opel16v Elküldve Október7, 2008 Elküldve Október7, 2008 nem az én kipuffom a lyukas :lol: bár még az is lehet ... Bocs, disztingválok :lol:
Imike20 Elküldve Október7, 2008 Elküldve Október7, 2008 Sziasztok! Régebben írtam hogy fura nyikorgást lehet hallani a motortérből. Nos annyi kiderült hogy vagy vízpumpa vagy feszitőgörgö. Ez akkor hallatszik ha bemelegedett a motor de csak picit hallható! Vannak ezen téren tapasztalatok? Olvastam hogy volt olyan akinek szétszakadt a vezérműszíj.
epk947 Elküldve Október7, 2008 Elküldve Október7, 2008 Sziasztok! Régebben írtam hogy fura nyikorgást lehet hallani a motortérből. Nos annyi kiderült hogy vagy vízpumpa vagy feszitőgörgö. Ez akkor hallatszik ha bemelegedett a motor de csak picit hallható! Vannak ezen téren tapasztalatok? Olvastam hogy volt olyan akinek szétszakadt a vezérműszíj. 1.) Hány ezer km-el ezelőtt volt a motoron vezérműszíj vizpumpa és feszítőgörgő csere? 2.) Ha ez bizonytalan, mert a kocsit használtan vetted, és nincs megcáfolhatatlan bizonyíték erről, akkor mielőbb ezek cseréjét el kell végezni, de teljeskörűen. 3.) Egy szíjszakadás motortípustól függően akár 50-> 80 ezer forintba is bekerülhet a következménykárok miatt.
opel16v Elküldve Október7, 2008 Elküldve Október7, 2008 3.) Egy szíjszakadás motortípustól függően akár 50-> 280 ezer forintba is bekerülhet a következménykárok miatt. :lol:
RobesPierre Elküldve Október7, 2008 Elküldve Október7, 2008 Amióta kitisztítottam az alapjárati mocit, azóta csak kicsit sz@rabb a helyzet. Felpörög 1400-ig és ott marad, de ma volt, hogy leesett és le is állt. Szóval nem lett jobb. A szerelő szerint várjunk pár napot mert tanulnia kell a computernek. Tennék egy egyszerű próbát: + kábelsaru le, majd vissza, gyújtást ráad (de nem indít), majd gyújtást le, kábelsaru le, majd vissza. Ezt vagy 3-4-szer megismételni. Nem röhögni, nekem anno működött a dolog és utána nem rángatott a kocsi. Gondolom valami nullázás vagy kalibráció lehet.
Imike20 Elküldve Október8, 2008 Elküldve Október8, 2008 Sziasztok! Nézegetem neten az árakat. vezérműszíj, feszitőgörgö, vízpumpa. Több fajta típus van. Mit ajánlotok milyet vegyek (Márka). Az Unix-tól rendelném meg! Előre is köszönöm.
zotya975 Elküldve Október8, 2008 Elküldve Október8, 2008 1.) Hány ezer km-el ezelőtt volt a motoron vezérműszíj vizpumpa és feszítőgörgő csere? 2.) Ha ez bizonytalan, mert a kocsit használtan vetted, és nincs megcáfolhatatlan bizonyíték erről, akkor mielőbb ezek cseréjét el kell végezni, de teljeskörűen. 3.) Egy szíjszakadás motortípustól függően akár 50-> 80 ezer forintba is bekerülhet a következménykárok miatt. Bizony! És sürgősen! :lol:
opel16v Elküldve Október8, 2008 Elküldve Október8, 2008 Nézegetem neten az árakat. vezérműszíj, feszitőgörgö, vízpumpa. Több fajta típus van. Mit ajánlotok milyet vegyek (Márka). Az Unix-tól rendelném meg! Előre is köszönöm. Gates szíj, gyári vagy ident típus vízpumpa (kb 10e körül van az ident, olcsóbbat meg se próbálj), gyári GM feszítő.
epk947 Elküldve Október8, 2008 Elküldve Október8, 2008 IDÉZET(epk947 @ 2008-10-07 - 20:31) 3.) Egy szíjszakadás motortípustól függően akár 50-> 280 ezer forintba is bekerülhet a következménykárok miatt. :lol: No ja! Aki nagy cipőben jár, annak igen.... :lol:
opel16v Elküldve Október9, 2008 Elküldve Október9, 2008 No ja! Aki nagy cipőben jár, annak igen.... :lol: Ha a következménykárok elérik a dugókat is (márpedig 16v-nél elég esélyes), akkor azok is újak, meg gépműhely, meg csapágyak, meg sallangok... plusz a szerelés. És hipphopp el lehet tapsolni azt a felső összeget :lol: Persze ilyenkor másik megoldás a bontott motor, de az meg elég lutri.
epk947 Elküldve Október9, 2008 Elküldve Október9, 2008 Ha a következménykárok elérik a dugókat is (márpedig 16v-nél elég esélyes), akkor azok is újak, meg gépműhely, meg csapágyak, meg sallangok... plusz a szerelés. És hipphopp el lehet tapsolni azt a felső összeget :lol: Persze ilyenkor másik megoldás a bontott motor, de az meg elég lutri. Égyetértek, de én eredetileg "95, Astra C14SE" -re válaszoltam és asszem az nem 16 szelepes, és tudtommal nem vernek bele a dugóba. Persze egy szelepgörbülés is tud grimbuszt csinálni. A következménykárok felső határa a totálkár :lol: . Beáll a motor egy 6 vágányos vasúti átjáróban és jön a vonat.... :lol:
opel16v Elküldve Október9, 2008 Elküldve Október9, 2008 Én meg globálisan vettem a problémakört :lol:
hening Elküldve Október9, 2008 Elküldve Október9, 2008 Égyetértek, de én eredetileg "95, Astra C14SE" -re válaszoltam és asszem az nem 16 szelepes, és tudtommal nem vernek bele a dugóba. Persze egy szelepgörbülés is tud grimbuszt csinálni. A következménykárok felső határa a totálkár :lol: . Beáll a motor egy 6 vágányos vasúti átjáróban és jön a vonat.... :lol: Az 1,4 belever a dugóba, legyen 8, vagy akár 16 szelepes.
Imike20 Elküldve Október10, 2008 Elküldve Október10, 2008 Remélem ilyen nem fog bekövetkezni! Jövőhónapban vezérlés csere!
autastra Elküldve Október10, 2008 Elküldve Október10, 2008 lambdaszondát hanyas kulccsal levet kivenni X16XEL-ből ? 19 ?? 22 ?? köszi
opel16v Elküldve Október10, 2008 Elküldve Október10, 2008 Ha jól emléxem 19... de ne számíts rá hogy könnyen ki fog jönni, ha mostanság nem volt cserélve... :lol: Lehet hogy melegíteni is kell a kipuffcsövet.
autastra Elküldve Október10, 2008 Elküldve Október10, 2008 Ha jól emléxem 19... de ne számíts rá hogy könnyen ki fog jönni, ha mostanság nem volt cserélve... :lol: Lehet hogy melegíteni is kell a kipuffcsövet. volt mostanában elég gyakran :lol: most kapok egy másikat kölcsönbe
autastra Elküldve Október10, 2008 Elküldve Október10, 2008 egyébként az normális jelenség , hogy ha lehúzom a szonda csatlakozóját a szondáról , akkor nem érzékelhető semmi változás a motor működésébe ? vagy ez azt is jelentheti ,hogy nem is veszi figyelembe a szonda jeleit az ECU ? vagy pedig jól dolgozik mind a két szondám ( használt GM , ill. új Bosch ) , de akkor olyan nagy a baj , hogy a szonda kiiktatását nem is veszi fel a motor ? egyébként pár perc után kigyullad a Check lámpa a műszerfalon ,tehát a hiányát érzékeli az ECU
epk947 Elküldve Október10, 2008 Elküldve Október10, 2008 egyébként az normális jelenség , hogy ha lehúzom a szonda csatlakozóját a szondáról , akkor nem érzékelhető semmi változás a motor működésébe ? vagy ez azt is jelentheti ,hogy nem is veszi figyelembe a szonda jeleit az ECU ? vagy pedig jól dolgozik mind a két szondám ( használt GM , ill. új Bosch ) , de akkor olyan nagy a baj , hogy a szonda kiiktatását nem is veszi fel a motor ? egyébként pár perc után kigyullad a Check lámpa a műszerfalon ,tehát a hiányát érzékeli az ECU Szerintem az ECU-d jó, a szonda pedig olyan jelet ad amilyet... Azt nem az ECU dolga minősíteni, csak feldolgozza a jelet. Ebből adódóan még lehet valamelyik szondád hibás is, és amiatt például fogyaszthat sokat is a kocsi, meg lehet erőtlen is, ha a fals jel miatt az ECU keveset ad benyából. Az ECU az indítás után kb 1 percig nem is figyeli a lambdaszondát.
opel16v Elküldve Október10, 2008 Elküldve Október10, 2008 egyébként az normális jelenség , hogy ha lehúzom a szonda csatlakozóját a szondáról , akkor nem érzékelhető semmi változás a motor működésébe ? vagy ez azt is jelentheti ,hogy nem is veszi figyelembe a szonda jeleit az ECU ? vagy pedig jól dolgozik mind a két szondám ( használt GM , ill. új Bosch ) , de akkor olyan nagy a baj , hogy a szonda kiiktatását nem is veszi fel a motor ? egyébként pár perc után kigyullad a Check lámpa a műszerfalon ,tehát a hiányát érzékeli az ECU Igen, kis idő múlva teszi ki hibának, ez természetes. Változás van, méghozzá az, hogy ilyenkor átáll vészüzemmódra az ecu, ami esetenként bizonytalanabb alapjárattal, kicsi rángatásokkal, nagyobb fogyasztással párosul.
autastra Elküldve Október10, 2008 Elküldve Október10, 2008 Igen, kis idő múlva teszi ki hibának, ez természetes. Változás van, méghozzá az, hogy ilyenkor átáll vészüzemmódra az ecu, ami esetenként bizonytalanabb alapjárattal, kicsi rángatásokkal, nagyobb fogyasztással párosul. attól ,hogy nem jelez szondahibát , még lehet rossz a szondám ? ( nincs rángatás , alapjáratom egyenletes , csak éppen sokat fogyaszt ) ha egy olyan szonda kerül bele ami jó , akkor milyen változást kell éreznem ?
gergolabs Elküldve Október10, 2008 Elküldve Október10, 2008 attól ,hogy nem jelez szondahibát , még lehet rossz a szondám ? ( nincs rángatás , alapjáratom egyenletes , csak éppen sokat fogyaszt ) ha egy olyan szonda kerül bele ami jó , akkor milyen változást kell éreznem ? Simán lehet rossz a szondád hibajelzés nélkül! Mennyi most a fogyasztásod?
autastra Elküldve Október10, 2008 Elküldve Október10, 2008 Simán lehet rossz a szondád hibajelzés nélkül! Mennyi most a fogyasztásod? 12 l színtiszta város ( 16.16v )
gergolabs Elküldve Október10, 2008 Elküldve Október10, 2008 12 l színtiszta város ( 16.16v ) Hát nem kevés, de nekem sikerült 1,4 16Vből 13at kihozni tiszta várossal, meg dinamikus stilussal. Rá kellene méretni a szondára, hogy helyes adatokat ad-e.
autastra Elküldve Október10, 2008 Elküldve Október10, 2008 Hát nem kevés, de nekem sikerült 1,4 16Vből 13at kihozni tiszta várossal, meg dinamikus stilussal. Rá kellene méretni a szondára, hogy helyes adatokat ad-e. hogyan mérhető ki a szonda ? ez állítólag nem olyan egyszerű
Recommended Posts