Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Üdv!

Tegnap este mentem el az asszony elé, azt vettem észre, hogy nagyon magas az alapjárat. Gyakorlatilag 4.-ben 40-50-el ment a kocsi annálkül, hogy nyomtam volna a gázt. Nem tudom, hogy ez normális-e, tudom hogy amig hideg a motor magasabb az alapjárat, de ennyire? Eddig nem nagyon vettem észre, vagy csak nem próbáltam "gáz" nélkül menni. Mire beértem városba, megint normális volt.

Ilyet szokott néha csinálni nekem is az NZ. Hidegen beindítom, tök szépen beindul és jár, aztán, amikor kap egy terhelést, hogy kb. 500 alá esik tőle a fordulat, akkor elkezd pörögni 2000-el, amikor újra terhelés nélkül üresben van. Néha abbahagyja, ha rárugok a gázpedálra, de néha úgy marad. Volt már alapjárati motor is cserélve, meg a régit is tisztítottam féktisztítóval, de semmi. A hibajelző egy idő után el is kezd világítani, de az alapjárati motor hibáján kívül semmit nem mond. Néha tökéletesen működik, csak a hibajelző világít ugyanúgy egy idő után.

Link to comment
Megosztás:

Ilyet szokott néha csinálni nekem is az NZ. Hidegen beindítom, tök szépen beindul és jár, aztán, amikor kap egy terhelést, hogy kb. 500 alá esik tőle a fordulat, akkor elkezd pörögni 2000-el, amikor újra terhelés nélkül üresben van. Néha abbahagyja, ha rárugok a gázpedálra, de néha úgy marad. Volt már alapjárati motor is cserélve, meg a régit is tisztítottam féktisztítóval, de semmi. A hibajelző egy idő után el is kezd világítani, de az alapjárati motor hibáján kívül semmit nem mond. Néha tökéletesen működik, csak a hibajelző világít ugyanúgy egy idő után.

Na ha már alapjárat. Nekem olyan 700 körül van az üzemmeleg alapjáratom. Kicsit keveslem ;) Vagyjóígy? Vagyénkussojjak? :D

Link to comment
Megosztás:

Na ha már alapjárat. Nekem olyan 700 körül van az üzemmeleg alapjáratom. Kicsit keveslem ;) Vagyjóígy? Vagyénkussojjak? :D

Én nem tudom mennyi az annyi, mert -még- nincs fordulatszámmérős műszeregységem, megtippelni meg nem tudom a fordulatszámot. De úgy tudom 700-900 az alapjárati fordulatszám.

Link to comment
Megosztás:

Én nem tudom mennyi az annyi, mert -még- nincs fordulatszámmérős műszeregységem, megtippelni meg nem tudom a fordulatszámot. De úgy tudom 700-900 az alapjárati fordulatszám.

gyári adat 700-900, de én egy barátságos 800-nak jobban örülnék :D

mondjuk sajnos itt már nem csavarhúzóval kell állítgatni, mint a megboldogult 80as években :P

kompjúúúter ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

lassan a végére érek a topik olvasásának:)

Útmutatásaitok alapján túl vagyok a szokásos alapjárati-motor pucoláson, és egy veztengelyek közötti pozíció-jeladó csatijának rendberakásán. (Ez talán érdekes lehet, ilyenkor világít a sárga lámpa és 4500-as fordulaton van a határolás.)

A kérdésem az lenne: nemrég vettem egy X20XEV-s autót, és lassan próbálom a gyárit megközelítő állapotba hozni. Főleg Gabi emlegette ezt a hf-felújítást Szuromiéknál. Érdemes ezt egy 200e km-t futott motoron megejteni? www.szuromituning.hu, ez az ő elérhetőségük?

A válaszokat előre is köszönöm :D

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

lenne egy kisebb problémám!

(Szerintem kinyomó csapágy de majd kiderül)

na szóval kezdem az elején :D észrevettem hogy lejtőn lefelé nagyon zörmöl valami az autóban elől ilyen lemez hang

aztán mikor megnéztem és a motortérben lejtőn lefelé megálltam és meghúztam a kupung bovdent visszafele akkor mégjobban zörmölt (csak melegen) aztán felfedeztem hogy a főtengely miközben ezt a műveltet csinálom elmozdul bal irányba vagyis hosszába balra! és lehet hogy azért zörmöl mert bele ér a vezérműszíj burkolatának a csavarjába de az kizárt szerintem! ugyhogy csak kinyomó csapágy lehet szerintem! de amugymeg a főtengelynek nem szabadna elmozdulnia én ugytudom, főleg nem 3-4 mm-ert :S

aki tapasztalt hasonlót vagy valami ötlete van hogy mi a fene lehet az kérem éretesítsen, mert ez nem egészséges dolog!

opel szervizbe egyik ismerősöm se tudta hogy mitől lehet, ő is kinyomó csapágyra gyanyakszik (állapotfelmérésre vittem hozzá) de mikor meglátta ő is hogy elmozdul elég durván a főtengely ott már más is lehet ;)

előre is kösz!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mitől lehet az a jelenség, hogy ha sokat áll az autó (8-24ó) akkor a beindításkor egy szürke pamacsot lök a kipufogó! Utána ha ujra indítom akkor már semmi, csak az első indításkor. A két középső gyertyám töve kormos, a szélsők nagyon szépek (őzbarnák), ez gyujtás gond lehet? Erő van a motorba és a fordulatot is veszi rendesen. Mivel most esett át egy NZ-SE átalakításon ezért zavar a dolog. A hf fel lett újítva (szimeringek, sikolás, szelep csiszolás) Akinek van ötlete azt kérem írja le a véleményét.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

lenne egy kisebb problémám!

(Szerintem kinyomó csapágy de majd kiderül)

na szóval kezdem az elején :P észrevettem hogy lejtőn lefelé nagyon zörmöl valami az autóban elől ilyen lemez hang

aztán mikor megnéztem és a motortérben lejtőn lefelé megálltam és meghúztam a kupung bovdent visszafele akkor mégjobban zörmölt (csak melegen) aztán felfedeztem hogy a főtengely miközben ezt a műveltet csinálom elmozdul bal irányba vagyis hosszába balra! és lehet hogy azért zörmöl mert bele ér a vezérműszíj burkolatának a csavarjába de az kizárt szerintem! ugyhogy csak kinyomó csapágy lehet szerintem! de amugymeg a főtengelynek nem szabadna elmozdulnia én ugytudom, főleg nem 3-4 mm-ert :S

Annak a mocinak ki van az összes főtengely csapágya, merem állítani. :D ;)

Link to comment
Megosztás:

Na ha már alapjárat. Nekem olyan 700 körül van az üzemmeleg alapjáratom. Kicsit keveslem ;) Vagyjóígy? Vagyénkussojjak? :D

Szinte mindegyik motortípuson más egy kicsit. X16XEL-en pl 850-900.

A kérdésem az lenne: nemrég vettem egy X20XEV-s autót, és lassan próbálom a gyárit megközelítő állapotba hozni. Főleg Gabi emlegette ezt a hf-felújítást Szuromiéknál. Érdemes ezt egy 200e km-t futott motoron megejteni? www.szuromituning.hu, ez az ő elérhetőségük?

A válaszokat előre is köszönöm :P

Amíg nincs gond vele, addig nem nyúlnék hozzá :D Ha esetleg eszegeti az olajat, vagy csörögnek a hidrotőkék, vagy

buffog a kipuffogó egy rosszul záró kipuffszelep miatt... na akkor érdemes :D

Link to comment
Megosztás:

lenne egy kisebb problémám!

(Szerintem kinyomó csapágy de majd kiderül)

na szóval kezdem az elején :D észrevettem hogy lejtőn lefelé nagyon zörmöl valami az autóban elől ilyen lemez hang

aztán mikor megnéztem és a motortérben lejtőn lefelé megálltam és meghúztam a kupung bovdent visszafele akkor mégjobban zörmölt (csak melegen) aztán felfedeztem hogy a főtengely miközben ezt a műveltet csinálom elmozdul bal irányba vagyis hosszába balra! és lehet hogy azért zörmöl mert bele ér a vezérműszíj burkolatának a csavarjába de az kizárt szerintem! ugyhogy csak kinyomó csapágy lehet szerintem! de amugymeg a főtengelynek nem szabadna elmozdulnia én ugytudom, főleg nem 3-4 mm-ert :S

Nem szabad annyit mozognia. Nem nyúlt már valaki bele abba a motorba? Mert tipikus hiba, hogy rosszul teszik

fel a csapágyakat egy szétszedés/felújítás után, és a támcsapágy nem végzi a dolgát...

Link to comment
Megosztás:

Nem szabad annyit mozognia. Nem nyúlt már valaki bele abba a motorba? Mert tipikus hiba, hogy rosszul teszik

fel a csapágyakat egy szétszedés/felújítás után, és a támcsapágy nem végzi a dolgát...

a büdös életbe nem volt hozzányúlva még a motorhoz :D ez tuti biztos!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.