Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Haverom jött ma egy kis problémával...

Szóval senkinek semmi ötlete? B)

Elküldve
Na, látom ragadt rád a koszon kívül más is. :D

Ja már úgy volt hívlak, amikor csörömpölt, de aztán rájöttem mi az. :blush: De én nem tudtam vmiért kiakasztani a feszítőt, nem tom miért. B)

Szóval senkinek semmi ötlete? ;)

Ha karburátoros, akkor lehet állítani az alapjáraton. Ha meg alapjárati motoros akkor azt kéne megnézni.

Elküldve
Ja már úgy volt hívlak, amikor csörömpölt, de aztán rájöttem mi az. :D De én nem tudtam vmiért kiakasztani a feszítőt, nem tom miért. B)

Ha karburátoros, akkor lehet állítani az alapjáraton. Ha meg alapjárati motoros akkor azt kéne megnézni.

Mert még nem ragadt elég. ;) :blush:

Elküldve
Mert még nem ragadt elég. ;) :blush:

Lehet. Óvatosan lehúztam a szíjat a tárcsával oldalra, két csipesszel megfogattam a szíjat a burkolathoz, hogy ne mozduljon el, és levettem alóla a tárcsát. Előtte összejelöltem a szíjat a tárcsákkal lent és fent is. Meg persze utánna átforgattam, megnéztem a jeleket is. El tudtam annyira hajtani az egészet oldalra, hogy kifért a termosztát. Kicsit aggódok, eléggé meghúztam-e a csavarokat a fő,- és vezérmű tengelyen. B) Csak nem lazulnak le.

Elküldve
Lehet. Óvatosan lehúztam a szíjat a tárcsával oldalra, két csipesszel megfogattam a szíjat a burkolathoz, hogy ne mozduljon el, és levettem alóla a tárcsát. Előtte összejelöltem a szíjat a tárcsákkal lent és fent is. Meg persze utánna átforgattam, megnéztem a jeleket is. El tudtam annyira hajtani az egészet oldalra, hogy kifért a termosztát. Kicsit aggódok, eléggé meghúztam-e a csavarokat a fő,- és vezérmű tengelyen. ;) Csak nem lazulnak le.

Ha kilazulnak, észreveszed. B) :blush:

Elküldve
nem is kelett volna leszdned a főtengely tárcsáit, ha le se vetted a szíjat.

én is ugy csináltam, és így fogom most is.

A főtengelyről a vezérműszíjtárcsát nem is vettem le, csak az ékszíjtárcsát, mert először ki akartam akasztani a feszítőt, és az alsó-kölső burkolat útban volt. Te nem lazítottad fel a szíjat?

Elküldve
nem

de ha elolvastad volna a honalpomon a karcsival közös projeket ott íram is ;)

Olvastam, az alapján mertem nekiálni egyedül. B) Csak először nem mertem lehúzni a vez.szíjat csak úgy simán oldalra, nem tudtam mennyire van feszítve, féltem hogy nem fog visszamenni. :blush:

Elküldve
Olvastam, az alapján mertem nekiálni egyedül. B) Csak először nem mertem lehúzni a vez.szíjat csak úgy simán oldalra, nem tudtam mennyire van feszítve, féltem hogy nem fog visszamenni. ;)

visszamegy simán

hideg mocinál ben feszül úgy a szíj mint melegen

melegen feszesebb a szíj, ezért nem kell nagyon feszesre állítani se.

Elküldve
visszamegy simán

hideg mocinál ben feszül úgy a szíj mint melegen

melegen feszesebb a szíj, ezért nem kell nagyon feszesre állítani se.

És te hogyan tartottál ellen a vez.tengely csavarnak? Én csavarhúzóval akasztottam meg a tárcsát az egyik alsó-burkolat csavarhoz. A javítási kézikönyv szerint le kell venni a szelepfedelet, középen van a tengelyen bemarás kulcsnak.

Elküldve

ha ügyes vagy akkor megütöd a kulcsot és le is lazul

egyébként igen be kell támasztani egy masszív helyre vagy van olyan kulcs is ami egy nagy flex kulcsnak néz ki azt be lehet rakni a vezkerék lyukaiba.

Elküldve
Egyébként a Google mint név ismerős? :D B)

Persze de semmi értelmes nem olt az ecoflex-ről :lol: azért is biztos helyről érdeklődtem B-tervként ;) de azért köszi :blush:

Elküldve
ha ügyes vagy akkor megütöd a kulcsot és le is lazul

egyébként igen be kell támasztani egy masszív helyre vagy van olyan kulcs is ami egy nagy flex kulcsnak néz ki azt be lehet rakni a vezkerék lyukaiba.

Ez nem is rossz ötlet, készíteni egy karmos kulcsot ellentartani a vez.szíjtárcsához.

Elküldve
vezérmű kerék

Ja persze, kösz. :blush: Most jöttem a Pezoból, faca az új termosztát, löki a meleget percek alatt, csak a műszer szerint 97-foknál nyit nem 92-nél. Pedig a termosztáton 92-volt. Most akkor a műszerem csal, vagy az új termosztát kuka? A ventinek nem kellett volna már bekapcsolni ilyenkor? ;) Azt nem is néztem, kellett volna vhol légtelenítenem? Már nem emléksze a Karcsival csinálltunk-e vele vmit, vagy kidolgozza a rendszerből a levegőt. Most meg elfelejtettem megkérdezni tőle. B)

Elküldve
Ja persze, kösz. :blush: Most jöttem a Pezoból, faca az új termosztát, löki a meleget percek alatt, csak a műszer szerint 97-foknál nyit nem 92-nél. Pedig a termosztáton 92-volt. Most akkor a műszerem csal, vagy az új termosztát kuka? A ventinek nem kellett volna már bekapcsolni ilyenkor? ;) Azt nem is néztem, kellett volna vhol légtelenítenem? Már nem emléksze a Karcsival csinálltunk-e vele vmit, vagy kidolgozza a rendszerből a levegőt. Most meg elfelejtettem megkérdezni tőle. B)

Szia zotya!

A gyári könyvben le van írva, hogy beszerelés után emelt fordulaton (3000f/p) egy helyben megjáratni amig ki nem nyit a termosztát és utána kis idővel a hiányzó vizmennyiséget potolni a kiegyenlítő tartályba. A légtelenítést autómatikusan végzi amikor melegszik és kinyit! ezért is hiáyzik a víz, mert kinyomja a rendszer a levegőt!

Üdv:BB

Elküldve
Ja persze, kösz. :D Most jöttem a Pezoból, faca az új termosztát, löki a meleget percek alatt, csak a műszer szerint 97-foknál nyit nem 92-nél. Pedig a termosztáton 92-volt. Most akkor a műszerem csal, vagy az új termosztát kuka? A ventinek nem kellett volna már bekapcsolni ilyenkor? ;) Azt nem is néztem, kellett volna vhol légtelenítenem? Már nem emléksze a Karcsival csinálltunk-e vele vmit, vagy kidolgozza a rendszerből a levegőt. Most meg elfelejtettem megkérdezni tőle. B)

Úgy tudom, hogy automatikusan légtelenít vagy mittom. :blush:

Azt is úgy tudom, hogy ha a hűtőben emelkedik meg a hőfok, akkor indul csak be a venti. A hűtőn található hőgomba kapcsol, nem pedig az érzékelő alapján.

Elküldve
Szia zotya!

A gyári könyvben le van írva, hogy beszerelés után emelt fordulaton (3000f/p) egy helyben megjáratni amig ki nem nyit a termosztát és utána kis idővel a hiányzó vizmennyiséget potolni a kiegyenlítő tartályba. A légtelenítést autómatikusan végzi amikor melegszik és kinyit! ezért is hiáyzik a víz, mert kinyomja a rendszer a levegőt!

Üdv:BB

Amikor összeraktam, akkor elindítottam a motort és megvártam amíg nyit a termosztát, akkor 92-nél nyitott pontosan. A hiányzó vizet pótoltam. Most viszont felment 95-re, amikor hazaértem hagytam járni megnéztem a hűtőt még hideg volt. Kicsit vártam, és 97 körül kezdett forrósodni. Ezért gondoltam, hogy levegős a rendszer , és hibás adatot mér a hőm.jeladóm.

Elküldve

az ugy jó ha 97ig megy fel

nekem majdnem 100nál kapcsol a venti

de akkor van aztán jó fűtés

stabilizálódni látszik ujra az enyém is, mert msot hiába ment fűtés fuon 3massal ugy is megmaradt 90 alatt kicsivel, így mé egy darabig megmarad, és lassan jön a melgebb idő is B)

Elküldve
az ugy jó ha 97ig megy fel

nekem majdnem 100nál kapcsol a venti

de akkor van aztán jó fűtés

stabilizálódni látszik ujra az enyém is, mert msot hiába ment fűtés fuon 3massal ugy is megmaradt 90 alatt kicsivel, így mé egy darabig megmarad, és lassan jön a melgebb idő is ;)

Nekem a venti be se kapcsolt, 97-nél a termosztát nyitott. B)

Elküldve
Sziasztok. Nekem a tapasztalataim azt mondják, hogy nem feltétlen kell hinni 100%-os an annak a műszernek.

Az csak egy műszer.... Lásd a Km óráét. az is csal.

Jó-jó, de amikor összeraktam délután még pontosan mért, este meg csal 5-fokot?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.