Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Apropó, ha már fiatnál tartunk user véleményeket kérnék 1.3 td (1.3 16v 70 LE Euro4) motorról, mint pl corsa cdti és társai. Azon kívül, hogy nem fúrható a henger... :blush:

Ha betartanák a 10EKm-es olajcserét,akkor nem lenne azokkal gond,bár 1300ccm-ből sok nyomatékot nem lehet kihozni.

Link to comment
Megosztás:

Apropó, ha már fiatnál tartunk user véleményeket kérnék 1.3 td (1.3 16v 70 LE Euro4) motorról, mint pl corsa cdti és társai. Azon kívül, hogy nem fúrható a henger... :blush:

Utóbbi pár évben beletekertem pártizezer km-t két ilyen 1,3cdti comboba. Az egyik legkulturáltabb járású dizel amit az elmult években használtam. Teljesítménnyel nincs gond/üresen/városban kifejezetten fürge természetesen ezt rendesen pörgetni kell. Autopályán gps szerint olyan 145 körül a legideálisabb , ezalatt 110-ig van egy érdekes búgós hangja van alatt ismét jó. Fogyasztást kicsit sokallom, nyáron klimával autopálya+pest 7 liter../ugyanez traficcal klimával 8/ Télen kicsit több, váltó preciz, fokozatok jók,de egy hatodikat esetleg hosszabb ötöst elbírna. Kisteher kategóriában szvsz a legjobb választás. Ott az 1,7cdti,de hangosabb, rosszabb a váltója ráadásul sokkal drágább..Caddy tdi és társai egy rakás kaki, talán a renault dci-k azokat szerettem.. Visszatérve 1,3cdti-re érdekes módon a klimát nem érzi meg annyira mint a saját x16szr astrám. Azt azért hozzáteszem,hogy bármilyen olcsóbb diesel autóból jól esik visszaülni a saját astrámba :lol: Na azért a 3.0tdi a6 és társai másvilág.....

Link to comment
Megosztás:

Mármint átlyukadt? Az kemény! :blush:

Azt mondta, hogy valami öntési hiba lehetett. Én kicsit értetlenül állok előtte :lol:

Miért pont 12 év múltán jött ki a szelepnek ez a hibája ?

Hacsak nem a 98oktános benzin + metabond megalene adalék tette ezt vele !? :)

Link to comment
Megosztás:

Azt mondta, hogy valami öntési hiba lehetett. Én kicsit értetlenül állok előtte :blush:

Miért pont 12 év múltán jött ki a szelepnek ez a hibája ?

Hacsak nem a 98oktános benzin + metabond megalene adalék tette ezt vele !? :lol:

hát a skodáknak a fábiája... a 98astól produkál szelep beégést...

szóval lehet az is

olajfogyi... akkor is sok nem? bár lehet a szimeringnél ment el... ha annyira megvan égve

mondtad, hogy volt szelepszár szimeringezve...

azután csökkent a fogyi? vagy akkor még nem volt ennyire jelentős?

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki, hogy nem gyertyakábel és gyertya problémák miatt indult olyan baromi nehezen és köhögött a motor... Hihetetlen nehezen indult megint. :blush: A szokásos, hogy vagy 6 másodpercig indítóztam, mire iszonyat nehezen elindult, de elég nehezen vette fel az alapjáratot. Itt komolyabb problémák lesznek. Első körben a DIS-re gondolok, valamint az alapjáratira.

Link to comment
Megosztás:

Azt mondta, hogy valami öntési hiba lehetett. Én kicsit értetlenül állok előtte :lol:

Miért pont 12 év múltán jött ki a szelepnek ez a hibája ?

Hacsak nem a 98oktános benzin + metabond megalene adalék tette ezt vele !? :)

Amikor az én autómban törött az egyik szelep, akkor is kiderült, hogy gyári hibás volt az a szelep, azért törött el és még ügye gyári volt. :blush:

Link to comment
Megosztás:

hát a skodáknak a fábiája... a 98astól produkál szelep beégést...

szóval lehet az is

olajfogyi... akkor is sok nem? bár lehet a szimeringnél ment el... ha annyira megvan égve

mondtad, hogy volt szelepszár szimeringezve...

azután csökkent a fogyi? vagy akkor még nem volt ennyire jelentős?

Sajna az után sem csökkent az olajfogyi, ám érdekes, hogy a jellegzetes kék füst azért nem kisért ! Igaz tőgázon nem lesegettem a kipufft. :lol:

Mondják azt is, hogy a szimmeringek is, ha silány a minőségük, akkor lazán gallyra mennek rövid idő alatt.

Sohasem volt olajnyomás problémám (lámpa még csak ki sem villant menet közben), az olajat 10ekm-ként cseréltem. Annó még metabond is volt benne, de mivel azt is elropizta könnyedén néhány ezer km után Gabi javaslatára (ennek már mind1) visszatértem a GM-hez.

Nagyon gondolkodom a belső felújításon, csak ne kerülne annyira sokkba ! :blush:

Link to comment
Megosztás:

Sajna az után sem csökkent az olajfogyi, ám érdekes, hogy a jellegzetes kék füst azért nem kisért ! Igaz tőgázon nem lesegettem a kipufft. :lol:

Mondják azt is, hogy a szimmeringek is, ha silány a minőségük, akkor lazán gallyra mennek rövid idő alatt.

Sohasem volt olajnyomás problémám (lámpa még csak ki sem villant menet közben), az olajat 10ekm-ként cseréltem. Annó még metabond is volt benne, de mivel azt is elropizta könnyedén néhány ezer km után Gabi javaslatára (ennek már mind1) visszatértem a GM-hez.

Nagyon gondolkodom a belső felújításon, csak ne kerülne annyira sokkba ! :blush:

inkább vegyél másik mocit... ha kifogsz egy jót, és ez a moci G be is van asszem, akkor már a kasztnit kiszolgálja

idő pénz legalábbis ezt mondatja

a mociszámot meg meg kell okosítani :)

Link to comment
Megosztás:

Azt mondta, hogy valami öntési hiba lehetett. Én kicsit értetlenül állok előtte :lol:

Miért pont 12 év múltán jött ki a szelepnek ez a hibája ?

Hacsak nem a 98oktános benzin + metabond megalene adalék tette ezt vele !? :)

Esetleg ha nem dobja ki a szerelő a szelepet, dobhatnál róla egy-két képet. Likasat még nem láttam. :blush:

Link to comment
Megosztás:

hát a skodáknak a fábiája... a 98astól produkál szelep beégést...

szóval lehet az is

olajfogyi... akkor is sok nem? bár lehet a szimeringnél ment el... ha annyira megvan égve

mondtad, hogy volt szelepszár szimeringezve...

azután csökkent a fogyi? vagy akkor még nem volt ennyire jelentős?

Esetleg ha nem dobja ki a szerelő a szelepet, dobhatnál róla egy-két képet. Likasat még nem láttam. :blush:

Akkor még veszélyes is lehet magasabb(pl.100-as) oktánszámú benzinnel kisérletezni? :lol:

Zotya, te emlegetted hogy kipróbálod, ugye? :)

Link to comment
Megosztás:

szép estét!

még lenne egy olyan kérdésem hogy az F astrákon található váltok típus számait pl F..... hol lehet leolvasni és hogy lehet megállapitani milyen kuplung tárcsa megy rá mert a régi váltom ami eredetben volt az x16szr típusú motoromon tönkrement de az azon lévő már nem egyezett a másik csere váltoéval de nemsok eltérés volt!

Link to comment
Megosztás:

szép estét!

még lenne egy olyan kérdésem hogy az F astrákon található váltok típus számait pl F..... hol lehet leolvasni és hogy lehet megállapitani milyen kuplung tárcsa megy rá mert a régi váltom ami eredetben volt az x16szr típusú motoromon tönkrement de az azon lévő már nem egyezett a másik csere váltoéval de nemsok eltérés volt!

Vagy a tetején van, vagy oldalt, ló nagy betűkkel. Amúgy nekem F13WR váltóm van az x16szr-n, valszeg neked is. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.