Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
pumpa?

lehet, hogy el vannak tömődve a furatok

Sajnos lehet a pumpa, mi is arra gyanakszunk. Csak nincsen olyan olajnyomás mérős cuccunk. Viszont már szétszedés határán van a motor. Ma lesz leszedve minden, hogy kiszereljük belőle az olajszivattyút.

Elküldve
Sajnos lehet a pumpa, mi is arra gyanakszunk. Csak nincsen olyan olajnyomás mérős cuccunk. Viszont már szétszedés határán van a motor. Ma lesz leszedve minden, hogy kiszereljük belőle az olajszivattyút.

Sztem felakadhatott a nyomásszabályzó szelep, és elengedi az olajnyomást. Kicsit kocogtasd meg a szelep házat, nekem ez egyszer bejött. <_<

Elküldve
Sztem felakadhatott a nyomásszabályzó szelep, és elengedi az olajnyomást. Kicsit kocogtasd meg a szelep házat, nekem ez egyszer bejött. <_<

Kiszedtük a nyomásszabályzó szelepet, és nincsen semmi baja. Még kosz sem volt mögötte. Sajnos már ezt is megnéztük. Ráadásul OMW Bixxol 10w40-es olaj volt benne. Még azt sem lehet mondani, hogy a rossz olaj miatt van. Csak márkás, és jó minőségű olajakkal cserélgettem. Mindig 10e km-enként.

Elküldve
Kiszedtük a nyomásszabályzó szelepet, és nincsen semmi baja. Még kosz sem volt mögötte. Sajnos már ezt is megnéztük. Ráadásul OMW Bixxol 10w40-es olaj volt benne. Még azt sem lehet mondani, hogy a rossz olaj miatt van. Csak márkás, és jó minőségű olajakkal cserélgettem. Mindig 10e km-enként.

Az olajgombát cseréltétek már?

Elküldve
egy olajnyomásmérés?

Azt sajnos nem tudunk mérni, mert nincsen olyan műszerünk, de már ki is vettük az olajszivattyút, és veszek bele egy bontottat, mivel a unix= 42.000, a csergő=89.000Ft-ot mondott. Az kicsit meredek ahhoz, hogy 50-60 körül kapok egy komplett motort.

Elküldve
A kocsi 1998-as évjáratu,már kipucoltam amanyire csak lehetett at AGR-t mozog is szépen ahogy kell,igy sem müködott.Utána következett a lezárása,de hiába.

Egy rossz AGR-t hiába zársz le, attól még ugyanúgy meg fog szorulni, és hibát fog dobni.

Másik meg hogy neked a vezérlőd hosszú motorféknél ellenőrzi a MAP-on keresztül, és hibát dobhat a lezárásra is.

Szokj le a hosszú motorfékről <_<

Elküldve

Egyszer régen már feltettem ezt a kérdést Nektek, de azóta talán gyűlt némi tapasztalat, hogy még színesebb infóm legyen a dologgal kapcsolatban...

Kehes 1.4-es NZ Astrához 95/98-as oktánszámkódolót raktam a 91/95 helyére, természetesen 98-ra van kattintva.. Valamint min. 98-ast is tankolok. Jobb lesz-e nekem ettől a fogyasztásom, vagy a motor teljesítménye minimálisan?

A szervízkönyv írja, hogy lehet bele ilyet rakni, de teljesítményt nem ír, csak a 91-hez írja, hogy csökken, és ne pörgessük nagyon.

Nekem úgy tűnik, hogy a fogy kb. 1-2 decivel jobb hosszú távon (5,4-5,7l), és jobban elstartolt alacsony fordulatról, mint eddig, kicsit talán nyomatékosabb, mert állítólag nagyobb a kompressziótűrés, és ez jótékonyan hat az ilyesmire, néhány extra Nm termelésével.

Elküldve
Egy rossz AGR-t hiába zársz le, attól még ugyanúgy meg fog szorulni, és hibát fog dobni.

Másik meg hogy neked a vezérlőd hosszú motorféknél ellenőrzi a MAP-on keresztül, és hibát dobhat a lezárásra is.

Szokj le a hosszú motorfékről :huh:

Akkor nem írtam olyan nagy hülyeséget <_<

...Kehes 1.4-es NZ Astrához 95/98-as oktánszámkódolót raktam a 91/95 helyére, természetesen 98-ra van kattintva.. Valamint min. 98-ast is tankolok. Jobb lesz-e nekem ettől a fogyasztásom, vagy a motor teljesítménye minimálisan?

...

Tudtommal 1.4NZ-hez nem is volt 95/98-as dugó, az 1.4SE-hez raktak olyat. Nem tudom, egyáltalán tud-e valamit kezdeni vele a motorvezérlő. Sztem felesleges ilyen drága benyát tankolni bele, a 95-össel és az eredeti 91/95-ös dugóval tökéletesen jól műxik ez a nem fiatal fejlesztésű moci :D

Elküldve
...

Tudtommal 1.4NZ-hez nem is volt 95/98-as dugó, az 1.4SE-hez raktak olyat. Nem tudom, egyáltalán tud-e valamit kezdeni vele a motorvezérlő. Sztem felesleges ilyen drága benyát tankolni bele, a 95-össel és az eredeti 91/95-ös dugóval tökéletesen jól műxik ez a nem fiatal fejlesztésű moci <_<

Nekem a Corsában (C14NZ) 91/95 választó van és a leírás azt írja, hogy kb. minden 3. tankolás 98-as legyen, amúgy 95-ös (természetesen 95-ös beállításnál -a 91-es vész esetére van, ha csak kis oktánszámút tudunk tankolni).

Elküldve

Nem a dugó a lényeg, hanem hogy a motorvezérlőben milyen paraméterek vannak.

Hiába raksz 98-as dugót az NZ-be, akkor sem fog tudni ilyen előgyújtásértékeket társítani

hozzá <_<

Elküldve

Ilyen sületlenség miatt, ami az én hülyeségem, nem fogom megbolygatni a motorvezérlő egységet... Akkor most mit érzékel a motor? Nem zavarja meg a 98? A gépkönyvben írja, hogy lehet 98-as, mint ahogy azt az előbb említettem, de hiányos az egész...

Elküldve
Ilyen sületlenség miatt, ami az én hülyeségem, nem fogom megbolygatni a motorvezérlő egységet... Akkor most mit érzékel a motor? Nem zavarja meg a 98? A gépkönyvben írja, hogy lehet 98-as, mint ahogy azt az előbb említettem, de hiányos az egész...

Természetesen 98-as benzinnel lehet használni az autót az eredeti 95-ös dugójával. A 98-as dugóval sztem nincs értelme szórakozni, ha tudná használni, akkor se nyernél vele sokat.

Elküldve
Ilyen sületlenség miatt, ami az én hülyeségem, nem fogom megbolygatni a motorvezérlő egységet... Akkor most mit érzékel a motor? Nem zavarja meg a 98? A gépkönyvben írja, hogy lehet 98-as, mint ahogy azt az előbb említettem, de hiányos az egész...

Az üzemanyag persze hogy lehet 98-as, azzal nem csinálsz bajt.

De maga a motorvezérlő nem tudja az ezt kihasználó előgyújtásértékeket állítani, hiába

raksz 98-as dugót. Tehát nem lesz semmi változás elméletben 98-as benyával 95-höz

képest, ami meg mégis van, az inkább annak tudható be, hogy a névleges oktánszámtól

a magyarok eléggé el szoktak térni lefelé <_<

Elküldve
Az üzemanyag persze hogy lehet 98-as, azzal nem csinálsz bajt.

De maga a motorvezérlő nem tudja az ezt kihasználó előgyújtásértékeket állítani, hiába

raksz 98-as dugót. Tehát nem lesz semmi változás elméletben 98-as benyával 95-höz

képest, ami meg mégis van, az inkább annak tudható be, hogy a névleges oktánszámtól

a magyarok eléggé el szoktak térni lefelé <_<

Hello , az automata X16XEL -el még mindig szívok , tudod , torpan a kocsi ,

beszéltem a protec debreceni képviselőjével

azt mondja , hogy ha gázüzemben is torpan , akkor nem lehet az injektor eldugulva , ami logikus is , tehát nem a benzinbefecskendező rendszerrel lehet gond

azt ajánlotta ,hogy tisztíttassam ki a szívotorkot , illetve kukkantsunk bele a torokba , a szelepeknél nem látszik-e valami rendellenes

tehát lehet ,hogy kevés levegő jut be az égéstérbe , ezért torpan ?

egyébként a lambda értékem kicsit sovány is volt , lehet hogy összefügg a szegény benzin levegő aránnyal az érték ?

még az is lehet , hogy benzinben szegény a keverék ,az okozhat torpanást és magas fogyasztást ?

köszi

Elküldve

Ha szegény a keverék, akkor az azt jelenti, hogy kevés a bemenő levegőhöz a kapott benya vagy gáz.

Viszont ez pont nem okozhat magas fogyasztást... szerintem még mindig kicsit lambdagyanús a dolog,

mert ha az mondja hogy szegény a keverék, és mégsem az (nagy fogyasztásból lehet azért gyanakodni),

akkor az "tájékoztatja" félre az ecut.

Elküldve
Ha szegény a keverék, akkor az azt jelenti, hogy kevés a bemenő levegőhöz a kapott benya vagy gáz.

Viszont ez pont nem okozhat magas fogyasztást... szerintem még mindig kicsit lambdagyanús a dolog,

mert ha az mondja hogy szegény a keverék, és mégsem az (nagy fogyasztásból lehet azért gyanakodni),

akkor az "tájékoztatja" félre az ecut.

egy lambdaszonda ennyire meg tudja változtatni a motor dinamikát ?

mert ha igen ,akkor szereznem kellene kiprobálásra egy köcsön szondát

apropó , neked nincs egy véletlenül ? <_<

Elküldve
egy lambdaszonda ennyire meg tudja változtatni a motor dinamikát ?

mert ha igen ,akkor szereznem kellene kiprobálásra egy köcsön szondát

apropó , neked nincs egy véletlenül ? :huh:

Volt, de miután lefittyent a gyári a tavalyi balesetben, azóta az van az autóban <_<

Elküldve
Ha szegény a keverék, akkor az azt jelenti, hogy kevés a bemenő levegőhöz a kapott benya vagy gáz.

Viszont ez pont nem okozhat magas fogyasztást... szerintem még mindig kicsit lambdagyanús a dolog,

mert ha az mondja hogy szegény a keverék, és mégsem az (nagy fogyasztásból lehet azért gyanakodni),

akkor az "tájékoztatja" félre az ecut.

Az ecu-hoz nem tudok hozzászólni, de a benzinszegény keverék nagyon is okozhat magas fogyasztást ha valaki erőlteti a gépet. Sőt a torpanós jelenség igencsak benzinszegény keverékre utal. <_<

Elküldve
Az ecu-hoz nem tudok hozzászólni, de a benzinszegény keverék nagyon is okozhat magas fogyasztást ha valaki erőlteti a gépet. Sőt a torpanós jelenség igencsak benzinszegény keverékre utal. <_<

akkor szondacserét kellene abszorválni ?

Elküldve
akkor szondacserét kellene abszorválni ?

Egy próbacsere jól jönne!

Nekem annó 1,4 / 8v, 60 lovas motornál lambdaszonda csere után a kocsi megtáltosodott. Igaz nyomtam is kifelé a szemét, és ezért megnőtt az addigi fogyasztásom kb 3 decivel.

Viszont a végsebesség is megnőtt legalább 15 km/ó -val.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.