Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sziasztok Corsások!

Történt a mai napon, hogy Apukámnak megállt a csacsija. (86' A corsa 13S [sima karburátoros, hidro tőkés, megszakító nélküli motor]) A jelenség a következő: hidegen pöccre indult, és Kb. 5-10 Km megtétele után rángatózva megál. Újra indítás után rettenetes csattogó hangot hallat, rángat és leáll. Kb öt perc elteltével vidáman, frissen teszi a dolgát ismét 5-10 Km erejéig és kezdi elölről.

Az elsődleges diagnózis alapján a gyújtásra gyanakszunk, amit J0hnny kartárs is megerősített, de a csattogó hangot nem tudom mivel magyarázni. A technika itt van most nálunk, úgyhogy holnap meló után kivallatom és közzé teszem a vallomását, már ha beszél egyáltalán.

Addig is örömmel fogadom a jobbnál jobb ötleteket az esetleges hibaforrásra.

Üdv.

Másik Topikból hoztam át,itt többen olvassák!

Többszöri haverokkal való konzultálás után én gyujtótrafóra és kondira tipppelek!

Elküldve

Köszönöm J0hnny barátomnak a telefonos Support-ot, és a beollózott hiba ismertetést, ugyanakkor ki kell javítsam magam mert időközben megleltem az elosztóban eldugott gyújtáselektronikát is.(négy érintkezős) Tehát tovább bővült a gyanúsítottak köre. A trafót és az elektronikát vizsgálati fogságba helyeztem, és izoláltam a környezetétől. (Kiszereltem mintának.)

Itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy ha valakinek esetleg lenne hibaszűrésre a fentebb említett alkatrészek valamelyikéből, esetleg mindkettőből, és pár napra tudná nélkülözni, azt nagyon megköszönném.

A motor ugyanis elég csúnyán kopogott amíg járt, de ez lehet a hibás gyújtás miatt is, vagy a rosszabb eset, ez a kézenfekvőbb, csapágyas. Ebben az esetben nem vennék bele még bontott cuccot sem, hanem betolom a bontóba donornak. Egy esetleges motorgenerál már nem logikus beruházás, lévén az autó értékét megduplázná.

A jelenség valóban a gyújtás hirtelen kimaradására emlékeztet, mintha elfordítanám a gyújtáskapcsolót. Semmi dadogás, köhögés, fuldoklás, (mármint a motor részéről, mert én igeni fuldokoltam a garázsban), hanem egyszerűen leáll, és Pont.

Elküldve
ez a baj, hogy nem duplázná meg, csak dupláját rávernéd.

Talán a dupláját mégsem, de az ész szerű költségráfordítás jelentősen meghaladná egy alsó hangon 80.ezer forintos generál.

És valóban, az értéke nem nőne. B)

Elküldve

melegedés utáni szaggatásnál, leállásnál eléggé gyanús amit john is mondott... és ebből következhet a hidrotőkék erősebb csattogása nem?

ha sikerül cseredarabokat találni a gyújtáshoz ezt ki lehet deríteni.

ha hidegen indul pöccre, pedig a tőkék hidegen csattognak leginkább, és akkor nincs olyan hangja....

kopogásos égés lehet rossz gyújtástól, de attol is függ merről jön a kopogás.

Elküldve
melegedés utáni szaggatásnál, leállásnál eléggé gyanús amit john is mondott... és ebből következhet a hidrotőkék erősebb csattogása nem?

ha sikerül cseredarabokat találni a gyújtáshoz ezt ki lehet deríteni.

Nos, a csattogást változtassuk inkább kopogásra és gyanítom ez nem fog megszűnni a gyújtás rendberakásával. B)

De Én már csak ilyen borúlátó vagyok. :D

A "csttogás" szófordulatot Apukám elbeszéléseire hagyatkozva tettem közzé. A saját hallásom alapján a "kopogás" kifejezést alkalmaznám. ;) :blush:

A hang kiindulási pontját illetően nincsenek információim, csak az a biztos, hogy a motorból jön. (ott elöl, a nagy lemez alatt lévő alaménium sapkás vasdarabból) :lol:

Elküldve
ez a kopogás mikor jön elő? elinduláskor egyből, vagy ez is bemelegedés után?

A beinduláskor azonnal. A melegedés folyamán csendesedik, és előfordul az is, főleg már meleg motornál, hogy megszűnik, vagy annyira elcsendesedik, amit már a motor természetes zaja elnyom.

Sajnos ez még mindig lehet a gyújtás hibája is, bár lehet egy olajteknő tömítést még érdemes bele ölni.

Elküldve
A beinduláskor azonnal. A melegedés folyamán csendesedik, és előfordul az is, főleg már meleg motornál, hogy megszűnik, vagy annyira elcsendesedik, amit már a motor természetes zaja elnyom.

Sajnos ez még mindig lehet a gyújtás hibája is, bár lehet egy olajteknő tömítést még érdemes bele ölni.

Ez a hideg motornál kopogás-melegnél elhalgatás nem a hidrotőke szokott lenni? Vagy az olajfuratok eltömődése?

Elküldve
Ez a hideg motornál kopogás-melegnél elhalgatás nem a hidrotőke szokott lenni? Vagy az olajfuratok eltömődése?

A hidrotőke csattogás és elég gyors ütemben történik. Ez a szerencsétlen inkább egy kalapács által keltett zajra emlékeztet, és 2400-as fordulatnál is elég jól számolható.

Bár jobban belegondolva elképzelhető az is hogy az egyik tőke kitámasztott, vagy inkább megszorult és nyitva tartja a...... De annak nem csak kopogás lenne a kísérője, hanem egy sziszegés is, vagy a szívó, vagy a kipufogó oldal fele. Marad a csapágy. B)

Elküldve

dede tőke

hát ha elhalgat, akkor mégis érdees lenne a gyújtáson elnézelődni, nincs e valami megsülve szétégve... a tömítés csak a végső legyen, mert annyira gondolom nem ömlik kifelé hogy gondot okozna.

hidrotőkét meg vagy kicserélitek, vagy egy alapos pucolást kell végezni, és ott kiderül, hogy cserés e vagy sem.

Elküldve

Elég nagy hanggal van az a kis tőke, mert simán elnyomta a motorzajt. Erről J0hnny tudna nyilatkozni mert teflonyon keresztül hallotta. Hallottam hogy az Ő fülét is bántja a kopogás B)

Egy másik jelenség szúrt szemet. az elosztóban a jeladó tengely irányban mozog Kb. 5-6 millimétert. Ez nooormááális?

Elküldve
nekem egy tőke kopog... az is feltünő...

a rotorra gondolsz?

én asszem nem kellene mozognia annak.

Nem a rotor, azt le lehet szedni, és ennél két csavar fogja. Ez a cucc, a rotor alatt a röpsúlyok alatt található, és ez adja az elektronikának a jelet.

Hidrotőkém van itthon úgyhogy ezt rövid úton kizárhatjuk, de csak holnap.

Elküldve
ennyire nem szedtem még szét...

meg enyém nem is csavaros.

Ez a fajta elosztó az injektorok előretörésével párhuzamosan tűnt el. A két autó között is legalább 10 év van, ha nem több. Ez egy 86-os ótó.

Elküldve

Sziasztok!

Nekem egy 94-es 1.6 os 16v astrám van ami nyáron jól működik de amint bejön a hideg így most is rángat,erőtlen,leállogat,egyenletlen az alapjárata és mindezek ellenére hibát nem jelez.A következők már cserélve:gyertya,vízhőfok jeladó,termosztát,levegő szűrő,üzemanyag szűrő,lambda szonda.AGR-szelep lezárva,fojtószelep kitisztítva.A 3. és 4. hengernél kormolgatja a gyertyát,gyújtókábel kimérve jó,kompresszió jó.Azt szeretném megkérdezni,hogy mi okozhatja ezt a hibát(injektor,hidrotőke...)?A segítséget előre is köszönöm!

Elküldve

üzemanyag szűrő?

injektor is lehet... mert a hideg beáltával legalább 3 autón kellett cserélni nekünk is a szervízbe injektort.

Elküldve
Sziasztok!

Nekem egy 94-es 1.6 os 16v astrám van ami nyáron jól működik de amint bejön a hideg így most is rángat,erőtlen,leállogat,egyenletlen az alapjárata és mindezek ellenére hibát nem jelez.A következők már cserélve:gyertya,vízhőfok jeladó,termosztát,levegő szűrő,üzemanyag szűrő,lambda szonda.AGR-szelep lezárva,fojtószelep kitisztítva.A 3. és 4. hengernél kormolgatja a gyertyát,gyújtókábel kimérve jó,kompresszió jó.Azt szeretném megkérdezni,hogy mi okozhatja ezt a hibát(injektor,hidrotőke...)?A segítséget előre is köszönöm!

Helló!Nekem is hasonló gondom volt a kocsival 1.6 16V csak az enyém nyáron örült meg.Mindent kicseréltem majd vissza mert nem változott semmi.Ha gondolod épp a napokban tettem fel az eladó alkatrészekhez injektor hidat.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.