Novy Elküldve December15, 2008 Megoszt Elküldve December15, 2008 zotya akkormilyen fület kellett meghúzni a vezérműszíj burkolata alatt? bár még a sajátomat nemszedtem szét..meg opelen se egyáltalán, de nem csak a generátornál van feszítő csavar? lökj már egy képet :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December15, 2008 Megoszt Elküldve December15, 2008 Kb 300-350 km-en fogyott 1L, pontosan nem tudom mennyi volt benne, használtan vettem, óra szerint 200e Látszik rajta :rolleyes: ennek már véres volt a torka. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve December15, 2008 Megoszt Elküldve December15, 2008 Kb 300-350 km-en fogyott 1L, pontosan nem tudom mennyi volt benne, használtan vettem, óra szerint 200e Jah, aszerint. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve December15, 2008 Megoszt Elküldve December15, 2008 zotya akkormilyen fület kellett meghúzni a vezérműszíj burkolata alatt? bár még a sajátomat nemszedtem szét..meg opelen se egyáltalán, de nem csak a generátornál van feszítő csavar? lökj már egy képet :rolleyes: A feszítőív, blokkra rögzítő csavarja volt fellazulva. A vezérlés mögött van, a vez teng házon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve December15, 2008 Megoszt Elküldve December15, 2008 vákumcsöveket mindenféleképpen, nekem a fékrásegítőből kijövő csöre csatlakozik az a két kis vékonyka cső. nekem pl azok szoktak kirepedni, atoldó gumidrab, és ott szív levegőt, és akkor nekem is remeg a motor és a kipufogón is hallani. és nem akarom elkiabálni, de lehet, hogy a fékezés illetve a gurulás közbeni ingadozás is amiatt volt, mert most nincs az se legalábbis ma 100km es útonnem jött elő, pedig volt hogy5kmes úton is előjött, de miótamegint megcsináltam nem jelentkezett. Már nézegettem régebben is, de lehet kicserélem mindet, mert elég öregek, meg dzsuvásak már. Ma prógálgattam, és úgy találtam, legjobban kias fordulaton, kb 1500 is jelentkezik, mintha kihagyna egy pici időre a motor, dadog egyet-egyet. 2000-en ritkábban fölötte meg szinte soha. Alapjáraton meg ahogy írtam "kóstolgatja" 4-5 mp-ként. Fals levegő lehet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December15, 2008 Megoszt Elküldve December15, 2008 gyújtás jolvan beállítva? mert azt is lehet rosszul feltenni, hening irta, hogy levétel előtt összekell jelölni az elosztófedlet a foglaltával, és ugy visszatenni, de ha az lenne akkor magas fordulaton méginkáb jelentkeznie kellene nem? vákumcsöveket cserélgesd ki ha tervbe vetted, hiszen ha már felujitotad amocit akkor nem rt azt se am mennyibe volt neked ez a móka, és mik voltak benne? bocsi ha leirtad már akkor csak linkeld be köszi üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve December15, 2008 Megoszt Elküldve December15, 2008 gyújtás jolvan beállítva? mert azt is lehet rosszul feltenni, hening irta, hogy levétel előtt összekell jelölni az elosztófedlet a foglaltával, és ugy visszatenni, de ha az lenne akkor magas fordulaton méginkáb jelentkeznie kellene nem? vákumcsöveket cserélgesd ki ha tervbe vetted, hiszen ha már felujitotad amocit akkor nem rt azt se am mennyibe volt neked ez a móka, és mik voltak benne? bocsi ha leirtad már akkor csak linkeld be köszi üdv Gyújtást összejelöltem, de ez még nem jelenti azt hogy előtte jól volt felrakva. Majd valahol megnézetem. 180 volt összesen: gépmunka(blokk, főtengely), csapágyak, gyűrűk, dugattyúk, olajszivattyú, tömítéskészlet, hengerfej csavarok. Ebből 70 volt csak a dugattyú (kicsit furcsálltam), és 50 a munkadíj. Az árajánlat 120-140 volt, ehhez képest kicsit meglepődtem, de már tapasztaltam az autós szakmánál, hogy 20%-ot érdemes rászámolni az induló költségekre. Meg még kb 8-10: tömítőpaszta, pár szerszám, olaj, fagyálló. Elegem volt már a sok szívásből ezzel a sz@rral, inkább egyszerre költöttem többet, de lett egy 0km-es ######a mocim. Nem kell azt lesnem h mikor fogy ki az olaj, mikor megy el az olajnyomás stb. Már egy éve meg van a jármű, kezd belőle autó válni. Össze se merem számolni mennyit költötöttem rá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December15, 2008 Megoszt Elküldve December15, 2008 jah hogy gy éve használod csak és már ennyi bajod volt ele? hát megértem....180 az nem kevés pénz...még ha az 50et le is veszem... egy clionak a főtengelyét meg a gugattyúhajtókar fejekte tették 40ért rendbe... szóval nem olcsó dolog ez...a dugattyúk sztem nem voltak drágák, bár én csak renaultosat tudok, az egy sima átlagos autóba ott kezdődik, hogy 80/db, és ez már nagykeres ár. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thuby Elküldve December15, 2008 Megoszt Elküldve December15, 2008 Valami cefetül csikorog, főleg esőben, és induláskor. Tudjátok, amilyet az utcán lehet néha hallani az autóktól. Veszek egy új ékszíjat, azzal kárt nem csinálok. Amúgy van már valakinek gyakorlati tapasztalata arról hogy ékszíj szakadáskor mennyit megy még a kocsi töltés nélkül? Csak úgy kérdezem. Én egyszer 1.4-es Civicemmel hazamentem (Várpalota), mikor generátoros volt. Kb. 90 km hegyen-völgyön át, kora reggel indulva, egész úton fényszóróval. Győrben vasúti sorompót is kaptam, meg az összes létező közlekedési lámpát. 53 Ah akku, (igaz az új volt), s otthon még simán betekerte az önindítót. A tiédben kb. ugyanannyi elektronika lehet, csak a kasztni nehezebb. Lámpa nélkül szerintem 50 km-t simán elmész még gyengébb akkuval is Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December15, 2008 Megoszt Elküldve December15, 2008 Üdv! Itt vannak a képek amiket ígértem, jól látszanak a lerakódások. Kép1 Kép2 Kép3 Mi az a szelepeken, vízkő? :rolleyes: Az enyimen fekete volt. Katt ide! Én egyszer 1.4-es Civicemmel hazamentem (Várpalota), mikor generátoros volt. Kb. 90 km hegyen-völgyön át, kora reggel indulva, egész úton fényszóróval. Győrben vasúti sorompót is kaptam, meg az összes létező közlekedési lámpát. 53 Ah akku, (igaz az új volt), s otthon még simán betekerte az önindítót. A tiédben kb. ugyanannyi elektronika lehet, csak a kasztni nehezebb. Lámpa nélkül szerintem 50 km-t simán elmész még gyengébb akkuval is Azért jó tudni, remélem nem kell soha kipróbálnom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December15, 2008 Megoszt Elküldve December15, 2008 Én egyszer 1.4-es Civicemmel hazamentem (Várpalota), mikor generátoros volt. Kb. 90 km hegyen-völgyön át, kora reggel indulva, egész úton fényszóróval. Győrben vasúti sorompót is kaptam, meg az összes létező közlekedési lámpát. 53 Ah akku, (igaz az új volt), s otthon még simán betekerte az önindítót. A tiédben kb. ugyanannyi elektronika lehet, csak a kasztni nehezebb. Lámpa nélkül szerintem 50 km-t simán elmész még gyengébb akkuval is Én eccer tőtés nélkül 20 db laposelemmel hazajöttem Fiuméből Budapestre! Ja, az a P20-as mocim vót! :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December15, 2008 Megoszt Elküldve December15, 2008 Én eccer tőtés nélkül 20 db laposelemmel hazajöttem Fiuméből Budapestre! Ja, az a P20-as mocim vót! :) :rolleyes: Azért ezt szívesen megnéztem volna! Meg az eladó képét is, amikor vetted az elemeket. Csókolom! Ági van? Ági? Van! Na akkor adjon 20 db laposelemet! Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December15, 2008 Megoszt Elküldve December15, 2008 :rolleyes: Azért ezt szívesen megnéztem volna! Meg az eladó képét is, amikor vetted az elemeket. Csókolom! Ági van? Ági? Van! Na akkor adjon 20 db laposelemet! Jugoszláviában nem volt árúhiány. Gyárilag tizesével voltak csomagolva. Volt két dobozom 10-10 elemmel. Párhuzamosan kötöttem őket. Először az egyik doboznyit kötöttem be a gyújtásra. Azzal eljutottam Zágrábig. Pont félút. A másik doboz hazahozott. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December15, 2008 Megoszt Elküldve December15, 2008 Jugoszláviában nem volt árúhiány. Gyárilag tizesével voltak csomagolva. Volt két dobozom 10-10 elemmel. Párhuzamosan kötöttem őket. Először az egyik doboznyit kötöttem be a gyújtásra. Azzal eljutottam Zágrábig. Pont félút. A másik doboz hazahozott. :) Párhuzamosan? Elég volt a 4.5 Volt? (Ez jó mondat volt! :rolleyes: ) Gondolom annak 6 Voltos volt a "elektronikája". Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December15, 2008 Megoszt Elküldve December15, 2008 Párhuzamosan? Elég volt a 4.5 Volt? (Ez jó mondat volt! :rolleyes: ) Gondolom annak 6 Voltos volt a "elektronikája". Ja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December16, 2008 Megoszt Elküldve December16, 2008 zotya akkormilyen fület kellett meghúzni a vezérműszíj burkolata alatt? bár még a sajátomat nemszedtem szét..meg opelen se egyáltalán, de nem csak a generátornál van feszítő csavar? lökj már egy képet :rolleyes: Klikk ide! Ott a fül azon a hosszukás likon lehet elcsúsztatni a generátort, úgy feszited. Nekem nem ott volt fellazulva hanem a másik végén, a kék drót mögött látszik ebből a szemszögből. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December16, 2008 Megoszt Elküldve December16, 2008 Noh, most nemrég jobban átnéztem a motorteret és mit láttam? Hát ezt: és ezt Olajfolyások... Utóbbi a csavarnál érdekes. Beöntőnél én voltam, pici mellé ment a shellből, utántöltéskor. Tömítéscsere? Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve December16, 2008 Megoszt Elküldve December16, 2008 Noh, most nemrég jobban átnéztem a motorteret és mit láttam? Hát ezt: [http]http://asty.uw.hu/images/kep(583).jpg[/http] és ezt [http]http://asty.uw.hu/images/kep(584).jpg[/http] Olajfolyások... Utóbbi a csavarnál érdekes. Beöntőnél én voltam, pici mellé ment a shellből, utántöltéskor. Tömítéscsere? Ha csak ennyi, akkor szerintem kár bolygatni. Swift betegsége ez a rohadt olajfolyás. Szelepfedéltömítés-csere, 2 hónapig jó, majd utána megint folyik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December16, 2008 Megoszt Elküldve December16, 2008 Ha csak ennyi, akkor szerintem kár bolygatni. Swift betegsége ez a rohadt olajfolyás. Szelepfedéltömítés-csere, 2 hónapig jó, majd utána megint folyik. Jóde, eddig nem volt ilyen, tulaj szerint sem... Mintha másnak is lett volna nemrég itt ilyen problémája és eltört a szigetelés mikor levette a gyújtáskábelt Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve December16, 2008 Megoszt Elküldve December16, 2008 Jóde, eddig nem volt ilyen, tulaj szerint sem... Mintha másnak is lett volna nemrég itt ilyen problémája és eltört a szigetelés mikor levette a gyújtáskábelt Hát akkor most lesz :rolleyes: gyújtáskábel? szigetelés? hogy jön ez a szelepfedéltömítéshez? ( ha jól látom, neked ott fossa az olajat ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December16, 2008 Megoszt Elküldve December16, 2008 Hát akkor most lesz :rolleyes: gyújtáskábel? szigetelés? hogy jön ez a szelepfedéltömítéshez? ( ha jól látom, neked ott fossa az olajat ) háthogy neki is olajos volt a negyedik gyujtáskábel csatija... Link to comment Megosztás: More sharing options...
PottR Elküldve December16, 2008 Megoszt Elküldve December16, 2008 Gyújtást összejelöltem, de ez még nem jelenti azt hogy előtte jól volt felrakva. Majd valahol megnézetem. 180 volt összesen: gépmunka(blokk, főtengely), csapágyak, gyűrűk, dugattyúk, olajszivattyú, tömítéskészlet, hengerfej csavarok. Ebből 70 volt csak a dugattyú (kicsit furcsálltam), és 50 a munkadíj. Az árajánlat 120-140 volt, ehhez képest kicsit meglepődtem, de már tapasztaltam az autós szakmánál, hogy 20%-ot érdemes rászámolni az induló költségekre. Meg még kb 8-10: tömítőpaszta, pár szerszám, olaj, fagyálló. Elegem volt már a sok szívásből ezzel a sz@rral, inkább egyszerre költöttem többet, de lett egy 0km-es ######a mocim. Nem kell azt lesnem h mikor fogy ki az olaj, mikor megy el az olajnyomás stb. Már egy éve meg van a jármű, kezd belőle autó válni. Össze se merem számolni mennyit költötöttem rá. Ki csinálta? Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve December16, 2008 Megoszt Elküldve December16, 2008 Klikk ide! Ott a fül azon a hosszukás likon lehet elcsúsztatni a generátort, úgy feszited. Nekem nem ott volt fellazulva hanem a másik végén, a kék drót mögött látszik ebből a szemszögből. Az nekem is laza, de sztem az úgy normális, mert a fülnek el kell fordulania a laza csavar körül, amikor állítod, mivel a fül egyenes. Ha íves lenne akkor meg lehetne húzni azt a csavart is. Én egy nagy villáskulccsal megfeszítettem a generátort, visszakocogtattam a fület, hogy a holtjátléka ne lazítsa a szíjat mikor elengedem. Ezután húzod meg a csavart, és mikor kiveszed a kulcsot, vagy amivel feszítetted, nem fog lelazulni a szíj. PottR: Kecskeméten csinálták, Nagy Gépműhely Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December16, 2008 Megoszt Elküldve December16, 2008 pont ezen gondolkoztam én is a generátorral kapcsolatban...ott nem feszítesz már rá, dehaettől elmult akkor jó neked :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve December16, 2008 Megoszt Elküldve December16, 2008 Megoldottam az alapjárati fulladozást! :rolleyes: A gyújtás votl rosszul beállítva, forgattam rajta kb 5°-ot, rögtön kisimult az alapjárat, király. Holnap viszem zöldkártyázni, kíváncsi vagyok mit produkál majd, átmegy-e. Egyúttal beállíttatom a gyújtást rendesen. Azt nem értem, hogy hogyan lehetett rosszul beállítva, mikor szerelő állította utoljára. Na többek között ezért nem bízok a szerelőkben. Ha lenne stroboszkópom, magam csinálnám azt is legszívesebben. Más: A vezérműszíj a hosszú szakaszon a fő és vezértengely között 2500 körüli fordulaton berezonál, a zajra figyeltem fel, amit ilyenkor kelt. Gondolom a feszességével lehet gond, pedig a feszítőgörgőn a kis mutató a horonynál van, ahol lennie kell. Feszítsek még rajta? Vagy inkább túl feszes? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts