Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Nagyon ismerős volt a kép. Nekem is ilyen motorom van, ránézésre ilyen gyertyakábelekkel, de nekem a kábelen marad az a fém borítás. Tuti, nemrég cseréltem gyertyát. És 21-es kulcs kell hozzá.

Akkor ezek szerint több féle kábellel gyártották.

Neki 95-ös lehet addígra váltottak.

Elküldve
Sziasztok!

Olyan gondom lenne hogy amikor már bemelegedett a motor a víz hőfok olyan 90C körül van vagy felette elöjön egy nyikorgó hang hol folymatosan hol szagatottan a generátor ékszíj kilőve más mi lehet? Vezérműszíj lehet? Van valakinek ötlete? Előre is köszönöm

Ismerősnek az új vízpumpa ad ilyen nyikorgó hangot.

Azt mondta a szerelő nem kell vele foglalkozni.

Biztos gyengébb márkájú.

Elküldve

Nekem viszont hidegen indításnál van vonyító hangom. Generátorra gondoltam, de lehet nem is az? :lol:

A hideg mértékétől függően pár másodperc vagy 1-2 perc és elmúlik ahogy melegszik. Menet közben soha nem jön elő. Nyáron sem jött elő.

Jó ötlet levenni az ékszíjat, hogy megbizonyosodjak a generátor-e vagy sem?

Elküldve

Nekem hol a generátor ékszíja hol a szervóé adta azt a nyikorgó hangot, kicseréltem és azóta csitt van.

Elküldve
Nekem viszont hidegen indításnál van vonyító hangom. Generátorra gondoltam, de lehet nem is az? :lol:

A hideg mértékétől függően pár másodperc vagy 1-2 perc és elmúlik ahogy melegszik. Menet közben soha nem jön elő. Nyáron sem jött elő.

Jó ötlet levenni az ékszíjat, hogy megbizonyosodjak a generátor-e vagy sem?

Ilyenem nekem is van, de ez nem vonyítás, ékszíj, v csapágyhang, hanem mikor folyadék áramlik csőben, és valami szelepnél kicsit megszorul...

legutóbb klotyó sarokszelepénél hallottam ilyet...

Elküldve
Ilyenem nekem is van, de ez nem vonyítás, ékszíj, v csapágyhang, hanem mikor folyadék áramlik csőben, és valami szelepnél kicsit megszorul...

legutóbb klotyó sarokszelepénél hallottam ilyet...

Ez a nyikorgás nekem is megvan ha hidegen pörgetem. Csak sajna muszáj, mert elég meredek a kijáró, alapgázzal nem megyek fel rajta. De aztán megszünik, csak elég idegesitő. :lol:

Elküldve

Szevasztok Skacok!

Lenne egy kérdésem van egy c14se-m amikor megvettem 130 000 km-rel akkor cseréltem benne

vezérműszíjjat meg feszítő de vízpumpát nem.

Most 180 000 van benne szerintetek mikor kéne cserélni szíjat pumpát meg feszítőt?

Előre is THX!

METÁLT BÍROD?

Elküldve
Ez a nyikorgás nekem is megvan ha hidegen pörgetem. Csak sajna muszáj, mert elég meredek a kijáró, alapgázzal nem megyek fel rajta. De aztán megszünik, csak elég idegesitő. :lol:

Nem muszáj. Muszáj, akkor már :lol:

Elküldve
Most 180 000 van benne szerintetek mikor kéne cserélni szíjat pumpát meg feszítőt?

Köszönjük EMESE! :lol:

Szerintem imádkozz hogy kibírja még egy tizest a vízpumpa, aztán akkor cserélj mindent

együtt. Mert ugye 60e-ként kell cserélni cakkpakk.

Elküldve
Szevasztok Skacok!

Lenne egy kérdésem van egy c14se-m amikor megvettem 130 000 km-rel akkor cseréltem benne

vezérműszíjjat meg feszítő de vízpumpát nem.

Most 180 000 van benne szerintetek mikor kéne cserélni szíjat pumpát meg feszítőt?

Előre is THX!

METÁLT BÍROD?

Én úgy tudom, 60.000km a csereperiódus vezérlésre ( szíj, feszgörgő, vízpumpa ), de jönnek majd okosabbak tőlem, és ők tutira mondják :lol:

Elküldve
...60e-ként kell cserélni cakkpakk.

A DTL mociknál is? Mert az előző gazdija nemigen hajkurászta (kompressziómérésnél hajszál híján gyári értékeket mutatott) és nálam se nagyon pörgött pár év alatt -1 eset kivételével- 2000 fölött, csak ha néha napján előzgettem.

Elküldve

Olajkályhákat nem ismerem annyira, de szerintem ott is, mert ez a vezérműszíj gyártójának az ajánlása. :lol:

A többi cuccnak is ugyanez az élettartama a vezérlésben általában.

Elküldve
Lenne egy kérdésem van egy c14se-m amikor megvettem 130 000 km-rel akkor cseréltem benne

vezérműszíjjat meg feszítő de vízpumpát nem.

Most 180 000 van benne szerintetek mikor kéne cserélni szíjat pumpát meg feszítőt?

Mivel az előző tulaj sem közvetlen eladás előtt cserélt gondolom, én leginkább a lehető leghamarabb cserélnék.

Elküldve
A többi cuccnak is ugyanez az élettartama a vezérlésben általában.

A vezérműszíj, fordító- és a feszítőgörgő volt cserélve 86e-nél és 125e-nél, most van benne kicsi híján 134e de mióta nálam van nem volt cserélve vízpumpa -hangja nincs, vizet nem eszi, hogy valami lehetne vele. Azért kérdezem, meg ha azt vesszük figyelembe egy benyás 80-90 közt váltótól függően olyan 2700-3000 környékében pörög míg ez csak 2000 vagy annyit se tehát koránt sincs akkora kopás és az első tele óta 94 fokos termó (a 87-es helyett) van benne télen-nyáron tehát akkor elvileg megint csak kevesebbet kéne kopnia, vagy tévednék? Könyvében nem ír ilyesmiről egy szót sem, sajnos.

Elküldve
A DTL mociknál is? Mert az előző gazdija nemigen hajkurászta (kompressziómérésnél hajszál híján gyári értékeket mutatott) és nálam se nagyon pörgött pár év alatt -1 eset kivételével- 2000 fölött, csak ha néha napján előzgettem.

60000 km.

Olajkályhákat nem ismerem annyira, de szerintem ott is, mert ez a vezérműszíj gyártójának az ajánlása. :lol:

A többi cuccnak is ugyanez az élettartama a vezérlésben általában.

Az Isuzunál 120-nál kell, a többinél 60 ezer a csereperiódus.

Elküldve
A vezérműszíj, fordító- és a feszítőgörgő volt cserélve 86e-nél és 125e-nél, most van benne kicsi híján 134e de mióta nálam van nem volt cserélve vízpumpa -hangja nincs, vizet nem eszi, hogy valami lehetne vele. Azért kérdezem, meg ha azt vesszük figyelembe egy benyás 80-90 közt váltótól függően olyan 2700-3000 környékében pörög míg ez csak 2000 vagy annyit se tehát koránt sincs akkora kopás és az első tele óta 94 fokos termó (a 87-es helyett) van benne télen-nyáron tehát akkor elvileg megint csak kevesebbet kéne kopnia, vagy tévednék? Könyvében nem ír ilyesmiről egy szót sem, sajnos.

Az Opel dieseleknek nem 92-es a termoja? Én úgy tudtam, hogy csak az Isuzunak alacsonyabb a hőmérséklete :lol:

Elküldve

A vízpumpával az a baj, hogy lehet elmegy bőven 100e km felett is, de lehet hogy 65e-nél összeszarja magát.

És ez elég kevés fokozatossággal kerül előadásra, úgyhogy nagyot lehet vele szívni. Főleg ha beáll, és tépi a

vezérműszíjat :lol:

Elküldve
Az Opel dieseleknek nem 92-es a termoja?

Passzolom, 87-es volt benne pedig németben átlagban hidegebb van, fáztam benne télen és páramentesíteni se nagyon tudott, azért cseréltem ki.

Gabi, ezt tudom az előző gurulómról, az 2 eredeti alkatrészekből való szivattyút evett meg fél év alatt -igaz az nem Opel volt de NDK-s. Ebben azért jobban megbízok. Volt tervben felújítás a télire, ez esetben beszerzek egyet mielőtt komoly a baj. Márkák felől mit ajánlasz?

Elküldve
Volt tervben felújítás a télire, ez esetben beszerzek egyet mielőtt komoly a baj. Márkák felől mit ajánlasz?

Gyári vagy ident típus, pl Viktor a Csergőben megmondja mi a tuti :lol:

Szíjas.

Akkor az is úgy 120e, hogy az opel kitolta "menedzsment szinten". A szíj gyártóját ha megkérded, ott 60-at fognak mondani.

Elküldve

OK, köszönöm az "útbaigazítást"!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.