Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nos. Ha jól informálódtam gúgli által, akkor ez nem klímáshoz és szervóshoz jó. De nekem van szervó és klíma is. (hosszbordás szíjról van szó)

Szerk: hja és későn jutott eszembe megnézni milyen van nekem. Ahhoz hogy megtudjam, gondolom le kell operálnom, ügye?

Az biztos,hogy szervóshoz jó mert nekem a megboldogult F astrámon is ilyen volt ami szervós volt a drága,hogy a klímáshoz jó-e azt nem tudom.Azért mert a szervós motorokon hosszbordás szíj van,míg a sima motorokon csak sima ékszíj.Az én volt F-em 1.6-os 8 szelepes volt,ami 92-be készült,a volt drágaságom. B)

Link to comment
Megosztás:

Az biztos,hogy szervóshoz jó mert nekem a megboldogult F astrámon is ilyen volt ami szervós volt a drága,hogy a klímáshoz jó-e azt nem tudom.Azért mert a szervós motorokon hosszbordás szíj van,míg a sima motorokon csak sima ékszíj.Az én volt F-em 1.6-os 8 szelepes volt,ami 92-be készült,a volt drágaságom. B)

Ha klíma is van, akkor 1795 hosszúságú kell, tehát nem jó hozzá.

Mi történt az autóval?

Link to comment
Megosztás:

Tegnap megejtettem a hf tömités cserét, meg a szelepszártömitések cseréjét. A hf tömitésnél picit könnyezett a víz vagy az olaj. és nem a tömités volt szét, hanem a két utolsó csavar a gyujtásrésznél nem volt rendesen lehúzva. Kicseréltük a a hf, a szívósor a kipufogó sortömités, a szelepszár szimeringeket. Összeraktuk, és mintha a motor sokkal jobb lenne. Jobban felpörög, és mintha nagyobb erő lenne benne. Eleinte szokni kellett, mert mindig megkapart. Most élmény vele közlekedni.

Link to comment
Megosztás:

Ha klíma is van, akkor 1795 hosszúságú kell, tehát nem jó hozzá.

Mi történt az autóval?

Sajnos fájó szívvel megváltak útjaink B) szeptemberben lecseréltem egy classic II re :blush: Most ő az új kedvencem, ;) de a régit megőrzöm emlékeimben, eredeti német volt még szegénykém.Az asszony meg is siratta amikor elvitték.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap megejtettem a hf tömités cserét, meg a szelepszártömitések cseréjét. A hf tömitésnél picit könnyezett a víz vagy az olaj. és nem a tömités volt szét, hanem a két utolsó csavar a gyujtásrésznél nem volt rendesen lehúzva. Kicseréltük a a hf, a szívósor a kipufogó sortömités, a szelepszár szimeringeket. Összeraktuk, és mintha a motor sokkal jobb lenne. Jobban felpörög, és mintha nagyobb erő lenne benne. Eleinte szokni kellett, mert mindig megkapart. Most élmény vele közlekedni.

A hf felújítás után én is erősebbnek éreztem a motort. Biztos, hogy jót tett neki. B)

Link to comment
Megosztás:

még szép hogy jót tesz neki nagy részt ott megy el az erő, ha vmi nem okés, főleg, ha nincs lehúzva rendesen a csavar...

grat hozzá, gondolom nem 10 perces meló volt B)

Reggel 9-kor kezdtük, és este 6 ra lettünk kész! És mosta motor egyenletesen is jár, mert eddig egy picit ingadozott az alapjárat.

Link to comment
Megosztás:

Na, holnap én is előkeresem hogy nekem milyen alkatrészeket raktak vezérléscserekor. Mindenesetre kb.28000Ft volt akkori(2007 ősz) árfolyamon számolva.

Igaz kicsit megkésve, de közzéteszem hogy nekem mi lett beszerelve. Kiváncsian várom a véleményeket, tapasztalatokat.

Szij - GoodYear

Termosztat - Vernet (gondolom még a gyári volt benne mert mintha a gyártás dátuma is rajta lenne - 06.97, jól birta!)

Feszitő. - Ina

Vizpumpa - Airtex

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Találtam katalizátort:

-36cm hosszú,10cm vastag, 16cm széles (lapos kivitel)

-33cm hosszú,13cm átmérőjű henger

a csőcsatlakozó 50mm-es mindkettőnek. Melyik passzol az én gépemre?

Szertinem a te kipufod vagy 40-es vagy 45-ös. Nem tudom az 50-et hogy lehet jól feloperálni. Ebből következően úgy gondolom hogy ezek univerzálisak, tehát ha ezek közül választasz akkor azt tedd fel amelyik könnyebben elfér. Bár nagy különbség nincs a méretekben.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap megejtettem a hf tömités cserét, meg a szelepszártömitések cseréjét. A hf tömitésnél picit könnyezett a víz vagy az olaj. és nem a tömités volt szét, hanem a két utolsó csavar a gyujtásrésznél nem volt rendesen lehúzva. Kicseréltük a a hf, a szívósor a kipufogó sortömités, a szelepszár szimeringeket. Összeraktuk, és mintha a motor sokkal jobb lenne. Jobban felpörög, és mintha nagyobb erő lenne benne. Eleinte szokni kellett, mert mindig megkapart. Most élmény vele közlekedni.

Gondolom nem lett sem síkolás, sem csavarcsere. Drukkolunk. B)

Link to comment
Megosztás:

A venti 96-nál kapcsol rendesen, csak a -12ben nem ment fel odáig a víz ha egyhelyben álltam, de most sikerült lemérni, vagy is tesztelni! Akkor ezek szerint a termosztát a kuka!

Nem biztos... nézd meg hogy melegszik-e hidegindítás után a hűtőhöz menő cső...

Lehet hogy csak a fűtésed veszi le a hőt ennyire a motorról, kicsi motornál ez sajnos ilyen B)

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos... nézd meg hogy melegszik-e hidegindítás után a hűtőhöz menő cső...

Lehet hogy csak a fűtésed veszi le a hőt ennyire a motorról, kicsi motornál ez sajnos ilyen B)

Ez igaz, fűtés nélkül nekem beáll pontosan 92 fokra a vízhőmérséklet, de ha a fűtést rányomom, leesik 88 körülre is.

Link to comment
Megosztás:

akkor lehet hogy nagy hideg miatti fűtésért esik vissza nekem is 95ről 90re?

Ezt könnyen ki lehet próbálni. Hogy is műkszik, ha melegre tekerem a fűtésszabályzót egy csapot nyitok ki amivel a radiátorba engedem a meleg vizet? Ehhez a részhez még nem fértem hozzá. Én úgy gondoltam, hogy a radiátorba államdóan megy a víz, a tekerővel csak azt állítom be, hogy rajta keresztül, vagy azt kikerülve fújja be a levegőt.

Link to comment
Megosztás:

Ezt könnyen ki lehet próbálni. Hogy is műkszik, ha melegre tekerem a fűtésszabályzót egy csapot nyitok ki amivel a radiátorba engedem a meleg vizet? Ehhez a részhez még nem fértem hozzá. Én úgy gondoltam, hogy a radiátorba államdóan megy a víz, a tekerővel csak azt állítom be, hogy rajta keresztül, vagy azt kikerülve fújja be a levegőt.

Nincs csap, ez nem zsiguli. B)

Link to comment
Megosztás:

a víz állandóan benne van, és ha elfordítod a hőfok szabályzót, akkor meleget enged bele, forogni kezd benne a víz, a blokbol. szerintem legalábbis.

A radiátorba állandóan megy a melegvíz, a tekerővel egy csappantyút állitasz, hogy a lamellákon keresztül, vagy azt kikerülve jöjjön be az utastérbe a levegő, most néztem meg a kézikönyben. Tehát ha pörgeted a fűtőmotort akkor végülis hűtöd a vizet, később nyit ki a termosztát

Link to comment
Megosztás:

ahha

na erre gondoltam végülis...

a zsigulis rendszer ennyiből jobb volt, mert elzárhttad a fűtés csapot, és akkor még azt a vizet semelegítewtte, hanem csak a blokban.

;)

Aztán a sok tekergetéstől el kezdett csöpögni a csap, majd később folyni. (volt zsigulim B) )

Link to comment
Megosztás:

És vehettél egy új csapot jó pénzért... B) Wartburg ugyanaz a szitu. :blush:

a zsigulis rendszer ennyiből jobb volt, mert elzárhattad a fűtés csapot, és akkor még azt a vizet se melegítette, hanem csak a blokkban.

Nem volt az olyan jó -könnyebben kiült benne a retek mikor megszűnt a vízáramlás, max annyiból, hogy iszonyat meleget tudott csinálni. ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.