Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Régebben írtam hogy fura nyikorgást lehet hallani a motortérből. Nos annyi kiderült hogy vagy vízpumpa vagy feszitőgörgö. Ez akkor hallatszik ha bemelegedett a motor de csak picit hallható! Vannak ezen téren tapasztalatok? Olvastam hogy volt olyan akinek szétszakadt a vezérműszíj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régebben írtam hogy fura nyikorgást lehet hallani a motortérből. Nos annyi kiderült hogy vagy vízpumpa vagy feszitőgörgö. Ez akkor hallatszik ha bemelegedett a motor de csak picit hallható! Vannak ezen téren tapasztalatok? Olvastam hogy volt olyan akinek szétszakadt a vezérműszíj.

1.) Hány ezer km-el ezelőtt volt a motoron vezérműszíj vizpumpa és feszítőgörgő csere?

2.) Ha ez bizonytalan, mert a kocsit használtan vetted, és nincs megcáfolhatatlan bizonyíték erről, akkor mielőbb ezek cseréjét el kell végezni, de teljeskörűen.

3.) Egy szíjszakadás motortípustól függően akár 50-> 80 ezer forintba is bekerülhet a következménykárok miatt.

Link to comment
Megosztás:

Amióta kitisztítottam az alapjárati mocit, azóta csak kicsit sz@rabb a helyzet. Felpörög 1400-ig és ott marad, de ma volt, hogy leesett és le is állt. Szóval nem lett jobb. A szerelő szerint várjunk pár napot mert tanulnia kell a computernek.

Tennék egy egyszerű próbát: + kábelsaru le, majd vissza, gyújtást ráad (de nem indít), majd gyújtást le, kábelsaru le, majd vissza. Ezt vagy 3-4-szer megismételni. Nem röhögni, nekem anno működött a dolog és utána nem rángatott a kocsi. Gondolom valami nullázás vagy kalibráció lehet.

Link to comment
Megosztás:

1.) Hány ezer km-el ezelőtt volt a motoron vezérműszíj vizpumpa és feszítőgörgő csere?

2.) Ha ez bizonytalan, mert a kocsit használtan vetted, és nincs megcáfolhatatlan bizonyíték erről, akkor mielőbb ezek cseréjét el kell végezni, de teljeskörűen.

3.) Egy szíjszakadás motortípustól függően akár 50-> 80 ezer forintba is bekerülhet a következménykárok miatt.

Bizony! És sürgősen! :lol:

P8030073_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nézegetem neten az árakat. vezérműszíj, feszitőgörgö, vízpumpa. Több fajta típus van. Mit ajánlotok milyet vegyek (Márka). Az Unix-tól rendelném meg! Előre is köszönöm.

Gates szíj, gyári vagy ident típus vízpumpa (kb 10e körül van az ident, olcsóbbat meg se próbálj), gyári GM feszítő.

Link to comment
Megosztás:

No ja! Aki nagy cipőben jár, annak igen.... :lol:

Ha a következménykárok elérik a dugókat is (márpedig 16v-nél elég esélyes), akkor azok is újak, meg gépműhely,

meg csapágyak, meg sallangok... plusz a szerelés. És hipphopp el lehet tapsolni azt a felső összeget :lol:

Persze ilyenkor másik megoldás a bontott motor, de az meg elég lutri.

Link to comment
Megosztás:

Ha a következménykárok elérik a dugókat is (márpedig 16v-nél elég esélyes), akkor azok is újak, meg gépműhely,

meg csapágyak, meg sallangok... plusz a szerelés. És hipphopp el lehet tapsolni azt a felső összeget :lol:

Persze ilyenkor másik megoldás a bontott motor, de az meg elég lutri.

Égyetértek, de én eredetileg "95, Astra C14SE" -re válaszoltam és asszem az nem 16 szelepes, és tudtommal nem vernek bele a dugóba. Persze egy szelepgörbülés is tud grimbuszt csinálni. A következménykárok felső határa a totálkár :lol: . Beáll a motor egy 6 vágányos vasúti átjáróban és jön a vonat.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Égyetértek, de én eredetileg "95, Astra C14SE" -re válaszoltam és asszem az nem 16 szelepes, és tudtommal nem vernek bele a dugóba. Persze egy szelepgörbülés is tud grimbuszt csinálni. A következménykárok felső határa a totálkár :lol: . Beáll a motor egy 6 vágányos vasúti átjáróban és jön a vonat.... :lol:

Az 1,4 belever a dugóba, legyen 8, vagy akár 16 szelepes.

Link to comment
Megosztás:

egyébként az normális jelenség , hogy ha lehúzom a szonda csatlakozóját a szondáról , akkor nem érzékelhető semmi változás a motor működésébe ?

vagy ez azt is jelentheti ,hogy nem is veszi figyelembe a szonda jeleit az ECU ?

vagy pedig jól dolgozik mind a két szondám ( használt GM , ill. új Bosch ) , de akkor olyan nagy a baj , hogy a szonda kiiktatását nem is veszi fel a motor ?

egyébként pár perc után kigyullad a Check lámpa a műszerfalon ,tehát a hiányát érzékeli az ECU

Link to comment
Megosztás:

egyébként az normális jelenség , hogy ha lehúzom a szonda csatlakozóját a szondáról , akkor nem érzékelhető semmi változás a motor működésébe ?

vagy ez azt is jelentheti ,hogy nem is veszi figyelembe a szonda jeleit az ECU ?

vagy pedig jól dolgozik mind a két szondám ( használt GM , ill. új Bosch ) , de akkor olyan nagy a baj , hogy a szonda kiiktatását nem is veszi fel a motor ?

egyébként pár perc után kigyullad a Check lámpa a műszerfalon ,tehát a hiányát érzékeli az ECU

Szerintem az ECU-d jó, a szonda pedig olyan jelet ad amilyet... Azt nem az ECU dolga minősíteni, csak feldolgozza a jelet. Ebből adódóan még lehet valamelyik szondád hibás is, és amiatt például fogyaszthat sokat is a kocsi, meg lehet erőtlen is, ha a fals jel miatt az ECU keveset ad benyából.

Az ECU az indítás után kb 1 percig nem is figyeli a lambdaszondát.

Link to comment
Megosztás:

egyébként az normális jelenség , hogy ha lehúzom a szonda csatlakozóját a szondáról , akkor nem érzékelhető semmi változás a motor működésébe ?

vagy ez azt is jelentheti ,hogy nem is veszi figyelembe a szonda jeleit az ECU ?

vagy pedig jól dolgozik mind a két szondám ( használt GM , ill. új Bosch ) , de akkor olyan nagy a baj , hogy a szonda kiiktatását nem is veszi fel a motor ?

egyébként pár perc után kigyullad a Check lámpa a műszerfalon ,tehát a hiányát érzékeli az ECU

Igen, kis idő múlva teszi ki hibának, ez természetes. Változás van, méghozzá az, hogy ilyenkor átáll vészüzemmódra

az ecu, ami esetenként bizonytalanabb alapjárattal, kicsi rángatásokkal, nagyobb fogyasztással párosul.

Link to comment
Megosztás:

Igen, kis idő múlva teszi ki hibának, ez természetes. Változás van, méghozzá az, hogy ilyenkor átáll vészüzemmódra

az ecu, ami esetenként bizonytalanabb alapjárattal, kicsi rángatásokkal, nagyobb fogyasztással párosul.

attól ,hogy nem jelez szondahibát , még lehet rossz a szondám ?

( nincs rángatás , alapjáratom egyenletes , csak éppen sokat fogyaszt )

ha egy olyan szonda kerül bele ami jó , akkor milyen változást kell éreznem ?

Link to comment
Megosztás:

attól ,hogy nem jelez szondahibát , még lehet rossz a szondám ?

( nincs rángatás , alapjáratom egyenletes , csak éppen sokat fogyaszt )

ha egy olyan szonda kerül bele ami jó , akkor milyen változást kell éreznem ?

Simán lehet rossz a szondád hibajelzés nélkül! Mennyi most a fogyasztásod?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.