spzoli Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 valakinek nincs képe erről? jol emlékszem, hogy linklet már valaki képet a szelephimbákról, illetve az egész dologról, ami a szeepldekli alatt van? nekem ilyen képem van... :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 Hát most így hirtelen csak ezt találtam, bár pont az nincs rajta amit látni akartál. Csak a hidrotőkék látszanak, meg a szeleprigók. :) ..azok csiripelnek a motorban? Mert akkor leveszem a szelepdeklit és szélnek eresztem őket! :rolleyes: :) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 csiripeléssel nincs baj ha kopognak akkor kezdődik ezt ki lehet akkor ugy is szedni, ha nem veszem ki a vezérmű tengelyt?igy képpel már kicsit más...valamilyen szerszámot csinálni kell hozzá, amivel be lehet "furakodni" a himba és a szelep vége közzé és ugy már elbírom képzelni, hogy lenyomom a szelepet, és akkor kifordítani vagy akkor már meg lehet emelni annyira, hogy a hidrotőke gömbjéről le lehet venni a himbát. Hening visszaolvastam és ott irtad hogy te mindig is használsz hozzá motortisztító adalékot, és lehet pl neked már csak ezért se kotyog a hidrotőkéd mit is használsz, és árban mennyi is? mert ilyen 5 ezer ftos hidrotőke áraknál inkább megpróbálnék én is más módszert hátha lerakódás van nekem is, ami időnként előhozza ezt a jelenséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 csiripeléssel nincs baj ha kopognak akkor kezdődik ezt ki lehet akkor ugy is szedni, ha nem veszem ki a vezérmű tengelyt?igy képpel már kicsit más...valamilyen szerszámot csinálni kell hozzá, amivel be lehet "furakodni" a himba és a szelep vége közzé és ugy már elbírom képzelni, hogy lenyomom a szelepet, és akkor kifordítani vagy akkor már meg lehet emelni annyira, hogy a hidrotőke gömbjéről le lehet venni a himbát. Hening visszaolvastam és ott irtad hogy te mindig is használsz hozzá motortisztító adalékot, és lehet pl neked már csak ezért se kotyog a hidrotőkéd mit is használsz, és árban mennyi is? mert ilyen 5 ezer ftos hidrotőke áraknál inkább megpróbálnék én is más módszert hátha lerakódás van nekem is, ami időnként előhozza ezt a jelenséget. Nem vagyok szaki, szinte semmit sem értek az egészhez, de oda csak szelephézag-mérővel tudsz befurakodni. Mi is az a hidrotőke valójában? Az ami mozgatja a himbákat? Mert akkor minek is "befurakodni" a himba és a szelep közé? Ha jól gondolom, akkor neked éppen hogy a himbákat kell leszedned a tőke kiszedéséhez, vagy nem? De ismét hangsúlyoznám hogy tök hüle vagyok ehhez!!! :rolleyes: :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 hidrotőkének olvass utána de lényegében olajnyomással állítja be a szükséges hézagot gyakorlatilag sosincs hézag, csak a benne lévő rugót addig lehet összenyomni ameddig olajjal fel van töltve. másik dolog azért kellene befurakodnom, hogy a szelepet le tudjam nyomni, és az így keletkezett hézaggal meg tudjam oldani hogy le lehessen szedni a himbákat és ha az lejött akor ki tudom venni a tőkéket is Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 olvasgattam neten, és találtam pár érdeks dolgot, hogy pl tisztítani hogy lehet a hidrotőkéket meg ilyesmiket... Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 hidrotőkének olvass utána de lényegében olajnyomással állítja be a szükséges hézagot gyakorlatilag sosincs hézag, csak a benne lévő rugót addig lehet összenyomni ameddig olajjal fel van töltve. másik dolog azért kellene befurakodnom, hogy a szelepet le tudjam nyomni, és az így keletkezett hézaggal meg tudjam oldani hogy le lehessen szedni a himbákat és ha az lejött akor ki tudom venni a tőkéket is én csak a Skodám motorját láttam szétszedve :) ezek szerint abban nem volt :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 ha 120as volt akkor sztem nem :rolleyes: de még a favoritba se tuti hogy volt :) de ezt meg én nem tom de ha gogléba beírod és vankedved olvassgassutána tuti megtudod magadtol is keresni és meg is fogod érteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thuby Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 én csak a Skodám motorját láttam szétszedve :) ezek szerint abban nem volt :rolleyes: Gyanítom én is, hogy nem :D Amúgy nekem is esedékes lesz hamarosan ez a dolog, úgyhogy most követem a fejleményeket ezzel a kiszedéssel - tisztítással kapcsolatban. Hozzáértő cartársak hívták fel a figyelmem a kopogásra, s nem akarom a végletekig húzni... Jut eszembe, Karcsi, mi is van akkor, ha alulról jön? :) Már nem emlékszem, mi volt a végkifejlet. De nehogy valami hajtókar, -vagy főtengelycsapágy cserével ilyesztgess, mert fejbedurrantom magam a légzsákkal :) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 ha a motort akarod kivenni, akor nem kell a váltóva csinálni semmit, csak szétcsavarozni a bloktol, és a brezonokrol lefeszegetni, illetve a nyelestengelyt kell még széthúzni. Tehát ha sikerül lefeszegetni a blokkot, akkor ott nem fog szétugrani vagy befeszülni semmi, nem kell csipeszeket felrakni vagy hasonló? Esetleg tudna valaki képet feltenni, hogy néznek ki a dolgok a helyükön? A hidrotőke tisztításról van egy jó képes leírás a Haynes-ben. Ha kell valahogy eljuttatom! Haynes Manual Legalul a Download-ra kattitnts, utána nyílik egy oldal, ott egy picit vársz és onnan le tudod szedni. Köszi az infókat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
phoboss Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 Még egy utolsó kérdés. Miért nem világit a tolató lámpám rükvercbe?? Minden izzó cserélve lett. Viszont nem tudom hol van az a kapcsoló ami ezért felelős. Valaki ezt megtudja nekem mondani esetleg? Link to comment Megosztás: More sharing options...
RobesPierre Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 Még egy utolsó kérdés. Miért nem világit a tolató lámpám rükvercbe?? Minden izzó cserélve lett. Viszont nem tudom hol van az a kapcsoló ami ezért felelős. Valaki ezt megtudja nekem mondani esetleg? A váltó alu házába van betekerve, nagyjából az akksi alatt helyezkedik el és előrefelé néz. Húzd le róla a vezetéket és a lehúzott kábel 2 pólusát kösd össze egy iratkapoccsal. Ha gyújtást ráadva ég a tolatólámpád, akkor az ment tönkre. Pár hónapja ezerpárszáz forintért vettem. Kicseréléséhez ha jól emlékszem egy 19-es villáskulcs és 5 perc kellett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
phoboss Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 A váltó alu házába van betekerve, nagyjából az akksi alatt helyezkedik el és előrefelé néz. Húzd le róla a vezetéket és a lehúzott kábel 2 pólusát kösd össze egy iratkapoccsal. Ha gyújtást ráadva ég a tolatólámpád, akkor az ment tönkre. Pár hónapja ezerpárszáz forintért vettem. Kicseréléséhez ha jól emlékszem egy 19-es villáskulcs és 5 perc kellett. köszönöm a segítséget. Azt hiszem ezt már csak holnap oldom meg :rolleyes:) megnézem amit írtál. köszönöm szépen a segítséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve December8, 2008 Megoszt Elküldve December8, 2008 tegnap is néztem, miután csinálta ezt a csattogást, akkor jo szintet mutatott a nívó...most meg két osztás hiányzott....beindítás után ugyan ugy csinálta... Esetleg még annyit tudsz ártani neki, hogy bemelegíted a mocit, leállítod aztán gyorsan lekapod a hengerfejről a deknit majd megint beindítod (ha netán nem látszik egyiken se, hogy húzná felfele az olajat kézzel húzol kicsit a gázbowdenen) és szemmel látható lesz, hogy melyik is az amelyik rosszalkodik -ami jól műxik ott szépen porolnia kell az olajnak de azért számolj arra is, hogy utána lehet le kell mosnod a motorteret az olajpárától (brigéciol :rolleyes: ). Egyébként nem egy egyszerű dolog kiszedni a himbákat (legalábbis az enyémben nem volt könnyű a darabokra tört helyére betenni egy újat) pedig ketten szenvedtünk vele a szerelővel, hogy ne kelljen a vezérműtengelyt kivenni érte. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve December8, 2008 Megoszt Elküldve December8, 2008 csiripeléssel nincs baj ha kopognak akkor kezdődik ezt ki lehet akkor ugy is szedni, ha nem veszem ki a vezérmű tengelyt?igy képpel már kicsit más...valamilyen szerszámot csinálni kell hozzá, amivel be lehet "furakodni" a himba és a szelep vége közzé és ugy már elbírom képzelni, hogy lenyomom a szelepet, és akkor kifordítani vagy akkor már meg lehet emelni annyira, hogy a hidrotőke gömbjéről le lehet venni a himbát. Hening visszaolvastam és ott irtad hogy te mindig is használsz hozzá motortisztító adalékot, és lehet pl neked már csak ezért se kotyog a hidrotőkéd mit is használsz, és árban mennyi is? mert ilyen 5 ezer ftos hidrotőke áraknál inkább megpróbálnék én is más módszert hátha lerakódás van nekem is, ami időnként előhozza ezt a jelenséget. Én talán egyszer használtam, azóta sose. Nem javallott. :D Gyanítom én is, hogy nem :) Amúgy nekem is esedékes lesz hamarosan ez a dolog, úgyhogy most követem a fejleményeket ezzel a kiszedéssel - tisztítással kapcsolatban. Hozzáértő cartársak hívták fel a figyelmem a kopogásra, s nem akarom a végletekig húzni... Jut eszembe, Karcsi, mi is van akkor, ha alulról jön? :) Már nem emlékszem, mi volt a végkifejlet. De nehogy valami hajtókar, -vagy főtengelycsapágy cserével ilyesztgess, mert fejbedurrantom magam a légzsákkal :) :D Pedig az lehet. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December8, 2008 Megoszt Elküldve December8, 2008 Hening: 2007ben irtad, hogy mindig ugy cserélsz olajat, hogy motormosó adalékot teszel bele, na most akkor mi van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December8, 2008 Megoszt Elküldve December8, 2008 Hening: 2007ben irtad, hogy mindig ugy cserélsz olajat, hogy motormosó adalékot teszel bele, na most akkor mi van? Oppsz, bukta! :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve December8, 2008 Megoszt Elküldve December8, 2008 Hening: 2007ben irtad, hogy mindig ugy cserélsz olajat, hogy motormosó adalékot teszel bele, na most akkor mi van? Mutasd már meg légyszi azt a hszt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve December8, 2008 Megoszt Elküldve December8, 2008 Oppsz, bukta! :) ???? Mi a lol??? Biztosan írtam, hogy használtam. Aztán a javallatok alapján többet nem. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thuby Elküldve December8, 2008 Megoszt Elküldve December8, 2008 Pedig az lehet. :rolleyes: Vazzeg, nemá :) Majd a héten valamikor akarok szelepfedél tömítést cserélni.. Ha akkor elindítom fedél nélkül, egyértelműen lehet majd hallani, hogy a tőkék-e, igaz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve December8, 2008 Megoszt Elküldve December8, 2008 És tényleg ezt írtam. :rolleyes: Ezúton exkuzálom magamat. :) Visit My Website Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December8, 2008 Megoszt Elküldve December8, 2008 Vazzeg, nemá :rolleyes: Majd a héten valamikor akarok szelepfedél tömítést cserélni.. Ha akkor elindítom fedél nélkül, egyértelműen lehet majd hallani, hogy a tőkék-e, igaz? Van vhol egy sztetoszkópom, kell? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
skj69 Elküldve December8, 2008 Megoszt Elküldve December8, 2008 Üdv Mindenkinek!Az enyémben is zörögnek kb 3 hónapja,sőt hétvégén ledöngettem Várpalota-Frankfurt-Várpalota utat./Na azzé vittem tartalékot is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December8, 2008 Megoszt Elküldve December8, 2008 És tényleg ezt írtam. :rolleyes: Ezúton exkuzálom magamat. :) Visit My Website Király lenne ha minden kijelentést, igéretet vissza lehetne így keresni. Pölö jóban-rosszban meg hasonlók. Á hagyjuk.... :) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December8, 2008 Megoszt Elküldve December8, 2008 Üdv Mindenkinek!Az enyémben is zörögnek kb 3 hónapja,sőt hétvégén ledöngettem Várpalota-Frankfurt-Várpalota utat./Na azzé vittem tartalékot is. Odanézz, városbéli! :) Enyimben is zörögnek már, mióta megvettem. De még bírják. (koppkoppkopp). Mondjuk azt marhára élvezem, hogy ha tökhidegen odalépek neki egyesben meg kettesben, akkor egy V6 2.5 TDi motorhang hallatszik az utastérben. :) De nyugi, nem kínzom, Hidegen szigurúan 1500-2000-ig pörget, aztán váltás. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts