opel16v Elküldve December6, 2008 Megoszt Elküldve December6, 2008 Itt Bp-en Patyi Laci megvan egy blokkcserével egy nap alatt, ha nincs nagy gebasz közben valamivel. És kicsivel olcsóbban is kijön az :lol: Ha még nem csináltál hasonlót, akkor inkább bízd egy jó szakira, mert csak szívni fogsz vele. És számolj rá még párezret a közben adódó sallangokra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December6, 2008 Megoszt Elküldve December6, 2008 Itt Bp-en Patyi Laci megvan egy blokkcserével egy nap alatt, ha nincs nagy gebasz közben valamivel. És kicsivel olcsóbban is kijön az :lol: Ha még nem csináltál hasonlót, akkor inkább bízd egy jó szakira, mert csak szívni fogsz vele. És számolj rá még párezret a közben adódó sallangokra. Hát nem tudom, én nagyon szarul érezném magam, ha szerelő buzerálná a kocsimat. Pedig muszáj lesz rábírni magam, a kerékívet nem tudom én kikarosszériázni. :lol: De amit lehet megcsinálok én, illetve mi. (Bocs Karcsi! :) ) Egyrészt mert nincs sok pízem, másrészt meg úgy általában a "mesteremberekkel" kapcsolatban nincsenek túl jó tapasztalataim. Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve December6, 2008 Megoszt Elküldve December6, 2008 Hát nem tudom, én nagyon szarul érezném magam, ha szerelő buzerálná a kocsimat. Pedig muszáj lesz rábírni magam, a kerékívet nem tudom én kikarosszériázni. :lol: De amit lehet megcsinálok én, illetve mi. (Bocs Karcsi! :lol: ) Egyrészt mert nincs sok pízem, másrészt meg úgy általában a "mesteremberekkel" kapcsolatban nincsenek túl jó tapasztalataim. Szia zotya! Egy biztos, az autóm amióta nálam van és belenyult valaki én mindíg ott álltam a nyakán, mert inkább egy nap szabi mint hogy valami kokler meló legyen belőle és utána meg mehet az ember panaszra ahová akar. Nálam eddig ez bejött, tudom nem mindenki teheti ugyan ezt meg, de én ha lehet még 10 évet szeretnék ezzel a kocsival menni és élvezni azt amit adhat nekem azért cserébe amit tőlem kap! Üdv:BB Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December6, 2008 Megoszt Elküldve December6, 2008 Szia zotya! Egy biztos, az autóm amióta nálam van és belenyult valaki én mindíg ott álltam a nyakán, mert inkább egy nap szabi mint hogy valami kokler meló legyen belőle és utána meg mehet az ember panaszra ahová akar. Nálam eddig ez bejött, tudom nem mindenki teheti ugyan ezt meg, de én ha lehet még 10 évet szeretnék ezzel a kocsival menni és élvezni azt amit adhat nekem azért cserébe amit tőlem kap! Üdv:BB Az az igazság, hogy én alapból ilyen szerelős-mekk-mester típus vagyok. Általában összejönnek a dolgok,de néha nem. Nem hiszem, hogyha nyernék a lottón ez a hozzáálás változna. Tehát mégcsak a pénzre se tudom fogni. Egyszerűen szeretem bütykölni a kocsit-motort.....stb. Persze csak azt amit lehet, meg amihez értek. Azért nem árt a tapasztaltabb cartársak tanácsa/segítsége. De szerintem erről szól a fórum. Aki csak szervízbe hordja a kocsit, az úgysem itt cseveg velünk. A többiektől meg lehet tanulni. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve December6, 2008 Megoszt Elküldve December6, 2008 Az az igazság, hogy én alapból ilyen szerelős-mekk-mester típus vagyok. Általában összejönnek a dolgok,de néha nem. Nem hiszem, hogyha nyernék a lottón ez a hozzáálás változna. Tehát mégcsak a pénzre se tudom fogni. Egyszerűen szeretem bütykölni a kocsit-motort.....stb. Persze csak azt amit lehet, meg amihez értek. Azért nem árt a tapasztaltabb cartársak tanácsa/segítsége. De szerintem erről szól a fórum. Aki csak szervízbe hordja a kocsit, az úgysem itt cseveg velünk. A többiektől meg lehet tanulni. :lol: Erről van szó, én ugyanilyen embernek tartom magam. Amúgy nekem is nagyon sok rossz tapasztalatom van a szerelőkkel, ezért is szeretném magamnak megcsinálni. Amúgy meg mindig van egy első alkalom, mikor az ember először csinál valamit, szeretem a kihívásokat! Most akkor kell a váltóhoz nyúlni vagy nem, ahhoz, hogy csak levegyem és visszategyem rá a blokkot? Ha mégis belevágunk itthon, akkor csinálok sok fotót, és abból össze lehetne állítani egy jókis útmutatót, ha másért nem ezért emgérné megcsinálni. Köszi a sok tanácsot, nagyon sokat tanultam mióta megtaláltam ezt a fórumot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve December6, 2008 Megoszt Elküldve December6, 2008 Az az igazság, hogy én alapból ilyen szerelős-mekk-mester típus vagyok. Általában összejönnek a dolgok,de néha nem. Nem hiszem, hogyha nyernék a lottón ez a hozzáálás változna. Tehát mégcsak a pénzre se tudom fogni. Egyszerűen szeretem bütykölni a kocsit-motort.....stb. Persze csak azt amit lehet, meg amihez értek. Azért nem árt a tapasztaltabb cartársak tanácsa/segítsége. De szerintem erről szól a fórum. Aki csak szervízbe hordja a kocsit, az úgysem itt cseveg velünk. A többiektől meg lehet tanulni. :lol: Erről van szó, én ugyanilyen embernek tartom magam. Amúgy nekem is nagyon sok rossz tapasztalatom van a szerelőkkel, ezért is szeretném magamnak megcsinálni. Amúgy meg mindig van egy első alkalom, mikor az ember először csinál valamit, szeretem a kihívásokat! Most akkor kell a váltóhoz nyúlni vagy nem, ahhoz, hogy csak levegyem és visszategyem rá a blokkot? Ha mégis belevágunk itthon, akkor csinálok sok fotót, és abból össze lehetne állítani egy jókis útmutatót, ha másért nem ezért emgérné megcsinálni. Köszi a sok tanácsot, nagyon sokat tanultam mióta megtaláltam ezt a fórumot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve December6, 2008 Megoszt Elküldve December6, 2008 Szia zotya! Egy biztos, az autóm amióta nálam van és belenyult valaki én mindíg ott álltam a nyakán, mert inkább egy nap szabi mint hogy valami kokler meló legyen belőle és utána meg mehet az ember panaszra ahová akar. Nálam eddig ez bejött, tudom nem mindenki teheti ugyan ezt meg, de én ha lehet még 10 évet szeretnék ezzel a kocsival menni és élvezni azt amit adhat nekem azért cserébe amit tőlem kap! Üdv:BB Az én autómon ha van valami nehezebb azt párom édesapja csinálja, aki történetesen autószerelő. Bele kell választani. :lol: Bár mindig besegítek neki, ahelyett hogy a párommal tölteném az időt...persze ezért meg is kapom általában a magamét. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December6, 2008 Megoszt Elküldve December6, 2008 Az én autómon ha van valami nehezebb azt párom édesapja csinálja, aki történetesen autószerelő. Bele kell választani. :lol: Bár mindig besegítek neki, ahelyett hogy a párommal tölteném az időt...persze ezért meg is kapom általában a magamét. :lol: Hát ja, jól kell helyezkedni! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve December6, 2008 Megoszt Elküldve December6, 2008 Asszem feladok egy hirdetést: keresem jó autószerelő háttérrel rendelkető hölgy társaságát... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve December6, 2008 Megoszt Elküldve December6, 2008 Sziasztok! Én az iménti hizzászólásomban arra szerettem volna utalni ami itt a forumon már egy pár emberrel megesett, hogy ott marad a kicsi-kocsi a dokinál és láss csodát ne adj Isten pár hét hónap múlva ismét ott van, mert nem ugy, nem olyan, nem odavaló az amit épp a "mester" beleheckelt a vasba! Persze amit lehet megoldok magamnak én is, de mivel vasas szakmában dolgozom mindíg az arany szabályt tartom magam elött: Pénzt, Kocsit, Nőt, Szerszámot Kölcsön nem adunk! Tehát anno nekem is javasolták, hogy kölcsön kell kérni szerszámot meg mindent és akkor neki lehet állni otthon is a bűvészetnek. Eddig olyan dolgok voltak esedékesek amiket én nem kezdenék el magamtól amig nem láttam hogyan csinálják a profik pl: vezérműszíj csere, Nz-Se a kilóméterórát meg az egyébb ilyen kis vackokat megoldja az ember, mert azzal sok kárt nem tud tenni, ezért az home made! Üdv:BB Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December6, 2008 Megoszt Elküldve December6, 2008 Sziasztok! Én az iménti hizzászólásomban arra szerettem volna utalni ami itt a forumon már egy pár emberrel megesett, hogy ott marad a kicsi-kocsi a dokinál és láss csodát ne adj Isten pár hét hónap múlva ismét ott van, mert nem ugy, nem olyan, nem odavaló az amit épp a "mester" beleheckelt a vasba! Persze amit lehet megoldok magamnak én is, de mivel vasas szakmában dolgozom mindíg az arany szabályt tartom magam elött: Pénzt, Kocsit, Nőt, Szerszámot Kölcsön nem adunk! Tehát anno nekem is javasolták, hogy kölcsön kell kérni szerszámot meg mindent és akkor neki lehet állni otthon is a bűvészetnek. Eddig olyan dolgok voltak esedékesek amiket én nem kezdenék el magamtól amig nem láttam hogyan csinálják a profik pl: vezérműszíj csere, Nz-Se a kilóméterórát meg az egyébb ilyen kis vackokat megoldja az ember, mert azzal sok kárt nem tud tenni, ezért az home made! Üdv:BB Meg az a másik, hogy a szakszervizekben is csak emberek dolgoznak, nem arról szól a játék, hogy elégedett legyen a kuncsaft, hanem, hogy minél gyorsabban elhúzza a belét a szakadt kocsijával együtt, meg perkálja a ki a lóvét jó vastagon. Pölö, még nem volt meg a jogsim füvet nyírtam , arréb jártam vele, beülök, se kép- se hang. Letámadtam a netet irt vki olyat, hogy bendix elakad. Megkerestem az önindítót, kocogattam, elindult. Aztán amikor több időm volt szétszedtem, kicsit megpucoráztam, azóta is jó. De ha szerelővel indítok, lehet elviszi trélerrel, mert azt mondja helyszinen nem javítható, ott áll egy hétig, aztán meg kiszámláz mindenfélét, úgyse értek hozzá meg nem látok bele. De volt már egy csomó ilyen projekt a kocsival, hogy csak a hibát kellett megkeresnem, és elhárítani, pénzbe nem került. Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 Sziasztok! Mennyi a gyári gyertyáknál a gyertyahézag, szikraköz? Vagy is mennyinek kéne lenni? 0,7-0,8 legalább is a könyv ezt írja. :rolleyes: még csoda, hogy nekem az 1-1,2 ig voltak és ment a motor! Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 még csoda, hogy nekem az 1-1,2 ig voltak és ment a motor! Tuning gyertya. :rolleyes: :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 tegnap meghúzattam a kocsit 1,2,3 ba tiltásig,aztán 150ig mentem vele 5 ben, és utána erősen kellett lassítani, mikor megálltam vele hallom hogy kopog vmi, felnyitottam az elejét, és a hidrotőkét hallottam kopogni, adtam neki kis gázt elmult, de mikor leállt alapjáratra ujra kopogott de halkabban. Leállítottam, beindítottam már semmi. mentem vele 130kmet, semmi zaj, csak annyi, mint egy éve télen is hogy beindítás után 5-8 mpig egy kis csattogás és az is elmúlik. ez mi lehet? kezd meghallni a hidrotőkém, vagy hidegebb a moci és ilyenkor ez meglesz mint mult télen is? jah és érdekes ahogy előjött is...eddig nem csinálta, már mult tél óta, mióta kicseréltüka termosztátot, és most meg azt vettem észre, hogy nem tartja meg a 95 fokot, hanem csak 91 körül áll meg a hűtővíz hőmérséklete. valaki okosítson fel. hidrotőkék cseréjénél szelepdekli le, himbák le, de a vez teng marad a helyén ugye? már rég láttam ilyen hengfejet és nem emlékszem. üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 ha a motort akarod kivenni, akor nem kell a váltóva csinálni semmit, csak szétcsavarozni a bloktol, és a brezonokrol lefeszegetni, illetve a nyelestengelyt kell még széthúzni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 Mennyit futott az utolsó olajcsere óta? Egyébként lehet kapni olyan hidrotőke tisztító kotyvalékot, eléggé hatásosnak tűnik egy cimboráméban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 6 ezer km et, és 8 éves lesz a kocsi...ilyen tisztító folyadékokkal eléggé megoszlik a vélemény itt a fórumon, van aki abszolút nem ajánlja...de én is valami lerakódásra gyanakszom, mert mult télen is csinálta, és akkor rossz volt a termosztát, és ugyebár nem volt üzmi hőmérséklet így nem tudott felmelgedni, és ilyenkor mondták is hogy nemcsoda a csattogása...és azt ajánlották, hogy jol hajtsam meg a kocsit, és ha felmelegszik kitisztulhat, nah termosztát csere után valamivel ez meg is történt, és semmi hangja se volt, ugy mint most jra,és most ujra szarakodik a termosztát, pedig gates van benne...de már 90et nem tartja... majd holnap megnézem mennyi a hidrotőke ára, és akkor elgondolkozom, hogy megejtsem e a cseréjüket...ha jolemlékszem nem kell lebontani a vezérlést, és marad a helyén a vezérműtengely is mivel ez himbás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 (edited) tegnap meghúzattam a kocsit 1,2,3 ba tiltásig,aztán 150ig mentem vele 5 ben, és utána erősen kellett lassítani, mikor megálltam vele hallom hogy kopog vmi, felnyitottam az elejét, és a hidrotőkét hallottam kopogni, adtam neki kis gázt elmult, de mikor leállt alapjáratra ujra kopogott de halkabban. Leállítottam, beindítottam már semmi. mentem vele 130kmet, semmi zaj, csak annyi, mint egy éve télen is hogy beindítás után 5-8 mpig egy kis csattogás és az is elmúlik. ez mi lehet? kezd meghallni a hidrotőkém, vagy hidegebb a moci és ilyenkor ez meglesz mint mult télen is? jah és érdekes ahogy előjött is...eddig nem csinálta, már mult tél óta, mióta kicseréltüka termosztátot, és most meg azt vettem észre, hogy nem tartja meg a 95 fokot, hanem csak 91 körül áll meg a hűtővíz hőmérséklete. valaki okosítson fel. hidrotőkék cseréjénél szelepdekli le, himbák le, de a vez teng marad a helyén ugye? már rég láttam ilyen hengfejet és nem emlékszem. üdv Nem tom neked pontosan milyen mocid van, nálam szelepdekni le, lenyomod célszerszámmal a szelepet, lepiszkálod a himbát, aztán tudod kihúzni a hidrotőkét. Még nem csináltam, csak mondták hogy így lehet. Ha leveszed a veztengelyt akkor sima ügy. Csak akkor tömítéscsere, nyomatékkulcs, meg ki ahogy szokta HF-csavar csere. Ha nem tévedek. Hidrotőke 1800-2000ft/db Módosítva December7, 2008 : zotya975 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 most töltöttem rá fél litert kb tegnp is néztem, miután csinálta ezta csattogást, akkor jo szintet mutatott a nívó...most meg két osztás hiányzott....beindítás után ugyan ugy csinálta... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 hf csavar tuti nem kell...mivel a hengfej marad a helyén. nemtudom, a himbákat hogy lehet leszedni, de sztem célszerszám se kell hozzá. ha 2000 a ateteje akkor nemis nagy lóvé...csak igy ünnepek előtt, fizu előtt:S kicsit gríz, de ha nem bonyolult egy hétvégén lehet megcsinálom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 hf csavar tuti nem kell...mivel a hengfej marad a helyén. nemtudom, a himbákat hogy lehet leszedni, de sztem célszerszám se kell hozzá. ha 2000 a ateteje akkor nemis nagy lóvé...csak igy ünnepek előtt, fizu előtt:S kicsit gríz, de ha nem bonyolult egy hétvégén lehet megcsinálom. A HF-marad a helyén az biztos, de a HF-csavarokat ki kell tekerned, ha le akarod venni a vez.tengelyt, mert azt is fogja. A himba meg ugye a szelepen fekszik fel egy kis kupakkal a másik végén meg a hidrotőkére támaszkodik, középtájékon meg a bütyök nyomkodja, szóval nem egyszerű kivenni. Vmilvel le kell nyomni a szelepet, hogy meglazuljon, aztán le lehet piszkálni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 hf csavar tuti nem kell...mivel a hengfej marad a helyén. nemtudom, a himbákat hogy lehet leszedni, de sztem célszerszám se kell hozzá. ha 2000 a ateteje akkor nemis nagy lóvé...csak igy ünnepek előtt, fizu előtt:S kicsit gríz, de ha nem bonyolult egy hétvégén lehet megcsinálom. 2500 az ident, ha jól rémlik, a gyári meg 5000 körül van, de sztem egy kis csattogás miatt nem kell mindjárt cserélni. Az olajszint gondolom azért ment lejjebb, mert a rövidtávok miatti víz- és benzintartalma kipárolgott, mikor meghajtottad. Ráadásul, ha rögtön leállítás után nézed, az is kevesebbet mutat, mert az olajnak le kell csordogálnia mindenhonnan, ez pedig időbe telik. Ha a motor hőmérséklete 1-2 fokkal hidegebb télen, az sztem nem olyan nagy gáz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 épp ez a fura. mikor meghajtotam,akkor néztem rögtön, és akkor mutatott rendes szinet...mamg faterom volt vele 4-5kmeket... és most mutatott keveset, állás után is. nah mondjuk ha 2500-5000 az márnem is az az árkategória, mint lőbbiek, dekicsit megijedtem, mikor hajtásután kzdett csattogni, mert a biza elég durva hangos volt... igaz azóta nem jelentkezett ujra...csak induláskor halkan pár mpig. szerintetek hallásból ki lehet találni melyik hidrotőke az? mrt ha beindítom, és ott vagyok a motornál akkor eléggé egy helyről jön, a vezérlés oldaláról... bár azt mondják, hogy ilyenkor igy is ugy is ki kell cserélni az összeset, mert előbb egy haldoklik aztán az összes többi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 valakinek nincs képe erről? jol emlékszem, hogy linklet már valaki képet a szelephimbákról, illetve az egész dologról, ami a szeepldekli alatt van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 valakinek nincs képe erről? jol emlékszem, hogy linklet már valaki képet a szelephimbákról, illetve az egész dologról, ami a szeepldekli alatt van? Hát most így hirtelen csak ezt találtam, bár pont az nincs rajta amit látni akartál. Csak a hidrotőkék látszanak, meg a szeleprigók. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts