Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Az nekem is laza, de sztem az úgy normális, mert a fülnek el kell fordulania a laza csavar körül, amikor állítod, mivel a fül egyenes. Ha íves lenne akkor meg lehetne húzni azt a csavart is.

Én egy nagy villáskulccsal megfeszítettem a generátort, visszakocogtattam a fület, hogy a holtjátléka ne lazítsa a szíjat mikor elengedem. Ezután húzod meg a csavart, és mikor kiveszed a kulcsot, vagy amivel feszítetted, nem fog lelazulni a szíj.

PottR: Kecskeméten csinálták, Nagy Gépműhely

Nekem akkor is fordul könnyedén a fül, ha meg van tépve a csavar, mert a csavar a menet fülött kiszélesedik, ez a váll ül fel ha meghúzod a csavart, és mivel ez a rész hosszabb mint a fül vastagsága , ezért nem szorul meg. Csak a fülnek szabad lazának lennie, a csavarnak nem, mert úgy jársz mint én és kitekeredik.

Link to comment
Megosztás:

Nekem akkor is fordul könnyedén a fül, ha meg van tépve a csavar, mert a csavar a menet fülött kiszélesedik, ez a váll ül fel ha meghúzod a csavart, és mivel ez a rész hosszabb mint a fül vastagsága , ezért nem szorul meg. Csak a fülnek szabad lazának lennie, a csavarnak nem, mert úgy jársz mint én és kitekeredik.

Én is úgy értettem, hogy meghúzott csavar mellett is forog. Asszem ezt jól kiveséztük :rolleyes:

Megvolt a zöldkártya, jól megszívattak. Éppen mikor már végzett a csóka, lecsukta a tetőt, elkezdett dőlni a gőz alóla. Kilyukadt a vízcső, ami a fojtószelepháztól meg a tűzfalra a fűtéshez.

Előzmények: a mérés eredményei: CH 100 körül mozgott, lambda 1-1.02, CO 0.04-5. Mondtam neki, hogy állítsa be a gyújtást, lehet azért nem jó a CO, persze a stroboszkóp amit előbányászott nem működött, na mindegy, tekergette jobbra-balra, nem sikerült sokkal lejjebb tornászni a CO-t, valamit bűvölt még, sztem a MAP szenzorral játszott, mert hangos sziszegést hallottam, és fulladozott össze vissza a motor. Még jól megberregtette, kicsit ketyegett alapjáraton, leállítom, és ezután nemsokkal már spriccelt is a víz. Lehet véletlen egybeesés, hogy épp most lyukadt ki, de sztem inkább kiszúrta a bűvészkedés közben. Tűhegynyi lyukon spriccelt a lefelé hajló részen, a motor felőli belső részen a generátor felé. Ezek után mondom kezdjünk vele valamit, vágja el, és egy vascsővel toldjuk meg. Ez egy elég jól felszerelt szerelő mműhely, igényesnek mondható. Persze nem talált olyan vastag csövet, meg hát bilincse sincs, menjek vegyek a bontóban másikat. Elmentem, választottam a kupacból egy hasonló állásút, vettem az obiban bilincset, meg egy műanyag toldót és megcsináltam magamnak. Még jó, hogy a munkahelyemhez közel van a szerelő és tudtam kocsit kérni amivel el tudtam intézni.

Mennyire gyakran lyukadnak ezek a csövek? Kicsit megijesztett, mi van ha a semmi közepén spriccel ki a hűtővíz? Egyáltalán menet közben hogy lehet észrevenni, mielőtt károsodik a motor?

Milyen szánalmas dolog már ez? Odaviszem a pénzem, és kilöknek egy autószerelő műhelyből, mert nem tudnak vele mit kezdeni?! Legalább annyit, h hagyd itt, megrendeljük az új csövet, holnapután jöhetsz a kocsiért, X ezer forint lesz. Erre még mindig mondhatok nemet, h majd olcsó jánoskodok, és bontóból megkókányolom. Olyan mintha a pék zavarna el, hogy miért akarok én nála kenyeret venni?!

Link to comment
Megosztás:

Én is úgy értettem, hogy meghúzott csavar mellett is forog. Asszem ezt jól kiveséztük :rolleyes:

Megvolt a zöldkártya, jól megszívattak. Éppen mikor már végzett a csóka, lecsukta a tetőt, elkezdett dőlni a gőz alóla. Kilyukadt a vízcső, ami a fojtószelepháztól meg a tűzfalra a fűtéshez.

Előzmények: a mérés eredményei: CH 100 körül mozgott, lambda 1-1.02, CO 0.04-5. Mondtam neki, hogy állítsa be a gyújtást, lehet azért nem jó a CO, persze a stroboszkóp amit előbányászott nem működött, na mindegy, tekergette jobbra-balra, nem sikerült sokkal lejjebb tornászni a CO-t, valamit bűvölt még, sztem a MAP szenzorral játszott, mert hangos sziszegést hallottam, és fulladozott össze vissza a motor. Még jól megberregtette, kicsit ketyegett alapjáraton, leállítom, és ezután nemsokkal már spriccelt is a víz. Lehet véletlen egybeesés, hogy épp most lyukadt ki, de sztem inkább kiszúrta a bűvészkedés közben. Tűhegynyi lyukon spriccelt a lefelé hajló részen, a motor felőli belső részen a generátor felé. Ezek után mondom kezdjünk vele valamit, vágja el, és egy vascsővel toldjuk meg. Ez egy elég jól felszerelt szerelő mműhely, igényesnek mondható. Persze nem talált olyan vastag csövet, meg hát bilincse sincs, menjek vegyek a bontóban másikat. Elmentem, választottam a kupacból egy hasonló állásút, vettem az obiban bilincset, meg egy műanyag toldót és megcsináltam magamnak. Még jó, hogy a munkahelyemhez közel van a szerelő és tudtam kocsit kérni amivel el tudtam intézni.

Mennyire gyakran lyukadnak ezek a csövek? Kicsit megijesztett, mi van ha a semmi közepén spriccel ki a hűtővíz? Egyáltalán menet közben hogy lehet észrevenni, mielőtt károsodik a motor?

Milyen szánalmas dolog már ez? Odaviszem a pénzem, és kilöknek egy autószerelő műhelyből, mert nem tudnak vele mit kezdeni?! Legalább annyit, h hagyd itt, megrendeljük az új csövet, holnapután jöhetsz a kocsiért, X ezer forint lesz. Erre még mindig mondhatok nemet, h majd olcsó jánoskodok, és bontóból megkókányolom. Olyan mintha a pék zavarna el, hogy miért akarok én nála kenyeret venni?!

Szerintem nem túl gyakori, de mivel a gumi is öregszik előfordulhat. De szerintem akkor kirepedne, lehet ő bökte ki. Szerintem télen abból veszed észre, hogy nincs fűtés, gondolom a radiátor feljebb van mint a gumicső. Hát most nem is tudom, a hőfokjelző csinál, szerintam amíg vízben van addig semmit . Legfeljebb a gőz tör föl a mocitérből ha meleg a víz. Azt csak észreveszed.

Link to comment
Megosztás:

ez érdekes. hogy felujított moci nem tudja az előírásoknak megfelelően a cot :rolleyes:

A rossz CO egyébként mire utal? A csóka aki csinálta abszolúte nem volt képben. Egyébként nincs katalizátor a gépben és a régi motor, úgy teliköpte olajjal a kipufogót, hogy a bilincseknél és csatlakozásoknál csöpög kifele, a hátsó dob végig van csapva azzal az olajjal ami az előtte levő bilincsnél jött ki.

80 km-t mentem vele eddig, ha most égeti ki az oalajt a kipufból az becsaphatja-e a mérést?

Szerk: találtam egy jónak tűnő oldalt ahol van pár válasz: Kipuf gázelemzés

Akkor lehet, hogy a katalizátor hiánya okozta a magas értéket?

Link to comment
Megosztás:

Persze!

Van jelentősége milyen katalizátort veszek? Melyik fojtja kevésbé a motort? Bevált márkák? Univerzálisat is vehetek Link? WALKERT találtam 90ért. Esetleg bontottat?

Esetleg eredeti méretekt tudtok mondani milyet keressek? Vastagság, szélesség, hossz? Ferdehátú kiviterű a jármű, ha ez számít.

Link to comment
Megosztás:

Csak legyen egy dísz doboz, amit műszaki előtt felteszek és kész? A zöldK így is úgy is megvan, a természet meg le van sz@rva, mi?

szvsz inkább legyen egy jó benzinnyomásod, tiszta injektor, jó lambda, tökéletes gyújtás, kiégetett (párszáz km hajtós) kipuff (vagy szétszedve-hevítve O2-vel megfújva ha annyira olajos, mert annak a párolgása-égése rendesen odatesz az értékeknek), és egy jó állapotú bontott katalizátor.

Link to comment
Megosztás:

a katalizátor magában is odatesz a co-d nak, mivel az épp arra lett kitalálva, hogy csökkentse a károsanyag kibocsájtást, nameg ha olajos a kipuffod...

ha teheted vegyél egy univerzálisat, valaki linklet egy oldalt, 14től voltak bosal katalizátorok, a kipufogórendszer4ed pedig ki fog ürülni olajtól, csak párszor meg kell hajtani a gépet, ne lepődj meg a füstcsóván, ami utánad fog kígyózni majd ha beindult az olaj kiégése.

Link to comment
Megosztás:

egyébként a zöldkártyásnak fel se tünt, hogy nincs katalizátorod? :)

akkor az tényleg nem volt képbe...

Nem nézett alá, én meg nem dicsekedtem vele. De sajnos én is így jártam mikor megvettem a kocsit, nem vettem észre h nincs kati, a tulaj meg nem dicsekedett vele. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

yoco, megadoma címet, de akkor vágják is meg őket rendesen, és ne rám hivatkozzon :rolleyes:

bár lehet addigra nem is ott fogok melózni, mert ki akarnak rakni... mondván: Pisti nem dolgozik... sztem meg kicsit többszőr szólaltam fel nemtetszésemet nyílvánítva, negyed 6kor miközben 5 ig van munkaidő...na mega többi de ez nem az a topik

Link to comment
Megosztás:

Neked van a fehéren?

Nincs. Innentől pedig magyarázkodásnak fog tűnni, de azért leírom.

Nem vagyok rá büszke, én is voltam hülye (jó még most is az vagyok de már másképp :) ), a mai fejemmel ezt a részét már nem csinálnám. Attól viszont minden zsigerem irtózik, hogy rontsak az autó állapotán, így ebbe a kipufba már nem kerül kat. Viszont nemkevés pénzt lennék hajlandó áldozni egy normális katos kipufra (mondtam hogy még mindig hülye vagyok :) ), de ebben az országban még nem találtam olyat aki felülről közelíteni meg a problémát, nem pedig alulról hogy jé tudok (???) hegeszteni , jé ez hasonlít (???) egy kipufogóra, jé ebből meg is lehet élni. :rolleyes:

Ba....meg bemegyek bárhova és rá se néz szinte az autóra már mondja, hogy mennyibe kerül, és milyen lesz és tudom hogy csak leveszi a csövet a polcról aztán majd lesz valami belőle. Na ilyet szintén nem csináltatok (mégegyet). A profibbnak mondottaknál általában érzésre összejön valami egész normális. De ez nekem kevés. Egyébként rajta vagyok az ügyön már régóta, de mindenhol csak falakba ütközöm.

Nem mellesleg az autó idén is mozgott vagy 3000 km-t, úgyhogy a sokan még kattal is többet tesznek a tarisznyába. :D

Továbbá a fehéret nem sorolnám az átlagos családi autó kategóriába, bár részrehajlásnak tűnik de különleges indokkal azért én is elnézem. Az is hozzátartozik hogy én szívesen fizetnék mondjuk környezetvédelmi adó címen plusz költséget erre, amit szerintem megint csak sokan nem tennének meg, de persze ilyen sincs.

Egyébként meg semmiképp nem szeretném, hogy nyilvános fórumon terjedjen az a nézet, hogy a "hozzáértőbbek" azt mondják nem kell az bele, mert terjed ez anélkül is mint a futótűz. Az a menő ha nincs kat. Tökmindegy, hogy van-e valami oka egyáltalán. Olyan mint a kékledes ablakmosóspricni. :)

Link to comment
Megosztás:

Nincs. Innentől pedig magyarázkodásnak fog tűnni, de azért leírom.

Nem vagyok rá büszke, én is voltam hülye (jó még most is az vagyok de már másképp :) ), a mai fejemmel ezt a részét már nem csinálnám. Attól viszont minden zsigerem irtózik, hogy rontsak az autó állapotán, így ebbe a kipufba már nem kerül kat. Viszont nemkevés pénzt lennék hajlandó áldozni egy normális katos kipufra (mondtam hogy még mindig hülye vagyok :) ), de ebben az országban még nem találtam olyat aki felülről közelíteni meg a problémát, nem pedig alulról hogy jé tudok (???) hegeszteni , jé ez hasonlít (???) egy kipufogóra, jé ebből meg is lehet élni. :rolleyes:

Ba....meg bemegyek bárhova és rá se néz szinte az autóra már mondja, hogy mennyibe kerül, és milyen lesz és tudom hogy csak leveszi a csövet a polcról aztán majd lesz valami belőle. Na ilyet szintén nem csináltatok (mégegyet). A profibbnak mondottaknál általában érzésre összejön valami egész normális. De ez nekem kevés. Egyébként rajta vagyok az ügyön már régóta, de mindenhol csak falakba ütközöm.

Nem mellesleg az autó idén is mozgott vagy 3000 km-t, úgyhogy a sokan még kattal is többet tesznek a tarisznyába. :D

Továbbá a fehéret nem sorolnám az átlagos családi autó kategóriába, bár részrehajlásnak tűnik de különleges indokkal azért én is elnézem. Az is hozzátartozik hogy én szívesen fizetnék mondjuk környezetvédelmi adó címen plusz költséget erre, amit szerintem megint csak sokan nem tennének meg, de persze ilyen sincs.

Egyébként meg semmiképp nem szeretném, hogy nyilvános fórumon terjedjen az a nézet, hogy a "hozzáértőbbek" azt mondják nem kell az bele, mert terjed ez anélkül is mint a futótűz. Az a menő ha nincs kat. Tökmindegy, hogy van-e valami oka egyáltalán. Olyan mint a kékledes ablakmosóspricni. :)

Nem értek veled egyet,de nincs kedvem itt flamelni ezen...

Link to comment
Megosztás:

Nekem van katalizátorom, de középdobom az nincs (így vettem). Tavaly azt mondta a fószer a zöldkártyán egy kicsit magas az érték.

-Kérdem én mennyivel?

-(fószer) Duplájával!

- :rolleyes: Duplájával?!?

"Gondolkodás..."

-(fószer) Na, hozzátok az Escortot!

És akkor csak simán NZ-volt! Most milyen lehet, hogy SE.

Link to comment
Megosztás:

érdekes dolgok ezek...

de ha lesz eccer saját kocsim nekem is csak zk ra meg műszakira lesz rajta katalizátor...

bár nekem nem csak menőségből, de ki is használom ezt a 60 lovat is

más

ma hoztak a kereskedésbe egy legujabb szériás seat ibizát...

citromsárga meg kétajtós, meg sport meg csilli villi, de fura, hogy a kormányt teekrve halványul a lámpa, még fordulaton is.. meg az is fura, hogy 1,4es 16v és 85 lóerős.... ettől az F is töbet birt, igaz nyomaték nincs odaírva.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.