Novy Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 na ezévoltam képzavarban egyik az aljáról beszél, másikmeg a tetejéről B) na meg 1,4 meg 2.0 ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 na ezévoltam képzavarban egyik az aljáról beszél, másikmeg a tetejéről ;) na meg 1,4 meg 2.0 :blush: Végülis Opel-Opel. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 végülis a kipufogóba is tankolhatnál, lyuk lyuk mi? B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 Végülis Opel-Opel. B) Végülis Opel-Vauxhall. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 lyuk lyuk mi? ;) Ezt inkább ne feszegessük, mert ki kell tennie a sarokba a +18-at. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 vagy a gyerekeket inkább B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 Sziasztok Corsások! Történt a mai napon, hogy Apukámnak megállt a csacsija. (86' A corsa 13S [sima karburátoros, hidro tőkés, megszakító nélküli motor]) A jelenség a következő: hidegen pöccre indult, és Kb. 5-10 Km megtétele után rángatózva megál. Újra indítás után rettenetes csattogó hangot hallat, rángat és leáll. Kb öt perc elteltével vidáman, frissen teszi a dolgát ismét 5-10 Km erejéig és kezdi elölről. Az elsődleges diagnózis alapján a gyújtásra gyanakszunk, amit J0hnny kartárs is megerősített, de a csattogó hangot nem tudom mivel magyarázni. A technika itt van most nálunk, úgyhogy holnap meló után kivallatom és közzé teszem a vallomását, már ha beszél egyáltalán. Addig is örömmel fogadom a jobbnál jobb ötleteket az esetleges hibaforrásra. Üdv. Másik Topikból hoztam át,itt többen olvassák! Többszöri haverokkal való konzultálás után én gyujtótrafóra és kondira tipppelek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 Köszönöm J0hnny barátomnak a telefonos Support-ot, és a beollózott hiba ismertetést, ugyanakkor ki kell javítsam magam mert időközben megleltem az elosztóban eldugott gyújtáselektronikát is.(négy érintkezős) Tehát tovább bővült a gyanúsítottak köre. A trafót és az elektronikát vizsgálati fogságba helyeztem, és izoláltam a környezetétől. (Kiszereltem mintának.) Itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy ha valakinek esetleg lenne hibaszűrésre a fentebb említett alkatrészek valamelyikéből, esetleg mindkettőből, és pár napra tudná nélkülözni, azt nagyon megköszönném. A motor ugyanis elég csúnyán kopogott amíg járt, de ez lehet a hibás gyújtás miatt is, vagy a rosszabb eset, ez a kézenfekvőbb, csapágyas. Ebben az esetben nem vennék bele még bontott cuccot sem, hanem betolom a bontóba donornak. Egy esetleges motorgenerál már nem logikus beruházás, lévén az autó értékét megduplázná. A jelenség valóban a gyújtás hirtelen kimaradására emlékeztet, mintha elfordítanám a gyújtáskapcsolót. Semmi dadogás, köhögés, fuldoklás, (mármint a motor részéről, mert én igeni fuldokoltam a garázsban), hanem egyszerűen leáll, és Pont. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 ez a baj, hogy nem duplázná meg, csak dupláját rávernéd. Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 ez a baj, hogy nem duplázná meg, csak dupláját rávernéd. Talán a dupláját mégsem, de az ész szerű költségráfordítás jelentősen meghaladná egy alsó hangon 80.ezer forintos generál. És valóban, az értéke nem nőne. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 melegedés utáni szaggatásnál, leállásnál eléggé gyanús amit john is mondott... és ebből következhet a hidrotőkék erősebb csattogása nem? ha sikerül cseredarabokat találni a gyújtáshoz ezt ki lehet deríteni. ha hidegen indul pöccre, pedig a tőkék hidegen csattognak leginkább, és akkor nincs olyan hangja.... kopogásos égés lehet rossz gyújtástól, de attol is függ merről jön a kopogás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 melegedés utáni szaggatásnál, leállásnál eléggé gyanús amit john is mondott... és ebből következhet a hidrotőkék erősebb csattogása nem? ha sikerül cseredarabokat találni a gyújtáshoz ezt ki lehet deríteni. Nos, a csattogást változtassuk inkább kopogásra és gyanítom ez nem fog megszűnni a gyújtás rendberakásával. B) De Én már csak ilyen borúlátó vagyok. :D A "csttogás" szófordulatot Apukám elbeszéléseire hagyatkozva tettem közzé. A saját hallásom alapján a "kopogás" kifejezést alkalmaznám. ;) :blush: A hang kiindulási pontját illetően nincsenek információim, csak az a biztos, hogy a motorból jön. (ott elöl, a nagy lemez alatt lévő alaménium sapkás vasdarabból) :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 ez a kopogás mikor jön elő? elinduláskor egyből, vagy ez is bemelegedés után? Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 ez a kopogás mikor jön elő? elinduláskor egyből, vagy ez is bemelegedés után? A beinduláskor azonnal. A melegedés folyamán csendesedik, és előfordul az is, főleg már meleg motornál, hogy megszűnik, vagy annyira elcsendesedik, amit már a motor természetes zaja elnyom. Sajnos ez még mindig lehet a gyújtás hibája is, bár lehet egy olajteknő tömítést még érdemes bele ölni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 A beinduláskor azonnal. A melegedés folyamán csendesedik, és előfordul az is, főleg már meleg motornál, hogy megszűnik, vagy annyira elcsendesedik, amit már a motor természetes zaja elnyom. Sajnos ez még mindig lehet a gyújtás hibája is, bár lehet egy olajteknő tömítést még érdemes bele ölni. Ez a hideg motornál kopogás-melegnél elhalgatás nem a hidrotőke szokott lenni? Vagy az olajfuratok eltömődése? Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 Ez a hideg motornál kopogás-melegnél elhalgatás nem a hidrotőke szokott lenni? Vagy az olajfuratok eltömődése? A hidrotőke csattogás és elég gyors ütemben történik. Ez a szerencsétlen inkább egy kalapács által keltett zajra emlékeztet, és 2400-as fordulatnál is elég jól számolható. Bár jobban belegondolva elképzelhető az is hogy az egyik tőke kitámasztott, vagy inkább megszorult és nyitva tartja a...... De annak nem csak kopogás lenne a kísérője, hanem egy sziszegés is, vagy a szívó, vagy a kipufogó oldal fele. Marad a csapágy. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 dede tőke hát ha elhalgat, akkor mégis érdees lenne a gyújtáson elnézelődni, nincs e valami megsülve szétégve... a tömítés csak a végső legyen, mert annyira gondolom nem ömlik kifelé hogy gondot okozna. hidrotőkét meg vagy kicserélitek, vagy egy alapos pucolást kell végezni, és ott kiderül, hogy cserés e vagy sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 Elég nagy hanggal van az a kis tőke, mert simán elnyomta a motorzajt. Erről J0hnny tudna nyilatkozni mert teflonyon keresztül hallotta. Hallottam hogy az Ő fülét is bántja a kopogás B) Egy másik jelenség szúrt szemet. az elosztóban a jeladó tengely irányban mozog Kb. 5-6 millimétert. Ez nooormááális? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 nekem egy tőke kopog... az is feltünő... a rotorra gondolsz? én asszem nem kellene mozognia annak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 nekem egy tőke kopog... az is feltünő... a rotorra gondolsz? én asszem nem kellene mozognia annak. Nem a rotor, azt le lehet szedni, és ennél két csavar fogja. Ez a cucc, a rotor alatt a röpsúlyok alatt található, és ez adja az elektronikának a jelet. Hidrotőkém van itthon úgyhogy ezt rövid úton kizárhatjuk, de csak holnap. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 ennyire nem szedtem még szét... meg enyém nem is csavaros. Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 ennyire nem szedtem még szét... meg enyém nem is csavaros. Ez a fajta elosztó az injektorok előretörésével párhuzamosan tűnt el. A két autó között is legalább 10 év van, ha nem több. Ez egy 86-os ótó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dol24 Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 Sziasztok! Nekem egy 94-es 1.6 os 16v astrám van ami nyáron jól működik de amint bejön a hideg így most is rángat,erőtlen,leállogat,egyenletlen az alapjárata és mindezek ellenére hibát nem jelez.A következők már cserélve:gyertya,vízhőfok jeladó,termosztát,levegő szűrő,üzemanyag szűrő,lambda szonda.AGR-szelep lezárva,fojtószelep kitisztítva.A 3. és 4. hengernél kormolgatja a gyertyát,gyújtókábel kimérve jó,kompresszió jó.Azt szeretném megkérdezni,hogy mi okozhatja ezt a hibát(injektor,hidrotőke...)?A segítséget előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 üzemanyag szűrő? injektor is lehet... mert a hideg beáltával legalább 3 autón kellett cserélni nekünk is a szervízbe injektort. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Radó Elküldve Január21, 2009 Megoszt Elküldve Január21, 2009 Sziasztok! Nekem egy 94-es 1.6 os 16v astrám van ami nyáron jól működik de amint bejön a hideg így most is rángat,erőtlen,leállogat,egyenletlen az alapjárata és mindezek ellenére hibát nem jelez.A következők már cserélve:gyertya,vízhőfok jeladó,termosztát,levegő szűrő,üzemanyag szűrő,lambda szonda.AGR-szelep lezárva,fojtószelep kitisztítva.A 3. és 4. hengernél kormolgatja a gyertyát,gyújtókábel kimérve jó,kompresszió jó.Azt szeretném megkérdezni,hogy mi okozhatja ezt a hibát(injektor,hidrotőke...)?A segítséget előre is köszönöm! Helló!Nekem is hasonló gondom volt a kocsival 1.6 16V csak az enyém nyáron örült meg.Mindent kicseréltem majd vissza mert nem változott semmi.Ha gondolod épp a napokban tettem fel az eladó alkatrészekhez injektor hidat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts