Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Mi a véleményetek a kipufogó javító cuccról? Ha jól tudom ilyen rátekerős, ragasztós dolog ez.

Nagyon sufni, csak ideiglenesen jó, vagy bírja úgy, mint egy hegesztés?

Van rátekerős is, meg kenőcs is, a tecsóban láttam.A kipuffgáz hője keményíti meg. Ha jól emlékszem 1000 forint körül volt. Időhúzásnak szerintem megteszi, de ha elkezdett rohadni a dob, biztos nem állítja meg. Most így hirtelenezt találtam, jó sokat kell lefele görgetni. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Felújított motor beépítve. Könnyen be is indult, viszont az olajnyomás lámpa 6-8 mp után sem aludt ki, ezért leállítottam. Új szivattyú meg szűrő van rajta. Gondolom normális, hogy ilyenkor nehezen kapja fel az olajat, de meddig szabad várni? Vagy az olajszivattyút fel kellene tölteni? A kézikönyvek nem írtak ilyesmit. Mi a teendő?

Link to comment
Megosztás:

Csakhogy az NZ-n a felső síkon van a szám a 4. hengernél.

Takarp!

Nem tudom van-e még AF-es szám. Leget, hogy azt fogsz kapni rá. Az is lehet, hogy csak motorkódod lesz. :rolleyes:

Meglett a motorszám. Ennek az oldalán van, ott a váltó felöl, lefestették a blokkot a gépműhelyben, ezért még nehezebb volt rátalálni.

Az olajnyomás lámpával kapcsolatban: új gombával raktam össze, utángyártottat vettem, 1500 Ft-volt, biztos ugyanabban a tartományban működik?

Fellazítottam az olajszűrőt, onnan rögtön szivárgott az olaj. Régi motorral, abban a 2-3 mp-ben míg indítás után kialudt a lámpa csattogó hangja volt (gondolom a tőkék),

mikor elaludt akkor durván megváltozott a hangja. Most, hogy összeraktam gyönyörű szép hangot ad ki, semmi csattogás. Most akkor van nyomás vagy nincs, nem akarom hogy besüljön a frissen javított mocim!

Link to comment
Megosztás:

Ha gyújtáson világít, majd indítás után elalszik a nyomásjelző lámpa, akkor jó, van olajnyomásod :)

Világít ez mindig :rolleyes:

Az olajszivattyú elülső részén, a motortartó baknál van egy ledugózott csonk, ha jól figyeltem meg ott megy át a blokkba a nyomott olaj a szűrőhöz.

5.-ben felemelve a kerékkel menetirányba forgattam át a motort, kivettem a gyertyákat, hogy könnyebb legyen forgatni.

Így próbáltam kézzel felkapatni az olajat, hogy ne járjon a motor kenés nélkül. Ebbe a csonkba benyomtam fecskendővel még olajat, hogy nedvesítse a szivattyút, már majdnem 3 decit, mert a blokkba átfolyó mennyiséget mindig pótoltam.

Amikor forgatom látni lehet, hogy levegő bugyog fel az olajjal. Ez az olaj már elszineződött, gondolom a felszívócsőben maradt régi olaj mosódik ki. Ma kétszer beindítottam 4-5 mp-re, hátha megindul az olaj, de semmi. Létezik, hogy ennyi levegő van a rendszerben?

Most mitévő legyek, forgassam tovább míg kitermeli a levegőt? Vagy ahol a felszívó cső csatlakozik falsot szívna? Pedig ott rendesen meghúztam a csavarokat, bár tömítő pasztát nem tettem alá. :)

Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Világít ez mindig :rolleyes:

Az olajszivattyú elülső részén, a motortartó baknál van egy ledugózott csonk, ha jól figyeltem meg ott megy át a blokkba a nyomott olaj a szűrőhöz.

5.-ben felemelve a kerékkel menetirányba forgattam át a motort, kivettem a gyertyákat, hogy könnyebb legyen forgatni.

Így próbáltam kézzel felkapatni az olajat, hogy ne járjon a motor kenés nélkül. Ebbe a csonkba benyomtam fecskendővel még olajat, hogy nedvesítse a szivattyút, már majdnem 3 decit, mert a blokkba átfolyó mennyiséget mindig pótoltam.

Amikor forgatom látni lehet, hogy levegő bugyog fel az olajjal. Ez az olaj már elszineződött, gondolom a felszívócsőben maradt régi olaj mosódik ki. Ma kétszer beindítottam 4-5 mp-re, hátha megindul az olaj, de semmi. Létezik, hogy ennyi levegő van a rendszerben?

Most mitévő legyek, forgassam tovább míg kitermeli a levegőt? Vagy ahol a felszívó cső csatlakozik falsot szívna? Pedig ott rendesen meghúztam a csavarokat, bár tömítő pasztát nem tettem alá. :)

Köszi a segítséget!

Biztosan nem az olajgomba a hibás? Próbáltátok másikkal?

A másik tippem, hogy a nyomásszabályzóakadt fenn, és elengedi a nyomást.

Link to comment
Megosztás:

Biztosan nem az olajgomba a hibás? Próbáltátok másikkal?

A másik tippem, hogy a nyomásszabályzóakadt fenn, és elengedi a nyomást.

Végre sikerült elérni, hogy kialudjon a lámpa. A csonkon keresztül feltöltöltve olajjal indítás után rögtön kialszik, de kb 20-25 mp után már parázslik, majd ég. Így a gomba és a nyomásszabályzó biztosan jó. 4szer töltöttem így fel, mindig hasonlóan viselkedett. Próbáltam 2000-es fordulaton is, hátha jobban szállít a szivattyú, de sajnos végül ugyanaz az eredmény.

Kézzel átforgatva még mindig buborékok jönnek ki a nyomó oldalon. Szerintem lehetetlen, hogy ennyi levegő legyen benne.

Átnyomja a rendszeren az olajat amit fecskendővel beletöltök, utána meg levegőt küld, ekkor gyullad ki újra a lámpa. Nem szívja fel a teknőből az anyagot.

Hol kaphat levegőt? Van valakinek részletes ábrája a szivattyúról? Lehet le kell szedjem a teknőt, csak ha nem muszáj nem szeretném leengedni az olajat, meg kicszenvedni a csavarokat feleslegesen, mert nem nagyon tartom valószínűnek, hogy ott a szívőcső csatlakozásánál lenne a gond. Viszont jelenleg másra nem tudok gondolni.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Végre sikerült elérni, hogy kialudjon a lámpa. A csonkon keresztül feltöltöltve olajjal indítás után rögtön kialszik, de kb 20-25 mp után már parázslik, majd ég. Így a gomba és a nyomásszabályzó biztosan jó. 4szer töltöttem így fel, mindig hasonlóan viselkedett. Próbáltam 2000-es fordulaton is, hátha jobban szállít a szivattyú, de sajnos végül ugyanaz az eredmény.

Kézzel átforgatva még mindig buborékok jönnek ki a nyomó oldalon. Szerintem lehetetlen, hogy ennyi levegő legyen benne.

Átnyomja a rendszeren az olajat amit fecskendővel beletöltök, utána meg levegőt küld, ekkor gyullad ki újra a lámpa. Nem szívja fel a teknőből az anyagot.

Hol kaphat levegőt? Van valakinek részletes ábrája a szivattyúról? Lehet le kell szedjem a teknőt, csak ha nem muszáj nem szeretném leengedni az olajat, meg kicszenvedni a csavarokat feleslegesen, mert nem nagyon tartom valószínűnek, hogy ott a szívőcső csatlakozásánál lenne a gond. Viszont jelenleg másra nem tudok gondolni.

Köszi!

Kicsi az esélye, de előfordulhat.

Link to comment
Megosztás:

Felújított motor beépítve. Könnyen be is indult, viszont az olajnyomás lámpa 6-8 mp után sem aludt ki, ezért leállítottam. Új szivattyú meg szűrő van rajta. Gondolom normális, hogy ilyenkor nehezen kapja fel az olajat, de meddig szabad várni? Vagy az olajszivattyút fel kellene tölteni? A kézikönyvek nem írtak ilyesmit. Mi a teendő?

Szia! Hát, amit leírtál az elég furcsa,még ilyenről nem hallottam. Az olajszivattyú normál fogaskerékszivattyú, a térfogat kiszorítás elvén működi. Ha van olaj a teknőben és beleér a szívócső vége az olajba, akkor annak szállítani kell.

A hajtást a főtengely végéről kapja, ezért ha olyan a felújított pumpa, mint a régi volt, akkor ha nem hagyták ki belőle a fogaskerekeket a mesterek, annak dolgoznia kell.

Még az is előfordulhat, hogy a hátlapját nem rakták fel rendesen v. szét van kopva és ott megy el a nyomás.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Hát, amit leírtál az elég furcsa,még ilyenről nem hallottam. Az olajszivattyú normál fogaskerékszivattyú, a térfogat kiszorítás elvén működi. Ha van olaj a teknőben és beleér a szívócső vége az olajba, akkor annak szállítani kell.

A hajtást a főtengely végéről kapja, ezért ha olyan a felújított pumpa, mint a régi volt, akkor ha nem hagyták ki belőle a fogaskerekeket a mesterek, annak dolgoznia kell.

Még az is előfordulhat, hogy a hátlapját nem rakták fel rendesen v. szét van kopva és ott megy el a nyomás.

Ki kell húzni az olajpálcát, aszt felpörgetni, ha fröcsög akkor megvannak a fogaskerekek! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Kicsi az esélye, de előfordulhat.

Nem tudom, holnap lehet leszedem, mert nincs több ötletem. A szivattyú vadi új volt, nem tudom mit lehet elrontani a felszerelésnél, de sztem minden rendben volt. Olaj nem szivárog, csöpög sehol, a csavarokat az előírt nyomatékra húztam. Forgatva a levegőt szállítja, viszonylag sokat. Ahogy a régi szivattyún néztem, a szívócső csatlakozástól közvetlenül a fogaskerekekre megy az olaj, ebből gondolm, hogy csak a csatlakozásnál kaphat levegőt. Vagy a szívócső lenne eldugulva, meg se néztem, fel se merült bennem, hogy eldugulhat. A hideg olaj azon a sűrű rácson olyan nagy ellenállással tud átmenni, hogy már kis résen is inkább a levegőt szívja, és olaj nem is jut fel a szivattyúig. Nagyon remélem ez lesz a gond, mert más ötletem tényleg nincs.

Nektek?

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, holnap lehet leszedem, mert nincs több ötletem. A szivattyú vadi új volt, nem tudom mit lehet elrontani a felszerelésnél, de sztem minden rendben volt. Olaj nem szivárog, csöpög sehol, a csavarokat az előírt nyomatékra húztam. Forgatva a levegőt szállítja, viszonylag sokat. Ahogy a régi szivattyún néztem, a szívócső csatlakozástól közvetlenül a fogaskerekekre megy az olaj, ebből gondolm, hogy csak a csatlakozásnál kaphat levegőt. Vagy a szívócső lenne eldugulva, meg se néztem, fel se merült bennem, hogy eldugulhat. A hideg olaj azon a sűrű rácson olyan nagy ellenállással tud átmenni, hogy már kis résen is inkább a levegőt szívja, és olaj nem is jut fel a szivattyúig. Nagyon remélem ez lesz a gond, mert más ötletem tényleg nincs.

Nektek?

Nyugi Szaktárs !

Említetted,hogy kiszerelted a pumpából azt a zárócsavart, ahol fecskendezted be az olajat a blokkba.

Ha a csavart nem teszed vissza és elindítod az autót akkor ott sugárban kell dőlnie az olajnak.

Ha nem jön, akkor szedd szét, mert valami nem klappol.

Milyen a meghajtása a pumpádnak? Elviekben párhuzamosan lapolt a főtengely, de ha hatszögletű és a pumpa meg nem olyan, akkor lehet, hogy nem is kapja meg a hajtást... ??

Azért írd meg mit tapasztaltál !

Link to comment
Megosztás:

Nyugi Szaktárs !

Említetted,hogy kiszerelted a pumpából azt a zárócsavart, ahol fecskendezted be az olajat a blokkba.

Ha a csavart nem teszed vissza és elindítod az autót akkor ott sugárban kell dőlnie az olajnak.

Ha nem jön, akkor szedd szét, mert valami nem klappol.

Milyen a meghajtása a pumpádnak? Elviekben párhuzamosan lapolt a főtengely, de ha hatszögletű és a pumpa meg nem olyan, akkor lehet, hogy nem is kapja meg a hajtást... ??

Azért írd meg mit tapasztaltál !

Összeillik a főtengellyel biztosan, a hajtást is megkapja, mert a keréknél fogva átforgatva a motort bugyborékol a levegő. Nyomást is tud létesíteni, mert kis időre kialszik az olajnyomás lámpa. Az olaj utánpótlással van a gond valamiért, a teknőből nem jut el a fogaskerekekhez a cucc. Mivel fogaskerékszivattyú, ráadásul új is, jó hatásfokkal szállítja a levegőt is, a fordulatszámtól csak a szállított mennyiség függ, de ugyanúgy kell működnie, így ha nincs utánpótlása a levegőnek, akkor kézzel is sikerülnie kéne kitermelni a rendszerből. Szerintem valahol fals levegőhöz jut.

Holnap úgyis kell leengedni az olajból, mert már a max jelzés fölött van a sok bespriccelt olajtól, akkor már lehet leengedem mindet, és leküzdöm róla a teknőt.

Az meg nem nagyon dobna föl, hogy al vadiúj Castrol olajam sugárban dőlne ki földre. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Összeillik a főtengellyel biztosan, a hajtást is megkapja, mert a keréknél fogva átforgatva a motort bugyborékol a levegő. Nyomást is tud létesíteni, mert kis időre kialszik az olajnyomás lámpa. Az olaj utánpótlással van a gond valamiért, a teknőből nem jut el a fogaskerekekhez a cucc. Mivel fogaskerékszivattyú, ráadásul új is, jó hatásfokkal szállítja a levegőt is, a fordulatszámtól csak a szállított mennyiség függ, de ugyanúgy kell működnie, így ha nincs utánpótlása a levegőnek, akkor kézzel is sikerülnie kéne kitermelni a rendszerből. Szerintem valahol fals levegőhöz jut.

Holnap úgyis kell leengedni az olajból, mert már a max jelzés fölött van a sok bespriccelt olajtól, akkor már lehet leengedem mindet, és leküzdöm róla a teknőt.

Az meg nem nagyon dobna föl, hogy al vadiúj Castrol olajam sugárban dőlne ki földre. :rolleyes:

Hát akkor jó ügyeskedést, aztán majd meséld el mi történt ! Különben annyit még pontosítanék az általad elmondottakon, hogy a fordulatszámtól nem csak a mennyiség függ, hanem a nyomás is...

Én is eldobnám magam, ha kézzel tekerve előállítanád azt a 1,5 bar nyomást, ami alapjárat környékén van.

Aludj jól,aztán holnap okosabbak leszünk! :)

Link to comment
Megosztás:

"egy kicsivel" lehet később, mert az olaj bedermehet az olajgombába, meg az olajcsatornába.

gondoltam erre is, de nyáron viszont amint elkapta a motor, abban a pillanatban elaludt a "zizzó". Viszont most olyan, mint mikor nyáron már szint alatt lenne az olaj. (Igen volt már ilyen is, mikor rossz volt a leengedőcsavar tömítése és csöpögött.)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.