Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
valakinek nincs képe erről?

jol emlékszem, hogy linklet már valaki képet a szelephimbákról, illetve az egész dologról, ami a szeepldekli alatt van?

nekem ilyen képem van... :rolleyes:

3947_59856.jpg

3947_59974.jpg

Elküldve
Hát most így hirtelen csak ezt találtam, bár pont az nincs rajta amit látni akartál. Csak a hidrotőkék látszanak, meg a szeleprigók.

:) ..azok csiripelnek a motorban? Mert akkor leveszem a szelepdeklit és szélnek eresztem őket! :rolleyes: :) :)

Elküldve

csiripeléssel nincs baj

ha kopognak akkor kezdődik

ezt ki lehet akkor ugy is szedni, ha nem veszem ki a vezérmű tengelyt?igy képpel már kicsit más...valamilyen szerszámot csinálni kell hozzá, amivel be lehet "furakodni" a himba és a szelep vége közzé és ugy már elbírom képzelni, hogy lenyomom a szelepet, és akkor kifordítani vagy akkor már meg lehet emelni annyira, hogy a hidrotőke gömbjéről le lehet venni a himbát.

Hening visszaolvastam és ott irtad hogy te mindig is használsz hozzá motortisztító adalékot, és lehet pl neked már csak ezért se kotyog a hidrotőkéd

mit is használsz, és árban mennyi is?

mert ilyen 5 ezer ftos hidrotőke áraknál inkább megpróbálnék én is más módszert hátha lerakódás van nekem is, ami időnként előhozza ezt a jelenséget.

Elküldve
csiripeléssel nincs baj

ha kopognak akkor kezdődik

ezt ki lehet akkor ugy is szedni, ha nem veszem ki a vezérmű tengelyt?igy képpel már kicsit más...valamilyen szerszámot csinálni kell hozzá, amivel be lehet "furakodni" a himba és a szelep vége közzé és ugy már elbírom képzelni, hogy lenyomom a szelepet, és akkor kifordítani vagy akkor már meg lehet emelni annyira, hogy a hidrotőke gömbjéről le lehet venni a himbát.

Hening visszaolvastam és ott irtad hogy te mindig is használsz hozzá motortisztító adalékot, és lehet pl neked már csak ezért se kotyog a hidrotőkéd

mit is használsz, és árban mennyi is?

mert ilyen 5 ezer ftos hidrotőke áraknál inkább megpróbálnék én is más módszert hátha lerakódás van nekem is, ami időnként előhozza ezt a jelenséget.

Nem vagyok szaki, szinte semmit sem értek az egészhez, de oda csak szelephézag-mérővel tudsz befurakodni. Mi is az a hidrotőke valójában? Az ami mozgatja a himbákat? Mert akkor minek is "befurakodni" a himba és a szelep közé? Ha jól gondolom, akkor neked éppen hogy a himbákat kell leszedned a tőke kiszedéséhez, vagy nem? De ismét hangsúlyoznám hogy tök hüle vagyok ehhez!!! :rolleyes: :)

Elküldve

hidrotőkének olvass utána de lényegében olajnyomással állítja be a szükséges hézagot

gyakorlatilag sosincs hézag, csak a benne lévő rugót addig lehet összenyomni ameddig olajjal fel van töltve.

másik dolog

azért kellene befurakodnom, hogy a szelepet le tudjam nyomni, és az így keletkezett hézaggal meg tudjam oldani hogy le lehessen szedni a himbákat

és ha az lejött akor ki tudom venni a tőkéket is

Elküldve
hidrotőkének olvass utána de lényegében olajnyomással állítja be a szükséges hézagot

gyakorlatilag sosincs hézag, csak a benne lévő rugót addig lehet összenyomni ameddig olajjal fel van töltve.

másik dolog

azért kellene befurakodnom, hogy a szelepet le tudjam nyomni, és az így keletkezett hézaggal meg tudjam oldani hogy le lehessen szedni a himbákat

és ha az lejött akor ki tudom venni a tőkéket is

én csak a Skodám motorját láttam szétszedve :) ezek szerint abban nem volt :rolleyes:

Elküldve

ha 120as volt akkor sztem nem :rolleyes:

de még a favoritba se tuti hogy volt :)

de ezt meg én nem tom de ha gogléba beírod és vankedved olvassgassutána

tuti megtudod magadtol is keresni és meg is fogod érteni.

Elküldve
én csak a Skodám motorját láttam szétszedve :) ezek szerint abban nem volt :rolleyes:

Gyanítom én is, hogy nem :D

Amúgy nekem is esedékes lesz hamarosan ez a dolog, úgyhogy most követem a fejleményeket ezzel a kiszedéssel - tisztítással kapcsolatban. Hozzáértő cartársak hívták fel a figyelmem a kopogásra, s nem akarom a végletekig húzni...

Jut eszembe, Karcsi, mi is van akkor, ha alulról jön? :) Már nem emlékszem, mi volt a végkifejlet.

De nehogy valami hajtókar, -vagy főtengelycsapágy cserével ilyesztgess, mert fejbedurrantom magam a légzsákkal :) :D

Elküldve
ha a motort akarod kivenni, akor nem kell a váltóva csinálni semmit, csak szétcsavarozni a bloktol, és a brezonokrol lefeszegetni, illetve a nyelestengelyt kell még széthúzni.

Tehát ha sikerül lefeszegetni a blokkot, akkor ott nem fog szétugrani vagy befeszülni semmi, nem kell csipeszeket felrakni vagy hasonló?

Esetleg tudna valaki képet feltenni, hogy néznek ki a dolgok a helyükön?

A hidrotőke tisztításról van egy jó képes leírás a Haynes-ben. Ha kell valahogy eljuttatom!

Haynes Manual Legalul a Download-ra kattitnts, utána nyílik egy oldal, ott egy picit vársz és onnan le tudod szedni.

Köszi az infókat!

Elküldve

Még egy utolsó kérdés.

Miért nem világit a tolató lámpám rükvercbe??

Minden izzó cserélve lett.

Viszont nem tudom hol van az a kapcsoló ami ezért felelős.

Valaki ezt megtudja nekem mondani esetleg?

Elküldve
Még egy utolsó kérdés.

Miért nem világit a tolató lámpám rükvercbe??

Minden izzó cserélve lett.

Viszont nem tudom hol van az a kapcsoló ami ezért felelős.

Valaki ezt megtudja nekem mondani esetleg?

A váltó alu házába van betekerve, nagyjából az akksi alatt helyezkedik el és előrefelé néz. Húzd le róla a vezetéket és a lehúzott kábel 2 pólusát kösd össze egy iratkapoccsal. Ha gyújtást ráadva ég a tolatólámpád, akkor az ment tönkre. Pár hónapja ezerpárszáz forintért vettem. Kicseréléséhez ha jól emlékszem egy 19-es villáskulcs és 5 perc kellett.

Elküldve
A váltó alu házába van betekerve, nagyjából az akksi alatt helyezkedik el és előrefelé néz. Húzd le róla a vezetéket és a lehúzott kábel 2 pólusát kösd össze egy iratkapoccsal. Ha gyújtást ráadva ég a tolatólámpád, akkor az ment tönkre. Pár hónapja ezerpárszáz forintért vettem. Kicseréléséhez ha jól emlékszem egy 19-es villáskulcs és 5 perc kellett.

köszönöm a segítséget. Azt hiszem ezt már csak holnap oldom meg :rolleyes:)

megnézem amit írtál. köszönöm szépen a segítséget.

Elküldve
tegnap is néztem, miután csinálta ezt a csattogást, akkor jo szintet mutatott a nívó...most meg két osztás hiányzott....beindítás után ugyan ugy csinálta...

Esetleg még annyit tudsz ártani neki, hogy bemelegíted a mocit, leállítod aztán gyorsan lekapod a hengerfejről a deknit majd megint beindítod (ha netán nem látszik egyiken se, hogy húzná felfele az olajat kézzel húzol kicsit a gázbowdenen) és szemmel látható lesz, hogy melyik is az amelyik rosszalkodik -ami jól műxik ott szépen porolnia kell az olajnak de azért számolj arra is, hogy utána lehet le kell mosnod a motorteret az olajpárától (brigéciol :rolleyes: ). Egyébként nem egy egyszerű dolog kiszedni a himbákat (legalábbis az enyémben nem volt könnyű a darabokra tört helyére betenni egy újat) pedig ketten szenvedtünk vele a szerelővel, hogy ne kelljen a vezérműtengelyt kivenni érte.

Elküldve
csiripeléssel nincs baj

ha kopognak akkor kezdődik

ezt ki lehet akkor ugy is szedni, ha nem veszem ki a vezérmű tengelyt?igy képpel már kicsit más...valamilyen szerszámot csinálni kell hozzá, amivel be lehet "furakodni" a himba és a szelep vége közzé és ugy már elbírom képzelni, hogy lenyomom a szelepet, és akkor kifordítani vagy akkor már meg lehet emelni annyira, hogy a hidrotőke gömbjéről le lehet venni a himbát.

Hening visszaolvastam és ott irtad hogy te mindig is használsz hozzá motortisztító adalékot, és lehet pl neked már csak ezért se kotyog a hidrotőkéd

mit is használsz, és árban mennyi is?

mert ilyen 5 ezer ftos hidrotőke áraknál inkább megpróbálnék én is más módszert hátha lerakódás van nekem is, ami időnként előhozza ezt a jelenséget.

Én talán egyszer használtam, azóta sose. Nem javallott. :D

Gyanítom én is, hogy nem :)

Amúgy nekem is esedékes lesz hamarosan ez a dolog, úgyhogy most követem a fejleményeket ezzel a kiszedéssel - tisztítással kapcsolatban. Hozzáértő cartársak hívták fel a figyelmem a kopogásra, s nem akarom a végletekig húzni...

Jut eszembe, Karcsi, mi is van akkor, ha alulról jön? :) Már nem emlékszem, mi volt a végkifejlet.

De nehogy valami hajtókar, -vagy főtengelycsapágy cserével ilyesztgess, mert fejbedurrantom magam a légzsákkal :) :D

Pedig az lehet. :rolleyes:

Elküldve
Hening: 2007ben irtad, hogy mindig ugy cserélsz olajat, hogy motormosó adalékot teszel bele, na most akkor mi van?

Mutasd már meg légyszi azt a hszt.

Elküldve
Pedig az lehet. :rolleyes:

Vazzeg, nemá :)

Majd a héten valamikor akarok szelepfedél tömítést cserélni.. Ha akkor elindítom fedél nélkül, egyértelműen lehet majd hallani, hogy a tőkék-e, igaz?

Elküldve
Vazzeg, nemá :rolleyes:

Majd a héten valamikor akarok szelepfedél tömítést cserélni.. Ha akkor elindítom fedél nélkül, egyértelműen lehet majd hallani, hogy a tőkék-e, igaz?

Van vhol egy sztetoszkópom, kell? :)

Elküldve

Üdv Mindenkinek!Az enyémben is zörögnek kb 3 hónapja,sőt hétvégén ledöngettem Várpalota-Frankfurt-Várpalota utat./Na azzé vittem tartalékot is.

Elküldve
Üdv Mindenkinek!Az enyémben is zörögnek kb 3 hónapja,sőt hétvégén ledöngettem Várpalota-Frankfurt-Várpalota utat./Na azzé vittem tartalékot is.

Odanézz, városbéli! :)

Enyimben is zörögnek már, mióta megvettem. De még bírják. (koppkoppkopp). Mondjuk azt marhára élvezem, hogy ha tökhidegen odalépek neki egyesben meg kettesben, akkor egy V6 2.5 TDi motorhang hallatszik az utastérben. :)

De nyugi, nem kínzom, Hidegen szigurúan 1500-2000-ig pörget, aztán váltás. :rolleyes:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.