Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Köszi a válaszod. Vlamiért erre is gyanakodtam, mert anno egyszer kipurcant az agr és előtte olyan furcsa szagú volt a füstje. Kb 3 éve tettem bele egy DELPHI AGR-t és mostanság megint olyan furcsa szagú a füstje.

Most még nem döglött meg a szelep, legalábbis a hibát nem jelzi, de ha most teszek alá egy lezáró lemezt, akkor fog hibát generálni? Csak mert olvasgattam, h van valami diagnosztikai üzemrésze is a dolognak...

Meg azt tudom h csak az újakban lehet azt a kört kompjúteresen kiiktatni...ezen még nem.. :D

Neked nem fog hibát generálni szerintem (azt is csak hosszú motorféknél szokta az újabbakon), mert 96 végétől

vannak azok a vezérlők, amik nézik a map szenzoron keresztül a nyitást. Bátran zárd le egy lemezzel.

Link to comment
Megosztás:

Neked nem fog hibát generálni szerintem (azt is csak hosszú motorféknél szokta az újabbakon), mert 96 végétől

vannak azok a vezérlők, amik nézik a map szenzoron keresztül a nyitást. Bátran zárd le egy lemezzel.

Okés!

Lehet h ma meg is csinálom... Bár a kocsi 96 októberi! :D

Majd kiderül a próba során.

Köszi mégegyszer! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek megfelelő ez a potméter?

http://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=558

Annyit mondtak róla, h csak mintadarab alapján ítélhető meg...

De mivel én debreceni vagyok és ők meg pestiek nehéz összehasonlítanom! :lol:

Erre felé meg 7000 a legolcsóbb poti... :lol:

Hol van ilyen az X14XE motoron? Mert az EPC ehhez az egy motortipushoz nem hoz ilyesmit... :D

Link to comment
Megosztás:

Hol van ilyen az X14XE motoron? Mert az EPC ehhez az egy motortipushoz nem hoz ilyesmit... :D

Kérlek szépen a fojtószelep-ház hátulján, a fojtószelep tengelyén...nem messze az alapjárati léptetőmotortól... :lol:

Valahogy érzékelni kell a fojtószelep állását... :lol:

Ui.: Mi az a EPC?? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kérlek szépen a fojtószelep-ház hátulján, a fojtószelep tengelyén...nem messze az alapjárati léptetőmotortól... :lol:

Valahogy érzékelni kell a fojtószelep állását... :D

Ui.: Mi az a EPC?? :lol:

az egy progi, amiben az alkatrészek benne vannak és jólenne nekem is

megoldható ez vhogy Pepe?

Link to comment
Megosztás:

Nem a DIS ment tönkre, mert akkor egy másik hengerben sem lenne gyújtás. Párosával gyújt ugyanis.

Vagy a gyertya szar, vagy a kábel, más lehetőség nem nagyon van.

Az, hogy nem mindig csinálja ezt az AGR hibát meg a vészprogramot, arra utal, hogy kontakt hibád van valahol.

A mai vizsgálat eredménye: kompresszió mérés mind a 4 hengerben. 1-3 gyertya szépen kiégve, ezekben 14,15,15 nyomást mért, a 4-es hengerben 0 nyomás, természetesen a gyertya kiégetlen !! :D

A szaki szerint valószínű, hogy a kipuffogó szelepek beégtek, de majd konkrétat akkor tud mondani, ha levette a henger fejet.

Link to comment
Megosztás:

A mai vizsgálat eredménye: kompresszió mérés mind a 4 hengerben. 1-3 gyertya szépen kiégve, ezekben 14,15,15 nyomást mért, a 4-es hengerben 0 nyomás, természetesen a gyertya kiégetlen !! :D

A szaki szerint valószínű, hogy a kipuffogó szelepek beégtek, de majd konkrétat akkor tud mondani, ha levette a henger fejet.

Hogy is van ez a szelep beégés, ilyenkor nem nyit, vagy nem zár? Gondolom nyitnia muszáj, mert a himbák nyomogatják, akkor nem zár el teljesen?

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek megfelelő ez a potméter?

http://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=558

Erre felé meg 7000 a legolcsóbb poti... :D

Szerintem ez nem erre való. És utángyártottat nem javaslok. Sajnos ezekből csak a gyári szokott tartós megoldást nyújtani.

De a helyedben először próbálkoznék egy bontott gyárival... ;) az olcsó is, és mivel nem szokott tönkremenni, valszeg jó

tartós is lesz :lol:

Hol van ilyen az X14XE motoron? Mert az EPC ehhez az egy motortipushoz nem hoz ilyesmit... :D

Bezony az EPC sem tévedhetetlen :lol:

A mai vizsgálat eredménye: kompresszió mérés mind a 4 hengerben. 1-3 gyertya szépen kiégve, ezekben 14,15,15 nyomást mért, a 4-es hengerben 0 nyomás, természetesen a gyertya kiégetlen !! :lol:

A szaki szerint valószínű, hogy a kipuffogó szelepek beégtek, de majd konkrétat akkor tud mondani, ha levette a henger fejet.

Ez már nem beégés lesz, mert ott is lenne valamekkora nyomás... vagy átlyukadt a dugattyú (ill. eltört, de annak lenne hangja is),

vagy valamelyik szelep el van törve/görbülve. Mindenképpen hengerfej le, aztán utána lehet bizonyosat tudni.

Link to comment
Megosztás:

Hogy is van ez a szelep beégés, ilyenkor nem nyit, vagy nem zár? Gondolom nyitnia muszáj, mert a himbák nyomogatják, akkor nem zár el teljesen?

hasonlóképpen képzeld el mint a termosztátodat, hogy vmi kosz odaszorul és nem tud rendesen elzárni

Link to comment
Megosztás:

Ki akarom cserélni azt a potit...nem szeretem ha valami nem megfelelő rajta...

Gyertya az elvileg jó bele, a tipusa: NGK - BRK5EK, kétpólusú. Az ACDelco után klasszisokkal jobb... :lol:

A kivillogtatáshoz még egy kicsit "erőt" gyűjtök... nem szeretném az ECU-t gallyra vágni! :D

Esetleg még a gyertyahézag, ha nagyobb mint 0,8 mm. Lásd: Gyertya adatok

Link to comment
Megosztás:

Értem, és annak vmi lötyi nem használ? Vannak olyan szeleptisztító cuccok. Vagy csak átverés?

van pl az injektor tisztítók is tisztítják pl, de amit irtak a többiek a izé... namost nem jut eszembe deeee protec pl az is nagyban tisztítja, de egy beégett szelepet nem javít meg.

javít rajta denem javítja meg.

Link to comment
Megosztás:

van üzemi mosónk

alkatrészeket mostunk benne

ilyen oldószeres lötyi volt benne

kis dörzsikélésel lehozta ennyire a retket, de hogy ez így magától ennyire...

Hát a motort belülről elég necces mosni szétszedés nélkül. Amit én vettem injektor tisztítót arra az volt irva, hogy oktánszám növelő, meg magasabb hőfokon ég ,és letakarítja a trutyit. Az injektorrol meg leoldja, vagy vmi hasonló. De én úgy érzem vmit használt, ámbár egyszerre kezdtem használni a bödönnel. Igazából mérni kellene, mert igy hogy , úgy érzem mintha jobban menne, elég kétes az eredmény.

Link to comment
Megosztás:

Hát a motort belülről elég necces mosni szétszedés nélkül. Amit én vettem injektor tisztítót arra az volt irva, hogy oktánszám növelő, meg magasabb hőfokon ég ,és letakarítja a trutyit. Az injektorrol meg leoldja, vagy vmi hasonló. De én úgy érzem vmit használt, ámbár egyszerre kezdtem használni a bödönnel. Igazából mérni kellene, mert igy hogy , úgy érzem mintha jobban menne, elég kétes az eredmény.

hát jah...

Link to comment
Megosztás:

Hát a motort belülről elég necces mosni szétszedés nélkül. Amit én vettem injektor tisztítót arra az volt irva, hogy oktánszám növelő, meg magasabb hőfokon ég ,és letakarítja a trutyit. Az injektorrol meg leoldja, vagy vmi hasonló. De én úgy érzem vmit használt, ámbár egyszerre kezdtem használni a bödönnel. Igazából mérni kellene, mert igy hogy , úgy érzem mintha jobban menne, elég kétes az eredmény.

Amíg nem volt se kartergáz szűrőm, se HHO cellám, minden egyes alkalommal amikor beöntöttem az injektor tisztítót igenis érezhető volt egy bizonyos nyugodtabb motorjárás, csöndesebb üzem, és egyenletesebb gyorsítás. Főleg az 1,4-esen! A mostani böszmémen nem annyira volt érezhető, de azért akkor is. Aztán a hidrogéncella után úgy kitisztult a motorom, hogy nem igazán volt különbség, de megszokásból azért töltögetem bele 5000 km-ként. Ártani nem használ alapon!!! :D

Link to comment
Megosztás:

Ez már nem beégés lesz, mert ott is lenne valamekkora nyomás... vagy átlyukadt a dugattyú (ill. eltört, de annak lenne hangja is),

vagy valamelyik szelep el van törve/görbülve. Mindenképpen hengerfej le, aztán utána lehet bizonyosat tudni.

No remek ! Most, hogy magamhoz tértem úgy halkan remegve megkérdeném, hogy mégis miért?

Nem pörgettem !! Zömében 90km/h, ha kellett előzni 110km/h, kb 2éve lett hengerfejezve, elméletileg szelepszár szimmeringezve is. Olyan lehet, hogy nem kapott az a rész olajat mondjuk olajfurat eldugulása miatt? Vagy esetleg az injektor tisztító a szelepszár szimmeringeknél átszivárgott és inkább "kárt csinált" azzal, hogy lemosta az olajat?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.