epk947 Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 SE-hez nem kell légtömegmérő. Egyedi lehetne, de az már nem 1,4 lenne és még csak nem is a legerősebb. :blush: Sok infó van a fejemben és mégtöbb könyvekben, ezalapján én azt mondom ne csináld. Ezeket nem tudom feltenni. A dupla már egész jó, de miért gondolod hogy ami egy 2literes motoron jó volt az jó lesz egy 1,4-re is? B) Hááát igen! Ez olyan mint amikor én 45 éve tuningoltam a pedálos Simsonomat. Az eredetileg 12 mm-es karbi helyett kapott egy 18 mm-es Danuvia karbit, meg egy csomó reszelést a hengerbe. Ettől aztán forgott is rendesen, ment vagy 65-öt, de fogyasztott is 4-5 litert 100-on! Azzal már egy Pannónia is elgurult volna 100-al.... :D Node a tudat, hogy városban alázhattam a Csepeleket! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 ez az elgondolás nem is rossz sztem, hogy ha ki kell venni a bokkot, akkor fel kellene fúrni1.6osra, és akkor ... csak akkora fúrás biztos drágább is... és bőven túlrepülne sztem 1-2 száz ezren az a projekt... maga a gépműhely munakdíja lenne vagy 150. aztán be kell szerezni az 1.6os cuccait, ha szerencséd van ugy 40körül tudsz keríteni blokkot, aztán kábelköteg számítógép. jó az elképzelés, de sok benne a rizikó, pl az hogy olcsón tudj fúratni olcsón keríts hozzá alaktrészeket, meg most a motoszám... megkérdeztem, és ha ki van "rohadva" akkor műszaki előtt elviszed megutatni kapsz egy igazolást, hogy természetes elhasználódás és onnatól plakett. ez is pénzbe van, de nem annyiba mintha végigzongorázom az egészet. egyébkén egy 1.6os blokk és egy 1.4esen külsőre látszik vmi különbség? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 Na kimentem, kitekertem az egyvezetékes vizhőfok jeladót. Nem jött se levegő, se víz. a vízszint 2 centivel a lyuk alatt volt. Fogtam egy fecskendőt, és belenyomattam 3-4 adag deszt vizet a likba. Szépen meg is telt. Csak aztán maradt fél fecsi víz, és nem akartam kinyomatni a földre, gondoltam belenyomatom a rendszerbe. Ahogy letekertem a kupakot elkezdett sugárban ömleni a hűtőfolyadék a jeladó helyén. B) Tök király kétszer annyi kiment mint amennyit betöltöttem. De legalább le lett légtelenítve. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 Na kimentem, kitekertem az egyvezetékes vizhőfok jeladót. Nem jött se levegő, se víz. a vízszint 2 centivel a lyuk alatt volt. Fogtam egy fecskendőt, és belenyomattam 3-4 adag deszt vizet a likba. Szépen meg is telt. Csak aztán maradt fél fecsi víz, és nem akartam kinyomatni a földre, gondoltam belenyomatom a rendszerbe. Ahogy letekertem a kupakot elkezdett sugárban ömleni a hűtőfolyadék a jeladó helyén. B) Tök király kétszer annyi kiment mint amennyit betöltöttem. De legalább le lett légtelenítve. :D Megint előbb járt a kezed, mint az eszed. ;) :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 ez az elgondolás nem is rossz sztem, hogy ha ki kell venni a bokkot, akkor fel kellene fúrni1.6osra, és akkor ... csak akkora fúrás biztos drágább is... és bőven túlrepülne sztem 1-2 száz ezren az a projekt... maga a gépműhely munakdíja lenne vagy 150. aztán be kell szerezni az 1.6os cuccait, ha szerencséd van ugy 40körül tudsz keríteni blokkot, aztán kábelköteg számítógép. jó az elképzelés, de sok benne a rizikó, pl az hogy olcsón tudj fúratni olcsón keríts hozzá alaktrészeket, meg most a motoszám... megkérdeztem, és ha ki van "rohadva" akkor műszaki előtt elviszed megutatni kapsz egy igazolást, hogy természetes elhasználódás és onnatól plakett. ez is pénzbe van, de nem annyiba mintha végigzongorázom az egészet. egyébkén egy 1.6os blokk és egy 1.4esen külsőre látszik vmi különbség? Cserélni kell a főtengelyt is, mert más a lökethossza a két motornak. Már csak az a kérdés, hogy egyforma magasak-e a hengerek, ill. a blokk? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 ugy gondoltam én is B) am... azt meg kellene nézni, nem megy e össze az 1.4es főtengelyével... egyfajta zsugormotor ;)mint a ladákon régen, 1300as főtengely az 1500 ös be ha jol emlékszem, na meg bmwken ehet megcsinálni ezt néhány tipuson, mert ott a bmwknek sok olyan moci tipu van ahol magaabok ugyan az csak a lökethoszból adódik a köbcentibeni különbség. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 Megint előbb járt a kezed, mint az eszed. B) ;) Neeeem, gyorsan járt a kezem, mert ijedtemben beejtettem a kupakot a mocitérbe, és amíg az egyikkel keresgéltem másikkal villámgyorsan befogtam a likat. :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 zotya nem lett volna egyszerűbb betölteni a kiegyenlítőbe? B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 zotya nem lett volna egyszerűbb betölteni a kiegyenlítőbe? :blush: Ezen van a hangsúly, egyszerűbb lett volna. B) Hiába no saját kárán tanul, aki nem kérdez. Néma gyereknek meg az anyja pi@sáját. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 az a karbis elgondolás meg az 1.6-ra fúrás így hasraütésből jó, aztán utánajár az ember, és máris csak nevet egyet rajta magában B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 Olyan szépen leforgott most a fehér 6500-6700-ig. ;) Nyoma sem volt annak a rezonanciának amit általában érzek 6 felett. A gyári táblák meg ugye 6-ig vannak, és anno a programot hasonló hőmérsékleten írták mint most van. Most logikusnak érzem, hogy nem tökéletes. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Moped Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 Még egy gondolat a karbiról. Az 1,6 fúrás SE nem fog megvalósulni, de elgondolkodtató ábrándozás volt. Úgy olvastam, nincs egészen 2mm differencia a hengerátmérőben a két motor között. A löketben van a nagyobb difi. Mindegy. Amúgy csak egy egyszerű kérdést, kérést tettem fel. Ezzel kapcsolatban nem kaptam segítséget. B) ;) :blush: Viszont a véleményeket és a jó tanácsokat köszönöm, megfontolandó! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 Na megvolt az első hosszab út az úl termosztáttal. 4 kilóméter alatt elérte a 90-fokot. aztán felment 105!! -ig a pirosat elérte a mutató, ekkor gondolom nyitott mert gyorsan lesüllyedt 95-ig, aztán 100-95 között mászkált, végül beállt 92-3 ra. Ez így oké? nem túlzás az a 105-fok? B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 Most kellene megnézni a tartályban a vizet és utántölteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 Most kellene megnézni a tartályban a vizet és utántölteni. Már öntöttem utánna délután, meg kitekertem az egyvezetékest, ott is folyt már, majd holnap kimegyek megnézem, már sötét van. Csak sokallom azt a 105-fokot. Már a pirosat elérte a mutató. Már ugyvolt félreállok, de aztán nyitott és visszament. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Moped Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 Utángyártott v. gyári termosztátot vettél? Sajnos tapasztalat, h az u.t. termosztátok, már a dobozból kivéve is sz@rok. És egy hősokk az Opeleknek eléggé beinthet. Én is autósbolban dolgozom, de a saját Astrámba gyárit vettem. Az a biztos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 Lehet, pont most légtelenítette magát a rendszer rendesen, és éppenhogy most esett le a vízszinted.. A kisebb vízmennyiség meg jobban melegszik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 105 nem sok főleg haegy pillaantig volt legalább ha romlik a termosztátod mint nekm,akkor tovább romolhat B) nekem eleinte 95 nél csücüslt a mutató, aztán 90 most meg 88... így volt az elsővel is. eleinte a kk felé ment ugy 80ra, következő éven már a kék tetejét se hagyta el soha. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 Utángyártott v. gyári termosztátot vettél? Sajnos tapasztalat, h az u.t. termosztátok, már a dobozból kivéve is sz@rok. És egy hősokk az Opeleknek eléggé beinthet. Én is autósbolban dolgozom, de a saját Astrámba gyárit vettem. Az a biztos. Gyárit. Asszem V-vel, vagy W-vel kezdődött a neve. Lehet, pont most légtelenítette magát a rendszer rendesen, és éppenhogy most esett le a vízszinted.. A kisebb vízmennyiség meg jobban melegszik. Én nem hinném, hogy befolyásolja a vízmennyiség. Ha jó és tényleg 92-fokon nyit, akkor kell nyitnia egy pohár, meg egy vödör vízben is. Lehet csak nekem furcsa, nyáron vettem a kocsit szar termosztáttal, ez az első tél, hogy jó van benne. Egyszer már cseréltük nyáron, akkor egy darabig megint jó volt. Most van két kiszerelt rossz termosztátom belerakom őket forró vízben összehasonlításképp. Most így utólag a jóval kellett volna összehasonlítani a kiszereltet. De már késő bánat. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 Nekem a hőfokmutatóm az hosszú úton soha nem megy el 90ig...felébe megáll...városba ott felmászhat...utána picivel beindul a venti aztán vissza hűtti. Már volt minden cserélve, mindent bemértek...és hát ez van... Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 Nekem a hőfokmutatóm az hosszú úton soha nem megy el 90ig...felébe megáll...városba ott felmászhat...utána picivel beindul a venti aztán vissza hűtti. Már volt minden cserélve, mindent bemértek...és hát ez van... nekem is így van sajnos Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 (edited) Készül a holnapi ebéd! felraktam főni a kiszerelt termosztétjaimat. Amit most kivettem az forrásközelben, gyöngyöző víznél kezdett nyitni, a nyáron kiszerelt meg ki se nyitott. A fene se érti ezt. B) Gyerekek, nekem szörnyű gyanúm támadt! Ugye a termosztátot nem lehet fordítva beszereln????? ;) Módosítva Január17, 2009 : zotya975 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thuby Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 Na megvolt az első hosszab út az úl termosztáttal. 4 kilóméter alatt elérte a 90-fokot. aztán felment 105!! -ig a pirosat elérte a mutató, ekkor gondolom nyitott mert gyorsan lesüllyedt 95-ig, aztán 100-95 között mászkált, végül beállt 92-3 ra. Ez így oké? nem túlzás az a 105-fok? B) Nem nézted meg, mi volt ráírva? Az enyémen az áll: 92 / 107. Nekem is fennakadtak a szemeim egy pillanatra. Amúgy nem Wahler? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thuby Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 Gyerekek, nekem szörnyű gyanúm támadt! Ugye a termosztátot nem lehet fordítva beszereln????? B) Kizártnak tartom :blush: Holnap már nekem is bekerül, ha minden jól megy ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január17, 2009 Megoszt Elküldve Január17, 2009 nemtudod berakni fordítva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts