Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

attól ,hogy nem jelez szondahibát , még lehet rossz a szondám ?

( nincs rángatás , alapjáratom egyenletes , csak éppen sokat fogyaszt )

ha egy olyan szonda kerül bele ami jó , akkor milyen változást kell éreznem ?

Persze, a szonda jele lehet félrevezető is... a gyári szondák kis idő múlva elfáradnak (8-10év általában),

és elkezd a jelük "laposodni". Szakmai nyelven a jelmeredekség csökken, ennek pedig valóstól eltérő lambda

érték lesz az ecuban, ami ezt használva szarabbul is szabályoz.

A nem gyári szondáknál pedig az a bibi, hogy más a jelalakjuk kicsit alapvetően, mint a gyáriaké. Ezért már

újkorukban is képesek "félrevezetni" az ecut.

Ha a szondád nem teljesen jó, akkor egy jó szondával csökkennie kell kicsit a fogyasztásnak. azonban ha

rövid távokra használod a városban, nem túl rossz az a 12L-es átlag...

Link to comment
Megosztás:

Remélem ilyen nem fog bekövetkezni! Jövőhónapban vezérlés csere!

Ja én is így voltam vele annak idején amikor a Karcsival először taliztunk, pénteken mondta, hogy kéne ám vezérlést cserélni, mondtam neki, hogy nincs rá píz, majd később. Nem is volt gond, egészen vasárnapig bírta. :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem még a gyári szonda van benne 16 évesen. Nincs hibakód meg semmi rendellenesség, még a fogyi is tűrhető. Most full helyben sportosan 8.5. napi 15-20km 2-3 indítással.

De többször is mondták már hogy lusta a szonda. 2x zk-án meg 1x tech műszeres vizsgálaton.

Érdemes cserélnem? Várható hogy kicsit csökken tőle a fogyasztásom?

Vagy várjam meg még kipurcan és hibakódot dob magas fogyival?

Utángyári vagy univerzális szondát nem akarok az előbb említett okok miatt.

A gyári az Bosch márkájú?

Vagyis Boschba kapok gyárit is nem csak univerzálisat?

Link to comment
Megosztás:

A tapasztalatok szerint különbözik amit kapsz Bosch zacsiban és GM zacsiban.

Valszeg külön speckó szerint gyártottak GM-nek.

Magyarul akkor Bosch katalógusban nem találok olyat hogy GM szonda csak Bosch univerzális ami nem jó.

Gyárit meg csak úgy lehet kapni hogy GM a márka meg ismeretlen.?

Link to comment
Megosztás:

Az előbb unalomból aláfeküdtem a kocsinak, és ilyet láttam:P9210002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

azért csillog a hosszmerevitő, mert csurom olaj. :lol: Most cseréltünk kartertömitést. Nem láttam alatta még cseppeket se a földön, meg nem volt látható olajfogyás se. Holnap adok neki brigéciollal aztán meglátom pár nap múlva milyen lesz.

Link to comment
Megosztás:

Az előbb unalomból aláfeküdtem a kocsinak, és ilyet láttam:http://kepfeltoltes.hu/081010/P9210002_www...ltoltes.hu_.jpg

azért csillog a hosszmerevitő, mert csurom olaj. :lol: Most cseréltünk kartertömitést. Nem láttam alatta még cseppeket se a földön, meg nem volt látható olajfogyás se. Holnap adok neki brigéciollal aztán meglátom pár nap múlva milyen lesz.

Amikor csináltam, én azt nem törölgettem, örültem, hogy fenn van a karter. Azt nézd meg, hogy a tömítésnél nincs-e szivárgás.

Link to comment
Megosztás:

Nekem az az alapjárati probléma egyre rosszabb. Tegnap azt játszotta, hogy 2000-es fordulaton tartotta valami alapjáratot. Lassan már gázt sem kell adnom. 4-esben lazán megy 50-60-nal a kocsi, úgy hogy nem kell a gázpedált nyomnom.

CO-t megmérték legutóbb és teljesen jó volt még úgy is ,hogy az alajárat magas volt. Szóval a lambda szerintük jó.

Hová vigyem ezt az autót, hogy végre megcsinálja valaki?? Mackósajt! Itt Debrecenben szerinted ki lenne a jó?

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, hogy valami potméter vagy jeladó nem azt adja az ECUnak amit valóban kéne? Nem vágom a bengásokat de mintha régebben valaki azt írta volna, hogy valami ilyesmi is okozhat ilyesmit.

Link to comment
Megosztás:

Nekem az az alapjárati probléma egyre rosszabb. Tegnap azt játszotta, hogy 2000-es fordulaton tartotta valami alapjáratot. Lassan már gázt sem kell adnom. 4-esben lazán megy 50-60-nal a kocsi, úgy hogy nem kell a gázpedált nyomnom.

CO-t megmérték legutóbb és teljesen jó volt még úgy is ,hogy az alajárat magas volt. Szóval a lambda szerintük jó.

Hová vigyem ezt az autót, hogy végre megcsinálja valaki?? Mackósajt! Itt Debrecenben szerinted ki lenne a jó?

Most mi bajod vele , lett tempomatod? :lol: Esetleg össze kéne jönnöd egy típustársal cserélni egy próbára az alapjárati mocit. Pár csavar meg cekasz. Vagy volt már? Nem olvastam vissza.

Link to comment
Megosztás:

Lemostam az olajteknőt meg alatta a hosszmerevítőt, igy majd látom hogy csöpög-e még az olaj. Ha már kezembe volt a brigéciol adtam a váltóháznak is de csak fél flakonom volt nem sokra mentem vele. Nincs vmi hatékonyabb motormosó? Szerintem ez a motor még soha nem volt lemosva centi vastagon áll egyes helyeken a trutyi. Esetleg gőzborotva? Vagy hülyeség? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lemostam az olajteknőt meg alatta a hosszmerevítőt, igy majd látom hogy csöpög-e még az olaj. Ha már kezembe volt a brigéciol adtam a váltóháznak is de csak fél flakonom volt nem sokra mentem vele. Nincs vmi hatékonyabb motormosó? Szerintem ez a motor még soha nem volt lemosva centi vastagon áll egyes helyeken a trutyi. Esetleg gőzborotva? Vagy hülyeség? :lol:

Benzinkúton sterimob. :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lemostam az olajteknőt meg alatta a hosszmerevítőt, igy majd látom hogy csöpög-e még az olaj. Ha már kezembe volt a brigéciol adtam a váltóháznak is de csak fél flakonom volt nem sokra mentem vele. Nincs vmi hatékonyabb motormosó? Szerintem ez a motor még soha nem volt lemosva centi vastagon áll egyes helyeken a trutyi. Esetleg gőzborotva? Vagy hülyeség? :lol:

Benzinkuton sterimoval le lehet nyomatni tisztára. Csak a gyújtás dolgaira vigyázz :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.