zotya975 Elküldve Október21, 2008 Megoszt Elküldve Október21, 2008 Én is öccázé vettem a mostanit :D . 9 év 171000km. Nem szép, de legalább jó ronda ;) . Meg az sem mindegy hol, és kitől veszed. Na nekem még nem olyan vészes a rozsda a tanksapkánál. Várok még amíg beérik. Ha már flexelni kell, akkor olyan mindegy mikor nem? :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
farkas Elküldve Október21, 2008 Megoszt Elküldve Október21, 2008 Hali! Van egy kis gondom. Hátha vki már találkozott ilyennel. Az autón nem megy a gyújtás felőli henger. Hengerfej síkolás, szelepzárás jó, tömítés csere, gyertya, kábel, elosztófedél, rotor csere megvolt. Kopmresszió ugyan olyan minden hengerben. Van vmi típus hibája ezeknek? C14NZ Üzenagyag nem hiszem,h gond,mivel ugye közponi befecskendezéses. A javaslatokat előre is köszönöm! Elkophat ezeknek a vez. mű tengelye? 178.000km érdekes. gyújtás biztos jó? mert a legvaloszinübb az lehet. központisnál más nem nagyon lehet ha van kompresszio. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Október21, 2008 Megoszt Elküldve Október21, 2008 Meg az sem mindegy hol, és kitől veszed. Na nekem még nem olyan vészes a rozsda a tanksapkánál. Várok még amíg beérik. Ha már flexelni kell, akkor olyan mindegy mikor nem? :D Sajnos nem. Ugyanis az eredendő bűn az az, hogy a sár opeléknál akadálytalanul megy fel a tankbeöntő környékére, egészen a doblemezig. Onnan viszont senki nem takarítja ki, mert erre nem tér ki a használati utasítás. ;) Tehát ha már a tanksapka környékén átrohadt a lemez, akkor nagy eséllyel rohad a két doblemez is. Nem mindegy, hogy mennyire rohadt el, lehet-e még javítani, vagy például olcsóbb egy bontott jobb hátsó Astra girizdet beépíteni, mint ahogy én tettem. Két megoldás van: 1) a kocsi újkorától kezdve minden eső után ki kell mosni nagynyomású mosóval a hátsó kerékjárati íveket, vagy 2) hátsó kerékjárati doblemezt kell beszerelni. Manapság már 5-6 ezer buznyákért lehet kapni egy párt, és egy "szabadszombaton" be is lehet szerelni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október21, 2008 Megoszt Elküldve Október21, 2008 Sajnos nem. Ugyanis az eredendő bűn az az, hogy a sár opeléknál akadálytalanul megy fel a tankbeöntő környékére, egészen a doblemezig. Onnan viszont senki nem takarítja ki, mert erre nem tér ki a használati utasítás. ;) Tehát ha már a tanksapka környékén átrohadt a lemez, akkor nagy eséllyel rohad a két doblemez is. Nem mindegy, hogy mennyire rohadt el, lehet-e még javítani, vagy például olcsóbb egy bontott jobb hátsó Astra girizdet beépíteni, mint ahogy én tettem. Két megoldás van: 1) a kocsi újkorától kezdve minden eső után ki kell mosni nagynyomású mosóval a hátsó kerékjárati íveket, vagy 2) hátsó kerékjárati doblemezt kell beszerelni. Manapság már 5-6 ezer buznyákért lehet kapni egy párt, és egy "szabadszombaton" be is lehet szerelni. A sárvédő betét-doblemez beszerzése tervbe van, csak most nincs miből. :D Addig is mosogatok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Október21, 2008 Megoszt Elküldve Október21, 2008 A sárvédő betét-doblemez beszerzése tervbe van, csak most nincs miből. :D Addig is mosogatok. A témát átettem a Karosszéria topic-ba Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve Október23, 2008 Megoszt Elküldve Október23, 2008 Hello! C16NZ ahol az olajnyomást lehet mérni milyen méretű a menet? és milyen az emelkedése? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október23, 2008 Megoszt Elküldve Október23, 2008 Hello! C16NZ ahol az olajnyomást lehet mérni milyen méretű a menet? és milyen az emelkedése? Ha az olajnyomás-kapcsolóra gondolsz, az M14x1.5. Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Október23, 2008 Megoszt Elküldve Október23, 2008 Sziasztok! Ma megnézegettem, hogy milyen állapotba vannak a gyertyáim, és szomorúan láttam, hogy a 4. henger gyertyája sötétbarna. A többi szép világosbarna, de ez az egy nagyon sötét barna a többihez képest. Nézegettem a gyertyapipákat is, és a 4. henger pipája, mintha egy picit meg lenne égve a gyertya felöli végénél. A gyertyák kétpólusú GM gyertyák, kb 1.5 évesek és kb 10000 km futottak. Mi lehet a gond, gyertyakábel lenne a hibás? Segitségeteket előre is köszönöm!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve Október23, 2008 Megoszt Elküldve Október23, 2008 Ha az olajnyomás-kapcsolóra gondolsz, az M14x1.5. Még nem nagyon mélyedtem bele a témába, de a lényeg h egy mutatós olajnyomásmérőt szeretnék berakni. Az elektronikus résszel nincs gond, csak a jeladót nem tudom hova lehetne tenni. De akkor ezek szerint az olajnyomás kapcsolóhoz lehet csak betenni, oda kell csináltatni egy T idomot és már kész is. Még egy kérdés: mennyi a minimális, üzemi és max nyomás érték? Köszönettel Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Október23, 2008 Megoszt Elküldve Október23, 2008 Sziasztok! Ma megnézegettem, hogy milyen állapotba vannak a gyertyáim, és szomorúan láttam, hogy a 4. henger gyertyája sötétbarna. A többi szép világosbarna, de ez az egy nagyon sötét barna a többihez képest. Nézegettem a gyertyapipákat is, és a 4. henger pipája, mintha egy picit meg lenne égve a gyertya felöli végénél. A gyertyák kétpólusú GM gyertyák, kb 1.5 évesek és kb 10000 km futottak. Mi lehet a gond, gyertyakábel lenne a hibás? Segitségeteket előre is köszönöm!!! Szia! Én mint hozzá nem értő, laikus javaslom neked hogy próbáld megcserélni a gyertyákat. Amennyiben akkor is az a henger vacakol akkor a gyertya kizárható. Ha tudsz esetleg kábelt is szerezni másikat kipróbálni akkor arra is választ kaphatsz. ...de lehet hogy a hengerfejtömités van oda és vizet kap a henger... Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Október23, 2008 Megoszt Elküldve Október23, 2008 Szia! Én mint hozzá nem értő, laikus javaslom neked hogy próbáld megcserélni a gyertyákat. Amennyiben akkor is az a henger vacakol akkor a gyertya kizárható. Ha tudsz esetleg kábelt is szerezni másikat kipróbálni akkor arra is választ kaphatsz. ...de lehet hogy a hengerfejtömités van oda és vizet kap a henger... Vacakolni nem vacakolt a henger, ment rendesen csak kiváncsiságból néztem rá a gyertyákra. Vizem nem fogy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Október23, 2008 Megoszt Elküldve Október23, 2008 Vacakolni nem vacakolt a henger, ment rendesen csak kiváncsiságból néztem rá a gyertyákra. Vizem nem fogy. Aha, nos, akkor az a gyertya/kábelcsere sokat elárulhat a dolgok mikéntjéről.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Soma01 Elküldve Október23, 2008 Megoszt Elküldve Október23, 2008 Azt mondjátok már meg nekem légyszi, hogy ha már így, ilyen olcsó lett a benzin, tankolhatok 100-as oktánszámút? 98-ast tuti hogy tankolhatok, de mi a helyzet a 100-assal? Annyit még, hogy hosszú távon használhatok ilyen 98 ill. 100-as üzemanyagokat? Vagy csak néha, amolyan tisztítás képpen? Amúgy az igaz, hogy ha összekeverek 95-ös és 100-as oktánú benzint (mindkettőből egyforma mennyiséget) akkor az oktánszámok átlagolódnak? Tehát lesz belőle kb. 98-as? (97,5) Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Október23, 2008 Megoszt Elküldve Október23, 2008 Aha, nos, akkor az a gyertya/kábelcsere sokat elárulhat a dolgok mikéntjéről.. Most a sötétbarna gyertyát átraktam a 2. hengerbe, a 3. és a 4. henger pipáját megcseréltem. A negyedik henger pipája pont olyan hosszú, hogy elért a 3. hengerig. Megyek pár km-rt és meglátjuk, hogy mi a hiba. Még mielőtt valaki megkérdezné, IGEN megcseréltem a gyujtótrafón is a 3. és a 4. henger kábelét!!!!!!! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Október23, 2008 Megoszt Elküldve Október23, 2008 Azt mondjátok már meg nekem légyszi, hogy ha már így, ilyen olcsó lett a benzin, tankolhatok 100-as oktánszámút? 98-ast tuti hogy tankolhatok, de mi a helyzet a 100-assal? Annyit még, hogy hosszú távon használhatok ilyen 98 ill. 100-as üzemanyagokat? Vagy csak néha, amolyan tisztítás képpen? Amúgy az igaz, hogy ha összekeverek 95-ös és 100-as oktánú benzint (mindkettőből egyforma mennyiséget) akkor az oktánszámok átlagolódnak? Tehát lesz belőle kb. 98-as? (97,5) Szerintem ez igy ebben a formában nem igaz. ..amúgy meg szerintem semm baja nem lesz a kocsinak a nagyobb oktánszámtól...max. meglepődik a computer hogy milyen jó anyagot kevert össze, milyen jól megy a kocsi tőle... :D ..de ezt csak hüleségből irtam... nem tudom milyen hatással van valójában. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Október23, 2008 Megoszt Elküldve Október23, 2008 ezt régebben kitárgyalták már páran és ott az volt a végkifejlett, hogy amiben nincs kopogásérzékelő, csak oktándugó, az nem fog semmit se kezdeni vele. mert gyárilag be van állítva és annyi a kopogásérzékelős pedig állítja magát a benyához. annyi van, hogy ha nincs meg valóban a 95 akkor gyegébben muzsikál majd és a kevergetéstől lehet lesz valóban 95ös benyád, és eléred a gyári szintet, amit jóbbnak érzel :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október23, 2008 Megoszt Elküldve Október23, 2008 Most a sötétbarna gyertyát átraktam a 2. hengerbe, a 3. és a 4. henger pipáját megcseréltem. A negyedik henger pipája pont olyan hosszú, hogy elért a 3. hengerig. Megyek pár km-rt és meglátjuk, hogy mi a hiba. Még mielőtt valaki megkérdezné, IGEN megcseréltem a gyujtótrafón is a 3. és a 4. henger kábelét!!!!!!! :D Pont akartam szólni! :D ;) :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Október23, 2008 Megoszt Elküldve Október23, 2008 Tényleg, jut eszembe! Gyújtásmodul nincs valakinél az én kis Opelembe? ...az a kicsi fekete doboz a trafó alól amire egy négypólusú csati megy.. Kéne nekem, persze jóárasitva! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Soma01 Elküldve Október23, 2008 Megoszt Elküldve Október23, 2008 Nekem van kopogás érzékelőm, ugye? :D (A rendelhető alkatrészek közt van a Bárdinál az autómhoz) Mert akkor következő tankolásnál rápróbálok a 100-ra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Sziasztok! Tudom, jó rég nem írtam már a fórumra de sajnos eléggé lefoglalt a suli. Mostanában ahogy hűvösebb van, azt veszem észre, hogy hidegindításkor kerreg, mint egy korrekt dízel, pedig igyekszem mindig benzint tankolni bele. 4-5 perc után bemelegszik, és már csak a szokásos szelepcsaettegést lehet hallani. Emellett pedig furcsamód nagyobb a fogyasztásom mint várnám. És az a legfurább, hogyha sokat áll az autó, mondjuk 4-5 napot, utána mintha nem menne fel a tank mutatója addig, mint mikor utoljára leállítottam. Nem tudom, hogy ezek az én idióta paranoiáim csak, vagy azért ennek lehet valami nyomósabb oka? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Sziasztok! Tudom, jó rég nem írtam már a fórumra de sajnos eléggé lefoglalt a suli. Mostanában ahogy hűvösebb van, azt veszem észre, hogy hidegindításkor kerreg, mint egy korrekt dízel, pedig igyekszem mindig benzint tankolni bele. 4-5 perc után bemelegszik, és már csak a szokásos szelepcsaettegést lehet hallani. Emellett pedig furcsamód nagyobb a fogyasztásom mint várnám. És az a legfurább, hogyha sokat áll az autó, mondjuk 4-5 napot, utána mintha nem menne fel a tank mutatója addig, mint mikor utoljára leállítottam. Nem tudom, hogy ezek az én idióta paranoiáim csak, vagy azért ennek lehet valami nyomósabb oka? Lehet hogy azért nem annyit mutat a szinjelző mint előtte, mert leszíták a benzint, erre nem gondoltál? :D Amúgy én is kiváncsian várom a kemény hidegeket, hogy fog indulni a verda. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Lehet hogy azért nem annyit mutat a szinjelző mint előtte, mert leszíták a benzint, erre nem gondoltál? :D Amúgy én is kiváncsian várom a kemény hidegeket, hogy fog indulni a verda. A ház előtt az udvarban tuti nem szívják le, és Bp-en sem, mert ott is zárt parkolóban van az autó. Igazából nem nagy különbségre kell gondolni...csak éppen annyi hogy észreveszem, lentebb áll meg a mutató. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szitamanó Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 A ház előtt az udvarban tuti nem szívják le, és Bp-en sem, mert ott is zárt parkolóban van az autó. Igazából nem nagy különbségre kell gondolni...csak éppen annyi hogy észreveszem, lentebb áll meg a mutató. Nem csöpög valahol? Benzincsövek épek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 A ház előtt az udvarban tuti nem szívják le, és Bp-en sem, mert ott is zárt parkolóban van az autó. Igazából nem nagy különbségre kell gondolni...csak éppen annyi hogy észreveszem, lentebb áll meg a mutató. Az enyém is nagyon lasan kúszik fel, meg nem is pontos, full tanknál olyan 35l-körül áll. Ha már nagyon a vége felé autózok mindíg berakok kannába 5liter benyát a csomitartóba. A leszívással kapcsolatba, amikor gyűrüztem az asszony kismociját, tök fa@a lett, húzott mint állat, aztán amikor eljött a főpróba elindult, meg le is állt 50 méter után. :D Fölcipeltem a másodikra, szétburítottam aztán egy csepp benzin se volt benne. Napközben leszívták a ház előtt. ;) ki a fene gondolta volna? :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Nem csöpög valahol? Benzincsövek épek? Épek és szárazak. Lényegében a hidegindítás izgat jobban, hogy hogyan lehet esetleg elkerülni. Nincs rá valami ultimate megoldás? Valami trükkös-fondorlatos-csokis ötlet? (Pl a régi Rába sorhat dízeleknél volt olyan hogy a szívőcső oldalán egy nyílásba lángot tartva kellemes meleg beszívott levegőt állítottak elő) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts