Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

az ugy jó ha 97ig megy fel

nekem majdnem 100nál kapcsol a venti

de akkor van aztán jó fűtés

stabilizálódni látszik ujra az enyém is, mert msot hiába ment fűtés fuon 3massal ugy is megmaradt 90 alatt kicsivel, így mé egy darabig megmarad, és lassan jön a melgebb idő is B)

Nálam úgy 97nél kapcsol kb. Utána még egy picit feljebb kúszik, aztán lemegy 95 alá és kikapcsol. Ha jól tudom, nekem 104 fokon kezdenek el pörögni a ventik teljes sebességgel, addig csak 6-6V-on, sörbakötve.

Link to comment
Megosztás:

Tőle kitelhet, már csak unaloműzésből is... :lol: :) :blush: :D

Nekem a venti be se kapcsolt, 97-nél a termosztát nyitott. B)

Nagyon jó az úgy! A lényeg, hogy ne zavard addig míg indítás után legelsőnek ki nem nyit. Nekem a Wartburgé volt ilyen, felment pirosba majd szépen visszaesett és beállt az alsó zöldbe, tökéletes fűtése volt és a motort sem főzte. Amúgy meg a hőgombának is át kéne melegednie ahhoz, hogy kapcsoljon és mivel a hűtő az azért hűtő, hogy hűtsön is... :P ;)

De ha nagyon zavar akkor megnézem, hogy az enyémbe miféle fajta van (gyártója) és legközelebb olyant veszel. Az alig megy túl az üzemin jelenlegi klímában, 95-ig felmegy aztán visszaesik 93-93 közé.

Link to comment
Megosztás:

Zotya, jó az úgy ahogy van, az enyém is úgy nyit. Az 14NZ-t pedig lehet légteleníteni. Kiveszed a hőgombát (egyvezetékes), és amikor már buborék mentesen jön a folyadék, visszarakod. Persze egy kevés levegő még így is marad benne, de azt kidolgozza, mikor nyit a termosztát.

Link to comment
Megosztás:

Zotya, jó az úgy ahogy van, az enyém is úgy nyit. Az 14NZ-t pedig lehet légteleníteni. Kiveszed a hőgombát (egyvezetékes), és amikor már buborék mentesen jön a folyadék, visszarakod. Persze egy kevés levegő még így is marad benne, de azt kidolgozza, mikor nyit a termosztát.

Tudtam, hogy vmit ki kell tekernem, csak én a másik oldalon keresgéltem. Hülye vagyok, este megkérdezhettem volna Zoknibáb cartárstól. B)

Link to comment
Megosztás:

minek légtelenteni, ha kidolgozza?

menni kell egy kört, és annyi.

Hát nem tudom, én nem vettem észre, hogy csökkent volna a szint, amióta feltöltöttem a kiegyenlítőt. Biztos hogy HF-tetejéíg feltölti magától a vizet? Én azért kimegyek, és kitekerem a gombát. Ha már nem lesz -5 fok. B)

Link to comment
Megosztás:

Rövid kérdésem volna.

Van vkinek, tapasztalata, vagy esetleg képe központi befecskendezéses /c14nz/ Astráról amire karburátort szereltek?

Eddig egy szolnoki rally csapat oldalán találtam 2 képet, csak nem a eleg áttekinthetőbb.

Az elképzelés meg van, csak a kivitelezési megoldások érdekelnének.

Pl szívócsok kialakítás, elfér-e a generátor...

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Rövid kérdésem volna.

Van vkinek, tapasztalata, vagy esetleg képe központi befecskendezéses /c14nz/ Astráról amire karburátort szereltek?

Eddig egy szolnoki rally csapat oldalán találtam 2 képet, csak nem a eleg áttekinthetőbb.

Az elképzelés meg van, csak a kivitelezési megoldások érdekelnének.

Pl szívócsok kialakítás, elfér-e a generátor...

Előre is köszönöm.

A karburátor az injektorhoz képest technolgiai visszalépés nem ? Miért akarod, teljesítménynövelés?

Link to comment
Megosztás:

Igen.

Nem akarom megváltani a világot, csak legyen kicsit rugalmasabb az autó.

Érzelmek, na meg anyagi korlátok miatt autót cserélni nem fogok.

Már végig zongoráztam magamban az SE hengerfejet, a fúrást+1,6SE fejet...

A karbit tartom a legegyszerűbbnek és a legkönnyebben visszaalakíthatónak, ha arra kerülne a sor.

Link to comment
Megosztás:

Igen.

Nem akarom megváltani a világot, csak legyen kicsit rugalmasabb az autó.

Érzelmek, na meg anyagi korlátok miatt autót cserélni nem fogok.

Már végig zongoráztam magamban az SE hengerfejet, a fúrást+1,6SE fejet...

A karbit tartom a legegyszerűbbnek és a legkönnyebben visszaalakíthatónak, ha arra kerülne a sor.

És az SE miért nem jó?

Sima egytorkú karbi lenne?

Link to comment
Megosztás:

Igen.

Nem akarom megváltani a világot, csak legyen kicsit rugalmasabb az autó.

Érzelmek, na meg anyagi korlátok miatt autót cserélni nem fogok.

Már végig zongoráztam magamban az SE hengerfejet, a fúrást+1,6SE fejet...

A karbit tartom a legegyszerűbbnek és a legkönnyebben visszaalakíthatónak, ha arra kerülne a sor.

Hát szerintem az SE-sítés már kitaposott ösvény, sokaknak bevált, és a 60-paci helyett kapásból 82-lesz. Ez kb 30% növekedés. És nem kell semmit alakítani, gyári alkatrészek, minden passzol.Szerintem. B)

Link to comment
Megosztás:

Nagyon jó lenne az SE, csak macerás.

A karbit csak jól kell tudni beállítani és dinamikusabb lesz az autó /csak gazdaságtalanabb/.

Kell egy kialakított szívócsonk rá a karbi meg egy-két apróság. Nem kell az elektronikával bajlódni...

És ha vissza akarom alakítani, akkor a komplett csonk cserével minden az eredeti lesz. /pl műszaki, zöldkártya /igaz az SEnél ez nem befolyásoló tényező.//

Na mindegy, én az egyszerűsége miatt akarom inkább a karburátort.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon jó lenne az SE, csak macerás.

A karbit csak jól kell tudni beállítani és dinamikusabb lesz az autó /csak gazdaságtalanabb/.

Kell egy kialakított szívócsonk rá a karbi meg egy-két apróság. Nem kell az elektronikával bajlódni...

És ha vissza akarom alakítani, akkor a komplett csonk cserével minden az eredeti lesz. /pl műszaki, zöldkártya /igaz az SEnél ez nem befolyásoló tényező.//

Na mindegy, én az egyszerűsége miatt akarom inkább a karburátort.

Ez így jól hangzik csak nem így van. B)

Hogy az SE-t miért találod macerásnak azt nem tudom. Mert be kell húzni egy kábelköteget? Elektronikával itt sem kell bajlódni.

Járulékos próblémákkal mit kezdesz?

Teszem azt ha rövidtávon kinyírod a kat-od? A lambda miatt és talán más miatt is állandóan hibakódokat fog dobálni. Fogyasztás ahogy szavaidból kiveszem nem nagyon érdekel, de én biztos nem áldoznék litereket pár lóerőre.

Egy egytorkú karbival amúgysem biztos hogy tudsz teljesítményt növelni, még ha jól is van beállítva. Nekem a kialakított szívócsonk beszerzése sokkal macerásabbnak tűnik az egész SE projektnél.

Link to comment
Megosztás:

Hát nemtom.

Vhogy az egyszerűbb megoldások embere vagyok. Helyzet jeladó, meg légtömegmérő... ez nem az én világom.

Majd meglátjuk.

Már sok mindent terveztem, de túl sok nem valósult meg. A legszebb az volt, h hengerfejes volt a kocsi és a blokkot is kellett volna köszörülni. Elvileg az 1,6 és 1,4 között átmérőben van jelentősebb különbség. Ha már ki kellett volna venni a motort, fel let volna fúrva 1,6ra. 1,6-os hajtókar, dugó, 1,6SE hengerfej. És maradt volna a gyári motorszám. Na az egyedi lett volna.

C14NZ 100LE

De ha esetleg van infód a karbiról, azért tedd fel ;) :blush: :D

Amúgy egy dupla Dellorto van kéznél. Egy 2L-es Alfettán volt.

De még minden csak ábránd. B)

Link to comment
Megosztás:

Ez így jól hangzik csak nem így van. B)

Hogy az SE-t miért találod macerásnak azt nem tudom. Mert be kell húzni egy kábelköteget? Elektronikával itt sem kell bajlódni.

Járulékos próblémákkal mit kezdesz?

Teszem azt ha rövidtávon kinyírod a kat-od? A lambda miatt és talán más miatt is állandóan hibakódokat fog dobálni. Fogyasztás ahogy szavaidból kiveszem nem nagyon érdekel, de én biztos nem áldoznék litereket pár lóerőre.

Egy egytorkú karbival amúgysem biztos hogy tudsz teljesítményt növelni, még ha jól is van beállítva. Nekem a kialakított szívócsonk beszerzése sokkal macerásabbnak tűnik az egész SE projektnél.

Én annyira nem vágom még a témát, de a multkor kotorásztam az injektor környékén, és megy oda egy-két kábel, csati. Magához az injektorra is, meg az alapjárati, meg asszem volt vmi a pillangó szelep tengelyén is. Gondolom ezek a karbira nem mennek rá. Csak simán le lehet őket húzni gond nélkül? És az üzemanyag szálítás? A karburátornál is van oda-vissza vezető cső?

Link to comment
Megosztás:

Természetesen ott is van oda-vissza üa.

Amúgy az NZben pont az a jó, h annyira nincs túl bonyolítva az elektronika.

Gondolj a gázosításra. Betesznek a központi alá egy reduktort. Olyan mint egy karbi. "Folyik" be rajt a gáz és nem befolyásolja az gyújtást.

Most lépnem kell. Délután benézek.

Link to comment
Megosztás:

Hát nemtom.

Vhogy az egyszerűbb megoldások embere vagyok. Helyzet jeladó, meg légtömegmérő... ez nem az én világom.

Majd meglátjuk.

Már sok mindent terveztem, de túl sok nem valósult meg. A legszebb az volt, h hengerfejes volt a kocsi és a blokkot is kellett volna köszörülni. Elvileg az 1,6 és 1,4 között átmérőben van jelentősebb különbség. Ha már ki kellett volna venni a motort, fel let volna fúrva 1,6ra. 1,6-os hajtókar, dugó, 1,6SE hengerfej. És maradt volna a gyári motorszám. Na az egyedi lett volna.

C14NZ 100LE

De ha esetleg van infód a karbiról, azért tedd fel :D :lol: :)

Amúgy egy dupla Dellorto van kéznél. Egy 2L-es Alfettán volt.

De még minden csak ábránd. ;)

SE-hez nem kell légtömegmérő.

Egyedi lehetne, de az már nem 1,4 lenne és még csak nem is a legerősebb. :blush:

Sok infó van a fejemben és mégtöbb könyvekben, ezalapján én azt mondom ne csináld. Ezeket nem tudom feltenni.

A dupla már egész jó, de miért gondolod hogy ami egy 2literes motoron jó volt az jó lesz egy 1,4-re is? B)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.