Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Banyek neked mennyi hely van a mocitérben. :lol:

Nekem fél órát kellett legozni mire a riasztó szirénájának találtam helyet. :lol:

Nem volt itt ennyi hely,a szekunder levegő komp kivágása után lett több! :)

Egyébként annak a konzolára került fel a bödön,csak gyártottam egy tartót.

Link to comment
Megosztás:

Banyek neked mennyi hely van a mocitérben. :lol:

Nekem fél órát kellett legozni mire a riasztó szirénájának találtam helyet. :lol:

Szemmel láthatóan máshol van az akksija.

Egyébként van különbség rendesen. A fehér motorterébe majdnem be tudnék állni még pluszban a pirosban meg egy fogpiszkálót sem lehet szinte leejteni.

Link to comment
Megosztás:

Na most lett elegem az opel féle ecotech marhaságokból.Corsa megint 47-es hibát dobott,ha jól nézem az EGR pozíció hiba,szal lefogom zárni azt a szart.Pedig múltkor kapott egy majdnem újat a bontóból és mégis...

Az a "majdnem új" mennyit futhatott már szerinted? :lol:

Le kell zárni, látom te is szeretsz kétszer dolgozni :) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az a "majdnem új" mennyit futhatott már szerinted? :lol:

Le kell zárni, látom te is szeretsz kétszer dolgozni :P :)

Ahhoz képest,ami bent volt,szinte újnak tűnik.

Érdekes,hogy tankolás után dobta a hibát,azóta nem jelentkezett.

Majd ha lesz lelkierőm megint összekaristolni a kezem,akkor kiszedem és lezárom a mocskot.ű

Gabi!Mennyi köze van a jó termosztátnak a fogyihoz? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Létezhet, csak ne feledd, hogy több típus is van. Ez fém belsővel rendelkezik, míg a gyári kerámia magos, ami jobb hatásfokkal dolgozik,

viszont jobban folyt (sportkatalizátorok pl fém belsősök). Ezekkel nem éred el a gyári emissziós értékeket minden szempontból. Műszakira

viszont jó :lol:

Link to comment
Megosztás:

Totál mindegy, úgyis fullra húzzuk a gépet ami Co vizsgán belefér -a dízel meg így is úgyis lövi a kormot, persze addig az egészséges határig míg szét nem vág minden vackot benne. Egy jó szaki aki nem akadékoskodik a dolgokon, benne van az ilyesmiben. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Gumisnál sikerült meglazítani a generátor szíjtárcsa csavarját. Ha minden igaz, holnap kicseréljük a blokkot, remélem minden simán megy, bár úgysem fog :lol:

Viszem azért az így csináld-ot meg a haynes-t, ha másrt nem, a nyomatékok miatt. Átnéztem mindkét könyvet, és nagyjából minden világos,

el tudom képzelni a folyamatot, kivéve azt hogy "szereljük ki a tengelykapcsolót". Megnéztem az ide voantkozó részt, az alapján nem tűnik egyszerűnek, le kell venni a bal

kereket, levenni a hajtóműfedelt(ekkor kifolyik az összes hajtóműolaj), mindenféle spec opel szerszámmal kell hengeres fejű csavart kiszedni, meghajtótengelyt kihúzni,

opel csipeszeket csiptetni. Ennek a résznek a szétszedését még nem láttam, ez kicsit aggaszt.

Tényleg szükséges ez, ahhoz hogy leválasszam a blokkot a váltóról? Nem lehet csak úgy széthúzni? Néhány gyakorlati tanáccsal el tudnátok látni?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Gumisnál sikerült meglazítani a generátor szíjtárcsa csavarját. Ha minden igaz, holnap kicseréljük a blokkot, remélem minden simán megy, bár úgysem fog :lol: Viszem azért az így csináld-ot meg a haynes-t, ha másrt nem, a nyomatékok miatt. Esetleg vmi tapasztalati jótanács, aki már párszor csinált ilyet?

Ha már szét van szedve, érdemes az apróalkatrészeket, tömitések, szimeringek , esetleg termosztát, cserélni. :lol: Szerintem. Majd dobj fel pár képet.

Link to comment
Megosztás:

Ha már szét van szedve, érdemes az apróalkatrészeket, tömitések, szimeringek , esetleg termosztát, cserélni. :lol: Szerintem. Majd dobj fel pár képet.

Persze, vettem tömításkészletet, mindent. Közben szerkesztettem a hozzászólásom, mert eszembejutott a kuplungos téma. Abban kellene segítség!

És még valami, ugye kell a szereléshez, akna vagy rámpa? Vagy meg lehet akár csinálni sima garázsban is? Mert akkor nem cuccolnék el, hanem itthon minden kéznél van? Meg akna fölött hogy bakolom alá a váltót?

Link to comment
Megosztás:

Persze, vettem tömításkészletet, mindent. Közben szerkesztettem a hozzászólásom, mert eszembejutott a kuplungos téma. Abban kellene segítség!

És még valami, ugye kell a szereléshez, akna vagy rámpa? Vagy meg lehet akár csinálni sima garázsban is? Mert akkor nem cuccolnék el, hanem itthon minden kéznél van? Meg akna fölött hogy bakolom alá a váltót?

Hát a kuplunghoz nem értek, de szerintem meg lehet csinálni akna nélkül is. Esetleg annyival kéne megemelni az orrát, hogy az olajnak a bödön kényelmesen aláférjen, meg ha vmiért alá kell hasalni, ne akadjon el az orrod akármiben. Pölö biztos van pár csavar amihez alulról könyebb hozzáférni. De ha megvan a javítási kézikönyv, azt érdemes előtte végégbogarászni, mik a buktatók. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát a kuplunghoz nem értek, de szerintem meg lehet csinálni akna nélkül is. Esetleg annyival kéne megemelni az orrát, hogy az olajnak a bödön kényelmesen aláférjen, meg ha vmiért alá kell hasalni, ne akadjon el az orrod akármiben. Pölö biztos van pár csavar amihez alulról könyebb hozzáférni. De ha megvan a javítási kézikönyv, azt érdemes előtte végégbogarászni, mik a buktatók. :lol:

Átbogarásztam a könyveket, meg neten is okosítottam magam, ahogy tudtam, elvégre csak legózni kell vele :lol: Megvizslattam a csavarokat amiket elvileg majd ki kell szedni, elvileg megoldható, kisebb nagyobb szenvedés árán. Csak a kuplung kiszerelés aggaszt, hátha tud vki biztosat mondani, aki már szedte ki a blokkot!

Az így csináldban arra részre hivatkozik, ahol a kuplung tárcsát szereled ki?! Pont ezt nem értem, hogy minek kell kiszedni a tárcsát? Úgy gondoltam, hogy a motortéren keresztbetett zártszelvényre felkötjük a blokkot, feltámasztjuk a váltót, kiszedjük a csavarokat, és finoman leütögetjük/feszítjük a váltóról a blokkot, ami egyszerűen szétcsúszik és felfele kiemeljük. A lendkereket lecsavarozzuk a régi főtengelyről és felcsavarozzuk az új tenelre, visszaemeljük, ráigazítjuk a váltóra, és összecsavarozzuk. Ez így helytálló?

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Gumisnál sikerült meglazítani a generátor szíjtárcsa csavarját. Ha minden igaz, holnap kicseréljük a blokkot, remélem minden simán megy, bár úgysem fog :lol:

Viszem azért az így csináld-ot meg a haynes-t, ha másrt nem, a nyomatékok miatt. Átnéztem mindkét könyvet, és nagyjából minden világos,

el tudom képzelni a folyamatot, kivéve azt hogy "szereljük ki a tengelykapcsolót". Megnéztem az ide voantkozó részt, az alapján nem tűnik egyszerűnek, le kell venni a bal

kereket, levenni a hajtóműfedelt(ekkor kifolyik az összes hajtóműolaj), mindenféle spec opel szerszámmal kell hengeres fejű csavart kiszedni, meghajtótengelyt kihúzni,

opel csipeszeket csiptetni. Ennek a résznek a szétszedését még nem láttam, ez kicsit aggaszt.

Tényleg szükséges ez, ahhoz hogy leválasszam a blokkot a váltóról? Nem lehet csak úgy széthúzni? Néhány gyakorlati tanáccsal el tudnátok látni?

Előre is köszi!

Ha kuplungot akarsz cserélni, akkor elég csak a nyelestengelyt kihúzni az oldaldekninél F13 váltó esetében, és ilyenkor nem

folyik el az összes váltóolaj, csak kevés. De ha le akarod húzni a váltót a blokkról, ahhoz nem kell ezt eljátszani. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha kuplungot akarsz cserélni, akkor elég csak a nyelestengelyt kihúzni az oldaldekninél F13 váltó esetében, és ilyenkor nem

folyik el az összes váltóolaj, csak kevés. De ha le akarod húzni a váltót a blokkról, ahhoz nem kell ezt eljátszani. :)

Nem akarok kuplungot cserélni, tavasszal megvolt, a kinyomócspaággyal együtt. De lehet, h inkább elviszem egy szakihoz, mert ilyet még nem is láttam hogyan csinálják. És mindenki mindenfélét mond a váltóval kapcsolatban, hogy szét kell szedni azt is vagy nem. Én csupán a legegyszerűbb módon szeretném a kicserélni a két blokkot. Persze a legegyszerűbb elgurulni vele egy szervízbe és 3 nap múlva kész. :lol: Mennyit kérnek általában, ha megvan minden alkatrész, csak szerelni kell?

Én olyan 40-50-re saccolom, annyiért meg én is elküszködnék vele pár napig :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.