urobi Elküldve Március2, 2005 Elküldve Március2, 2005 Sziasztok! 2 napja rosszalkodik a gépben a motor/X16XEL/.Ha tartósan azonos fordulatszámon megyek, például városon kívül 2500-3000 közt, eltűnik az alapjárat/kuplung kinyomása után azonnal leáll/.Városban, ahol sűrűn változik a ford.szám ez a jelenség abszolút nem jelentkezik. Beindításkor is renben van az alapjárat. Mi lehet az oka?
uhuhu Elküldve Március2, 2005 Elküldve Március2, 2005 Sziasztok! 2 napja rosszalkodik a gépben a motor/X16XEL/.Ha tartósan azonos fordulatszámon megyek, például városon kívül 2500-3000 közt, eltűnik az alapjárat/kuplung kinyomása után azonnal leáll/.Városban, ahol sűrűn változik a ford.szám ez a jelenség abszolút nem jelentkezik. Beindításkor is renben van az alapjárat. Mi lehet az oka? szerintem elromlott.
I_S Elküldve Március2, 2005 Elküldve Március2, 2005 az egy szivászajcsökkentő doboz másnéven rezonátor doboz. az még a C14NZ ben is van, csak ott nem látod, mert a doblemez alatt van.... Milyen doblemez alatt is kellene lennie? :?:
opel16v Elküldve Március2, 2005 Elküldve Március2, 2005 Urobi! Legvalószínűbb az alapjárati motor, vagy az AGR szelep. Tisztítás, vagy csere.
2004tiborc Elküldve Március2, 2005 Elküldve Március2, 2005 Sziasztok, Meg tudná valaki mondani, hogy a termosztát hol is talalható a motorban? Jól sejtem, hogy abban a hüttőcsőben amelyik kilép a motorból? Az a problémám, hogy a hőmérsékletmutató nem emelkedik a kék tartomány fölé még 20 km út után sem. Ha bekapcsolom a melegitést, kétoldalt és az ablaknál jön a meleglevegő, de ebből még nem tudom megállapítani, hogy most milyen meleg is a motor. Ezért gondoltam arra, hogy ki kellene cserélnem a termosztátot, ha még mindig nem megy följebb a mutató, akkor valószínu, hogy az óraval van a baj. :) A másik kérdés, hogy a hüttőfolyadékot feltölthetem-e más folyadékkal, vagy cseréljem ki az egészet? Nem tudom, hogy milyen van benne, most vettem az autot.
knight Elküldve Március2, 2005 Elküldve Március2, 2005 Sziasztok, Meg tudná valaki mondani, hogy a termosztát hol is talalható a motorban? Jól sejtem, hogy abban a hüttőcsőben amelyik kilép a motorból? Az a problémám, hogy a hőmérsékletmutató nem emelkedik a kék tartomány fölé még 20 km út után sem. Ha bekapcsolom a melegitést, kétoldalt és az ablaknál jön a meleglevegő, de ebből még nem tudom megállapítani, hogy most milyen meleg is a motor. Ezért gondoltam arra, hogy ki kellene cserélnem a termosztátot, ha még mindig nem megy följebb a mutató, akkor valószínu, hogy az óraval van a baj. :) A másik kérdés, hogy a hüttőfolyadékot feltölthetem-e más folyadékkal, vagy cseréljem ki az egészet? Nem tudom, hogy milyen van benne, most vettem az autot. Nos a Te mocidban nem tudom hol van de: a 16V-ken ott ahol mondod azaz külső, de pl. az X14NZ-n asszem le kell szedni a vezérlést hozzá, mivel belső... A teszt elég egyszerű: ha a fogyasztásod nem több, mint máskor ilyen időben és mondjuk 5km út után már meleget fúj, akkor csak az órához menő vízhőfokjeladó rossz, vagy a műszer... de inkább az előbbi... Ha csak sokára fúj meleget, illetve álló helyzetben előbb melegszik, mint menet közben akkor termosz...
opel16v Elküldve Március2, 2005 Elküldve Március2, 2005 Alapjáraton járatod egy helyben, és ha 10-15 perc múlva a mutató felmegy 95 fok környékére, és utána bekapcsol a venti, akkor a műszer és a jeladó jó, termosztát rossz. Ha akkor sem megy fel a mutató 95ig, és bekapcsol a venti, akkor a műszer vagy a jeladó a rossz.
2004tiborc Elküldve Március2, 2005 Elküldve Március2, 2005 Nos a Te mocidban nem tudom hol van de: a 16V-ken ott ahol mondod azaz külső, de pl. az X14NZ-n asszem le kell szedni a vezérlést hozzá, mivel belső... A teszt elég egyszerű: ha a fogyasztásod nem több, mint máskor ilyen időben és mondjuk 5km út után már meleget fúj, akkor csak az órához menő vízhőfokjeladó rossz, vagy a műszer... de inkább az előbbi... Ha csak sokára fúj meleget, illetve álló helyzetben előbb melegszik, mint menet közben akkor termosz... Mivel most vettem, nem tudom, hogy milyen a fogyasztás :?: Azt, hogy alapjáraton hamarabb melegszik-e, ki kell próbáljam. Eddig 2-3 percnél nem hagytam t ovább alapjáraton. Az órához menő vízhőfokjeladót hol találom? A műszer amiről beszéltek, gondolom az óra :?:
opel16v Elküldve Március2, 2005 Elküldve Március2, 2005 Nem az a lényeg, hogy mennyi idő alatt melegszik, hanem hogy maximum meddig megy fel az óra mutatója, mikor elkezd hűteni a ventillátor! A jeladó a termosztátház oldalán van, egyvezetékes.
meriva1.8 Elküldve Március2, 2005 Elküldve Március2, 2005 Nos a Te mocidban nem tudom hol van de: a 16V-ken ott ahol mondod azaz külső, de pl. az X14NZ-n asszem le kell szedni a vezérlést hozzá, mivel belső... A teszt elég egyszerű: ha a fogyasztásod nem több, mint máskor ilyen időben és mondjuk 5km út után már meleget fúj, akkor csak az órához menő vízhőfokjeladó rossz, vagy a műszer... de inkább az előbbi... Ha csak sokára fúj meleget, illetve álló helyzetben előbb melegszik, mint menet közben akkor termosz... Az 1.4NZ-ben sem kellett leszedni a vezérlést (csak hivatalosan, illetve így is számolják az óradíjat!). Nekem a budakeszi szervízben a haver szerelő kb. 8 perc alatt cserélte kézmosással együtt. A vezérműszíj burkolat tetejét elhúzta, kitámasztotta és úgy cserélte ki. Szóval pikk-pakk ment. Egyébként nekem is így jelentkezett a termosztát hiba, fűtés még valamennyire volt, de nem igazán ment fel normálba a hűtővíz, csak ha jobban hajtottam. Meg persze, ha melegebb lett az idő.
Tápiószecső Elküldve Március2, 2005 Elküldve Március2, 2005 Milyen doblemez alatt is kellene lennie? :?: Szedd ki a légszűrőházat és meglátod :!:
Laci4 Elküldve Március3, 2005 Elküldve Március3, 2005 Sziasztok, Meg tudná valaki mondani, hogy a termosztát hol is talalható a motorban? Jól sejtem, hogy abban a hüttőcsőben amelyik kilép a motorból? Az a problémám, hogy a hőmérsékletmutató nem emelkedik a kék tartomány fölé még 20 km út után sem. Ha bekapcsolom a melegitést, kétoldalt és az ablaknál jön a meleglevegő, de ebből még nem tudom megállapítani, hogy most milyen meleg is a motor. Ezért gondoltam arra, hogy ki kellene cserélnem a termosztátot, ha még mindig nem megy följebb a mutató, akkor valószínu, hogy az óraval van a baj. :) A másik kérdés, hogy a hüttőfolyadékot feltölthetem-e más folyadékkal, vagy cseréljem ki az egészet? Nem tudom, hogy milyen van benne, most vettem az autot. Nekem egy kérdés 5löt a fáradt fejembe.. (most jöttem melóból) .. Abszolút nem mozdúl,vagy megindúl,csak nem megy a kék tartomány fölé? Ha totál nem mozdúl lehet lejött a csati a jeladóról.. gondolom abban se más kialakítású mint a mienkben. Vagy rossz a jeladó. A többit meg már leírták a skacok... Alapjárat. mocitér felnyitva... járat.. Esetleg,bár nem tom mennyit számít, tompított,ablakfűtés vagy vmi nagyobb fogyasztó bekapcsol.. (kis terhelés a mocinak.. gondolom én laikusként.. hátha hamarabb melegszik) :roll: Néha megfogdos a motortól hűtő felé menő hűtővezeték. Ha nem mondok hülyeséget, egy darabig "hidegnek" kellene lennie, majd szinte hirtelen melegszik fel. (ekkor nyit a termosztát) Ugye jól mondom :roll: :oops: 8) És ezekután ha tovább járatod még mindig alapjáraton..mármint az a lényeg hogy ne legyen légáramlás(hűtés) akkor ahogy Opel16v is írta sacc 95 magasságában be kell kapcsolnia a hűtőventinek. Jár egy darabig,majd leáll.. Ha kapásból melegszik szép lassan a cső, akkor ahogy az én logikám diktálja, nyitott állapotban betojt a termod, és azért nem megy fel a mutitó.. Ha viszont végigjátsza a fent írtakat, de nem kuszik mászik a mutató, akkor ahogy írták a srácok jeladó.. majdnem úgy néz ki mint egy csavar, aminek a fejéből kilóg egy "pöcök" ezen van a csati, egy csűszóérintkező (nálam legalábbis) Nyah.. nem akartam ennyit írni, pláne h a lényeget többen is írták, de ha már belekezdtem :) :twisted: Jah és amire nem írtak, hűtőfolyadék. Sztem ha nem sok hiányzik feltőltheted mással is. (deszt viz, vagy ioncserélt vagy milyen néven szokott lenni) Ne csapvízzel. DE! 1: sztem ugorj be egy benyakúthoz, én OMW-nél voltam, (remélem nem reklám) és méresd be, hány fokos. ha olyan -15-20körüli,vagy kevesebb, sztem inkább vmi fagyállót tegyél hozzá.. bár talán már nem lesz fagy. 2: ha nem hallottad volna, nem csak azért kell a hűtőfolyadék hogy hűtsön, és fagyot "álljon", hanem korrozióvédelem a mocinak, hűtőnek, meg asszem talán kenés is.. vízszivattyú.. meg még ki tudja mi minden... Szóval időnként nem árt lecserélni. Szoktak mondani vmi időt, h mennyi időnként de már nem tom.. talán 2 év?.. :oops: Hasonló téma volt régebben is.. kb itten.. http://www.opelforum.hu/viewtopic.php?t=14...=asc&start=2625 Mármint a hűtéshez...
2004tiborc Elküldve Március3, 2005 Elküldve Március3, 2005 Köszi a sok tanácsot. A tegnap jártam egyet az autóval. Tapasztalataim: városban fennebb megy a hőmérő mint városon kívül, ha peddig álló autóval alapjáraton megy a motor, akkor felmegy 90 fölé a mutató. Tovább már nem járattam, hogy lássam milyen tartományban ingadozik, gondolom, már csak a termosztáttal lehet gond.
I_S Elküldve Március3, 2005 Elküldve Március3, 2005 Figyu mindenki!?!? Az enyém, mióta megvan üzemi hőfokon 95 fokosan dolgozik nyáron átlagban, télen meg 90. A ventilátor pedig (mintha kapcsolónak ütközne a mutató) kereken 100 foknál kapcsol be, és kb fél perc alatt visszahűti az átlag 95 fokra. Ez szerintem normális, mivel soha nem volt még baja ilyen téren, de látván az adatokat, amiket irtok, megkérdezném hogy SZERINTETEK IS NOORMÁLIS??? :?:
Tom Elküldve Március3, 2005 Elküldve Március3, 2005 Szerintem igen. Normál esetben valóban 90nél áll a mutató (autópálya, normál tempójú városi közlekedés (nem a legnagyobb melegben), városon kívül, stb). Ha meg valami tötymörgés van (nincs menetszél, ami rendesen hűtené), akkor ez a ~95től ~100ig tartomány van (nalám inkább 93 és 98 :) , de ennél a műszernél kb. ez a 2 fok eltérés egybeesik a leolvasási pontatlansággal).
opel16v Elküldve Március3, 2005 Elküldve Március3, 2005 Nem túl pontosak a jeladók és a műszerek, belefér. :)
Mezo Elküldve Március3, 2005 Elküldve Március3, 2005 Alapjáraton járatod egy helyben, és ha 10-15 perc múlva a mutató felmegy 95 fok környékére, és utána bekapcsol a venti, akkor a műszer és a jeladó jó, termosztát rossz. Nekem pontosan ezt csinálja az autóm. Menet közben pedig alig akarja elhagyni a mutató az alsó vízszintes jelet. A tremosztátot lehet javítani? Vagy csere? Egyáltalán mennyibe kerül? Köszi: Mező
opel16v Elküldve Március3, 2005 Elküldve Március3, 2005 Csere. Nekem a gyári 6-8 körül volt Csergőben. X16XEL
Mezo Elküldve Március3, 2005 Elküldve Március3, 2005 Köszi! Szerinted házilag meg tudom csinálni? Vagy nagy ördöngősség? Üdv.: Mező
opel16v Elküldve Március3, 2005 Elküldve Március3, 2005 Szerszám, paszta kell hozzá, meg függ azért a motor típusától is, hogy mennyire nehéz cserélni...
Mezo Elküldve Március3, 2005 Elküldve Március3, 2005 '94-es GSI Astra (C18XE) De szerintem elviszem szerelőhöz. Közben végiggondoltam, ebben a qrva hidegben nincs hangulatom autót szerelni. És ha maga a termosztát ilyen árban mozog, gondolom a cseréje sem horribil... Mindenesetre köszönöm a segítséget! Üdv.: Mező
istván Elküldve Március3, 2005 Elküldve Március3, 2005 Uhuhu: szoval kopog, de főleg melegen. És csak alapjáraton.
Recommended Posts