Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Üdv.!

Van egy 1996-os Opel Astra FCC-m ( C18XEL ).

Soha nem gyilkoltam 3000 fölé sose pörgettem,olajat nemrég kapott újat,új olajszűrőt is kapott, mi lehet ?? ( ja nemrég egy autószervízben hegesztettek egy dobot de állítólag levették a sarut az akksiról )

Tud vki segíteni ??

Mennyire megbízhatók egyébbként ezek az ECOTECH (C18XEL) motorok ?

Pedig kéne. Ez a motor ott kezd el élni. Én a dizelt is kihuzatom 3000 fölé ha gyorsitok. De a te motorod kimondottan azt szereti.

Link to comment
Megosztás:

lehet meg kéne kicsit hajtani az az 1.8ast miután elérte az üzemit, de úgy módjával, de meghúzatni fel 5000ig is

lehet valahol el van félig tömődve az olaj járat, vagy vmi iesmi, nekem is csattog egy tőke, de elindítás után 20mpvel még legnagyobb hidegben is elhallgat, de sztem nekem cserés lesz, mert ha leállítom az autót 5 percre, indítás után akkor is csattog, bár lehet az is lerakódástól...kitámaszt benne a koszmák, és elengedi a nyomását...

Link to comment
Megosztás:

lehet meg kéne kicsit hajtani az az 1.8ast miután elérte az üzemit, de úgy módjával, de meghúzatni fel 5000ig is

lehet valahol el van félig tömődve az olaj járat, vagy vmi iesmi, nekem is csattog egy tőke, de elindítás után 20mpvel még legnagyobb hidegben is elhallgat, de sztem nekem cserés lesz, mert ha leállítom az autót 5 percre, indítás után akkor is csattog, bár lehet az is lerakódástól...kitámaszt benne a koszmák, és elengedi a nyomását...

Én most öntöttem bele injektortisztítót, voltak vmi motormosók is, bár lehet tényleg a legjobb megoldás megkergetni a gépet. Csak le ne villantsanak.

Link to comment
Megosztás:

Én most öntöttem bele injektortisztítót, voltak vmi motormosók is, bár lehet tényleg a legjobb megoldás megkergetni a gépet. Csak le ne villantsanak.

Nem muszáj 5. ben menni vele mint az állat. 2-3- tiltásig. Aztán negyedikben kicsit pörgetni. Vagy alapbol ugy vezetni, hogy váltások előtt jobban kihuzatni.

A motornak kellemesebb ha pörög kicsit, mintha alacsony fordulaton erőlködik. A fogyasztást sem emeli ez meg.

Link to comment
Megosztás:

megemeli azért, de nem fogod észrevenni, ha havonta eccer kéccer megkergeted, fogyiba nem

de ha állandóan úgy jársz vele megérzi a fogyin a gazdi, ez tuti

de néha nem árt neki egy kis adjadneki :rolleyes:

aha,csak azért nem nagyon hajszoltam mert próbálom kímélni még vigyázni rá, de egyszer ahol senkit nem zavarok kipróbálom,de csak ha kiderült a hiba oka és minden rendbe

Link to comment
Megosztás:

Nem muszáj 5. ben menni vele mint az állat. 2-3- tiltásig. Aztán negyedikben kicsit pörgetni. Vagy alapbol ugy vezetni, hogy váltások előtt jobban kihuzatni.

A motornak kellemesebb ha pörög kicsit, mintha alacsony fordulaton erőlködik. A fogyasztást sem emeli ez meg.

Csak az a baj, hogy mostanában csak városban, sőt van hogy csak faluban járok, nincs 1 km egyenes szabad szakasz sem.

GM-es (GM Genuine) hűtőfolyadékot csapvízzel vagy desztillált vízel lehet hígítani? köszi.

Kellemes ünnepeket Mindenkinek!

Vészhelyzetben ha nagyon muszáj csak akkor csapvizet, de még annál is jobb a szűrt esővíz, ha nincs más kéznél. Jobb mint megfőzni a motort. De egyszerűbb ha mindíg tartasz a csomitartóban 1 liter deszt. vagy ioncserélt vizet.

Link to comment
Megosztás:

Először is Boldog Karácsonyt mindenkinek!

A 250km-es hazaúton jól vizsgázott a gép. Gond nélkül szépen duruzsolt 90-110-es tempóval. Viszont visszajött a rezonáló hang a vezérlés felől. Most nem szedtem szét, de a hang nagyjából ugyanaz, mint a múltkor, mikor a szíj rezonált, lehet, h a műanyag védőt is rázza, attól lesz zajos, ugyanis több helyen csak kábelkötegelővel tudtam összeszorítani. Ahogy néztem sehol sem ér hozzá a szíjhoz, meg az egész fordulatszám tartományban csendes, csak 2400-nál rezonál. Szinte csak 3.-ban, de néha 4-ben is, motorfék módban még jobban hallani. Múltkor feszítettem a szíjon, jobb lett mint addig, de néha előjön.

Kérdés: ha szakad a vez szíj, C16NZ-nél belevernek a szelepek a dugattyúba? Törik valami? Kicsit aggódom, hogy ez a rezonancia jobban fárasztja a szíjat, hiába csak ritkán fordul elő, nehogy elszakadjon nekem.

Meg csepeg 1 picit az olaj a teknőnél a vezérlés felőli oldalon, annyi nem, hogy meglátszon az aszfalton, inkább csak a tartón látszik, ami a gen szíjtárcsa alatt van, de a tárcsa miatt nem láttam pontosan honnan jön. Maga a vez szíj nem olajos, a műanyag burkolat is tiszta, nem hiszem, hogy a szimmeringtől jönne. Lehet le kell majd vennem a tárcsát, a feszítőt is meg akarom nézni, akkor kiderül honnan jött az olaj. Ilyenkor szabad utánahúzni a teknő csavarjain? Vagy deformálja, kinyomja a tömítést, és csak rosszabb lesz?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Jó-jó, de gondolom azért kérdezte, ha vmilyen oknál fogva kevés a hűtővize akkor mit öntsön utánna, vagy mittomén.... :rolleyes:

én neked irtam te tök :)

nem kell ahhoz menni, hogy fel "hevítse" a mocit

ha ennyire félsz hogy bárhól lelőnek trafival, akkor az udvaron túráztasd...

10perc és tuti felmelegszik annyira, mint mikor meghajtod.

Link to comment
Megosztás:

én sokmindent hallottam már, de leginkább azt hogy az 1.6os 8v nem veri el szakadá esetén...majd jönneka többieke akik átéltek iyet és elmondják, és lehet pont rosszul tudom.

lehet utánahúzni óvatosan...elvileg javulhat az olajszivárgás.

én nyáron csináltam meg pasztáztam meg miegymás, de egy kevés olaj nekem is van így is de neekm pont a lendkerék oldalán.

Link to comment
Megosztás:

én sokmindent hallottam már, de leginkább azt hogy az 1.6os 8v nem veri el szakadá esetén...majd jönneka többieke akik átéltek iyet és elmondják, és lehet pont rosszul tudom.

lehet utánahúzni óvatosan...elvileg javulhat az olajszivárgás.

én nyáron csináltam meg pasztáztam meg miegymás, de egy kevés olaj nekem is van így is de neekm pont a lendkerék oldalán.

én is így hallottam. autószerelőm mondta nekem még annó, hogy ebből a szempontból jó ez a moci.

Link to comment
Megosztás:

Először is Boldog Karácsonyt mindenkinek!

Kérdés: ha szakad a vez szíj, C16NZ-nél belevernek a szelepek a dugattyúba? Törik valami? Kicsit aggódom, hogy ez a rezonancia jobban fárasztja a szíjat, hiába csak ritkán fordul elő, nehogy elszakadjon nekem.

Köszi!

Hát szerintem ugyanolyan mint a c14nz csak más a lökettérfogat, és nekem belevert. Eltört egy himba, elgörbült mint a 4 kipufszelep.

én neked irtam te tök :)

nem kell ahhoz menni, hogy fel "hevítse" a mocit

ha ennyire félsz hogy bárhól lelőnek trafival, akkor az udvaron túráztasd...

10perc és tuti felmelegszik annyira, mint mikor meghajtod.

Ja-ja de az nem olyan elegáns megoldás, mintha feltépnék Pestre kiló 60-nal. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ja-ja de az nem olyan elegáns megoldás, mintha feltépnék Pestre kiló 60-nal. :rolleyes:

Hát akkor kigurulsz az utcára, behúzod a kézit azt egyesben addig taposod míg jól nem érzi magát -azt még nemigen büntetik csak ha hangos. A környéken lakók részéről meg hááát... :)

Link to comment
Megosztás:

szerintem büntetik, ugyan ugy mint a forgatást a zsigulival vagy a bömössel, drágálottam a díjazást :)

de nem hiszem el, hogy ennyire nem talál helyet...

győrfelé olyan ritkán lakott a terüle, hogy madár is csak sietve repül, ki a határba és adjad neki, lennétek eccer itt, két település közt be se melegszik a moci, és igencsak nagyok különbségek a települések közt, kis túlzással azt mondhatnám más etnikumok, és más nyelvek vannak egyikben, mint másikban.

pl itt van bénye bekecs szerencs, egy méter se vlasztja el a 3 települést, egybeépült az egész már

aztán ott van rátka ami innen vagy 10kmre van ott a svábok élnek

prügy lúc szada harkály mint olyan 5-10kmes körzetben van, de ott már afrók laknak :rolleyes:

a vonat is 10percenként megáll, de győrfelé, mikor voltunkszombathelyrallyin met a vonat egy órát mire láttunkvmi épületet, buszról ne is beszéljek, mikor szegedre mentem.... egy óra és semmi más csak egy tanya :)

Link to comment
Megosztás:

szerintem büntetik, ugyan ugy mint a forgatást a zsigulival vagy a bömössel, drágálottam a díjazást :)

de nem hiszem el, hogy ennyire nem talál helyet...

győrfelé olyan ritkán lakott a terüle, hogy madár is csak sietve repül, ki a határba és adjad neki, lennétek eccer itt, két település közt be se melegszik a moci, és igencsak nagyok különbségek a települések közt, kis túlzással azt mondhatnám más etnikumok, és más nyelvek vannak egyikben, mint másikban.

pl itt van bénye bekecs szerencs, egy méter se vlasztja el a 3 települést, egybeépült az egész már

aztán ott van rátka ami innen vagy 10kmre van ott a svábok élnek

prügy lúc szada harkály mint olyan 5-10kmes körzetben van, de ott már afrók laknak :)

a vonat is 10percenként megáll, de győrfelé, mikor voltunkszombathelyrallyin met a vonat egy órát mire láttunkvmi épületet, buszról ne is beszéljek, mikor szegedre mentem.... egy óra és semmi más csak egy tanya :)

Nemhiába a Nyírség Magyarország legsűrűbben lakott területe! Ezt már az iskolában is tanítják. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.