Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

gondoltam erre is, de nyáron viszont amint elkapta a motor, abban a pillanatban elaludt a "zizzó". Viszont most olyan, mint mikor nyáron már szint alatt lenne az olaj. (Igen volt már ilyen is, mikor rossz volt a leengedőcsavar tömítése és csöpögött.)

Sztem méretsd meg az olajnyomást, biztos ami biztos, nekem is ott gyökerezik a motorfelújítás projekt. Amúgy meg tényleg durván be tud dermedni a gombához az olaj, most szedtük szét az enyémet és olyan volt mint a szurok.

Opelaner: a nem a szőrszálat akarom hasogatni, de a szivattyú utáni nyomás csak a fojtástól függ, amit meg a szabályzó szelep állít be. Ha győzöd nyomatékkal 1000 bar-t is tudsz csinálni, 100 f/p-vel is.

Link to comment
Megosztás:

olajcsere után a haverom off 100as audija üresen be lett indítva, hogy kimenjen a szivattyúból is az olaj

na az se akarta felkapni jóideig az olajat utána

jártunk már úgy is, hogy meg volt ütve a teknő, pont a szívócső alatt, és azért nem volt nyomás, mert a szivattyú kiszívta egyből az olajat, és nem bírt utánaszívni, vagy hogy mondjam.

nekem mindig is ugy csinált, hogy beindítom az autót, és vagy 3-4 mpig nem laszik el

ma pl ugy csinált, hogy beindítottam, 2mp kialszik utána fél pillanatra bevillant még...zavar, de mióta itt van így csinál.

Link to comment
Megosztás:

Valami cefetül csikorog, főleg esőben, és induláskor. Tudjátok, amilyet az utcán lehet néha hallani az autóktól. Veszek egy új ékszíjat, azzal kárt nem csinálok. Amúgy van már valakinek gyakorlati tapasztalata arról hogy ékszíj szakadáskor mennyit megy még a kocsi töltés nélkül? Csak úgy kérdezem.

Link to comment
Megosztás:

Valami cefetül csikorog, főleg esőben, és induláskor. Tudjátok, amilyet az utcán lehet néha hallani az autóktól. Veszek egy új ékszíjat, azzal kárt nem csinálok. Amúgy van már valakinek gyakorlati tapasztalata arról hogy ékszíj szakadáskor mennyit megy még a kocsi töltés nélkül? Csak úgy kérdezem.

vagy csak nincs rendesen megfeszítve

Link to comment
Megosztás:

Valami cefetül csikorog, főleg esőben, és induláskor. Tudjátok, amilyet az utcán lehet néha hallani az autóktól. Veszek egy új ékszíjat, azzal kárt nem csinálok. Amúgy van már valakinek gyakorlati tapasztalata arról hogy ékszíj szakadáskor mennyit megy még a kocsi töltés nélkül? Csak úgy kérdezem.

úgy 20 km-t még tuti.. annyit már mentem vele amikor nekem elszállt a generátorom..

Persze ez nagyban függhet a bekapcsolt fogyasztóktól, akksid méretétől, állapotától...

Anno OFF Xr3i escortommal kb 50km-ert mentem akksival.. de a végén már nagyon játszanom kellett a sebességfokozastokkal... no meg lámpa off volt.. este.. (Y) ha jött valaki szemből, vészvillogó be.. ahogy villogott, úgy dadogott be a kocsi :rolleyes:

De abban nem volt elektronyika.. csak az AC pumpicsek, meg a gyújtás..

Link to comment
Megosztás:

Sztem méretsd meg az olajnyomást, biztos ami biztos, nekem is ott gyökerezik a motorfelújítás projekt. Amúgy meg tényleg durván be tud dermedni a gombához az olaj, most szedtük szét az enyémet és olyan volt mint a szurok.

Opelaner: a nem a szőrszálat akarom hasogatni, de a szivattyú utáni nyomás csak a fojtástól függ, amit meg a szabályzó szelep állít be. Ha győzöd nyomatékkal 1000 bar-t is tudsz csinálni, 100 f/p-vel is.

Jó reggelt Szaktárs!

Annyira szépen írtad, hogy ezt magam sem tudtam volna jobban... :) Azért ezt a szurok dolgot említhetted volna korábban is, mert lehet , hogy megfogtad a lényeget!! A szabályzószelep dolga tényleg az, hogy ne engedje a rendszerben a nyomást a kritikus érték fölé engedni, mert akkor szétnyomná a szimeringeket. Ezért, a nyomás növekedésével arányosan - rugóerő ellenében - folyamatosan szabályozza azt az olajmennyiséget, amit visszaenged a teknőbe ezzel a nyomóágban nem lesz túlnyomás.

Végiggondolva az olaj útját ( teknő->szívócső->pumpa-> olajszűrő->főtengelycsapok+ hengerfej->teknő ) és azt a jelenséget amit írtál a következőket tippelném:

- a legegyszerűbb megnézni, hogy a szelepnél van-e rúgó ? Vedd ki azt a nagy hatlapfejű csavart a szivattyúból, mögötte van a cucc, egy rugó + egy hengeres dugattyú.

- valahol maradt még abból a " szurokból " a blokk olajcsatornáiban, ami miatt nem tud áramolni rendesen a kenőanyag=>megnő a nyomás az ágban, nyit a szabályzószelep és a pumpa a teknőbe nyomja az olajat

- esetleg a szívócsőben van dugulás, bár szerintem ezt kimostad, mielőtt felszerelted,

- esetleg fordítva tetted fel a hengerfejtömítést ( ??) és elzártad a nyomóágat a blokk meg a hengerfej közt :rolleyes:

Jó bütykölést!

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt Szaktárs!

Annyira szépen írtad, hogy ezt magam sem tudtam volna jobban... :) Azért ezt a szurok dolgot említhetted volna korábban is, mert lehet , hogy megfogtad a lényeget!! A szabályzószelep dolga tényleg az, hogy ne engedje a rendszerben a nyomást a kritikus érték fölé engedni, mert akkor szétnyomná a szimeringeket. Ezért, a nyomás növekedésével arányosan - rugóerő ellenében - folyamatosan szabályozza azt az olajmennyiséget, amit visszaenged a teknőbe ezzel a nyomóágban nem lesz túlnyomás.

Végiggondolva az olaj útját ( teknő->szívócső->pumpa-> olajszűrő->főtengelycsapok+ hengerfej->teknő ) és azt a jelenséget amit írtál a következőket tippelném:

- a legegyszerűbb megnézni, hogy a szelepnél van-e rúgó ? Vedd ki azt a nagy hatlapfejű csavart a szivattyúból, mögötte van a cucc, egy rugó + egy hengeres dugattyú.

- valahol maradt még abból a " szurokból " a blokk olajcsatornáiban, ami miatt nem tud áramolni rendesen a kenőanyag=>megnő a nyomás az ágban, nyit a szabályzószelep és a pumpa a teknőbe nyomja az olajat

- esetleg a szívócsőben van dugulás, bár szerintem ezt kimostad, mielőtt felszerelted,

- esetleg fordítva tetted fel a hengerfejtömítést ( ??) és elzártad a nyomóágat a blokk meg a hengerfej közt :rolleyes:

Jó bütykölést!

Most indulok a küldetésre :)

Teljesen új a szivattyú, felújított blokk, és gomba. Kézzel átforgatva áthajtottam az olajat a teljes rendszeren, a gombánál folyt ki az aranysárga nedü, ami elvileg a nyomott ág vége.

Az a baj a szívócsövet csak kívül mostam le, még bele se fújtam, remélem meglesz ma a bibi, és sikerül megoldani.

A generátor szíjat próbáld megfeszíteni, én is jártam, hogy a bütykölgetések közben nem feszítettem vissza rendesen, és indítás után visított mint állat. MEgfeszítettem és jó lett, igaz az én szíjam elég fiatal és jó állapotú volt.

Kösz a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

úgy 20 km-t még tuti.. annyit már mentem vele amikor nekem elszállt a generátorom..

Persze ez nagyban függhet a bekapcsolt fogyasztóktól, akksid méretétől, állapotától...

Anno OFF Xr3i escortommal kb 50km-ert mentem akksival.. de a végén már nagyon játszanom kellett a sebességfokozastokkal... no meg lámpa off volt.. este.. (Y) ha jött valaki szemből, vészvillogó be.. ahogy villogott, úgy dadogott be a kocsi :rolleyes:

De abban nem volt elektronyika.. csak az AC pumpicsek, meg a gyújtás..

Kösz ezért nemárt tudni, ha egyszer menet közben szakadás van, az ember mégis mire számítson. Kimegyek délután megfeszítem a szíjat. Bár úgy emlékszem megtéptük rendesen. :)

Link to comment
Megosztás:

Úgy nézki megoldott az olajnyomás probléma, levettem a szívócsövet, nem is volt benne tömítés :rolleyes: , gyorsan beletettem, megkentem tömítő pasztával, vissza a helyére, teknő, olaj, indítás után elaludt a lámpa. Ebéd után hosszabb tesztüzem.

Közi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

nah ez gyorsan és olcsón megoldódott :rolleyes:

grat

Köszi!

Nem akarom elkiabálni, de viszonylag könnyen ment az egész csere, kicsit ez az olaj dolog bonyolította meg, de ez is csak figyelmetlenségből adódott. Megpucoltam a hengerfejen az égéstereket, majd teszek föl képeket, nagyon durva, vízkő szerű lerakódások voltak benne. Megszünt a puffogás a kipufogóban.

Ezek a lerakódások mitől származhatnak? A sok elégetett olajból maradt vissza? Mindig Shell kúton tankolok, a benzintől csak nem.

Bemelegítettem a gépet, járattam magasabb fordulaton, kidolgozta a levegőt a hűtőrendszerből. Eddig nagyon szépen muzsikál. Nemsoká elviszem próbaútra. A hátsó kipuf dob viszont hozzáér a rugóhoz, lehet a sok feszegetés miatt, azt is meg kell még igazítani.

Egy régi dolog viszont nem múlt el. kb 3-5-10 mp véletlenszerű időközönként kihagy a gyújtás, mintha csak egy hengerben, alapjáraton és magasabb fordulaton szinte azonos időközönként. Ilyenkor puffan a kipufogó is. Ez eddig is megvolt, olyannyira , hogy néha alapjáraton 500 alá esik a fordulat és vergődik kicsit, aztán észhez tér, alkalmanként akár le is fulladt. Az elosztófedélben volt most víz, azt kitisztítottam, megcsiszoltam a rotor elektródáját, ettől mintha jobb lenne, de még nem tökéletes. Mit érdemes még megnézni?

Link to comment
Megosztás:

vákumcsöveket mindenféleképpen, nekem a fékrásegítőből kijövő csöre csatlakozik az a két kis vékonyka cső.

nekem pl azok szoktak kirepedni, atoldó gumidrab, és ott szív levegőt, és akkor nekem is remeg a motor és a kipufogón is hallani.

és nem akarom elkiabálni, de lehet, hogy a fékezés illetve a gurulás közbeni ingadozás is amiatt volt, mert most nincs az se

legalábbis ma 100km es útonnem jött elő, pedig volt hogy5kmes úton is előjött, de miótamegint megcsináltam nem jelentkezett.

Link to comment
Megosztás:

Úgy nézki megoldott az olajnyomás probléma, levettem a szívócsövet, nem is volt benne tömítés :rolleyes: , gyorsan beletettem, megkentem tömítő pasztával, vissza a helyére, teknő, olaj, indítás után elaludt a lámpa. Ebéd után hosszabb tesztüzem.

Közi a segítséget!

Gratula! Akkor ez a probléma letudva. Balesetmentes közlekedést! :)

Link to comment
Megosztás:

ha elég feszes, inkább vegyl ujat, mertha túlfeszíted megölöd a csapágyaakt, ha ugyan nem az csikorog már most is :)

generátor csapágyra gondolok.

Megcsináltuk, itt volt nálam Hening, és Thuby cartárs, lötyögött az ékszíj, de a feszitőcsavar meg volt húzva, a fül volt fellazulva a vezszíjburkolat alatt. elég szűk volt a hely, de meg tudtuk húzni. Most fa@a! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Gratula! Akkor ez a probléma letudva. Balesetmentes közlekedést! :rolleyes:

Köszi szépen! Nagyon király lett a gép, mintha egy másik autó lenne, nagyon sok apró idegesítő dolog megszűnt.

Bár kicsit félve indulok hosszabb utakra most vele, nehogy cserben hagyjon.

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen! Nagyon király lett a gép, mintha egy másik autó lenne, nagyon sok apró idegesítő dolog megszűnt.

Bár kicsit félve indulok hosszabb utakra most vele, nehogy cserben hagyjon.

Ez a félsz, egy darabig még benned lesz. Amikor nekem elszakadt a vezszíj, és ottmaradtam az út szélén családostul, utánna úgy kezeltem a pedálokat, mint a hímes tojást. Pedig nincs összefügés. De milyen alacsony fogyim volt a nagypapis közlekedés miatt. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Megcsináltuk, itt volt nálam Hening, és Thuby cartárs, lötyögött az ékszíj, de a feszitőcsavar meg volt húzva, a fül volt fellazulva a vezszíjburkolat alatt. elég szűk volt a hely, de meg tudtuk húzni. Most fa@a! :rolleyes:

én biztos ami biztos alapon, kicseréltem a tárcsát is a szíjjal együtt

Link to comment
Megosztás:

én biztos ami biztos alapon, kicseréltem a tárcsát is a szíjjal együtt

Én max. szíjat cserélek a következő szervizeléskor, a tárcsát nem veszem le a főtengelyről, vagy a generátoron levőre gondoltál? Tök hülyeség, ráköltöttem 50-rigó vezszíjszakadáskor, 600-forintos ékszíjat meg nem cseréltem, mert elfelejtettünk venni. Pedig vagy 4-szer voltunk bótba.

zotya neked szervós a kocsi akkor igaz?

Nem, miből gondoltad?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.