Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Nem az AC pumpa szarakodik? Nekem le volt esve róla az előszűrő, és ha beszivott vmi kis trutyit elakadt az a kis kerék ami szívja a benyát.

Egyre jobban az az érzésem, hogy nekem is ki kéne venni a tankból az AC-t és kicsit szétnézni odabent. Alapvető hiba, hogy néha erős kanyarokban berángat az autó. Nagyobb a berángatás valószínűsége, ha alacsony az üzemanyagszint a tankban. Mintha lebegne valami szennyeződés és azt néha felkapná az AC szűrője. A kanyarok után elmúlik a rángatás/torpanás, de egyszer mérgemben a motor torpanása közben nyomtam egy kövér gázt. Erre az volt a válasz, hogy mégjobban torpant a motor és kigyulladt a sárga lámpa, amit kivillogtattam: "befúvásjel alacsony, szegény keverék". Amúgy AGR szelep, alapjárati motor kitakarítva, pillangószelepről enni lehetne, benzinszűrő nemrég cserélve. Egyszer már majdnem kiszedtem az AC-t, ki is csavartam a csavarokat, de elégé fogta a tömítés és nem akartam elszakítani, így hagytam az egészet. Amúgy másik tippem az AC relé lenne. Mit mondotok?

Elküldve
Az. Egyszer már írtam, valami NKG vagy ilyesmi a neve, de a csatija eredeti volt. Ez volt a leg "eredetibb" amit találtam a GM-en kívül.

Inkább NTK. De azt megcseszheted, szerintem attól van a gondod.

Elküldve

Milyet vegyek akkor?

...amúgy nagyon fogyaszt is a kocsi. Ez is ettől lehet?

De most mit csináljak, vigyem vissza, hogy rossz és "kérek egy más márkájút, inkább ráfizetek" dumával? (ismerős a boltos, lehet megcsinálja <_< )

Elküldve
Milyet vegyek akkor?

...amúgy nagyon fogyaszt is a kocsi. Ez is ettől lehet?

De most mit csináljak, vigyem vissza, hogy rossz és "kérek egy más márkájút, inkább ráfizetek" dumával? (ismerős a boltos, lehet megcsinálja <_< )

Lehet attól a túlfogyasztás, bár mástól is. Lambdából mindenképp eredeti GM-et próbálj szerezni, ha segít vmit, meg tudom mondani a katalógusszámát, csak írd le az alvázszámát, ill. évjáratát az autódnak.

Elküldve
Egyre jobban az az érzésem, hogy nekem is ki kéne venni a tankból az AC-t és kicsit szétnézni odabent. Alapvető hiba, hogy néha erős kanyarokban berángat az autó. Nagyobb a berángatás valószínűsége, ha alacsony az üzemanyagszint a tankban. Mintha lebegne valami szennyeződés és azt néha felkapná az AC szűrője. A kanyarok után elmúlik a rángatás/torpanás, de egyszer mérgemben a motor torpanása közben nyomtam egy kövér gázt. Erre az volt a válasz, hogy mégjobban torpant a motor és kigyulladt a sárga lámpa, amit kivillogtattam: "befúvásjel alacsony, szegény keverék". Amúgy AGR szelep, alapjárati motor kitakarítva, pillangószelepről enni lehetne, benzinszűrő nemrég cserélve. Egyszer már majdnem kiszedtem az AC-t, ki is csavartam a csavarokat, de elégé fogta a tömítés és nem akartam elszakítani, így hagytam az egészet. Amúgy másik tippem az AC relé lenne. Mit mondotok?

Az ilyen pillanatnyi üzemzavarokat a legnehezebb kiszűrni. Mert ugye amikor minden normálisan működik, hiába keresed a hiba okát. Én is csak akkor jöttem rá hogy az AC pumpa rossz amikor végképp leállt. Nem tudom mennyibe kerül a relé, de esetleg egy kölcsönkértel meg lehetne próbálni.

Elküldve

Sziasztok!! Olyan gondom van, hogy hidegen beinditom az autót, kb 5-10 másodpercig nem jár egyenletesen a motor. Mintha 1-2 henger nem menne.Utána szépen egyenletesen jár. Ha melegen inditom be akkor semmi gond, csak hidegen csinálja. Mi lehet a gond ? Merre keresgéljek?? Válaszotokat is előre köszönöm!!

Elküldve
Sziasztok!! Olyan gondom van, hogy hidegen beinditom az autót, kb 5-10 másodpercig nem jár egyenletesen a motor. Mintha 1-2 henger nem menne.Utána szépen egyenletesen jár. Ha melegen inditom be akkor semmi gond, csak hidegen csinálja. Mi lehet a gond ? Merre keresgéljek?? Válaszotokat is előre köszönöm!!

Gyertyák, gyújtókábelek, ilyesmi :lol:

Elküldve
Lehet attól a túlfogyasztás, bár mástól is. Lambdából mindenképp eredeti GM-et próbálj szerezni, ha segít vmit, meg tudom mondani a katalógusszámát, csak írd le az alvázszámát, ill. évjáratát az autódnak.

Csak a gyári a jó? A gyári amúgy milyen Siemens; vagy Bosch? Ilyeneket nem találtam a boltokban, csak azt a sok utángyártottat és az eredetit. Árat tud valaki írni? Elég eltérő árakat mondtak eddig. Szerintem mindenki mást ért eredeti alatt. Mert ha a csatija ugyan olyan azt eredetinek szokták hívni és ha csak a drótok állnak ki belőle, akkor meg univerzálisnak szokták hívni.

Elküldve
Csak a gyári a jó? A gyári amúgy milyen Siemens; vagy Bosch? Ilyeneket nem találtam a boltokban, csak azt a sok utángyártottat és az eredetit. Árat tud valaki írni? Elég eltérő árakat mondtak eddig. Szerintem mindenki mást ért eredeti alatt. Mert ha a csatija ugyan olyan azt eredetinek szokták hívni és ha csak a drótok állnak ki belőle, akkor meg univerzálisnak szokták hívni.

A gyári a Tiédhez 50e körül van :lol:

Elküldve

De jóóó!

40-ért tudok szerezni hozzá elvileg, de az is sok. Ki lehet mérni, hogy amit vettem az jó e egyáltalán és tutira kell e cserélni?

Egy kis lambda 50k-ért.... :lol: Nem tudjátok milyen a márkája az eredetinek? Így nem lehetne "csalni" egy kicsit, hogy olcsóbb legyen?

Elküldve
Vagy a szelepek. Szeleptisztító adalékot meg lehet próbálni kicsit töményebben az előírtnál.

Én már egyszer akartam bele önteni szeleptisztítót, de amit néztem benzinkúton, meg a nagy áruházakban, azok csak a 16 szelepes motorokhoz ajánlotta és így nem mertem beleönteni. Milyen szeleptisztítót ajánlottok, vagy bele lehet önteni azt is?

Köszi

Elküldve
Én már egyszer akartam bele önteni szeleptisztítót, de amit néztem benzinkúton, meg a nagy áruházakban, azok csak a 16 szelepes motorokhoz ajánlotta és így nem mertem beleönteni. Milyen szeleptisztítót ajánlottok, vagy bele lehet önteni azt is?

Köszi

Miért ne lehetne beleönteni egy 8 szelepes motorba? :lol:

Hiszen ugyanúgy a benzinnel keveredve kerül a szívótorokba mind a két fajta motornál.

Elküldve
Sziasztok!! Olyan gondom van, hogy hidegen beinditom az autót, kb 5-10 másodpercig nem jár egyenletesen a motor. Mintha 1-2 henger nem menne.Utána szépen egyenletesen jár. Ha melegen inditom be akkor semmi gond, csak hidegen csinálja. Mi lehet a gond ? Merre keresgéljek?? Válaszotokat is előre köszönöm!!

Hidegindításkor nekem is úgy jár a motor vagy fél percig, mintha dízel lenne. Nem a szelepek csörögnek, hanem mintha nem menne minden henger. Pár perc után szépen jár. Gyertyára, gyertyakábelre gyanakodtam. Aztán egyszer kicseréltem a gyertyákat. Télen mínuszban beindítva olyan szépen járt azonnal, mint üzemmelegen. Na mondom megvan a megoldás, csakhát eltelt pár hónap és ugyanolyan dízelesen indul.

Elküldve

Erre valaki?:

Ki lehet mérni, hogy amit vettem az jó e egyáltalán és tutira kell e cserélni?

Amúgy a nem gyári, miért rossz, rossz értékeket ad? Mert akkor azt ki leht mérni, gondolom.

Tudjátok milyen a márkája az eredetinek? Mert lehet, hogy lehet kapni ugyan olyat, csak xy márka lenne, nem GM. Így nem lehetne "csalni" egy kicsit, hogy olcsóbb legyen?

Elküldve

Fiat 1.3 multijet (vagy CDTi) motort melyik váltóval lehet összehozni? F13, F15, F18?

Elküldve
Erre valaki?:

Amúgy a nem gyári, miért rossz, rossz értékeket ad? Mert akkor azt ki leht mérni, gondolom.

Tudjátok milyen a márkája az eredetinek? Mert lehet, hogy lehet kapni ugyan olyat, csak xy márka lenne, nem GM. Így nem lehetne "csalni" egy kicsit, hogy olcsóbb legyen?

Az a baj, hogy a lambda szonda működését nem olyan egyszerű mérni, mert a kipuffgáz oxigéntartalma függvényében a kapacitása változik. Irogatnak feszültségmérésekről, de igazából kapacitást kéne mérni, méghozzá elég gyorsan. Valószínűleg a nem gyári lambdák kapacitása máshogy változik, más tartományban, ill. sebességgel.

Elküldve
E szerint F17-el szerelik őket.

Köszi!

Bár igazándiból a harangon lenne a hangsúly, hogy rá lehetne-e pakolni a 6 gangos váltót és érdemes lenne-e. Nem vágom a váltókat.

Elküldve

Szóval nehéz. Opel márkaszervízben lehet ilyen műszer? Mert ez egy spec műszer akárhogy is nézzük. Szóval hogy döntik el, hogy kell e cserélni? Mert hasraütés ("lehet az a baj") alapján 30-50 ezret kidobni, kicsit meredek.

- A másik meg a fogyasztást írtam, hogy szerintem sok. A 215-ös gumi mennyivel dobja meg szerintetek?

- Ja, meg a kipufogó cső is lyukas a lambda után nem sokkal, ott a csatlakozásnál, hol az Y cső kapcsolódik a következő egyenes sima csőhöz ami megy hátra. Ez nem befolyásoló tényező?

Elküldve
- A másik meg a fogyasztást írtam, hogy szerintem sok. A 215-ös gumi mennyivel dobja meg szerintetek?

- Ja, meg a kipufogó cső is lyukas a lambda után nem sokkal, ott a csatlakozásnál, hol az Y cső kapcsolódik a következő egyenes sima csőhöz ami megy hátra. Ez nem befolyásoló tényező?

- 195-höz képest legalább 0,5-1 liter szerintem, de használattól függ. 15-ös felnin van?

- hát nem használ az biztos, miért nem csináltatod meg?

Elküldve
....Ja, meg a kipufogó cső is lyukas a lambda után nem sokkal, ott a csatlakozásnál, hol az Y cső kapcsolódik a következő egyenes sima csőhöz ami megy hátra. Ez nem befolyásoló tényező?

Ha nincs akkora fojtás amekkora kellene az fogyasztásnövekedéssel jár.

Egyszer próbáltam az előző gépemet csak 1 dobbal -ment mint az állat (harckocsi hanggal) de ha nem is tapostam neki közel 2x annyit be is nyelt szóval érdemes lenne azt a lyukat befoldani.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.