Stefan Elküldve Október30, 2008 Megoszt Elküldve Október30, 2008 Üdv! Tegnap este mentem el az asszony elé, azt vettem észre, hogy nagyon magas az alapjárat. Gyakorlatilag 4.-ben 40-50-el ment a kocsi annálkül, hogy nyomtam volna a gázt. Nem tudom, hogy ez normális-e, tudom hogy amig hideg a motor magasabb az alapjárat, de ennyire? Eddig nem nagyon vettem észre, vagy csak nem próbáltam "gáz" nélkül menni. Mire beértem városba, megint normális volt. Ilyet szokott néha csinálni nekem is az NZ. Hidegen beindítom, tök szépen beindul és jár, aztán, amikor kap egy terhelést, hogy kb. 500 alá esik tőle a fordulat, akkor elkezd pörögni 2000-el, amikor újra terhelés nélkül üresben van. Néha abbahagyja, ha rárugok a gázpedálra, de néha úgy marad. Volt már alapjárati motor is cserélve, meg a régit is tisztítottam féktisztítóval, de semmi. A hibajelző egy idő után el is kezd világítani, de az alapjárati motor hibáján kívül semmit nem mond. Néha tökéletesen működik, csak a hibajelző világít ugyanúgy egy idő után. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Október30, 2008 Megoszt Elküldve Október30, 2008 Ilyet szokott néha csinálni nekem is az NZ. Hidegen beindítom, tök szépen beindul és jár, aztán, amikor kap egy terhelést, hogy kb. 500 alá esik tőle a fordulat, akkor elkezd pörögni 2000-el, amikor újra terhelés nélkül üresben van. Néha abbahagyja, ha rárugok a gázpedálra, de néha úgy marad. Volt már alapjárati motor is cserélve, meg a régit is tisztítottam féktisztítóval, de semmi. A hibajelző egy idő után el is kezd világítani, de az alapjárati motor hibáján kívül semmit nem mond. Néha tökéletesen működik, csak a hibajelző világít ugyanúgy egy idő után. Na ha már alapjárat. Nekem olyan 700 körül van az üzemmeleg alapjáratom. Kicsit keveslem ;) Vagyjóígy? Vagyénkussojjak? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október30, 2008 Megoszt Elküldve Október30, 2008 Na ha már alapjárat. Nekem olyan 700 körül van az üzemmeleg alapjáratom. Kicsit keveslem ;) Vagyjóígy? Vagyénkussojjak? :D Én nem tudom mennyi az annyi, mert -még- nincs fordulatszámmérős műszeregységem, megtippelni meg nem tudom a fordulatszámot. De úgy tudom 700-900 az alapjárati fordulatszám. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Október30, 2008 Megoszt Elküldve Október30, 2008 Én nem tudom mennyi az annyi, mert -még- nincs fordulatszámmérős műszeregységem, megtippelni meg nem tudom a fordulatszámot. De úgy tudom 700-900 az alapjárati fordulatszám. gyári adat 700-900, de én egy barátságos 800-nak jobban örülnék :D mondjuk sajnos itt már nem csavarhúzóval kell állítgatni, mint a megboldogult 80as években :P kompjúúúter ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Október30, 2008 Megoszt Elküldve Október30, 2008 Na ha már alapjárat. Nekem olyan 700 körül van az üzemmeleg alapjáratom. Kicsit keveslem ;) Vagyjóígy? Vagyénkussojjak? :D Amíg nem dadog, meg remeg az egész autó addig minél kevesebb annál jobb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris_C14NZ Elküldve Október30, 2008 Megoszt Elküldve Október30, 2008 Sziasztok, lassan a végére érek a topik olvasásának:) Útmutatásaitok alapján túl vagyok a szokásos alapjárati-motor pucoláson, és egy veztengelyek közötti pozíció-jeladó csatijának rendberakásán. (Ez talán érdekes lehet, ilyenkor világít a sárga lámpa és 4500-as fordulaton van a határolás.) A kérdésem az lenne: nemrég vettem egy X20XEV-s autót, és lassan próbálom a gyárit megközelítő állapotba hozni. Főleg Gabi emlegette ezt a hf-felújítást Szuromiéknál. Érdemes ezt egy 200e km-t futott motoron megejteni? www.szuromituning.hu, ez az ő elérhetőségük? A válaszokat előre is köszönöm :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október30, 2008 Megoszt Elküldve Október30, 2008 nemrég vettem egy X20XEV-s autót,hf-felújítást Érdemes ezt egy 200e km-t futott motoron megejteni? Hozd csak el egy körre, egyből megérik a felújitásra! ;) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thuby Elküldve Október30, 2008 Megoszt Elküldve Október30, 2008 Hozd csak el egy körre, egyből megérik a felújitásra! :P :D Miért, elszakítod a szíjat? :D ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gatyesz Elküldve Október30, 2008 Megoszt Elküldve Október30, 2008 Szevasztok! lenne egy kisebb problémám! (Szerintem kinyomó csapágy de majd kiderül) na szóval kezdem az elején :D észrevettem hogy lejtőn lefelé nagyon zörmöl valami az autóban elől ilyen lemez hang aztán mikor megnéztem és a motortérben lejtőn lefelé megálltam és meghúztam a kupung bovdent visszafele akkor mégjobban zörmölt (csak melegen) aztán felfedeztem hogy a főtengely miközben ezt a műveltet csinálom elmozdul bal irányba vagyis hosszába balra! és lehet hogy azért zörmöl mert bele ér a vezérműszíj burkolatának a csavarjába de az kizárt szerintem! ugyhogy csak kinyomó csapágy lehet szerintem! de amugymeg a főtengelynek nem szabadna elmozdulnia én ugytudom, főleg nem 3-4 mm-ert :S aki tapasztalt hasonlót vagy valami ötlete van hogy mi a fene lehet az kérem éretesítsen, mert ez nem egészséges dolog! opel szervizbe egyik ismerősöm se tudta hogy mitől lehet, ő is kinyomó csapágyra gyanyakszik (állapotfelmérésre vittem hozzá) de mikor meglátta ő is hogy elmozdul elég durván a főtengely ott már más is lehet ;) előre is kösz! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október31, 2008 Megoszt Elküldve Október31, 2008 Miért, elszakítod a szíjat? :P :D Neeeem, csak kitaposnám a lelkit, ha kezembe kerülne egy két literes. ;) Ja, te nyugodtan jöhetsz, falubeliek kocsiját nem hajtjuk szétt! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Október31, 2008 Megoszt Elküldve Október31, 2008 Sziasztok! Mitől lehet az a jelenség, hogy ha sokat áll az autó (8-24ó) akkor a beindításkor egy szürke pamacsot lök a kipufogó! Utána ha ujra indítom akkor már semmi, csak az első indításkor. A két középső gyertyám töve kormos, a szélsők nagyon szépek (őzbarnák), ez gyujtás gond lehet? Erő van a motorba és a fordulatot is veszi rendesen. Mivel most esett át egy NZ-SE átalakításon ezért zavar a dolog. A hf fel lett újítva (szimeringek, sikolás, szelep csiszolás) Akinek van ötlete azt kérem írja le a véleményét. Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Október31, 2008 Megoszt Elküldve Október31, 2008 Bocsi az ismétlésért :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Október31, 2008 Megoszt Elküldve Október31, 2008 Neeeem, csak kitaposnám a lelkit, ha kezembe kerülne egy két literes. :D Ja, te nyugodtan jöhetsz, falubeliek kocsiját nem hajtjuk szétt! :D Kinyomnád a szemét? Aki egy 1,4-es 60lovas autót is vagy 5. nekifutásra mert tiltásig tolni? :P :D :D :D ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Október31, 2008 Megoszt Elküldve Október31, 2008 Szevasztok! lenne egy kisebb problémám! (Szerintem kinyomó csapágy de majd kiderül) na szóval kezdem az elején :P észrevettem hogy lejtőn lefelé nagyon zörmöl valami az autóban elől ilyen lemez hang aztán mikor megnéztem és a motortérben lejtőn lefelé megálltam és meghúztam a kupung bovdent visszafele akkor mégjobban zörmölt (csak melegen) aztán felfedeztem hogy a főtengely miközben ezt a műveltet csinálom elmozdul bal irányba vagyis hosszába balra! és lehet hogy azért zörmöl mert bele ér a vezérműszíj burkolatának a csavarjába de az kizárt szerintem! ugyhogy csak kinyomó csapágy lehet szerintem! de amugymeg a főtengelynek nem szabadna elmozdulnia én ugytudom, főleg nem 3-4 mm-ert :S Annak a mocinak ki van az összes főtengely csapágya, merem állítani. :D ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Október31, 2008 Megoszt Elküldve Október31, 2008 Aki egy 1,4-es 60lovas autót is vagy 5. nekifutásra mert tiltásig tolni? :D :P :D :D :D :D ;) :P :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október31, 2008 Megoszt Elküldve Október31, 2008 Na ha már alapjárat. Nekem olyan 700 körül van az üzemmeleg alapjáratom. Kicsit keveslem ;) Vagyjóígy? Vagyénkussojjak? :D Szinte mindegyik motortípuson más egy kicsit. X16XEL-en pl 850-900. A kérdésem az lenne: nemrég vettem egy X20XEV-s autót, és lassan próbálom a gyárit megközelítő állapotba hozni. Főleg Gabi emlegette ezt a hf-felújítást Szuromiéknál. Érdemes ezt egy 200e km-t futott motoron megejteni? www.szuromituning.hu, ez az ő elérhetőségük? A válaszokat előre is köszönöm :P Amíg nincs gond vele, addig nem nyúlnék hozzá :D Ha esetleg eszegeti az olajat, vagy csörögnek a hidrotőkék, vagy buffog a kipuffogó egy rosszul záró kipuffszelep miatt... na akkor érdemes :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gatyesz Elküldve Október31, 2008 Megoszt Elküldve Október31, 2008 Annak a mocinak ki van az összes főtengely csapágya, merem állítani. :D ;) hát igazad lehet pedig 96 os és van benne kemény 97000 km :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október31, 2008 Megoszt Elküldve Október31, 2008 lenne egy kisebb problémám! (Szerintem kinyomó csapágy de majd kiderül) na szóval kezdem az elején :D észrevettem hogy lejtőn lefelé nagyon zörmöl valami az autóban elől ilyen lemez hang aztán mikor megnéztem és a motortérben lejtőn lefelé megálltam és meghúztam a kupung bovdent visszafele akkor mégjobban zörmölt (csak melegen) aztán felfedeztem hogy a főtengely miközben ezt a műveltet csinálom elmozdul bal irányba vagyis hosszába balra! és lehet hogy azért zörmöl mert bele ér a vezérműszíj burkolatának a csavarjába de az kizárt szerintem! ugyhogy csak kinyomó csapágy lehet szerintem! de amugymeg a főtengelynek nem szabadna elmozdulnia én ugytudom, főleg nem 3-4 mm-ert :S Nem szabad annyit mozognia. Nem nyúlt már valaki bele abba a motorba? Mert tipikus hiba, hogy rosszul teszik fel a csapágyakat egy szétszedés/felújítás után, és a támcsapágy nem végzi a dolgát... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Október31, 2008 Megoszt Elküldve Október31, 2008 hát igazad lehet pedig 96 os és van benne kemény 97000 km ;) Na, de milyen 97000 Km... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gatyesz Elküldve Október31, 2008 Megoszt Elküldve Október31, 2008 Neeeem, csak kitaposnám a lelkit, ha kezembe kerülne egy két literes. :P Ja, te nyugodtan jöhetsz, falubeliek kocsiját nem hajtjuk szétt! :D Szomszédom most vett németből egy 3.0 GSi-t :D annak kilehetne taposni az tuti! de szerintem nem gyárilag 3.0 ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gatyesz Elküldve Október31, 2008 Megoszt Elküldve Október31, 2008 Nem szabad annyit mozognia. Nem nyúlt már valaki bele abba a motorba? Mert tipikus hiba, hogy rosszul teszik fel a csapágyakat egy szétszedés/felújítás után, és a támcsapágy nem végzi a dolgát... a büdös életbe nem volt hozzányúlva még a motorhoz :D ez tuti biztos! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gatyesz Elküldve Október31, 2008 Megoszt Elküldve Október31, 2008 Na, de milyen 97000 Km... :D szép nyugodt 97000 km van benne (nagyapámé volt ;) ) nincs széjjel hajtva az tuti! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október31, 2008 Megoszt Elküldve Október31, 2008 a büdös életbe nem volt hozzányúlva még a motorhoz ;) ez tuti biztos! akkó majd most lesz :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gatyesz Elküldve Október31, 2008 Megoszt Elküldve Október31, 2008 akkó majd most lesz :D hát ja! majd nyáron megy egy kis csiszakolásra meg egy kis szívósor pucolásra meg hasonlók ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Október31, 2008 Megoszt Elküldve Október31, 2008 Szomszédom most vett németből egy 3.0 GSi-t :D annak kilehetne taposni az tuti! de szerintem nem gyárilag 3.0 ;) abban nem az ominak van a mocija? :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts