Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Az a baj hogy nagyon paranoiás vagyok és minden ilyen apróságon parázok. :D

Én is. Nem tudom pontosan hogyan történik az alapjárat beállitása, de ha az elektronika felpörgeti a motort, mert pl. túl alacsony a fordulatszám, majd visszábbveszi a gázt, kell egy kis idő amíg a motor fordulat lecsökken a tehetetlenség miatt. Én legalábbis így képzelem el. Tehát szerintem az normális, ha bizonyos határokon bellül ingadozik a fordulatszám. Persze ez csak az én meglátásom. ;)

Link to comment
Megosztás:

A ház előtt az udvarban tuti nem szívják le, és Bp-en sem, mert ott is zárt parkolóban van az autó. Igazából nem nagy különbségre kell gondolni...csak éppen annyi hogy észreveszem, lentebb áll meg a mutató.

Nagyobb hidegekben nekem rendszerint kevesebbet mutat. Reggel még piros, d.u. már jóval a piros mezô fölött kukkol a mutató:D

Link to comment
Megosztás:

Én benzinszűrőre és/vagy MAF szenzorra tippelnék. A légtömegmérőt takarítsd ki féktisztítóval, nagyon érzékeny tud lenni.

Benyaszűrő mint mondtam teljesen új kb 500km lehet benne.

Légtömegmérőnek biztos jót tesz a féktisztító? :D Egyébként szétszedtem és cseppet sem láttam koszosnak. (tudom ez nem az az alkatrész, ami látványosan megy tönkre)

Próbáld ki azt, amikor apad a tank, tankolj bele 98-ast (kb 10l-ert) és fingasd meg a pirosat egy kicsit.

Vagy, ha tudsz, cserélj injektorokat.

Még legalább 300km-t kellene menni hogy apadjon, de így nincs sok kedvem hozzá. Nem tudok cserélni mert nincs mire, de ha injektorra terelődik a gyanú elviszem kitisztíttatni.

Szerintem egy próbát megér az is, hogy öntesz bele injektor ill. szelep tisztitót. Én most raktam bele szeleptisztítót az enyémbe és sokkal jobb lett. És mikor nekem ingadozott az alapjárat a szerelő injektor tisztitót ajánlott, jobb is lett de aztán nálam más volt a baj (alapjárati).

Amúgy a légszűrőd rendben van, levegőt kap rendesen?

Nem hiszek nagyon az ilyen löttyökben.

Légszűrő nem volt épp új, de kicseréltem mert már amúgy is akartam. Ilyen gyorsan nem okozhat változást egy koszos szűrő.

Egyébként jobban belenéztem, de megintcsak nem találtam semmi rendelleneset. Holnap megy szerelőhöz amúgy is, kíváncsi leszek mit mondanak rá.

Link to comment
Megosztás:

Benyaszűrő mint mondtam teljesen új kb 500km lehet benne.

Légtömegmérőnek biztos jót tesz a féktisztító? :D Egyébként szétszedtem és cseppet sem láttam koszosnak. (tudom ez nem az az alkatrész, ami látványosan megy tönkre)

Én is légtömegmérőre tippelnék. Húzd le róla a csatit és próbáld ki úgy. Hátha. Légtömegmérős Corsa 1.2-nél ez bejön. ;)

Amúgy milyen motor van a "pirosban"?

Link to comment
Megosztás:

Én is légtömegmérőre tippelnék. Húzd le róla a csatit és próbáld ki úgy. Hátha. Légtömegmérős Corsa 1.2-nél ez bejön. ;)

Amúgy milyen motor van a "pirosban"?

C18XEL, majd kiírom volt már észben. :P

De akkor nem nyom rögtön sárgát? Sőt ha anélkül megy minek bele? :D

Viszont én nem akarok légtömegmérőt cserélni, mert az drága. :D

Link to comment
Megosztás:

C18XEL, majd kiírom volt már észben. ;)

De akkor nem nyom rögtön sárgát? Sőt ha anélkül megy minek bele? :D

Viszont én nem akarok légtömegmérőt cserélni, mert az drága. :P

De! Elég hamar sárgát dob. És? :D Szerintem egy Ect-vel, meg egy fojtószelep potival is menne, a többi csak felesleges sallang :D .

(az első Bosch központi befecskendezős rendszernél még nem voltak ilyen extrák, mint MAF, MAP, kopogásérzékelő és barátai) Valószinüleg a pontosabb keverékképzés miatt kellenek ezek.

Link to comment
Megosztás:

De! Elég hamar sárgát dob. És? :P Szerintem egy Ect-vel, meg egy fojtószelep potival is menne, a többi csak felesleges sallang :D .

(az első Bosch központi befecskendezős rendszernél még nem voltak ilyen extrák, mint MAF, MAP, kopogásérzékelő és barátai) Valószinüleg a pontosabb keverékképzés miatt kellenek ezek.

CPS és TPS. ECT is felesleges. Nyélgázra tökéletesen be lehetne hangolni ezzel is az biztos. ;)

Node ha lehúzom, és jön a sárga, akkor is lehet elvileg jobb? Vagy ha változik valami, akkor már gyanús? Vagy pont akkor gyanús, ha nem változik semmi? :D

Link to comment
Megosztás:

CPS és TPS. ECT is felesleges. Nyélgázra tökéletesen be lehetne hangolni ezzel is az biztos. ;)

Node ha lehúzom, és jön a sárga, akkor is lehet elvileg jobb? Vagy ha változik valami, akkor már gyanús? Vagy pont akkor gyanús, ha nem változik semmi? :D

Én csak azt tudom, hogy amikor az egyik szerelésem alkalmával lehúztam a MAF szenzorról a csatit és utána elfelejtettem vissza tenni, akkor beindult ugyan de utána mingyárt le is állt motorhibával. Ez eljátszottam párszor, mire észbekaptam, hogy mi van.

Az öcsém totojája koszos MAF szenzor miatt úgy ment mint a bakkecske, persze nem tudta az okot. Elvitte szerelőhöz, az azonnal kicserélte neki 30 rugóért utángyártottra és a kocsi jó lett. Aztán az öcsém utánaolvasott az irodalomban és írták, hogy tipikus szervíz megoldás a csere, holott csak tisztítani kellene. Szerencsére a régit visszaadták, amit kitakarított és láss csodát, tökéletes lett. Vissza is vitte az u.gy. szenzort és visszkapta a pízt.... :P

Link to comment
Megosztás:

Én csak azt tudom, hogy amikor az egyik szerelésem alkalmával lehúztam a MAF szenzorról a csatit és utána elfelejtettem vissza tenni, akkor beindult ugyan de utána mingyárt le is állt motorhibával. Ez eljátszottam párszor, mire észbekaptam, hogy mi van.

Az öcsém totojája koszos MAF szenzor miatt úgy ment mint a bakkecske, persze nem tudta az okot. Elvitte szerelőhöz, az azonnal kicserélte neki 30 rugóért utángyártottra és a kocsi jó lett. Aztán az öcsém utánaolvasott az irodalomban és írták, hogy tipikus szervíz megoldás a csere, holott csak tisztítani kellene. Szerencsére a régit visszaadták, amit kitakarított és láss csodát, tökéletes lett. Vissza is vitte az u.gy. szenzort és visszkapta a pízt.... :D

Én simán befújom, csak rémlik mintha valamire nem lenne javallott a féktisztító. Nem lesz tőle baja? Nagyobb gondot nem szeretnék csinálni.

Link to comment
Megosztás:

Én simán befújom, csak rémlik mintha valamire nem lenne javallott a féktisztító. Nem lesz tőle baja? Nagyobb gondot nem szeretnék csinálni.

Nem műanyagból van, de különben azt sem oldja a féktisztító. Annak az érzékelője általában egy ellenálláshuzal, amit fűt a villany, és hűt az átáramló levegő. Ha nagyobb az áramlás, jobban hűti, amitől az ellenállása csökken. No ezt méri az ECU, és szabályozza hozzá a benyát.

Link to comment
Megosztás:

Nem műanyagból van, de különben azt sem oldja a féktisztító. Annak az érzékelője általában egy ellenálláshuzal, amit fűt a villany, és hűt az átáramló levegő. Ha nagyobb az áramlás, jobban hűti, amitől az ellenállása csökken. No ezt méri az ECU, és szabályozza hozzá a benyát.

Tudomén hogy működik, de elég finom szerkezetnek néz ki, az ilyennel óvatosan bánok. Saját tapasztalat alapján. :D

Link to comment
Megosztás:

Én külön erre a célra (légtömeg mérő tisztítás) vettem levegő oldali tisztítót. Valami pillangószelep tisztító a neve vagy kartel oldali tisztító a neve. Majd beírom pontosan.

A benzintartályban esetlegesen összegyűlt víz eltüntetésére úgy hallottam van valami adalék. A vizet valahogy úgy alakítja, hogy elkeveredik a benzinnel. Mi a neve ennek? Minden autós boltban kapható vajon, ugye ez nem egy extra? Vagy igen?

Link to comment
Megosztás:

Én külön erre a célra (légtömeg mérő tisztítás) vettem levegő oldali tisztítót. Valami pillangószelep tisztító a neve vagy kartel oldali tisztító a neve. Majd beírom pontosan.

A benzintartályban esetlegesen összegyűlt víz eltüntetésére úgy hallottam van valami adalék. A vizet valahogy úgy alakítja, hogy elkeveredik a benzinnel. Mi a neve ennek? Minden autós boltban kapható vajon, ugye ez nem egy extra? Vagy igen?

Nem extra, úgy hívják, hogy denaturált szesz, és a patikában is kapható.

Különben csak ismételni tudom magamat: Karter, karter, Karter, karter, Karter, karter, Karter, karter, Karter, karter, Karter, karter, Karter, karter, Karter, karter, Karter, karter, Karter, karter, Karter, karter, Karter, karter!!! :D

Link to comment
Megosztás:

Megszűnt. Olyan az autó mint korábban. Bár most felmerült bennem a gyanú, hogy magas fordulaton talán pont ezért nem olyan fickós a gépezet.

Most örülök is meg nem is. :D

Minden bizonnyal nem a légszűrőcsere hozta a javulást, hanem a 1,5 napos pihenő.

Nagy élvezet lesz így megkeresni a hibát. ;)

Esetleg gyertyakábel? Nekem pont ilyen bajom volt anno, nagyobb gáznál ledadogott, szinte alapjárat + 3mm-rel tudtam gyorsítani.

Egy próbát megér, h nem húz-e át valamelyik.

Link to comment
Megosztás:

Megszűnt. Olyan az autó mint korábban. Bár most felmerült bennem a gyanú, hogy magas fordulaton talán pont ezért nem olyan fickós a gépezet.

Most örülök is meg nem is. :D

Minden bizonnyal nem a légszűrőcsere hozta a javulást, hanem a 1,5 napos pihenő.

Nagy élvezet lesz így megkeresni a hibát. :P

Nem lehet, hogy mégis a légszűrő volt tök eldugulva? ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.