Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Szia Zotya!

Milyen ismerős képek, nekem erről az SE program jut eszembe, csak akkor én nem fotografáltam a mozzanatokat sajna, mert annyira izgultam, hogy csak mozgó kép lett volna belőle :blush:

Elküldve
Kérdés. Ha a hengerfej leszedődik a blokkról akkor ugye a hűtővíznek is le kell jönnie? :blush: Nem láttam még hf nélkül ilyen motort (kivéve wareszt).

Szia Sanci!

Nekem ugyan az a lötty ment vissza bele amikor bontották a mocit és szerintem semmi baja nem volt, bár csak a hf jött le nekem, ha teljes generál van akkor biztos más a gyerek fekvése! Mondjuk ártani biztos nem árt ha időnként frissül a cucc benne! :lol:

Elküldve
Szia Zotya!

Milyen ismerős képek, nekem erről az SE program jut eszembe, csak akkor én nem fotografáltam a mozzanatokat sajna, mert annyira izgultam, hogy csak mozgó kép lett volna belőle :lol:

én végig dokumentáltam :blush:

Elküldve
Szia Zotya!

Milyen ismerős képek, nekem erről az SE program jut eszembe, csak akkor én nem fotografáltam a mozzanatokat sajna, mert annyira izgultam, hogy csak mozgó kép lett volna belőle :lol:

Hát lehetett volna az is, de nekem vez.szíj szakadás alkalmából volt szétszedve a kocsi. Akkor biztattak többen is, hogy most lenne legalkalmasabb az SE-sítés, de persze pont akkor nem volt pénzem rá. :blush:

Elküldve

A kocsimban világít a "Motor vezérlés üzemzavar" lámpicsek motorindítás után is.

Amikor beindítottuk a venti nem volt rádugva ( csatlakozó kompatibilitási probléma miatt ) lehetséges hogy azért világít?

Ha nem akkor hogyan lehet kideríteni miért? :blush:

Elküldve
A kocsimban világít a "Motor vezérlés üzemzavar" lámpicsek motorindítás után is.

Amikor beindítottuk a venti nem volt rádugva ( csatlakozó kompatibilitási probléma miatt ) lehetséges hogy azért világít?

Ha nem akkor hogyan lehet kideríteni miért? :blush:

Szerintem azt nem érzékeli a rendszer, hogy rá van e dugva a venti, avagy üzemel-e.

Villogtasd ki szerintem. :lol:

Elküldve
Drága... a hf komplett felújítás Szurominál 25e ft :blush:

Ha passzentos a dugó, akkor nem kell hozzányúlni a blokkhoz.

Ha valamelyik állásban kotyog kicsit (álltalában középen), akkor teljes generál.

Neked azért, mert az injektor felette van, és folyamatosan mossa a szutykot a benya :lol:

aha de alatta is tiszta :)

és láttam már ilyenből olyat ami ettől sokkal koszosabb volt...

Elküldve
Szerintem azt nem érzékeli a rendszer, hogy rá van e dugva a venti, avagy üzemel-e.

Villogtasd ki szerintem. :blush:

tuti nem

enyémen nem jelezte ki

Elküldve
IDÉZET(Novyy @ 2009-02-20 - 10:47) *

nekem még nincs szűrő, de nekem is fémtiszta, hála a metabondnak sleep.gif

Neked azért, mert az injektor felette van, és folyamatosan mossa a szutykot a benya :blush:

Szerintem Novynak is a pillangószelep előtt van a kartergáz bevezetése, legalábbis a 18-as vastag gumicső. A vékonyabb, a 6-os, az valóban lemegy az injektor alá.

http://kepfeltoltes.hu/090221/RIMG2305_www...ltoltes.hu_.jpg

Elküldve
Igy van, úgy tudom, neki is NZ-je van. :blush:

pontosan, de Gabi nem ezt vonta kétségbe, hanem azt mondta, hogy az injektor a fszelep felett van, és arra permetezi a benyát, ezért állandóan pucolja.

ez pl a hengerenkéntiseknél nem így van, és azok könyebben koszolódnak emiatt is.

Elküldve
pontosan, de Gabi nem ezt vonta kétségbe, hanem azt mondta, hogy az injektor a fszelep felett van, és arra permetezi a benyát, ezért állandóan pucolja.

ez pl a hengerenkéntiseknél nem így van, és azok könyebben koszolódnak emiatt is.

De ha szűrnéd a kartergázt, akkor nem koszolná össze a szelepet, és nem kéne mit mosni. :blush:

Elküldve
De ha szűrnéd a kartergázt, akkor nem koszolná össze a szelepet, és nem kéne mit mosni. :blush:

majd fogom, ha eccer eljotok odáig :lol:

Elküldve
...Ha nagyon-nagyon eszi, akkor nincs más hátra, motorgenerál. :)...

...A generál azt jelenti, hogy új dugók, új gyűrűk, új csapágyak, új szimmeringek, és

ha ezek megvannak, akkor elviszed a gépműhelybe, ahol fúrják-marrják, majd

fűzik a blokkot és a főtengelyt....

...Az olajfogyasztás más téma, az már tényleg generálos állapot....

...akkor inkább vegyél fel egy kis hitelt, aztán generál :blush:....

... ahhoz mindenképpen kell gépmunka, mert a gyári méret már kicsi hozzá, a túlmérethez meg biztos kell faragni.

...Ha valamelyik állásban kotyog kicsit (álltalában középen), akkor teljes generál.

Gabi, Te kapsz pénzt a különböző gépműhelyektől a reklámért? :lol:

Elküldve

ismét egy kérdéssel fordulnék hozzátok:)

x16szr motorom cseréjénél ajánlatos váltóval együt kiemelni vagy váltoról lecsatlakozva is kilehet a motort?

szerintem úgy gyorsabb lenne a manőver és egyszerübb is feltéve ha kivitelezhető?

Elküldve
ismét egy kérdéssel fordulnék hozzátok:)

x16szr motorom cseréjénél ajánlatos váltóval együt kiemelni vagy váltoról lecsatlakozva is kilehet a motort?

szerintem úgy gyorsabb lenne a manőver és egyszerübb is feltéve ha kivitelezhető?

Működik külön is, de sokkal nagyobb szívás, mint egyben kivenni és kint szerelni.

Elküldve
Működik külön is, de sokkal nagyobb szívás, mint egyben kivenni és kint szerelni.

Mondod ezt te,aki szerint a corsából nem jön ki az 1.6 egyben...aztán mégis kijött,addig forgattuk! :blush:

Elküldve
Szerintem Novynak is a pillangószelep előtt van a kartergáz bevezetése, legalábbis a 18-as vastag gumicső. A vékonyabb, a 6-os, az valóban lemegy az injektor alá.

Tök mindegy hol van bevezetve, a benya mossa folyamatosan a folytószelepházat, tehát nem tud lerakódni semmi.

Gabi, Te kapsz pénzt a különböző gépműhelyektől a reklámért? :D

Nem :blush: Pedig... :lol: :)

Generálra érett motornál tudatosítom csak a minimális szopás irányát :D

Elküldve
Nem :blush: Pedig... :lol: :)

Generálra érett motornál tudatosítom csak a minimális szopás irányát :D

Amíg nem mondanak kompresszió értékeket az emberek, addig miért ajánlasz motorgenerált? Biztos vagyok benne, hogy sok esetben olcsóbban és egyszerűbben meg lehet úszni a dolgot.

Nekem is volt már szerencsém C20XE-hez, ami 600km-re megevett 1 liter olajat, füstölt is rendesen menet közben, mégse kellett generálozni.

Elég csúnya is lenne egy minden hengeren egyenletesen 14bar felett nyomó motort megfúrni. Szelepszárszimering csere megoldotta a problémát, persze akkor már a hengerfej teljesen rendbe lett téve, mert ugye nem olyan nagy összeg az se.

Az is teljesen normális, hogy hordósra kopnak a furatok, de amiatt is csak akkor fúrnék meg motort, ha már kicsi a kompressziója. Amíg az rendben van, én tuti nem nyúlnék blokkhoz. Egyébként az is teljesen normális, hogy lötyögnek valamennyire a dugattyúk a hüvelyben, mert általában nem üzemmelegen szedik szét és ellenőrzik ezeket a dolgokat. :D

Elküldve

Sziasztok!

Valaki le tudná irni mi a különbség az 1.6 16v és a 1.6Si motor között. érdekes mert mind a kettő 101LE-s. tudom hogy DOHC -vezérlésü a 1.6 16V az Si meg (S)OHC, igazából ez se mond semmit nem vagyok egy nagy autosszaki...

Az SI = soros 8 henger?

Azt ugye jól tudom a G astra-kban (és a tigra A -ban) ugyanszintén ugyanez a 1.6V motor van?

előre is köszi.

Elküldve
Sziasztok!

Valaki le tudná irni mi a különbség az 1.6 16v és a 1.6Si motor között. érdekes mert mind a kettő 101LE-s. tudom hogy DOHC -vezérlésü a 1.6 16V az Si meg (S)OHC, igazából ez se mond semmit nem vagyok egy nagy autosszaki...

Azt ugye jól tudom a G astra-kban (és a tigra A -ban) ugyanszintén a 1.6V motor van?

előre is köszi.

1,6 16V 16 szelepes, két vezérműtengely(dohc) vezérli, 1,6 SI 8 szelepes, egy vezérműtengely(sohc) vezérli. Teljesen más a szívósor, a hengerfej és a dugók kialakítása is.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.