Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

SE-hez nem kell légtömegmérő.

Egyedi lehetne, de az már nem 1,4 lenne és még csak nem is a legerősebb. :blush:

Sok infó van a fejemben és mégtöbb könyvekben, ezalapján én azt mondom ne csináld. Ezeket nem tudom feltenni.

A dupla már egész jó, de miért gondolod hogy ami egy 2literes motoron jó volt az jó lesz egy 1,4-re is? B)

Hááát igen! Ez olyan mint amikor én 45 éve tuningoltam a pedálos Simsonomat. Az eredetileg 12 mm-es karbi helyett kapott egy 18 mm-es Danuvia karbit, meg egy csomó reszelést a hengerbe. Ettől aztán forgott is rendesen, ment vagy 65-öt, de fogyasztott is 4-5 litert 100-on!

Azzal már egy Pannónia is elgurult volna 100-al.... :D

Node a tudat, hogy városban alázhattam a Csepeleket! ;)

Link to comment
Megosztás:

ez az elgondolás nem is rossz sztem, hogy ha ki kell venni a bokkot, akkor fel kellene fúrni1.6osra, és akkor ...

csak akkora fúrás biztos drágább is... és bőven túlrepülne sztem 1-2 száz ezren az a projekt... maga a gépműhely munakdíja lenne vagy 150.

aztán be kell szerezni az 1.6os cuccait, ha szerencséd van ugy 40körül tudsz keríteni blokkot, aztán kábelköteg számítógép.

jó az elképzelés, de sok benne a rizikó, pl az hogy olcsón tudj fúratni olcsón keríts hozzá alaktrészeket, meg most a motoszám...

megkérdeztem, és ha ki van "rohadva" akkor műszaki előtt elviszed megutatni kapsz egy igazolást, hogy természetes elhasználódás és onnatól plakett.

ez is pénzbe van, de nem annyiba mintha végigzongorázom az egészet.

egyébkén egy 1.6os blokk és egy 1.4esen külsőre látszik vmi különbség?

Link to comment
Megosztás:

Na kimentem, kitekertem az egyvezetékes vizhőfok jeladót. Nem jött se levegő, se víz. a vízszint 2 centivel a lyuk alatt volt. Fogtam egy fecskendőt, és belenyomattam 3-4 adag deszt vizet a likba. Szépen meg is telt. Csak aztán maradt fél fecsi víz, és nem akartam kinyomatni a földre, gondoltam belenyomatom a rendszerbe. Ahogy letekertem a kupakot elkezdett sugárban ömleni a hűtőfolyadék a jeladó helyén. B) Tök király kétszer annyi kiment mint amennyit betöltöttem. De legalább le lett légtelenítve. ;)

Link to comment
Megosztás:

Na kimentem, kitekertem az egyvezetékes vizhőfok jeladót. Nem jött se levegő, se víz. a vízszint 2 centivel a lyuk alatt volt. Fogtam egy fecskendőt, és belenyomattam 3-4 adag deszt vizet a likba. Szépen meg is telt. Csak aztán maradt fél fecsi víz, és nem akartam kinyomatni a földre, gondoltam belenyomatom a rendszerbe. Ahogy letekertem a kupakot elkezdett sugárban ömleni a hűtőfolyadék a jeladó helyén. B) Tök király kétszer annyi kiment mint amennyit betöltöttem. De legalább le lett légtelenítve. :D

Megint előbb járt a kezed, mint az eszed. ;) :blush:

Link to comment
Megosztás:

ez az elgondolás nem is rossz sztem, hogy ha ki kell venni a bokkot, akkor fel kellene fúrni1.6osra, és akkor ...

csak akkora fúrás biztos drágább is... és bőven túlrepülne sztem 1-2 száz ezren az a projekt... maga a gépműhely munakdíja lenne vagy 150.

aztán be kell szerezni az 1.6os cuccait, ha szerencséd van ugy 40körül tudsz keríteni blokkot, aztán kábelköteg számítógép.

jó az elképzelés, de sok benne a rizikó, pl az hogy olcsón tudj fúratni olcsón keríts hozzá alaktrészeket, meg most a motoszám...

megkérdeztem, és ha ki van "rohadva" akkor műszaki előtt elviszed megutatni kapsz egy igazolást, hogy természetes elhasználódás és onnatól plakett.

ez is pénzbe van, de nem annyiba mintha végigzongorázom az egészet.

egyébkén egy 1.6os blokk és egy 1.4esen külsőre látszik vmi különbség?

Cserélni kell a főtengelyt is, mert más a lökethossza a két motornak. Már csak az a kérdés, hogy egyforma magasak-e a hengerek, ill. a blokk?

Link to comment
Megosztás:

ugy gondoltam én is B)

am... azt meg kellene nézni, nem megy e össze az 1.4es főtengelyével... egyfajta zsugormotor ;)mint a ladákon régen, 1300as főtengely az 1500 ös be

ha jol emlékszem, na meg bmwken ehet megcsinálni ezt néhány tipuson, mert ott a bmwknek sok olyan moci tipu van ahol magaabok ugyan az csak a lökethoszból adódik a köbcentibeni különbség.

Link to comment
Megosztás:

Még egy gondolat a karbiról.

Az 1,6 fúrás SE nem fog megvalósulni, de elgondolkodtató ábrándozás volt. Úgy olvastam, nincs egészen 2mm differencia a hengerátmérőben a két motor között. A löketben van a nagyobb difi.

Mindegy.

Amúgy csak egy egyszerű kérdést, kérést tettem fel.

Ezzel kapcsolatban nem kaptam segítséget. B) ;) :blush:

Viszont a véleményeket és a jó tanácsokat köszönöm, megfontolandó! :D

Link to comment
Megosztás:

Na megvolt az első hosszab út az úl termosztáttal. 4 kilóméter alatt elérte a 90-fokot. aztán felment 105!! -ig a pirosat elérte a mutató, ekkor gondolom nyitott mert gyorsan lesüllyedt 95-ig, aztán 100-95 között mászkált, végül beállt 92-3 ra. Ez így oké? nem túlzás az a 105-fok? B)

Link to comment
Megosztás:

Most kellene megnézni a tartályban a vizet és utántölteni.

Már öntöttem utánna délután, meg kitekertem az egyvezetékest, ott is folyt már, majd holnap kimegyek megnézem, már sötét van. Csak sokallom azt a 105-fokot. Már a pirosat elérte a mutató. Már ugyvolt félreállok, de aztán nyitott és visszament. B)

Link to comment
Megosztás:

Utángyártott v. gyári termosztátot vettél?

Sajnos tapasztalat, h az u.t. termosztátok, már a dobozból kivéve is sz@rok. És egy hősokk az Opeleknek eléggé beinthet.

Én is autósbolban dolgozom, de a saját Astrámba gyárit vettem. Az a biztos.

Link to comment
Megosztás:

105 nem sok főleg haegy pillaantig volt

legalább ha romlik a termosztátod mint nekm,akkor tovább romolhat B)

nekem eleinte 95 nél csücüslt a mutató, aztán 90 most meg 88...

így volt az elsővel is.

eleinte a kk felé ment ugy 80ra, következő éven már a kék tetejét se hagyta el soha.

Link to comment
Megosztás:

Utángyártott v. gyári termosztátot vettél?

Sajnos tapasztalat, h az u.t. termosztátok, már a dobozból kivéve is sz@rok. És egy hősokk az Opeleknek eléggé beinthet.

Én is autósbolban dolgozom, de a saját Astrámba gyárit vettem. Az a biztos.

Gyárit. Asszem V-vel, vagy W-vel kezdődött a neve.

Lehet, pont most légtelenítette magát a rendszer rendesen, és éppenhogy most esett le a vízszinted..

A kisebb vízmennyiség meg jobban melegszik.

Én nem hinném, hogy befolyásolja a vízmennyiség. Ha jó és tényleg 92-fokon nyit, akkor kell nyitnia egy pohár, meg egy vödör vízben is. Lehet csak nekem furcsa, nyáron vettem a kocsit szar termosztáttal, ez az első tél, hogy jó van benne. Egyszer már cseréltük nyáron, akkor egy darabig megint jó volt. Most van két kiszerelt rossz termosztátom belerakom őket forró vízben összehasonlításképp. Most így utólag a jóval kellett volna összehasonlítani a kiszereltet. De már késő bánat. B)

Link to comment
Megosztás:

Készül a holnapi ebéd! felraktam főni a kiszerelt termosztétjaimat. Amit most kivettem az forrásközelben, gyöngyöző víznél kezdett nyitni, a nyáron kiszerelt meg ki se nyitott. A fene se érti ezt. B)

Gyerekek, nekem szörnyű gyanúm támadt! Ugye a termosztátot nem lehet fordítva beszereln????? ;)

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

Na megvolt az első hosszab út az úl termosztáttal. 4 kilóméter alatt elérte a 90-fokot. aztán felment 105!! -ig a pirosat elérte a mutató, ekkor gondolom nyitott mert gyorsan lesüllyedt 95-ig, aztán 100-95 között mászkált, végül beállt 92-3 ra. Ez így oké? nem túlzás az a 105-fok? B)

Nem nézted meg, mi volt ráírva? Az enyémen az áll: 92 / 107. Nekem is fennakadtak a szemeim egy pillanatra. Amúgy nem Wahler?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.