Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

...Akkor az is úgy 120e, hogy az opel kitolta "menedzsment szinten". A szíj gyártóját ha megkérded, ott 60-at fognak mondani.

Az könnyen meglehet, én csak a karbantartási tervből olvastam ki. Bár az is lehet, hogy a japánok találták ki, mikor átadták a motort. :lol:

Amúgy a KT azt írja, hogy minden 4. periódus alkalmával kell szíjat cserélni. Ami 15 ezres futásteljesítménynél adja ki a 60-at. Én viszont 10 ezrenként cserélek olajat, és ezek alapján 40 ezrenként vezérlést. Lehet, hogy kicsit "pazarlónak" (jobb szó nem jutott eszembe :lol: ) tűnik a dolog, de inkább a biztonságra törekszem. Túl vagyok már 2 vez szíj szakadáson, és abból csak az egyik miatt felelek. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az könnyen meglehet, én csak a karbantartási tervből olvastam ki. Bár az is lehet, hogy a japánok találták ki, mikor átadták a motort. :lol:

Amúgy a KT azt írja, hogy minden 4. periódus alkalmával kell szíjat cserélni. Ami 15 ezres futásteljesítménynél adja ki a 60-at. Én viszont 10 ezrenként cserélek olajat, és ezek alapján 40 ezrenként vezérlést. Lehet, hogy kicsit "pazarlónak" (jobb szó nem jutott eszembe :lol: ) tűnik a dolog, de inkább a biztonságra törekszem. Túl vagyok már 2 vez szíj szakadáson, és abból csak az egyik miatt felelek. :lol:

Szerintem a 40 ezer túlzás.

A vezérműszíjnak semmi köze az olajcseréhez.

Link to comment
Megosztás:

Az könnyen meglehet, én csak a karbantartási tervből olvastam ki. Bár az is lehet, hogy a japánok találták ki, mikor átadták a motort. :lol:

Amúgy a KT azt írja, hogy minden 4. periódus alkalmával kell szíjat cserélni. Ami 15 ezres futásteljesítménynél adja ki a 60-at. Én viszont 10 ezrenként cserélek olajat, és ezek alapján 40 ezrenként vezérlést. Lehet, hogy kicsit "pazarlónak" (jobb szó nem jutott eszembe :lol: ) tűnik a dolog, de inkább a biztonságra törekszem. Túl vagyok már 2 vez szíj szakadáson, és abból csak az egyik miatt felelek. :lol:

Öregszel Karcsi 3 vezszij szakadáson vagy túl! :D

Link to comment
Megosztás:

Alapjárati motorból vehetem az utángyártottat is? Abból mi az ident? Ki tudja? Csergőt hívjam fel, ott megmondják?

Hali!

Én vettem 1,5 hónapja vettem a Csergőnél utángyártottat- 5300 pénzt kértek érte. Nevenics dobozban adták, nincs gondom vele. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a 40 ezer túlzás.

A vezérműszíjnak semmi köze az olajcseréhez.

Írtam is, hogy pazarlás, a Te szavaiddal túlzás. :D

Hacsak annyi köze nincs, hogy az olajcserék (ha 15 ezrenként cserélsz), minden 4. alkalommal kerülnek egymáshoz "közeli" helyzetbe/időpontba.

Öregszel Karcsi 3 vezszij szakadáson vagy túl! :lol:

Beeeeezony. :lol: :lol:

De abból 1 a tied volt. :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Írtam is, hogy pazarlás, a Te szavaiddal túlzás. :lol:

Hacsak annyi köze nincs, hogy az olajcserék (ha 15 ezrenként cserélsz), minden 4. alkalommal kerülnek egymáshoz "közeli" helyzetbe/időpontba.

Beeeeezony. :lol: :D

De abból 1 a tied volt. :D :lol:

Ami az enyém, az a tied is! :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Amióta kitisztítottam az alapjárati mocit, azóta csak kicsit sz@rabb a helyzet. Felpörög 1400-ig és ott marad, de ma volt, hogy leesett és le is állt. Szóval nem lett jobb. A szerelő szerint várjunk pár napot mert tanulnia kell a computernek. Amúgy a lambda szondát haver megmérte és nem volt vele gond. Azóta mióta megmérte, azóta csinálja durvábban ezt a dolgot. Gondolom nem lehet elcseszni egy sima méréssel. A haver a Bosch szervízben dolgozik, mindan nap ezt csinálja. Rádugta a box-ot is de az sem mutatott ki semmit. Meg akkor mikor próbáltuk, természetesen jó volt. Mert nem mentem vele, csak elindítottuk és akkor nem csinálja.

Link to comment
Megosztás:

Írtam is, hogy pazarlás, a Te szavaiddal túlzás. :lol:

Csak azért írtam, hogy ne pánikolj a 60 ezertől mégha volt is már szíjszakadásod.

Ha a csere időben, teljeskörűen és megbízható anyaggal történik, nem kell félni tőle. Legutóbb is csak azért cseréltettem vezszíjat 58 és félezer után, mert Olaszországba indultam, és útközben letelt volna a "garancia". :lol:

Nomeg belegondoltam, hogy ha autópályán, tempónál visszanyomok neki egy 3.-at akkor azért jobb a békesség így! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Csak azért írtam, hogy ne pánikolj a 60 ezertől mégha volt is már szíjszakadásod.

Ha a csere időben, teljeskörűen és megbízható anyaggal történik, nem kell félni tőle. Legutóbb is csak azért cseréltettem vezszíjat 58 és félezer után, mert Olaszországba indultam, és útközben letelt volna a "garancia". :lol:

Nomeg belegondoltam, hogy ha autópályán, tempónál visszanyomok neki egy 3.-at akkor azért jobb a békesség így! :D

Nem pánikoltam tőle, kvázi, már hozzászoktam. :lol: :lol:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem felétek!

Mégpedig az lenne hogy megoldható e, hogy egy 1.6i motorból lehessen 1.6si motort csinálni???

Illetve mi kellene ehhez???

Előre is köszi!

Tápiószecső cartárs aláírásában kutakodj ezügyben, igaz Ő 1,4-el csinálta meg uezt.

Link to comment
Megosztás:

A saját tervezésű kartergáz-szűrőmmel túl vagyok a 2200 km-en. Először M8-as csavarokkal próbáltam kondenzációra kényszeríteni az átáramló gázt, ami sikeres is volt, de a szivacs alátét ellenére, alapjáraton adott némi csörömpölő hangot, ami zavart engem.

http://kepfeltoltes.hu/081004/beszerel_sko...ltoltes.hu_.jpg

Ezért 1500 km lefutása után kiszedtem a csavarokat, és a gázszűrés fokozására egy szivacsréteget építettem a kartergáz útjába.

http://kepfeltoltes.hu/081004/m_dos_t_s_.1...ltoltes.hu_.jpg

Most már ezzel is mentem 700 km-t, és úgy tűnik, hogy a szűrés sikeres, mert a leválasztott folyadék mennyisége növekedett. Eddig kb. 1,5 dl gyűlt össze.

http://kepfeltoltes.hu/081004/2200_km_ut_n...ltoltes.hu_.jpg

Gyakorlati tapasztalatom szerint az alapjáratom nyugodtabb lett, és a szokásos vízcsöpögés a kipufogócső végén a reggeli hidegindításkor szinte megszűnt. Ha semmi más hatása nem lesz, minthogy a kipufogó dobom belső korróziója esetleg lassabb lesz, akkor már megérte a felszerelése. Különben teljesítménynövekedést, vagy fogyasztás csökkenést nem tapasztaltam.

Link to comment
Megosztás:

A saját tervezésű kartergáz-szűrőmmel túl vagyok a 2200 km-en. Először M8-as csavarokkal próbáltam kondenzációra kényszeríteni az átáramló gázt, ami sikeres is volt, de a szivacs alátét ellenére, alapjáraton adott némi csörömpölő hangot, ami zavart engem.

http://kepfeltoltes.hu/081004/beszerel_sko...ltoltes.hu_.jpg

Ezért 1500 km lefutása után kiszedtem a csavarokat, és a gázszűrés fokozására egy szivacsréteget építettem a kartergáz útjába.

http://kepfeltoltes.hu/081004/m_dos_t_s_.1...ltoltes.hu_.jpg

Most már ezzel is mentem 700 km-t, és úgy tűnik, hogy a szűrés sikeres, mert a leválasztott folyadék mennyisége növekedett. Eddig kb. 1,5 dl gyűlt össze.

http://kepfeltoltes.hu/081004/2200_km_ut_n...ltoltes.hu_.jpg

Gyakorlati tapasztalatom szerint az alapjáratom nyugodtabb lett, és a szokásos vízcsöpögés a kipufogócső végén a reggeli hidegindításkor szinte megszűnt. Ha semmi más hatása nem lesz, minthogy a kipufogó dobom belső korróziója esetleg lassabb lesz, akkor már megérte a felszerelése. Különben teljesítménynövekedést, vagy fogyasztás csökkenést nem tapasztaltam.

Hát ha csak ennyi a változás, akkor én azt hiszem hanyagolom a témát. Pedig én is elkezdtem összeszedni a cuccot, csak aztán volt más dolgom és félbehagytam. De akkor marad minden a régiben. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát ha csak ennyi a változás, akkor én azt hiszem hanyagolom a témát. Pedig én is elkezdtem összeszedni a cuccot, csak aztán volt más dolgom és félbehagytam. De akkor marad minden a régiben. :lol:

Szerintem kopottabb motornál hatásosabb.

Bár, ha belegondolok, most nekem 2200 km alatt 1,5 dl, akkor az annyi + annyi = 11000 km alatt, >>> 0,75 liter leválasztott trutyi!!! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem kopottabb motornál hatásosabb.

Bár, ha belegondolok, most nekem 2200 km alatt 1,5 dl, akkor az annyi + annyi = 11000 km alatt, >>> 0,75 liter leválasztott trutyi!!! :lol:

Na jó majd meglátjuk. Csak csövet nem birtam még szerezni az eredetit nem akarom elvágni hátha vissza kell még állitani.

Link to comment
Megosztás:

Persze, lehet mérni, szkóppal. Álatlában a bosch logós villanyos szervizekben tudják ezt.

Bosch és bosch lambda között is van különbség. Míg a GM logós zacsiban azt kapod, amit az opeléknak gyártottak,

bizonyos jellemzőkkel, és az a gyárban ellenőrizve is lett, addig a másik bosch-t univerzálisként gyártották, hogy ne

csak az adott típushoz legyen jó, de ez azzal jár, hogy kicsit más jelet is produkál. És gondolom mások a minőségi

előírások is...

Ezt csináltasd meg, mert befolyásolhatja a lambda értéket.

okozhat-e egy lambda csere olyan jelentős változást ,hogy az addig lusta ,torpanó autó , kisimultan , egyenletesen fog húzni ?

azért kérdem , mert lehet , hogy az opelnél kölcsönadnának kipróbálásra egy új GM szondát ( amostani gyári sosem hozott hibát )

az érdekes az , hogy a zöldkártya mérésen jónak látták a 95.000 km-t futott szondát is

ezért nem vagyok biztos benne ,hogy érdemes -e foglalkoznom a cserévél

bár megnyugtató lenne 1 próba az újjal ....

Link to comment
Megosztás:

okozhat-e egy lambda csere olyan jelentős változást ,hogy az addig lusta ,torpanó autó , kisimultan , egyenletesen fog húzni ?

azért kérdem , mert lehet , hogy az opelnél kölcsönadnának kipróbálásra egy új GM szondát ( amostani gyári sosem hozott hibát )

az érdekes az , hogy a zöldkártya mérésen jónak látták a 95.000 km-t futott szondát is

ezért nem vagyok biztos benne ,hogy érdemes -e foglalkoznom a cserévél

bár megnyugtató lenne 1 próba az újjal ....

Nekem a régi 1,4 -es 8 szelepesen kényszerű lambdaszonda csere után a kocsi sokkal jobban ment, végsebessége 15 km/ó-val emelkedett óra szerint (az újkorához képest). Igaz pedáloztam is, de a fogyasztásom is emelkedett vagy 2 decit. (Valamit valamiért...)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.