Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Az utángyárival sokan szívtak már újkorában is, úgyhogy ne vedd biztosra, hogy nem az a szar továbbra is <_<

Ok, elhiszem. De pont ugyanolyan heurisztikusan viselkedik, időnként nehezen indul, mint a korábbival. Meg végülis ez csak egy fordulatszámot ad, nem? Nem tudom mit befolyásol, de ha indítani nem tudok, mikor vacakol, akkor menet közben is megállna, nem? Márpedig, ha beindult, akkor már soha semmi gond... Érdekes, mert általában rövid állás (1-2 óra) után indul szinte mindig nehezen, leállás után, vagy napokkal később mindig rögtön indul... Motorhőfok jeladó csinálhat ilyet? Mág arra gyanakszom.

Link to comment
Megosztás:

Ok, elhiszem. De pont ugyanolyan heurisztikusan viselkedik, időnként nehezen indul, mint a korábbival. Meg végülis ez csak egy fordulatszámot ad, nem? Nem tudom mit befolyásol, de ha indítani nem tudok, mikor vacakol, akkor menet közben is megállna, nem? Márpedig, ha beindult, akkor már soha semmi gond... Érdekes, mert általában rövid állás (1-2 óra) után indul szinte mindig nehezen, leállás után, vagy napokkal később mindig rögtön indul... Motorhőfok jeladó csinálhat ilyet? Mág arra gyanakszom.

Igen, csinálhat, én erre tippeltem volna, ha ezt előbb említed. De ebből is inkább gyárit, ha lehet, én már jártam pórul utángyártottal.

Link to comment
Megosztás:

Nah kész a vezérlés csere.

A feszítőgörgő kivételével (SKF) minden gyári lett. <_<

Nagyon jó az SKF, az legalább bírja tartósan is a fordulatot, bár én valami kanadai kacatot raktam bele. 50000-et kibírt gond nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hogy a hidrotőkét mennyire nehéz kicserélni egy X14Xe motorban.Nem csak úgy megy hogy leveszem a szelepfedelet kicserélem a tőkéket és vissza a szelepfedél és kész? Vagy van valami furfang benne?

Előre is köszönöm a válaszotok.

Link to comment
Megosztás:

Egy olyan kérdésem lenne hogy a hidrotőkét mennyire nehéz kicserélni egy X14Xe motorban.Nem csak úgy megy hogy leveszem a szelepfedelet kicserélem a tőkéket és vissza a szelepfedél és kész? Vagy van valami furfang benne?

Van bizony. A hidrotőkéket a(z egyik) vezérműtengely egy himbán keresztül nyomkodja. Vagy szétszeded az egészet vagy kerítesz egy értelmes és segítőkész emberkét vagy szervíz...

Link to comment
Megosztás:

Van bizony. A hidrotőkéket a(z egyik) vezérműtengely egy himbán keresztül nyomkodja. Vagy szétszeded az egészet vagy kerítesz egy értelmes és segítőkész emberkét vagy szervíz...

Én arra tippelek, hogy megfelelő pozicióba állitják a vezműtengelyt(bütyökkel felfele) lenyomják vmi spéci szerszámmal a a szelepet nyitott állapotba, ekkor lepiszkálják a himbát és ki lehet húzni a hidrotőkét. Na nyertem piros hangszórót? Nálam tavasszal lesz esedékes a csere. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hogy a hidrotőkét mennyire nehéz kicserélni egy X14Xe motorban.Nem csak úgy megy hogy leveszem a szelepfedelet kicserélem a tőkéket és vissza a szelepfedél és kész? Vagy van valami furfang benne?

Előre is köszönöm a válaszotok.

Van bizony. A hidrotőkéket a(z egyik) vezérműtengely egy himbán keresztül nyomkodja. Vagy szétszeded az egészet vagy kerítesz egy értelmes és segítőkész emberkét vagy szervíz...

Az X14XE motor 16 szelepes. Ennél nincsen himba, a vez teng direkt a hidrotőkéket bökdösi.

A cseréhez le kell szedni a komplett vezérlést, a vez tengelyekkel együtt.

Sztem. <_< :huh:

Link to comment
Megosztás:

Én arra tippelek, hogy megfelelő pozicióba állitják a vezműtengelyt(bütyökkel felfele) lenyomják vmi spéci szerszámmal a a szelepet nyitott állapotba, ekkor lepiszkálják a himbát és ki lehet húzni a hidrotőkét. Na nyertem piros hangszórót? Nálam tavasszal lesz esedékes a csere. <_<

Nyertél. Nálam tavaszzsal volt cserélve. Nem egy nagy ödöngőség, nem volt egy óra az egész művelet.

Link to comment
Megosztás:

Az X14XE motor 16 szelepes. Ennél nincsen himba, a vez teng direkt a hidrotőkéket bökdösi.

A cseréhez le kell szedni a komplett vezérlést, a vez tengelyekkel együtt.

Tökéletesen tudom, hogy 16 szelep csattog benne de még nem láttam xe-t szétszedve csak egyben a helyén szóval passz. Az enyimé meg ugyebár himbás kacat de legalább tudom, hogy az ascona cuccok jók hozzá (2-es himba azé volt/van benne). Másként mivel nem ismerem a felépítését az xe-nek azért írtam, hogy "..vagy szétszeded..".

Link to comment
Megosztás:

Tökéletesen tudom, hogy 16 szelep csattog benne de még nem láttam xe-t szétszedve csak egyben a helyén szóval passz. Az enyimé meg ugyebár himbás kacat de legalább tudom, hogy az ascona cuccok jók hozzá (2-es himba azé volt/van benne). Másként mivel nem ismerem a felépítését az xe-nek azért írtam, hogy "..vagy szétszeded..".

AZ első mondatom nem is neked szólt, hanem bujdi1 cartársnak. :huh:

A többi viszont a vezérlés módját hivatott bemutatni, és a lehetséges szerelési megoldást. :D

A dizil kadettembe nekem is C20NE himba lett berakva anno. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Villogtattam hibakódot és 12 jött ki.

megnéztem az a következőt jelenti:

Code: Item: Fault:

12 Initiation of diagnosis. n/a

na mos angolból mindig is gyenge voltam, akkor ez most azt jelenti hogy nincs diagnózis? ha nincs diagnózis akkor nincs hiba?

tehát minden rendben az autómmal?

ui: és nem robbantunk. yeee:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Villogtattam hibakódot és 12 jött ki.

megnéztem az a következőt jelenti:

Code: Item: Fault:

12 Initiation of diagnosis. n/a

na mos angolból mindig is gyenge voltam, akkor ez most azt jelenti hogy nincs diagnózis? ha nincs diagnózis akkor nincs hiba?

tehát minden rendben az autómmal?

ui: és nem robbantunk. yeee:)

12 es az nem hiba.hibakijelzés kezdetét jelenti.utána jönne a hiba ha lenne.

Link to comment
Megosztás:

Ma hajnali negyed 2kor jöttem ki fehérvárról Csór fele. Amint elhagytam a város jelző táblát, odaléptem neki négyesben, majd kapcsoltam egy ötödiket 80-nál és felgyorsítottam 90-95-ig. Ekkor kivillant a sárga lámpám. Most voltam lent kivillogtatni, de csak a 12-es kódot löki, ami ügye semmit nem jelent. Meg most mentem is vele egy kört, eljátszottam a hajnali helyzetet, de semmi. Mikor kivillant, abszolút nem éreztem semmit, ami a haladást hátráltatta volna. Pl rángatás, lassulás. Tipp? <_<

Link to comment
Megosztás:

Nem csillaggarázsos de nem is járok vele a sloziba is, pár km-ért nem gurulok ki vele.

Szép is lenne ha gyárilag összerakott mocival annyit bírna gyűrűzés és egyéb nélkül. Ez valóban annyi amennyi.

Lehet irígykedni... :huh: <_<

Link to comment
Megosztás:

Nem csillaggarázsos de nem is járok vele a sloziba is, pár km-ért nem gurulok ki vele.

Szép is lenne ha gyárilag összerakott mocival annyit bírna gyűrűzés és egyéb nélkül. Ez valóban annyi amennyi.

Lehet irígykedni... :D :D

Azt tesszük, csak halkan, nehogy jól érezd magad! :huh: Nekem 228000km van benne. Igaz 94-es. <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.