Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Valvoline TopGard 10W40 van a motorban és 6e Km-t mentem az utolsó csere óta. Annak még ideálisnak kell lennie, nem?

És az olajgomba nem lehet bűnös?

Nem láttam még bűnös olajgombát, és nem is hallottam ilyenről. De ha gondolod, és a közelben vagy,

nekem van jó gombám kipróbálásra, eljöhetsz érte.

Link to comment
Megosztás:

Válasz Zotyának!

A toló üzemmód azt jelenti, hogy ha menet közben 1400 ford/perc felett leveszed a gázról a lábad akkor az elektrónika elzárja az üzemanyagot, tehát nem történik befecskendezés a motorba. Ezt nevezik toló üzemmódnak, de ez csak is ezen fordulat felett van, amint a motor ismét a lasulás miatt eléri ezt a fordulatot megint indítja a befecskendezést, hogy a motor le ne álljon! Ez már egy létfentartási funkció az elektrónika részéről, ha ezt nem tenné akkor annyira lelasulna, hogy megálna, lefulladna! Mikor te 5-ben 50-nel közlekedsz kb ezen a fordulaton dolgozik a motor ami nem túl egészséges. Saját vezetési stilusomat mondom el, ehez mindenki azt füz amit akar: város tábla vagy üresbe becsorgok és megvárom amíg lelassul, vagy szép fokozatosan lassulva és kb 65-nél vissza 4-be. De ezt én így csinálom, és van az a zene, hogy "mindenki másképp csinálja"!

Egy pár adat, hogy én hideg motornál hol váltok el: (ezt csak azért tudom, mert mióta nálam az autó 4 éve így csinálom):

-indul 20km/h

-2es 30km/h

-3as 45km/h

-4es 60-65km/h

-5 a csillagos ég! :lol:

Még egyszer hangsullyozom ezt csak hideg motornál tartom be ennyire, ezekhez a sebeségekhez kb 2000 fordulat tartozik!

Remélem egy kicsit tudtam segíteni megérteni ezt a tipusú motort és a müködését!

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!Valaki írja meg nekem,hogy a gyertyakábeleknek mekkorának kell lenni az ellenállásának!/c16nz/ Előre is köszönöm a Cartársakmak!

2-10K között kell alakulnia, hossztól függően.

Hidegindításkor a motor érdekes hangot ad ki!Mintha a hidrotőkék csörömpölnének!Ha a motor melegszik akkor a hang megszűnik...

Mi lehet az és mit tudnék vele kezdeni?

Valószínű a hidrotőkék :lol:

Milyen motor ez?

Link to comment
Megosztás:

Nem láttam még bűnös olajgombát, és nem is hallottam ilyenről. De ha gondolod, és a közelben vagy,

nekem van jó gombám kipróbálásra, eljöhetsz érte.

Köszi opel16v, nagyon rendes tőled! De nem vagyok közel hozzád jelenleg.

Most otthagytuk az autót Zuglóban, parkolóban.

Holnap lehúzzuk egy ismerős szervizbe, aztán megnézik mi a hiba.

Remélem nem vm horror, így karácsony előtt nem jönne jól... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem láttam még bűnös olajgombát, és nem is hallottam ilyenről.

Pedig nekem is volt már. Csak az pont fordítva működött: sosem világított az olajnyomás-lámpa :lol: Fel se tűnt a hiánya, csak szerelő srác vette észre, mikor olajcsere után ellenőrizte az autót. Szerencsére volt ott egy szétborított G-Astra motor, amiből átrakta az olajgombát. Egyébként van különbség ezek között az olajgombák között a meneten kívül? Ha az stimmel, akkor használható másik alkatrészszámú is?

Link to comment
Megosztás:

Válasz Zotyának!

A toló üzemmód azt jelenti, hogy ha menet közben 1400 ford/perc felett leveszed a gázról a lábad akkor az elektrónika elzárja az üzemanyagot, tehát nem történik befecskendezés a motorba. Ezt nevezik toló üzemmódnak, de ez csak is ezen fordulat felett van, amint a motor ismét a lasulás miatt eléri ezt a fordulatot megint indítja a befecskendezést, hogy a motor le ne álljon! Ez már egy létfentartási funkció az elektrónika részéről, ha ezt nem tenné akkor annyira lelasulna, hogy megálna, lefulladna! Mikor te 5-ben 50-nel közlekedsz kb ezen a fordulaton dolgozik a motor ami nem túl egészséges. Saját vezetési stilusomat mondom el, ehez mindenki azt füz amit akar: város tábla vagy üresbe becsorgok és megvárom amíg lelassul, vagy szép fokozatosan lassulva és kb 65-nél vissza 4-be. De ezt én így csinálom, és van az a zene, hogy "mindenki másképp csinálja"!

Egy pár adat, hogy én hideg motornál hol váltok el: (ezt csak azért tudom, mert mióta nálam az autó 4 éve így csinálom):

-indul 20km/h

-2es 30km/h

-3as 45km/h

-4es 60-65km/h

-5 a csillagos ég! :lol:

Még egyszer hangsullyozom ezt csak hideg motornál tartom be ennyire, ezekhez a sebeségekhez kb 2000 fordulat tartozik!

Remélem egy kicsit tudtam segíteni megérteni ezt a tipusú motort és a müködését!

Üdv:BB

Sokat segítettél, este már kipróbáltam, kicsit jobban pörgettema gépet a megszokottnál, az 5.-et meg elfelejtettem a városban. Kicsit furcsa volt, meg "sportosabb" ez viszont tetszett! :lol: Viszont én az egyest kicsit rövidnek találom 20-ig, nekem akkor már eléggé pörög.

Link to comment
Megosztás:

Miért?

Szia Tápiószecső!

Szerintem azért mert nincs fordulat és az erők meg ugye jelen vannak a motorban amikor meg kapja a naftát, hirtelen hatalmas nyomást kap a henger fala és a főtengely csapágyazása is. de mivel nincs elég olaj rajta ezért könnyen ki is nyomja maga alol az olajat! Ha viszont megfelelő mennyiséget nyom a pumpa akkor ez nem nagyon fordulhat elő. A másik dolog, meg szerintem a kokszolódás, mivel nem nagyon van a gázoknak áramlási sebessége sokkal hamarabb kokszolódik a rendszer és utána meg lehet pucolgatni minden cuccot benne. (alapjárati motor,szelepek, kipuf stb)

Ez személyes vélemény! Mindenki azt tesz amit akar és ugy használja a vasat ahogy neki jól esik!

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Szerintem azért mert nincs fordulat (Nem 1400-ról volt szó? :lol: ) és az erők meg ugye jelen vannak a motorban (Akárcsak más fordulaton.) amikor meg kapja a naftát, hirtelen hatalmas nyomást kap a henger fala és a főtengely csapágyazása is (Akárcsak más fordulaton.). de mivel nincs elég olaj rajta (Mennyi van rajta és mennyi az elég?) ezért könnyen ki is nyomja maga alol az olajat! Ha viszont megfelelő mennyiséget nyom a pumpa (Hol nyomja a megfelelő mennyiséget?)akkor ez nem nagyon fordulhat elő. A másik dolog, meg szerintem a kokszolódás, mivel nem nagyon van a gázoknak áramlási sebessége sokkal hamarabb kokszolódik a rendszer és utána meg lehet pucolgatni minden cuccot benne. (alapjárati motor,szelepek, kipuf stb) (Akkor ezentúl pirosnál állva is legalább 2000-en pörgetem hogy ne koszolódjon le semmi. :lol: )

Amit írtál mind szép és jó, de egy darab konkrétum sincs benne. Innentől fogva meg vagy igaz vagy nem. Mivel nekem sincsenek mérési adataim nem mondom egyértelműen hogy nem igaz, de én még autentikus forrásban nem láttam hogy az alacsony fordulat káros lenne a motorra nézve. (lehet csak elkerülte a figyelmem) Valaki linkelhet nekem valamit, hogy ma is tanuljak valami újat. :)

Ugyan én sem szoktam tartósan alacsonyan járatni, de nem azért hogy elkerüljem a motor károsodását. A koszolódást pedig el lehet kerülni vagy nagy mértékben lehet csökkenteni, ha néha meg van kergetve egy kicsit az autó.

Ez is csak egy vélemény. :P

Link to comment
Megosztás:

Amit írtál mind szép és jó, de egy darab konkrétum sincs benne. Innentől fogva meg vagy igaz vagy nem. Mivel nekem sincsenek mérési adataim nem mondom egyértelműen hogy nem igaz, de én még autentikus forrásban nem láttam hogy az alacsony fordulat káros lenne a motorra nézve. (lehet csak elkerülte a figyelmem) Valaki linkelhet nekem valamit, hogy ma is tanuljak valami újat. :lol:

Ugyan én sem szoktam tartósan alacsonyan járatni, de nem azért hogy elkerüljem a motor károsodását. A koszolódást pedig el lehet kerülni vagy nagy mértékben lehet csökkenteni, ha néha meg van kergetve egy kicsit az autó.

Ez is csak egy vélemény. :lol:

Szia Tápiószecső!

Igen, nem tudok sok dolgot alátámasztani grafikonokkal és eredményekkel, de azért egy pár dologra kitérnék mint laikus!

-Az 1400-as fordulat mivel nem egy v8-as 5.7-es chevi blokkról beszélünk az nagyon kevés, főleg ha hirtelen reagálásra van szükség, ugye a kis motort sajna pörgetni kell, hogy tudjon valamit. Mert mire alapozom ezt, ha ezen a fordulaton az ember nyom egy padlót a fogyi nagyobb mértékben növekszik mint a teljesítmény, míg ez emelt fordulaton (3000-) nem ennyire drasztikus fogyasztás emelkedés a teljesítményhez képest, ott már jobban is harap a motor, mert elérte a számára ideális állapotot! Ja és nem az alacsony fordulat a káros a motorra hanem az alacsony fordulaton a nagy terhelés (mikor megint benzint kap a toló mód után).

-olajnyomás: a régi vasakban anno volt egy olyan mutató is ami ezt az értéket mutatta, részben nem ez a lényeg, ha egy szivattyút meghajtasz kézzel 50/p, vagy egy motorral 1500/p, hát elég más szállított teljesítményt mutat, hogy ha van elég erőd akkor a nyomást fent tudod tartani, de ha nincs megfelelő mennyiség ami a távozó helyére kerüljön akkor valami jobban fog kopni mint ha emelt fordulaton járna ugyan azzal a nyomással. Szerintem nem csak a nyomás a lényeg, de igen is a mennyiség egy olajozó rendszerben. Csak olvasd el pl egy motornak a bejáratási menetét, kerülni kell az alacsony fordulaton fellépő nagy terheléseket! Bár ezzel lehet vitatkozni, hogy kell-e egy mai korszerű motornak a bejáratás, d én azt mondom, hogy igen is kell, sőt azt lőném tarkón aki ezt a f...sz propagandát elkezdte a 30e km olajcseréről!

-kokszolódás: és kérdem én mikor van több lerakódás, ha pirosnál állsz napi 10 percet, vagy ha közlekedsz ebben a fordulattartományban napi 30 percet?

üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

-Az 1400-as fordulat mivel nem egy v8-as 5.7-es chevi blokkról beszélünk az nagyon kevés, főleg ha hirtelen reagálásra van szükség, ugye a kis motort sajna pörgetni kell, hogy tudjon valamit.

Mi az hogy nagyon kevés? Mihez? Mennyi a nem kevés? Mi számít hirtelennek? Mit tudjon?

Mert mire alapozom ezt, ha ezen a fordulaton az ember nyom egy padlót a fogyi nagyobb mértékben növekszik mint a teljesítmény, míg ez emelt fordulaton (3000-) nem ennyire drasztikus fogyasztás emelkedés a teljesítményhez képest, ott már jobban is harap a motor, mert elérte a számára ideális állapotot! Ja és nem az alacsony fordulat a káros a motorra hanem az alacsony fordulaton a nagy terhelés (mikor megint benzint kap a toló mód után).

A gázpedál nem egy on-off kapcsoló. Aki 1400-on lepadlóz egy 1.4-est az meg is érdemli.

Az hogy ott többet fogyaszt nekem nem feltétlenül jelenti, hogy káros a motorra nézve.

-olajnyomás: a régi vasakban anno volt egy olyan mutató is ami ezt az értéket mutatta, részben nem ez a lényeg, ha egy szivattyút meghajtasz kézzel 50/p, vagy egy motorral 1500/p, hát elég más szállított teljesítményt mutat, hogy ha van elég erőd akkor a nyomást fent tudod tartani, de ha nincs megfelelő mennyiség ami a távozó helyére kerüljön akkor valami jobban fog kopni mint ha emelt fordulaton járna ugyan azzal a nyomással. Szerintem nem csak a nyomás a lényeg, de igen is a mennyiség egy olajozó rendszerben.

-kokszolódás: és kérdem én mikor van több lerakódás, ha pirosnál állsz napi 10 percet, vagy ha közlekedsz ebben a fordulattartományban napi 30 percet?

Miből feltételezed azt, hogy az autót tervezők nem úgy méretezték azt a nyamvadt pumpát, hogy 1400-on is megfelelő mennyiséget nyomjon/nyomást biztosítson?

Utolsó kérdésre nem gondolom hogy van jó válasz. Millió dologtól függhet.

Link to comment
Megosztás:

Pedig nekem is volt már. Csak az pont fordítva működött: sosem világított az olajnyomás-lámpa :lol: Fel se tűnt a hiánya, csak szerelő srác vette észre, mikor olajcsere után ellenőrizte az autót. Szerencsére volt ott egy szétborított G-Astra motor, amiből átrakta az olajgombát. Egyébként van különbség ezek között az olajgombák között a meneten kívül? Ha az stimmel, akkor használható másik alkatrészszámú is?

Na akkor ilyenről is hallottunk már :lol: Van különbség, pl a nyomáshatárban és a csatlakozóban. De a menet is más szokott lenni más márkáknál.

de én még autentikus forrásban nem láttam hogy az alacsony fordulat káros lenne a motorra nézve. (lehet csak elkerülte a figyelmem)

Pedig de. Általában az állandó alacsony fordulatszámon való járatás okozza a káros lerakódásokat a szelepeken, és ezzel

hamar csökken a motorban a kompresszió, nő a veszteség. Ettől van általában a kipufogó buffogása is alapjáraton ugye.

C16NZ

Akkor abban olcsó a tőkék cseréje... 1800 körül van az ident típus darabja.

Link to comment
Megosztás:

Mi az hogy nagyon kevés? Mihez? Mennyi a nem kevés? Mi számít hirtelennek? Mit tudjon?

A gázpedál nem egy on-off kapcsoló. Aki 1400-on lepadlóz egy 1.4-est az meg is érdemli.

Az hogy ott többet fogyaszt nekem nem feltétlenül jelenti, hogy káros a motorra nézve.

Miből feltételezed azt, hogy az autót tervezők nem úgy méretezték azt a nyamvadt pumpát, hogy 1400-on is megfelelő mennyiséget nyomjon/nyomást biztosítson?

Utolsó kérdésre nem gondolom hogy van jó válasz. Millió dologtól függhet.

Na ti aztán faxán meg tudjátok keverni az embert. Most ott tartok, hogy már nem outózok alapjáraton 5-ben 50-el, de nem tudom ha tenném okoznák-e kárt a motornak. Az egyértelmű hogy 1400-as fordulatnál nincs értelme lepadlózni, mert ömlik a benya a motor meg nem kajálja meg amíg fel nem pörög.

Link to comment
Megosztás:

Pedig de. Általában az állandó alacsony fordulatszámon való járatás okozza a káros lerakódásokat a szelepeken, és ezzel

hamar csökken a motorban a kompresszió, nő a veszteség. Ettől van általában a kipufogó buffogása is alapjáraton ugye.

Nekem is "buffog" alapjáraton.. :lol: Teendők?

Link to comment
Megosztás:

Nekem bontott-új szelepeim vannak, nyáron még tök tiszták voltak. Lehet hogy azért buffog, mert mérges! :lol:

ja, lehet :) Na, majd akkor jövőre meg kell ejteni egy kisebb beavatkozást a motoron. Egy ideje az olaj is "könnyezik" valahol az elosztó tövében. Cseppenést nem látni de látszik a blokkon az olaj az elosztó alatt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

ja, lehet :) Na, majd akkor jövőre meg kell ejteni egy kisebb beavatkozást a motoron. Egy ideje az olaj is "könnyezik" valahol az elosztó tövében. Cseppenést nem látni de látszik a blokkon az olaj az elosztó alatt. :lol:

Pár forint egy olyan gumigyűrű. A csere meg 5 perc kb. És abba már egy sör is benne van. :lol: :P

Link to comment
Megosztás:

Pár forint egy olyan gumigyűrű. A csere meg 5 perc kb. És abba már egy sör is benne van. :lol: :P

Hova kell tenni a sört, azzal kell bekenni a tömítést? :) A sör amúgy is olyan mint a WD-40 mindenhova jó, ettől jobban köt a malter, szebben szárad a festék, gyorsabban fut az áram a vezetékben, legalábbis én ezt tanultam az építkezés alatt. :P Ja meg ezzel kenik be az ácsok a szöget, könyebb beverni a fába! Vagy megint átbactak? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Pár forint egy olyan gumigyűrű. A csere meg 5 perc kb. És abba már egy sör is benne van. :lol: :P

Én azt hittem hogy valami a szelepdekli/hengerfejnél van... :) Nem is gondoltam arra hogy ott van valami külön tömitőgyűrű :P Könnyen leszedhető az elosztó, nem lehet ott galibát csinálni?-mert én képes vagyok ám az ilyenekre :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én azt hittem hogy valami a szelepdekli/hengerfejnél van... :lol: Nem is gondoltam arra hogy ott van valami külön tömitőgyűrű :) Könnyen leszedhető az elosztó, nem lehet ott galibát csinálni?-mert én képes vagyok ám az ilyenekre :lol:

Még nekem is sikerült kicserélnem, neked tuti menni fog! :P

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.