Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Mondjuk arra befogadok, hogy a 95-ös Astrádon nem ez volt az első dobcsere hátul!!!

Legfeljebb te cseréltél rajta először! :rolleyes: Kivéve, ha eddig állt egy fűtött garázsban....

Eredeti hátsó F Astra dob 100 ezer km után kuka.

Én 3 éve cseréltem katalizátortól hátra mindent olasz gyártmányúra és idén 70 ezer km után már a hátsó dobomat hegesztettem, mert gondoltam így még kibír talán 1 évet. Persze új korában is lefestettem szépen 3 rétegben hőálló ezüsttel a horganyzott rendszert, meg most is.

Kívülről csili- vili, de belül már roskadozik.... :)

Így javítgatva kibír talán annyit mint a gyári, és mégsem annyiba jött.

Persze biztosra nem tudom, de az előző tulajdonos mindent gondosan vezetett és a lista szerint kipufogódob nem lett cserélve. Talán az 1. tulajnál.

Link to comment
Megosztás:

jaja... én is megszívtam az utángyártott (bosal) lambda szondával hiába mondták a többiek, hogy csak gyárit. kb. egy hónapot bírt aztán rohantam gyárit venni. Nekem még szerencsém volt és vissza tudtam vetetni a boltba a bosalt.

Kipufogó: Nálam a lengyel hátsó dob ha jól emlékszem csak 1 évet bírt. tavaly télen bosal került bele (2év garival). Még semmi nyoma rozsdának sem igaz tudom ezek belülről kifele rohadnak (szóval hiába kenegetitek kivülről kályhaezüsttel)

Link to comment
Megosztás:

Kipufogó: Nálam a lengyel hátsó dob ha jól emlékszem csak 1 évet bírt. tavaly télen bosal került bele (2év garival). Még semmi nyoma rozsdának sem igaz tudom ezek belülről kifele rohadnak (szóval hiába kenegetitek kivülről kályhaezüsttel)

Kályhaezüsttel biztosan hiába.... én 650 fokig hőálló kipufogó festékkel fújtam be 3 rétegben. Annyit azért elértem, hogy nem kétoldalról támadja a rozsda a lemezt, hanem csak 1 oldalról, belülről. Az eredmény: már 3 és 1/4 évet, és 77 ezret kibírt, és még nem halt meg. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

majd ha rájössz hogy feleslegesen dobtad ki az utángyári árát, akkor lesz majd pénzed másikra? :rolleyes:

Ebbe a típusba a gyári szonda 25 körül van, legalábbis tavaly még ez volt az ára. :)

Mert a gyári az nem romolhat el rövid időn belül... Tavaly még nem volt gazdasági válság... :) Meg aztán mást is csinálni kell rajta nem csak szondát venni.

Egyszer gyere már le Szilvásváradra, hadd próbáljam ki a versenyautódat! :)

Link to comment
Megosztás:

...Kivéve, ha eddig állt egy fűtött garázsban....

Eredeti hátsó F Astra dob 100 ezer km után kuka.

Hi!

100e? :rolleyes: Fűtött garázs és kemény 70 ezer km... és valószinűleg tavaszra szétesik a hátsó dobom. :)

Más. Vettem egy Continental vez. szíj szettet, meg egy 'Graf' nevű vízpumpát. Használt már valaki ilyet? Működik?

Link to comment
Megosztás:

Hi!

100e? :rolleyes: Fűtött garázs és kemény 70 ezer km... és valószinűleg tavaszra szétesik a hátsó dobom. :)

A 100 e-t mint maximumot bátorkodtam említeni. Nekem kétszer sikerült elérni ezt a teljesítményt csillaggarázsban Budán. Nem kétlem, hogy létezhet "hirtelen halál" is! :)

Link to comment
Megosztás:

Hi!

100e? :rolleyes: Fűtött garázs és kemény 70 ezer km... és valószinűleg tavaszra szétesik a hátsó dobom. :)

Más. Vettem egy Continental vez. szíj szettet, meg egy 'Graf' nevű vízpumpát. Használt már valaki ilyet? Működik?

Asszem nekem is Continental vez.szíj szettem van most, eddig bevált. :) (20e km) Vízpumpa meg gyári új.

Link to comment
Megosztás:

A 100 e-t mint maximumot bátorkodtam említeni. Nekem kétszer sikerült elérni ezt a teljesítményt csillaggarázsban Budán. Nem kétlem, hogy létezhet "hirtelen halál" is! :)

Mint amikor multkor elnéztem a kocsibejárót, szerencse hogy lankás az árokpart, és nem akadt fenn sehol. :) Asszony be is szót, minek erőlteted a tolatást, ha nem megy. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Mint amikor multkor elnéztem a kocsibejárót, szerencse hogy lankás az árokpart, és nem akadt fenn sehol. :D Asszony be is szót, minek erőlteted a tolatást, ha nem megy. :rolleyes:

Pont egy nő szólt be? :)

Híresek arról, hogy ők csak száraz, napos időre és egyenes útszakaszra kapnak jogsit... Nemrég történt velem az, hogy egy nő kijött elém, mert azthitte még kifér előttem. Pedig indexeltem is hogy balraaa meegyeeeeeek. De nem. Ő kijön elém, ha már az előtte lévő is kifért, akkor ő is. Én meg szépen becsúsztam egy akadálymentesített járdaszigethez... 3mm híján nem padkáztam.. :) és hogy ne legyek off: még a motor is lefulladt. :)

Link to comment
Megosztás:

ha nem erőlteted sose fogod megtanulni

utánfutóval kellett olna kitolatnom , de inkább leakasztottam, és kitoltam, nyeklett össze vissza :D

igaz életemben elsőnek tolattam utánfutóval...szokni kell még igencsak :D

Hát ez az, és itt legalább lankás az árokpart, akkor sincs gond ha belecsúszok.

Pont egy nő szólt be? :rolleyes:

Híresek arról, hogy ők csak száraz, napos időre és egyenes útszakaszra kapnak jogsit... Nemrég történt velem az, hogy egy nő kijött elém, mert azthitte még kifér előttem. Pedig indexeltem is hogy balraaa meegyeeeeeek. De nem. Ő kijön elém, ha már az előtte lévő is kifért, akkor ő is. Én meg szépen becsúsztam egy akadálymentesített járdaszigethez... 3mm híján nem padkáztam.. :) és hogy ne legyek off: még a motor is lefulladt. :D

Nincs jogsija, és ugy néz ki nem is lesz. :) Én meg be akartam tolatni a parkolóba, túlmentem rajta, index ki, rükverc. Jött egy mamika mögém állt 1 méterre. :) Semmi gond, egyes, araszoltam 5 métert, index ki, rükverc. Há má megint itt van. Vártam lestem a tükröt, egyszercsak indexel mellémáll.: há fiatalember miért nem parkol le, magát várom látom hogy indexel?! Erre mondtam neki, hogy két szép fehér lámpa is világit hátul, ami azt jelenti, hogy hátrafele mennék! Hát ő azt nem látta! :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Van egy 1996-os Opel Astra FCC-m ( C18XEL ). Mitől van az hogy ha hidegen indítom felpörög a motor olyan 2000RPM-re és csúnya dízeles hangot ad ki és lassan visszakúszik olyan 1100-1200-re,aztán ha egy kicsit melegedett lemegy 8-900-ra az alapjárat és amég be nem melegszik marad a diesel-es hang.

Aztán, néha leáll,nincs alapjárat.amit eddig nem csinált de mostmár igen : ma is jöttem hazafele az út 12km és közbe egyszer felvillant a motorhibajelző sárga lámpa olyan kb 1 percre,aztán kialudt és olyan és olyan 2-3 perc után megint jelzett de akkor már csak 2-3 másodpercre. aztán kialudt és néha-néha bevillant hazafele.

Soha nem gyilkoltam 3000 fölé sose pörgettem,olajat nemrég kapott újat,új olajszűrőt is kapott, mi lehet ?? ( ja nemrég egy autószervízben hegesztettek egy dobot de állítólag levették a sarut az akksiról )

Tud vki segíteni ??

Mennyire megbízhatók egyébbként ezek az ECOTECH (C18XEL) motorok ?

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Van egy 1996-os Opel Astra FCC-m ( C18XEL ). Mitől van az hogy ha hidegen indítom felpörög a motor olyan 2000RPM-re és csúnya dízeles hangot ad ki és lassan visszakúszik olyan 1100-1200-re,aztán ha egy kicsit melegedett lemegy 8-900-ra az alapjárat és amég be nem melegszik marad a diesel-es hang.

Aztán, néha leáll,nincs alapjárat.amit eddig nem csinált de mostmár igen : ma is jöttem hazafele az út 12km és közbe egyszer felvillant a motorhibajelző sárga lámpa olyan kb 1 percre,aztán kialudt és olyan és olyan 2-3 perc után megint jelzett de akkor már csak 2-3 másodpercre. aztán kialudt és néha-néha bevillant hazafele.

Soha nem gyilkoltam 3000 fölé sose pörgettem,olajat nemrég kapott újat,új olajszűrőt is kapott, mi lehet ?? ( ja nemrég egy autószervízben hegesztettek egy dobot de állítólag levették a sarut az akksiról )

Tud vki segíteni ??

Mennyire megbízhatók egyébbként ezek az ECOTECH (C18XEL) motorok ?

Hi!

Ha már világított a motorhibajelző, akkor meg kéne nézni mi miatt, ehhez itt találsz képes segítséget. Röviden: biztitáblán található diagnosztikai csati megfelelő lábait összezárod (dróttal, vagy gemkapoccsal óvatosan, nem nyomd szét az érintkezőket), aztán gyújtást ráadod (nem indítod be!) és figyeled a sárga lámpa villanásait. A fenti linken megtalálod a hibakódok jelentését is.

Link to comment
Megosztás:

Hát ez az, és itt legalább lankás az árokpart, akkor sincs gond ha belecsúszok.

Nincs jogsija, és ugy néz ki nem is lesz. :) Én meg be akartam tolatni a parkolóba, túlmentem rajta, index ki, rükverc. Jött egy mamika mögém állt 1 méterre. :rolleyes: Semmi gond, egyes, araszoltam 5 métert, index ki, rükverc. Há má megint itt van. Vártam lestem a tükröt, egyszercsak indexel mellémáll.: há fiatalember miért nem parkol le, magát várom látom hogy indexel?! Erre mondtam neki, hogy két szép fehér lámpa is világit hátul, ami azt jelenti, hogy hátrafele mennék! Hát ő azt nem látta! :)

Ha nincs jogsija, akkor ne is magyarázzon bele a férfiak dolgába. :D Én amúgy mindig tolatva parkolok, de azt bírom mikor megállok, direkt indexelek előtte és mögém állnak. Megvárom azt a 2-3 percet, mire leesik a papinak hogy hát én nem hobbiból álltam meg, hanem parkolni szeretnék és akkor kikerül... :)

Feltűnt hogy szétoffoljuk a topikot? :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Van egy 1996-os Opel Astra FCC-m ( C18XEL ). Mitől van az hogy ha hidegen indítom felpörög a motor olyan 2000RPM-re és csúnya dízeles hangot ad ki és lassan visszakúszik olyan 1100-1200-re,aztán ha egy kicsit melegedett lemegy 8-900-ra az alapjárat és amég be nem melegszik marad a diesel-es hang.

Valszeg hidrótőkéket kéne már cserélni, ha dízel hangja van. Az meg hogy indulás után felpörög az szerintem a szivatás miatt van. Meg az hogy hidegen 1200 körül pörög, melegen meg 800 körül ezt is az automataszivató teszi.

Link to comment
Megosztás:

Ha nincs jogsija, akkor ne is magyarázzon bele a férfiak dolgába. :) Én amúgy mindig tolatva parkolok, de azt bírom mikor megállok, direkt indexelek előtte és mögém állnak. Megvárom azt a 2-3 percet, mire leesik a papinak hogy hát én nem hobbiból álltam meg, hanem parkolni szeretnék és akkor kikerül... :rolleyes:

Feltűnt hogy szétoffoljuk a topikot? :)

Azóta szól bele, amióta lepattintottam a tükröt az ő oldalán, szintén tolatva. :) OFF-olunk, amíg nem veszik észre, különben is Karácsony van. :D

Link to comment
Megosztás:

Valszeg hidrótőkéket kéne már cserélni, ha dízel hangja van. Az meg hogy indulás után felpörög az szerintem a szivatás miatt van. Meg az hogy hidegen 1200 körül pörög, melegen meg 800 körül ezt is az automataszivató teszi.

Szerintem is az normális, hogy felpörög , amíg hideg, nem lehet, hogy rossz olaj került bele, és amíg hideg nem jut el rendesen a hidrotőkékhez?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is az normális, hogy felpörög , amíg hideg, nem lehet, hogy rossz olaj került bele, és amíg hideg nem jut el rendesen a hidrotőkékhez?

Castrol Magnatec 10W-40 van benne ( egyébként hány liter olaj kell egy ekkora motorba ?? )

Ha netán hidrotőke csere lesz,az mibe kerül ?

Végülis nem is az volt a furcsa hogy felpörög,csak a hang amit ad akkor,meg az hogy néha gondol egyet és nincs alapjárat,erre meg még a lámpa is jelzett, jó kis új év kezdődik :S

Link to comment
Megosztás:

Castrol Magnatec 10W-40 van benne ( egyébként hány liter olaj kell egy ekkora motorba ?? )

Ha netán hidrotőke csere lesz,az mibe kerül ?

Végülis nem is az volt a furcsa hogy felpörög,csak a hang amit ad akkor,meg az hogy néha gondol egyet és nincs alapjárat,erre meg még a lámpa is jelzett, jó kis új év kezdődik :S

Csináld meg vele, amit fentebb írtam.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.