Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

hát simán büntetik ha pörgeted a kereket, rongálod az aszfaltot, mivel képes kiolvadni, de ha nem hiszed állj egy rendőr autó mellé, és csak indulj el ugy hogy egy izmosat kaparsz, már csak azért is megbüntet, mert jólérezted magad :rolleyes:

tapasztalat :)

nmtudom, de amerre eddig jártam országon belül, csak ezen a részen volt a legsűrűbben lakott terület, és suliban semmi ilyesmit nem tanultunk, de nem is tanították :)

nekünk nem

:)

Link to comment
Megosztás:

Hello, először is kellemes ünnepekt mindenkinek !

Aztán, vki megtudja nekem mondani hogy mi a különbség a C18XE és C18XEL motor között. ( nekem 96' C18XEL ecotec van 3 ajtós bódéba ) csak mert még eddig csak C18XE-vel találkoztam és az is 5 ajtósba.

előre is kössz

Link to comment
Megosztás:

Hello, először is kellemes ünnepekt mindenkinek !

Aztán, vki megtudja nekem mondani hogy mi a különbség a C18XE és C18XEL motor között. ( nekem 96' C18XEL ecotec van 3 ajtós bódéba ) csak mert még eddig csak C18XE-vel találkoztam és az is 5 ajtósba.

előre is kössz

Hali.

Annyit tudok hogy az XE 125 le, az XEL 115.

Link to comment
Megosztás:

Vagy amíg el nem füstöl a gumi! :)

Most voltunk a szülőknél családlátogatáson, kicsit meggyötörtem olyat játszottam, hogy elfelejtettem a 4-et, aztán meg a 3-at is. :) 1-40, 2-80, aztán 5-dik. De az óra szerint még nem tartok ott, hogy rángatni kezdjen, addig van még kb. 50 km-em, szóval nem tudom hatásos-e a tisztító, meg a pörgetés. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Most voltunk a szülőknél családlátogatáson, kicsit meggyötörtem olyat játszottam, hogy elfelejtettem a 4-et, aztán meg a 3-at is. :) 1-40, 2-80, aztán 5-dik. De az óra szerint még nem tartok ott, hogy rángatni kezdjen, addig van még kb. 50 km-em, szóval nem tudom hatásos-e a tisztító, meg a pörgetés. :rolleyes:

Menj gyorsan egy 50 km. es karikát, és megtudod:) :)

Link to comment
Megosztás:

hát simán büntetik ha pörgeted a kereket, rongálod az aszfaltot, mivel képes kiolvadni, de ha nem hiszed állj egy rendőr autó mellé, és csak indulj el ugy hogy egy izmosat kaparsz, már csak azért is megbüntet, mert jólérezted magad :)

tapasztalat :)

Én csináltam már, és csak annyit mondott hogy kíméljem az autót! Ja, hogy az a rendőr volt osztálytársam, és egy faluba nőttünk fel az már más tészta. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

hát nekem nem beszélt semmi kímélésről, bár nem volt oszt társam se, csak mérgesen nézett, és mivel tudta hogy nem tud semmit se csinálni, mert se bemérni nem mért, se tanu nem volt arra hogy gyorsan mentem volna, és látta a vidámságomból, hogy ezzel tisztában is vagyok, ejnye bejnye aztán viszont látásra :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

hát nekem nem beszélt semmi kímélésről, bár nem volt oszt társam se, csak mérgesen nézett, és mivel tudta hogy nem tud semmit se csinálni, mert se bemérni nem mért, se tanu nem volt arra hogy gyorsan mentem volna, és látta a vidámságomból, hogy ezzel tisztában is vagyok, ejnye bejnye aztán viszont látásra :)

Hát szerintem se büntethet, a rongálást bizonyítsa be, nem volt , vagy nem mérte a decibel túllépést, meg nem ijesztettél meg senkit, akkor milyen jogszabályra hivatkozik? Persze, ha nagyon akar mindíg talál vmit. Én a multkor lementem az iparcsatornához csigát keresni az akváriumba, mire kimásztam az iszapból ott állt egy rendőr a kocsi mellett. Kérdezte hogy mi járatban? Mondtam neki csigát keresek. Nézett egy nagyot.. igeeen? Akkor láthatnák egy személyit?! Még jó hogy nem találta meg a csomitartóban a vascsövet, amivel a Karcsival az ékszíjat feszítettük. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem se büntethet, a rongálást bizonyítsa be, nem volt , vagy nem mérte a decibel túllépést, meg nem ijesztettél meg senkit, akkor milyen jogszabályra hivatkozik? Persze, ha nagyon akar mindíg talál vmit. Én a multkor lementem az iparcsatornához csigát keresni az akváriumba, mire kimásztam az iszapból ott állt egy rendőr a kocsi mellett. Kérdezte hogy mi járatban? Mondtam neki csigát keresek. Nézett egy nagyot.. igeeen? Akkor láthatnák egy személyit?! Még jó hogy nem találta meg a csomitartóban a vascsövet, amivel a Karcsival az ékszíjat feszítettük. :rolleyes:

Ha padlón gyorsítasz 50-ig az sem szabálytalan mégis ha rendőr mellett csinálod akkor keres vmit amibe beleköthet. Az ilyen belekötések elkerülése végett van mindig teli izzószett, sok bizti, meg minden fontosabb cucc a csomagtartóban. :)

Link to comment
Megosztás:

Ha padlón gyorsítasz 50-ig az sem szabálytalan mégis ha rendőr mellett csinálod akkor keres vmit amibe beleköthet. Az ilyen belekötések elkerülése végett van mindig teli izzószett, sok bizti, meg minden fontosabb cucc a csomagtartóban. :rolleyes:

Azért, nem szoktam rendőrautóval gyorsulgatni, sőt ha meglátok egyet akkor még a hátsóülésen lévő biztonságiövet is magamra húzom, biztos ami biztos! :)

Link to comment
Megosztás:

Azért, nem szoktam rendőrautóval gyorsulgatni, sőt ha meglátok egyet akkor még a hátsóülésen lévő biztonságiövet is magamra húzom, biztos ami biztos! :rolleyes:

Nyilván én sem szoktam kekeckedni velük(kivétel a piros lámpás sztori)...de jobb ha minden van a kocsiban, mert így nyugodtabb vagyok, hogy nem köthet bele sok mindenbe.

Link to comment
Megosztás:

Hello, először is kellemes ünnepekt mindenkinek !

Aztán, vki megtudja nekem mondani hogy mi a különbség a C18XE és C18XEL motor között. ( nekem 96' C18XEL ecotec van 3 ajtós bódéba ) csak mert még eddig csak C18XE-vel találkoztam és az is 5 ajtósba.

előre is kössz

Ha jól tudom, akkor csak a program, ami vezérli más. Ezeket az XEL-es autókat a legkönnyebb tuningolni, rá kell rakni az XE-s programját és kész!

Link to comment
Megosztás:

nekem egy haverom elmagyarázta a rendőröknek, hogy hátul már pedig nem kell az öv, hiába mondtam, hogy kussoljon már és kösse be magát, de ő elmagyarázta a rendőröknek...szerencséjére látták a rendőrök, hogy nem tiszta kinevették, bekötötték neki ,és elengedtek minket :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Először is Boldog Karácsonyt mindenkinek!

A 250km-es hazaúton jól vizsgázott a gép. Gond nélkül szépen duruzsolt 90-110-es tempóval. Viszont visszajött a rezonáló hang a vezérlés felől. Most nem szedtem szét, de a hang nagyjából ugyanaz, mint a múltkor, mikor a szíj rezonált, lehet, h a műanyag védőt is rázza, attól lesz zajos, ugyanis több helyen csak kábelkötegelővel tudtam összeszorítani. Ahogy néztem sehol sem ér hozzá a szíjhoz, meg az egész fordulatszám tartományban csendes, csak 2400-nál rezonál. Szinte csak 3.-ban, de néha 4-ben is, motorfék módban még jobban hallani. Múltkor feszítettem a szíjon, jobb lett mint addig, de néha előjön.

Kérdés: ha szakad a vez szíj, C16NZ-nél belevernek a szelepek a dugattyúba? Törik valami? Kicsit aggódom, hogy ez a rezonancia jobban fárasztja a szíjat, hiába csak ritkán fordul elő, nehogy elszakadjon nekem.

Meg csepeg 1 picit az olaj a teknőnél a vezérlés felőli oldalon, annyi nem, hogy meglátszon az aszfalton, inkább csak a tartón látszik, ami a gen szíjtárcsa alatt van, de a tárcsa miatt nem láttam pontosan honnan jön. Maga a vez szíj nem olajos, a műanyag burkolat is tiszta, nem hiszem, hogy a szimmeringtől jönne. Lehet le kell majd vennem a tárcsát, a feszítőt is meg akarom nézni, akkor kiderül honnan jött az olaj. Ilyenkor szabad utánahúzni a teknő csavarjain? Vagy deformálja, kinyomja a tömítést, és csak rosszabb lesz?

Köszi!

Hello Cimbora!

Mivel raktad fel az olajszivattyút? Ha nem használtál kúpos felvezetőt, akkor lehet, hogy kicsípted a szimmering tömítőajkát. Bár szerintem a hiba az lesz, hogy nem kented meg a blokkot tömítőpasztával ott, ahol a pumpa csatlakozik hozzá. A teknő felszerelése előtt a szivattyú csatlakozásnál ( bal-jobb oldal ) ill. az 5.főcsapágyfedél csatlakozásánál illik megkenni valamilyen szobahőmérsékleten kikeményedő pasztával ( pl. Sziloplaszt, Loctite5900) a blokkot és csak ezután felhelyezni a teknőt.

Szintén ezzel az anyaggal van kinyomva a már említett 5.csapágyfedél is ( két kis csatorna a fedél mindkét oldalán ), hogy ne folyjon a lendkerék mögött az olaj a váltóba. Ezt letömítetted ??

Az évjáratod alapján a Te motorodon lemez olajteknő van parafa tömítéssel, amiben kell lennie kis fém távtartó gyűrűknek, tehát ha utána húzol, akkor nem tudod szétnyomatni a tömítést.

Azonban óvatosan az után húzással, mert a pumpánál lévő három csavar alumíniumban van, itt könnyen kitépheted a menetet.

A vezérműszíj szakadása esetén bizony szétverhet mindent a dugattyú, mivel az abban kiképzett hely inkább csak a fogasszíj elugrása ellen véd, nem a szakadás ellen...

Ha a műanyag burkolatot kábelkötözővel rögzítetted, akkor hiába feszíted a szíjat, a rezonálás attól nem szűnik meg, viszont a túlfeszített szíj előbb-utóbb tönkreteszi a vízpumpád!

Link to comment
Megosztás:

Hello Cimbora!

Mivel raktad fel az olajszivattyút? Ha nem használtál kúpos felvezetőt, akkor lehet, hogy kicsípted a szimmering tömítőajkát. Bár szerintem a hiba az lesz, hogy nem kented meg a blokkot tömítőpasztával ott, ahol a pumpa csatlakozik hozzá. A teknő felszerelése előtt a szivattyú csatlakozásnál ( bal-jobb oldal ) ill. az 5.főcsapágyfedél csatlakozásánál illik megkenni valamilyen szobahőmérsékleten kikeményedő pasztával ( pl. Sziloplaszt, Loctite5900) a blokkot és csak ezután felhelyezni a teknőt.

Szintén ezzel az anyaggal van kinyomva a már említett 5.csapágyfedél is ( két kis csatorna a fedél mindkét oldalán ), hogy ne folyjon a lendkerék mögött az olaj a váltóba. Ezt letömítetted ??

Az évjáratod alapján a Te motorodon lemez olajteknő van parafa tömítéssel, amiben kell lennie kis fém távtartó gyűrűknek, tehát ha utána húzol, akkor nem tudod szétnyomatni a tömítést.

Azonban óvatosan az után húzással, mert a pumpánál lévő három csavar alumíniumban van, itt könnyen kitépheted a menetet.

A vezérműszíj szakadása esetén bizony szétverhet mindent a dugattyú, mivel az abban kiképzett hely inkább csak a fogasszíj elugrása ellen véd, nem a szakadás ellen...

Ha a műanyag burkolatot kábelkötözővel rögzítetted, akkor hiába feszíted a szíjat, a rezonálás attól nem szűnik meg, viszont a túlfeszített szíj előbb-utóbb tönkreteszi a vízpumpád!

Megkentem pasztával a blokk és szivattyú találkozását, és a blokkot is körbe a teknőnél. A csapágyfedelek is le lettek tömítve. Viszont a pumpa felrakásahoz nem használtam azt a kúpos felrakó cuccot, de amennyire csak leeht próbáltam óvatosan ráhúzni, akkor úgy tűnt nem sérült. Visszamegyek Nyíregyre és majd alaposabban megviszgálom a vezérlést, meg azt részt. Olajcserekor lehet leszedem a teknőt, kitakarítani, ugyanis mikor a motor beépítéskor levegőt szívott az olaj pumpa, akkor fehéres por, göröngyök voltak a teknő alján, hiába engedtem le előtte az összes olajat, és nagyon erős savanyú szaga volt, sztem a tisztítószer maradványa amivel a gépműhelyben mosták a blokkot. Ezt maradéktalanul ki akarom takarítani.

A váltó felé biztosan nem folyik olaj, mert a takaró lemezeket pár nap múlva tettem vissza, és nyoma sem volt szivárgásnak.

Esetleg erre a szimmering dologra tudok gondolni, nem tudom az lehet-e gond h kicsit a MAX jelzés fölött van az olajszint, az A és X között valahol.

A szíjat saját szememmel láttam rezonálni, üresben pörgetve, vagy ez teljesen normális, és csak a laza műanyag borítást rázza?

Link to comment
Megosztás:

Megkentem pasztával a blokk és szivattyú találkozását, és a blokkot is körbe a teknőnél. A csapágyfedelek is le lettek tömítve. Viszont a pumpa felrakásahoz nem használtam azt a kúpos felrakó cuccot, de amennyire csak leeht próbáltam óvatosan ráhúzni, akkor úgy tűnt nem sérült. Visszamegyek Nyíregyre és majd alaposabban megviszgálom a vezérlést, meg azt részt. Olajcserekor lehet leszedem a teknőt, kitakarítani, ugyanis mikor a motor beépítéskor levegőt szívott az olaj pumpa, akkor fehéres por, göröngyök voltak a teknő alján, hiába engedtem le előtte az összes olajat, és nagyon erős savanyú szaga volt, sztem a tisztítószer maradványa amivel a gépműhelyben mosták a blokkot. Ezt maradéktalanul ki akarom takarítani.

A váltó felé biztosan nem folyik olaj, mert a takaró lemezeket pár nap múlva tettem vissza, és nyoma sem volt szivárgásnak.

Esetleg erre a szimmering dologra tudok gondolni, nem tudom az lehet-e gond h kicsit a MAX jelzés fölött van az olajszint, az A és X között valahol.

A szíjat saját szememmel láttam rezonálni, üresben pörgetve, vagy ez teljesen normális, és csak a laza műanyag borítást rázza?

Elviekben a szíj nem rezonálhat, mert akkor nincs rendesen megfeszítve. Az Astrákban már feszítőgörgővel lehet ezt

elvégezni - korábbi évjáratoknál pl. Kadettnél - a vízpumpával feszítették a szíjat. A helyes feszítettség ellenőrzésére van egy egyszerű módszer: a húzóágat max. 90fokig tudod elfordítani, ha OK a feszesség. Ha ennél többet tudsz tekerni rajta, akkor laza, ha kevesebbet, akkor túl van feszítve.

Amennyiben görgős feszítésű a rendszered, úgy a vízpumpát csak egy pozícióban lehet rögzíteni - a blokkon meg van jelölve. Ha nem így van berakva, akkor a görgővel nem lehet soha elérni a kívánt feszességet!!

Persze, a zaj megszüntetésére jobb lennem ha a burkolatok is rendesen rögzítve lennének.

Link to comment
Megosztás:

nos itt egy ujabb vélemény, miszerint elveri a vezérlést a szakadás...mennyi is 5:2 a nem elverés javára? ...

Hát ézt tudom, hogy az 1.4-nél szakadáskor eltört egy himba, és elgörbült mind a 4 kipufszelep. Pedig a szakirodalom szerint ennél a mototrfajtánál általában nem keletkezik motor sérülés ha elszakad a vez.szíj. Igaz, hogy ráindítottam, de szerintem az már mindegy volt, mert mire megálltam biztos hogy jópárat fordult a főtengely, szóval már nagy kárt nem csináltam.

Link to comment
Megosztás:

az astráknál is van olyan, mint pl a c14nz vagy x14 nz vagy a c16nz...amit vízpumpával feszítesz.

egy calibrán egyszer olyan laza volt a szíj, hogy nagyon sokat tudtunk rajta mozgatni, és mégse rázta magát.

egyik renaulton meg annyira feszes a szíj, igaz ez generátoré, hogy alig birtuk a feszítőt berkani a helyére, mégis rezonál az is és nem is kicsit...

szíj volt cserélve, feszítő is, és mégis...

neked most vezérlés is volt cserélve ugye?

nem lehet hogy abban rossz valami?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.