó annyira nem :) ) de katyatol...elakarok indulni vele ahogy szoktam finoman...arra lefullad...közbe valami nyekkenik...mint ha valami megszorulna vagy nem is tudom....utána újra indítom...szintén pöcc röff...akkor meg pörög 1500-2000...aztán ahogy haladok minden a normális lesz....

De ez nem normális :lol:

Nekem is pontosan ugyanezt csinálta. Gyertyák lettek cserélve és egy gyertyakábel, jó lett.. de pár napja megint nehezen indul, viszont nem fullad le és nem erőtlen, mint akkor, de már két esetben is volt, hogy olyan nehezen indult el, mikor le is fulladt indulási kísérletkor. Mintha 2 henger indult volna el, aztán szép sorban a többi. Mondjuk nekem úgy volt, hogy pöccröff indult, de aztán érdekes járása volt a mocinak, nem is 1200-t mutatott az óra, hanem ezret. Utána lefulladt és alig bírt elindulni. Még az jutott eszembe, hogy most töküres a tank, csak 1-2000Ft-ért tankolok bele, oszt valszeg felgyűlt a víz benne. Mintha olvastam volna ilyesmit, hogy az ilyen tankolásnak ez a hátránya. Amúgy a nagyon nehéz indítás után leállítottam és megpróbáltam megint indítani és akkor csinálta azt, hogy 3000-re felpörgött, kicsit tartotta, majd naaagyoooon laaaasssaaaaan lement 1200-ra.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is pontosan ugyanezt csinálta. Gyertyák lettek cserélve és egy gyertyakábel, jó lett.. de pár napja megint nehezen indul, viszont nem fullad le és nem erőtlen, mint akkor, de már két esetben is volt, hogy olyan nehezen indult el, mikor le is fulladt indulási kísérletkor. Mintha 2 henger indult volna el, aztán szép sorban a többi. Mondjuk nekem úgy volt, hogy pöccröff indult, de aztán érdekes járása volt a mocinak, nem is 1200-t mutatott az óra, hanem ezret. Utána lefulladt és alig bírt elindulni. Még az jutott eszembe, hogy most töküres a tank, csak 1-2000Ft-ért tankolok bele, oszt valszeg felgyűlt a víz benne. Mintha olvastam volna ilyesmit, hogy az ilyen tankolásnak ez a hátránya. Amúgy a nagyon nehéz indítás után leállítottam és megpróbáltam megint indítani és akkor csinálta azt, hogy 3000-re felpörgött, kicsit tartotta, majd naaagyoooon laaaasssaaaaan lement 1200-ra.

Nah nekem újra induláskor is pöccre indul...amugy ez nekem is eszembe jutott hogy lehet 1 henger nem indul be :blush:

Link to comment
Megosztás:

Nem, ez is egy chip, de nálam foglalatban van, és ki lehet venni irogatni.

Nálad is flash van, de fixen befforasztva.

gyári hajtókarok vannak a gépben :blush:

ahha

és az miért jó, hogy ki lehet venni, a helyén is lehetne programozni nem?

na jóó de az milyen?, ilyen szépen síkbaköszörült, az összeillesztésénél

Link to comment
Megosztás:

ahha

és az miért jó, hogy ki lehet venni, a helyén is lehetne programozni nem?

Általában a FLASH EEPROM-okat nem lehet helyszínen programozni. Külön elektronika kell neki, amibe berakod és írni/olvasni tudod. Amolyan kommunikátor. :blush: Erre meg a végrehajtó egység elektronikája képtelen, mivel az lényegében csak olvasásra alkalmazandó. Olyan, mint a számítógép processzora. Azt sem tudod írni, olvasni, csak berakod oszt múkoggy. Amúgy ezek a flash dolog egy hátránnyal rendelkeznek, már ha olyan hanyagok. Ha elcsesződik az írási folyamat, akkor dobhatod a kukába az egészet. Általában áramszünetet nem szeretik. Amúgy a számítógépek alaplapjai is ilyen flash-rommal rendelkeznek, pontosabban a BIOS. Újabbakban már két ilyen rom van. Az egyik tényleg írhatatlan (ROM = Csak olvasható, RAM=írható, olvasható) és ha BIOS-t frissítesz, akkor a másikba íródik bele és ha véletlen áramszünet miatt elhalódik az írás, akkor is használható lesz az alaplap. Gondolom ilyen nincs az ECU-ban, tehát ezért kell figyelni arra, hogy legyen mindig villany alatt. :lol:

Tehát ezért jó, ha ki lehet venni, meg talán még arra is, hogy egy másik ECU-t rakni bele, nem kell az egészet cserélni, csak az eeprom-ot. :)

Link to comment
Megosztás:

Általában a FLASH EEPROM-okat nem lehet helyszínen programozni. Külön elektronika kell neki, amibe berakod és írni/olvasni tudod. Amolyan kommunikátor. :blush: Erre meg a végrehajtó egység elektronikája képtelen, mivel az lényegében csak olvasásra alkalmazandó. Olyan, mint a számítógép processzora. Azt sem tudod írni, olvasni, csak berakod oszt múkoggy. Amúgy ezek a flash dolog egy hátránnyal rendelkeznek, már ha olyan hanyagok. Ha elcsesződik az írási folyamat, akkor dobhatod a kukába az egészet. Általában áramszünetet nem szeretik. Amúgy a számítógépek alaplapjai is ilyen flash-rommal rendelkeznek, pontosabban a BIOS. Újabbakban már két ilyen rom van. Az egyik tényleg írhatatlan (ROM = Csak olvasható, RAM=írható, olvasható) és ha BIOS-t frissítesz, akkor a másikba íródik bele és ha véletlen áramszünet miatt elhalódik az írás, akkor is használható lesz az alaplap. Gondolom ilyen nincs az ECU-ban, tehát ezért kell figyelni arra, hogy legyen mindig villany alatt. :lol:

Tehát ezért jó, ha ki lehet venni, meg talán még arra is, hogy egy másik ECU-t rakni bele, nem kell az egészet cserélni, csak az eeprom-ot. :)

akkor nekem hogy lehet programozni, ha nem lehet helybe?

Link to comment
Megosztás:

Általában a FLASH EEPROM-okat nem lehet helyszínen programozni. Külön elektronika kell neki, amibe berakod és írni/olvasni tudod. Amolyan kommunikátor. :blush: Erre meg a végrehajtó egység elektronikája képtelen, mivel az lényegében csak olvasásra alkalmazandó. Olyan, mint a számítógép processzora. Azt sem tudod írni, olvasni, csak berakod oszt múkoggy. Amúgy ezek a flash dolog egy hátránnyal rendelkeznek, már ha olyan hanyagok. Ha elcsesződik az írási folyamat, akkor dobhatod a kukába az egészet. Általában áramszünetet nem szeretik. Amúgy a számítógépek alaplapjai is ilyen flash-rommal rendelkeznek, pontosabban a BIOS. Újabbakban már két ilyen rom van. Az egyik tényleg írhatatlan (ROM = Csak olvasható, RAM=írható, olvasható) és ha BIOS-t frissítesz, akkor a másikba íródik bele és ha véletlen áramszünet miatt elhalódik az írás, akkor is használható lesz az alaplap. Gondolom ilyen nincs az ECU-ban, tehát ezért kell figyelni arra, hogy legyen mindig villany alatt. :lol:

Tehát ezért jó, ha ki lehet venni, meg talán még arra is, hogy egy másik ECU-t rakni bele, nem kell az egészet cserélni, csak az eeprom-ot. :)

Ez nem így van, semmi gond nincs ha megszűnik a táp írás közben. Újra lehet írni mindenképpen.

Az újabb vezérlők (általában 98 utáni fejlesztésűek) tudják azt, hogy a flash-t a diag porton újra lehet programozni,

de a régebbi vezérlők nem.

no én nemtom...

de én olyanra gondolok, hogy mégiscsak a kocsibalévő csatin keresztül programozzák, és ezt mintha nem is régen írta volna itt vki.

pl Gabi :D

sajnos a tied nem lehet, indoklás egyel feljebb :D

Link to comment
Megosztás:

Ez nem így van, semmi gond nincs ha megszűnik a táp írás közben. Újra lehet írni mindenképpen.

Az újabb vezérlők (általában 98 utáni fejlesztésűek) tudják azt, hogy a flash-t a diag porton újra lehet programozni,

de a régebbi vezérlők nem.

sajnos a tied nem lehet, indoklás egyel feljebb :blush:

merthogy? 2001 es a kocsi... vagy az nem számít abba?

akkor hogy lehet?

sehogy?

bár nem lepődnék meg, mert a legtöbb chiptuningos listában nincs is benne a c14nz se

Link to comment
Megosztás:

Ez nem így van, semmi gond nincs ha megszűnik a táp írás közben. Újra lehet írni mindenképpen.

Az újabb vezérlők (általában 98 utáni fejlesztésűek) tudják azt, hogy a flash-t a diag porton újra lehet programozni,

de a régebbi vezérlők nem.

sajnos a tied nem lehet, indoklás egyel feljebb :blush:

Végülis igaz, ha csak egy szimpla memóriachip. De írtam, hogy általában, léteznek olyanok, amik kibírják. :lol: De pölö ami olyan chip, hogy először fel kell élednie, hogy írni lehessen rá, tehát mint egy számítógép alaplapi BIOS chipnek, akkor bizony nem szeretik az írás közbeni áramszünetet. :)

Link to comment
Megosztás:

Végülis igaz, ha csak egy szimpla memóriachip. De írtam, hogy általában, léteznek olyanok, amik kibírják. :blush: De pölö ami olyan chip, hogy először fel kell élednie, hogy írni lehessen rá, tehát mint egy számítógép alaplapi BIOS chipnek, akkor bizony nem szeretik az írás közbeni áramszünetet. :lol:

sztem az autóba nemigazán így működik ez a cuccos... kulcs elfordít azt már megyünk is :)

Link to comment
Megosztás:

sztem az autóba nemigazán így működik ez a cuccos... kulcs elfordít azt már megyünk is :blush:

Tudom. Nem olyan mint egy számítógép, de mégis. :lol: Azt nem tudom, hogy állandóan kap-e villanyt vagy sem, de volt annyi eszük, hogy úgy találták ki, hogy a kulsc elfordításakor ne kelljen várni a BOOT-ra. :) Megjegyzem, mikor visszarakom az akkusarut, akkor kicsit várni kell, nem enged pár percing indítani és az első indítás sem valami tökély.

Link to comment
Megosztás:

Tudom. Nem olyan mint egy számítógép, de mégis. :blush: Azt nem tudom, hogy állandóan kap-e villanyt vagy sem, de volt annyi eszük, hogy úgy találták ki, hogy a kulsc elfordításakor ne kelljen várni a BOOT-ra. :lol: Megjegyzem, mikor visszarakom az akkusarut, akkor kicsit várni kell, nem enged pár percing indítani és az első indítás sem valami tökély.

na ezt nem tudom, mert soe vettemmég ki az aksit

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ezeknek a motorvezérlő csippek programozásának tényleg ekkora feneket kell keríteni? Ez ennyire nehéz dolog lenne, vagy csak ahogy Gabi mondta, egy megfelelő progi és gondolom egy teljesítmény mérő pad kell?!

Azt nem értem, hogy a '80-'90 években pl a MIR ürálomást egy 286Mhz-es pc írányította és minden ott lévő dologot 1 gép vezérelt, persze volt tartalék is, de ha egy ilyen összetett dolgot mint azt ott anno elvezérelt egy ilyen gép akkor egy 4 Cyl motort mennyivel nehezebb vezérelni? Nem értek hozzá, csak szerintem ez a sok csiptuningos csoda olyan mint a zöld kártya vizsgálat, egyszer vesz az ember egy gépet és az kb 3-4 év alatt kitermeli az árát, feltéve hogy a Junió bele nem köp a levesébe, mert már egy ilyen vizsgálathoz a keréknyomást is megnézik! :blush:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ezeknek a motorvezérlő csippek programozásának tényleg ekkora feneket kell keríteni? Ez ennyire nehéz dolog lenne, vagy csak ahogy Gabi mondta, egy megfelelő progi és gondolom egy teljesítmény mérő pad kell?!

Azt nem értem, hogy a '80-'90 években pl a MIR ürálomást egy 286Mhz-es pc írányította és minden ott lévő dologot 1 gép vezérelt, persze volt tartalék is, de ha egy ilyen összetett dolgot mint azt ott anno elvezérelt egy ilyen gép akkor egy 4 Cyl motort mennyivel nehezebb vezérelni? Nem értek hozzá, csak szerintem ez a sok csiptuningos csoda olyan mint a zöld kártya vizsgálat, egyszer vesz az ember egy gépet és az kb 3-4 év alatt kitermeli az árát, feltéve hogy a Junió bele nem köp a levesébe, mert már egy ilyen vizsgálathoz a keréknyomást is megnézik! :blush:

Szerintem nem épp könnyű művelet egy chip átprogramozása. Legalábbis, amiben ki kell venni az epromot.

Az a MIR-es összehasonlításod meg nem annyira jó. Mivel annak a 286-os gépnek nem kellett oprendszert futtatnia és az azon belül üzemelő szoftvereket, mint mondjuk egy háztartásbeli számítógépnek. Az a gép olyan volt, mint az autókban az ECU. Volt rajta egy szoftver és kész. Így jóval több erőforrása volt, amit nem vett el egy feleslegesen üzemelő oprendszer, ami adta neki a hátteret. Na meg anno nem volt akkora memória mennyiség, hogy ezt a "luxust" megtehessék.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ezeknek a motorvezérlő csippek programozásának tényleg ekkora feneket kell keríteni? Ez ennyire nehéz dolog lenne, vagy csak ahogy Gabi mondta, egy megfelelő progi és gondolom egy teljesítmény mérő pad kell?!

Azt nem értem, hogy a '80-'90 években pl a MIR ürálomást egy 286Mhz-es pc írányította és minden ott lévő dologot 1 gép vezérelt, persze volt tartalék is, de ha egy ilyen összetett dolgot mint azt ott anno elvezérelt egy ilyen gép akkor egy 4 Cyl motort mennyivel nehezebb vezérelni? Nem értek hozzá, csak szerintem ez a sok csiptuningos csoda olyan mint a zöld kártya vizsgálat, egyszer vesz az ember egy gépet és az kb 3-4 év alatt kitermeli az árát, feltéve hogy a Junió bele nem köp a levesébe, mert már egy ilyen vizsgálathoz a keréknyomást is megnézik! :blush:

elsőre a vint is úgy telepítettük fel hogy csak néztünk...

de megtanulható megoldható, de ha annyira könnyű lenne nem kerülne annyiba mint amennyibe hirdetik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.