Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Régebben írtam hogy fura nyikorgást lehet hallani a motortérből. Nos annyi kiderült hogy vagy vízpumpa vagy feszitőgörgö. Ez akkor hallatszik ha bemelegedett a motor de csak picit hallható! Vannak ezen téren tapasztalatok? Olvastam hogy volt olyan akinek szétszakadt a vezérműszíj.

Elküldve
Sziasztok!

Régebben írtam hogy fura nyikorgást lehet hallani a motortérből. Nos annyi kiderült hogy vagy vízpumpa vagy feszitőgörgö. Ez akkor hallatszik ha bemelegedett a motor de csak picit hallható! Vannak ezen téren tapasztalatok? Olvastam hogy volt olyan akinek szétszakadt a vezérműszíj.

1.) Hány ezer km-el ezelőtt volt a motoron vezérműszíj vizpumpa és feszítőgörgő csere?

2.) Ha ez bizonytalan, mert a kocsit használtan vetted, és nincs megcáfolhatatlan bizonyíték erről, akkor mielőbb ezek cseréjét el kell végezni, de teljeskörűen.

3.) Egy szíjszakadás motortípustól függően akár 50-> 80 ezer forintba is bekerülhet a következménykárok miatt.

Elküldve
Amióta kitisztítottam az alapjárati mocit, azóta csak kicsit sz@rabb a helyzet. Felpörög 1400-ig és ott marad, de ma volt, hogy leesett és le is állt. Szóval nem lett jobb. A szerelő szerint várjunk pár napot mert tanulnia kell a computernek.

Tennék egy egyszerű próbát: + kábelsaru le, majd vissza, gyújtást ráad (de nem indít), majd gyújtást le, kábelsaru le, majd vissza. Ezt vagy 3-4-szer megismételni. Nem röhögni, nekem anno működött a dolog és utána nem rángatott a kocsi. Gondolom valami nullázás vagy kalibráció lehet.

Elküldve

Sziasztok!

Nézegetem neten az árakat. vezérműszíj, feszitőgörgö, vízpumpa. Több fajta típus van. Mit ajánlotok milyet vegyek (Márka). Az Unix-tól rendelném meg! Előre is köszönöm.

Elküldve
1.) Hány ezer km-el ezelőtt volt a motoron vezérműszíj vizpumpa és feszítőgörgő csere?

2.) Ha ez bizonytalan, mert a kocsit használtan vetted, és nincs megcáfolhatatlan bizonyíték erről, akkor mielőbb ezek cseréjét el kell végezni, de teljeskörűen.

3.) Egy szíjszakadás motortípustól függően akár 50-> 80 ezer forintba is bekerülhet a következménykárok miatt.

Bizony! És sürgősen! :lol:

P8030073_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve
Nézegetem neten az árakat. vezérműszíj, feszitőgörgö, vízpumpa. Több fajta típus van. Mit ajánlotok milyet vegyek (Márka). Az Unix-tól rendelném meg! Előre is köszönöm.

Gates szíj, gyári vagy ident típus vízpumpa (kb 10e körül van az ident, olcsóbbat meg se próbálj), gyári GM feszítő.

Elküldve

IDÉZET(epk947 @ 2008-10-07 - 20:31)

3.) Egy szíjszakadás motortípustól függően akár 50-> 280 ezer forintba is bekerülhet a következménykárok miatt.

:lol:

No ja! Aki nagy cipőben jár, annak igen.... :lol:

Elküldve
No ja! Aki nagy cipőben jár, annak igen.... :lol:

Ha a következménykárok elérik a dugókat is (márpedig 16v-nél elég esélyes), akkor azok is újak, meg gépműhely,

meg csapágyak, meg sallangok... plusz a szerelés. És hipphopp el lehet tapsolni azt a felső összeget :lol:

Persze ilyenkor másik megoldás a bontott motor, de az meg elég lutri.

Elküldve
Ha a következménykárok elérik a dugókat is (márpedig 16v-nél elég esélyes), akkor azok is újak, meg gépműhely,

meg csapágyak, meg sallangok... plusz a szerelés. És hipphopp el lehet tapsolni azt a felső összeget :lol:

Persze ilyenkor másik megoldás a bontott motor, de az meg elég lutri.

Égyetértek, de én eredetileg "95, Astra C14SE" -re válaszoltam és asszem az nem 16 szelepes, és tudtommal nem vernek bele a dugóba. Persze egy szelepgörbülés is tud grimbuszt csinálni. A következménykárok felső határa a totálkár :lol: . Beáll a motor egy 6 vágányos vasúti átjáróban és jön a vonat.... :lol:

Elküldve
Égyetértek, de én eredetileg "95, Astra C14SE" -re válaszoltam és asszem az nem 16 szelepes, és tudtommal nem vernek bele a dugóba. Persze egy szelepgörbülés is tud grimbuszt csinálni. A következménykárok felső határa a totálkár :lol: . Beáll a motor egy 6 vágányos vasúti átjáróban és jön a vonat.... :lol:

Az 1,4 belever a dugóba, legyen 8, vagy akár 16 szelepes.

Elküldve

Ha jól emléxem 19... de ne számíts rá hogy könnyen ki fog jönni, ha mostanság nem volt cserélve... :lol:

Lehet hogy melegíteni is kell a kipuffcsövet.

Elküldve
Ha jól emléxem 19... de ne számíts rá hogy könnyen ki fog jönni, ha mostanság nem volt cserélve... :lol:

Lehet hogy melegíteni is kell a kipuffcsövet.

volt mostanában elég gyakran :lol:

most kapok egy másikat kölcsönbe

Elküldve

egyébként az normális jelenség , hogy ha lehúzom a szonda csatlakozóját a szondáról , akkor nem érzékelhető semmi változás a motor működésébe ?

vagy ez azt is jelentheti ,hogy nem is veszi figyelembe a szonda jeleit az ECU ?

vagy pedig jól dolgozik mind a két szondám ( használt GM , ill. új Bosch ) , de akkor olyan nagy a baj , hogy a szonda kiiktatását nem is veszi fel a motor ?

egyébként pár perc után kigyullad a Check lámpa a műszerfalon ,tehát a hiányát érzékeli az ECU

Elküldve
egyébként az normális jelenség , hogy ha lehúzom a szonda csatlakozóját a szondáról , akkor nem érzékelhető semmi változás a motor működésébe ?

vagy ez azt is jelentheti ,hogy nem is veszi figyelembe a szonda jeleit az ECU ?

vagy pedig jól dolgozik mind a két szondám ( használt GM , ill. új Bosch ) , de akkor olyan nagy a baj , hogy a szonda kiiktatását nem is veszi fel a motor ?

egyébként pár perc után kigyullad a Check lámpa a műszerfalon ,tehát a hiányát érzékeli az ECU

Szerintem az ECU-d jó, a szonda pedig olyan jelet ad amilyet... Azt nem az ECU dolga minősíteni, csak feldolgozza a jelet. Ebből adódóan még lehet valamelyik szondád hibás is, és amiatt például fogyaszthat sokat is a kocsi, meg lehet erőtlen is, ha a fals jel miatt az ECU keveset ad benyából.

Az ECU az indítás után kb 1 percig nem is figyeli a lambdaszondát.

Elküldve
egyébként az normális jelenség , hogy ha lehúzom a szonda csatlakozóját a szondáról , akkor nem érzékelhető semmi változás a motor működésébe ?

vagy ez azt is jelentheti ,hogy nem is veszi figyelembe a szonda jeleit az ECU ?

vagy pedig jól dolgozik mind a két szondám ( használt GM , ill. új Bosch ) , de akkor olyan nagy a baj , hogy a szonda kiiktatását nem is veszi fel a motor ?

egyébként pár perc után kigyullad a Check lámpa a műszerfalon ,tehát a hiányát érzékeli az ECU

Igen, kis idő múlva teszi ki hibának, ez természetes. Változás van, méghozzá az, hogy ilyenkor átáll vészüzemmódra

az ecu, ami esetenként bizonytalanabb alapjárattal, kicsi rángatásokkal, nagyobb fogyasztással párosul.

Elküldve
Igen, kis idő múlva teszi ki hibának, ez természetes. Változás van, méghozzá az, hogy ilyenkor átáll vészüzemmódra

az ecu, ami esetenként bizonytalanabb alapjárattal, kicsi rángatásokkal, nagyobb fogyasztással párosul.

attól ,hogy nem jelez szondahibát , még lehet rossz a szondám ?

( nincs rángatás , alapjáratom egyenletes , csak éppen sokat fogyaszt )

ha egy olyan szonda kerül bele ami jó , akkor milyen változást kell éreznem ?

Elküldve
attól ,hogy nem jelez szondahibát , még lehet rossz a szondám ?

( nincs rángatás , alapjáratom egyenletes , csak éppen sokat fogyaszt )

ha egy olyan szonda kerül bele ami jó , akkor milyen változást kell éreznem ?

Simán lehet rossz a szondád hibajelzés nélkül! Mennyi most a fogyasztásod?

Elküldve
12 l színtiszta város ( 16.16v )

Hát nem kevés, de nekem sikerült 1,4 16Vből 13at kihozni tiszta várossal, meg dinamikus stilussal. Rá kellene méretni a szondára, hogy helyes adatokat ad-e.

Elküldve
Hát nem kevés, de nekem sikerült 1,4 16Vből 13at kihozni tiszta várossal, meg dinamikus stilussal. Rá kellene méretni a szondára, hogy helyes adatokat ad-e.

hogyan mérhető ki a szonda ?

ez állítólag nem olyan egyszerű

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.